.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

حماسه سیاسی وحماسه اقتصادیˈنقشه راه برای ادامه مقاومت در برابر استکبار است.

حماسه سیاسی وحماسه اقتصادیˈنقشه راه برای ادامه مقاومت در برابر استکبار است.

خلاصه خطبه ها

به گزارش خبرنگار مجد دز حجت الاسلام ˈعبدالحسین خسروپناه ˈ در نخستین نماز جمعه سال ۱۳۹۲ که در محل آستان حضرت سبزقبا(ع) برگزار شد گفت: برگزاری انتخاباتی باشکوه و مقاومت در برابر تحریم دشمن ، محور برنامه های سیاسی و اقتصادی امسال است که باید از سوی مردم ومسوولان به آن عمل شود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته با محوریت  ˈتولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی ˈ افزود: طی سال گذشته طرح های بزرگی با محوریت حمایت از تولید ملی در کشور صورت گرفت اما لازم است تا دولتمردان با برنامه ریزی مستمر و بلند مدت در کنار برنامه های کوتاه مدت این برنامه را ادامه دهند.

امام جمعه موقت دزفول گفت: هماهنگی همه وزارتخانه ها در راستای حمایت از کار وسرمایه ایرانی و تقویت اقتصاد ملی لازم و ضروری است.

حجت الاسلام خسروپناه ، عامل موثر در خنثی سازی فشار اقتصادی و تحریم دشمن را ، مقاومت ملت ایران دانست و گفت: این فشار و تحریم اقتصادی اگر به کشور دیگری وارد می شد آنرا فلج می کرد اما ایران اسلامی تحت رهبری مقام عظمای ولایت ، در سال گذشته با موفقیت از این فشار اقتصادی عبور کرد.

وی موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای با گروه ۱+ ۵ را حاصل مقاومت و ایستادگی مردم ایران در برابر فشار اقتصادی بیان کرد و افزود: موفقیت دانشمندان هسته ای در تولید سوخت ۲۰ درصد ، رزمایش موشکی پیامبر اعظم (ص) ، رونمایی از ماهواره زهره و ناهید و اعزام موجود زنده به فضا و نیز رشد علمی کشور حاصل مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر استکبار و دشمنان است.

خطیب جمعه دزفول به انتخابات ریاست جمهوری خرداد امسال اشاره کرد و گفت:دولت ولایی و مردمی که پیوندی محکم با ولایت و امت داشته باشد کشور ایران را بیش از پیش به سمت توسعه سیاسی و اقتصادی سوق می دهد.

وی در ادامه به نقش و جایگاه هنر در جامعه پرداخت و گفت: باید به دنبال تولید هنر اسلامی بود چرا که هنر مبتذل غربی که متکی بر شهوت و غضب است به نابودی بشر منجر خواهد شد.

در آیین نماز جمعه امروز دزفول جمعی از کاروان های راهیان نور از سراسر کشورحضور داشتند

متن کامل خطبه ها:

خطبه اول:

عِبَادَ اللَّهِ، أُوصِیکُمْ وَ نَفسی وَ نَفسی وَ نَفسی بِتَقْوَى اللَّهِ، مؤمنین و مؤمنات، مسلمین و مسلمات، همه شما عزیزان و نفوس مکرمتان را و مخصوصا نفس حقیر را به تقوای الهی سفارش می کنم، تقوایی که بینش، منش و کنش انسان را کنترل می کند. تقوایی که رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با خود، رابطه انسان با دیگران و حتی رابطه انسان با طبیعت را کنترل می کند.

آغاز سال جدید و ورود به بهار ۹۲ میمون و مبارک، و نوروز است، یعنی روز نو است و در روز نو طبیعت نو می شود و فصل بهار ظهور پیدا می کند و نشاط، طراوت و سرسبزی فضا را می گیرد و رویش آغاز می شود، شکوفه ها به ثمر می نشینند و این اقتضای طبیعتی است که خدای سبحان خلقت کرده است.

در دعای تحویل سال همه ما از خدای سبحان می خواهیم که تحولی به جان ما افاضه کند و ما را به احسن الحال تبدیل کند، سوء حال، بدی ها، زشتی ها و قبایح ما را به زیبایی، نیکی، خیر و صلاح تبدیل کند. ما از خدا می خواهیم در این تحویل سال که طبیعت تحول پیدا می کند و بهار می روید بهار جان ما و نفس مطمئنه ما هم بروید، نفس اماره کنار برود و نفس مطمئنه جان تازه ای پیدا کند.

نوروز روز هبوط آدم به زمین بود و در نوروز خداوند آدم را در زمین آفرید. نوروز روز نصب ولایت امیرالمؤمنین(ع) بدست نبی اکرم محمد مصطفی(ص) بود. نوروز روزی است که دجال به دست حضرت مهدی(عج) کشته می شود، اینها در روایت است. نوروز مبارک است چون روز نو است و نو بودن به رشد انسان است، انسانی که رشد پیدا کند، شکوفه بزند و ثمر بدهد و نشاط و طراوت داشته باشد آن روز برای او روز نو است.

مؤمنان باید در ایام نوروز تلاش کنند که رابطه شان را با خدا محکم و نو کنند و به گونه ای دیگر با خدا ارتباط برقرار کنند، همچنین باید معاشرتشان با مردم را نیز نو کنند.

دید و بازدیدهایی که در ایام عید اتفاق می افتد صرفا یک سنت بی محتوا نیست بلکه حکمتی در آن است. حکمت دید و بازدیدها در عید نوروز این است که کدورت ها کنار بروند، و همانند طبیعت که در نوروز نشاط و طراوت پیدا می کند و خلقت خدا است جان ما هم نشاط و طراوت پیدا کند، لذا اگر قرار است تفریحی صورت بگیرد باید تفریح سالم و همراه با صله رحم و طرد کدورت ها، عصبانیت ها، شیطنت ها و رذایل اخلاقی باشد.

بعضی از رذایل وجود دارد که گاهی اوقات انسان در آن رذایل هم در دنیا و هم در آخرت نفع که نمی برد ضرر هم می بیند مانند غیبت دیگران کردن، تهمت به دیگران زدن، آزار رساندن به دیگران با نیش زبان و آدم ها را به اموری متهم کردن که ممکن است هیچ واقعیتی نداشته باشد اما آدم از این رذایل چه سودی می برد؟ هم خودش ضرر می کند و هم دیگران ضرر می کنند و دنیا و آخرتش را خراب می کند.

در نوروز باید تمام این رفتارها مثل طبیعت تغییر پیدا کند، طبیعت خشک طراوت پیدا می کند، طبیعت زرد سبز می شود، طبیعت بی ثمر، ثمر پیدا می کند، از این طبیعت باید درس گرفت و در نوروز طبیعت جان ما هم باید طراوت پیدا کند و باید سرسبز و خرم شود.

اما طبیعت جان ما با چه چیزی سرسبز و خرم می شود؟ با دروغ گفتن، غیبت کردن، نیش زبان زدن یا با سخن حسن گفتن، خیر دیگران را خواستن، خوب معلوم است. انسان وقتی نوروز پیدا می کند که با ولایت پیوند برقرار کند با امام زمان(عج) خود ارتباط پیدا کند و قلبش با قلب مولایش ارتباط مستحکم پیدا کند، این روز است که نوروز می شود. در این طبیعت سرسبز و خرم وقتی به فضای سبز و زیبا می روید و سر می زنید قلب خود را با جان مهدی(عج) مأنوس کنید.

در چندین خطبه مباحثی تحت عنوان آیین معاشرت عرض کردیم که بیش از این نیاز و لازم است تا برای همه ما تأکید شود. معاشرت و نوع ارتباط  با یکدیگر را خیلی باید جدی بگیریم، احترام به یکدیگر گذاشتن مخصوصا نسبت به کسانی که سن و سالی از آنها گذشته است از جمله پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها را جدی بگیریم. جوان ها باید بروند دست و پا و پیشانی آنها را ببوسند و با آنها انس بگیرند چون دعای پدر و مادر برای انسان خیلی مفید است و عاقبت بخیری انسان در دعای پدر و مادرش است.

شما الان ببینید چه اتفاقی در این دنیای مدرن برای جوامع مدرنیته افتاده است؟ کشورهایی که گرفتار دنیای مدرن شده اند معاشرت و رابطه خانوادگیشان از بین رفته و نظام خانواده در دنیای امروز دارد نابود می شود.

امروز یکی از بحران هایی که مطرح است بحران خانواده است. یک ذره که سن و سال پدر و مادرشان بالا می رود در خانه سالمندان می گذارند و این سنت اسلامی نیست. حقوقی که مؤمنان نسبت به همدیگر دارند حقوق مهمی است و این حقوق را باید ادا کنیم و نوروز یعنی حقوق یکدیگر را ادا کردن.

بنشینیم و با خودمان فکر کنیم اگر یک وقت حق کسی را ضایع و نسبت به بزرگ تر ها بی احترامی کرده ایم برویم و از آنها عذر خواهی کنیم. گاهی اوقات ممکن است که آنها تندی کرده باشند، ما گذشت داشته باشیم، ایثار خیلی زیبا و لذت بخش است.

در روایتی از امام صادق(ع) که در جلد ۲ کافی است می فرماید ما عُبِدَ اللَّهُ بشی ءٍ أفضَلَ مِن أداءِ حقِّ المؤمنِ هیچ عبادتی نزد خدای سبحان برتر از ادا کردن حق و حقوق مؤمن نیست. حق مؤمن ادا کردن یک فریضه است.

قبلا محضر شما این حدیث را عرض کردم که حضرت فرمود: اگر کسی در حال طواف کعبه است و مؤمنی حاجتی داشته باشد می تواند طواف را قطع کند و برود حاجت مؤمن را ادا کند. طبیعتا در طواف های مستحبی یا طواف هایی که وقتشان موسع است، اینقدر حق مؤمن مهم و ادای حق مؤمن لازم است.

ادای حق مؤمن در خرید و فروش، تدریس، تعلیم و تعلم، رانندگی و حق و حقوق همسایه است. اگر کسی در رانندگی رعایت حق دیگری نکند، کسی در خرید و فروش رعایت نکند و یا در طبابت و تعلیم رعایت نکند، فرقی نمی کند.

مؤمنی درست تدریس نکند، یک طبیبی درست طبابت نکند و یک منبری که باید معارف الهی را به مردم بگوید درست معرفی نکند و یا یک مسئولی در رعایت حقوق مردم کوتاهی کند اینها همه حقوق مردم هستند و وقتی یک کسی مسئولیتی را می پذیرد نباید بگوید من مسئول هستم و حقوقی بر مردم دارم بلکه مردم بر تو حقوق دارند ما عُبِدَ اللَّهُ بشی ءٍ أفضَلَ مِن أداءِ  حقِّ  المؤمنِ.

در روایت دیگری از امام صادق(ع) که در وسائل الشیعه جلد ۱۲ است می فرماید الْمُسْلِمُ أَخُو الْمُسْلِمِ مسلمان برادر مسلمان است اما این برادری به چه معناست؟

۱- به او ظلم نمی کند. ۲- به او خیانت نمی کند. ۳- حقی که بر مسلم است این است که تمام تلاش را بکنید تا با او ارتباط برقرار کنید و به تعبیر روایت تواسل و تعابد پیدا کنید، اینها مهم است.

باید اهل عطوفت، مهربانی و مواسات باشیم این معنای نوروز است، بنابراین نوروز یک معنای ظاهری و یک معنای باطنی دارد معنای باطنی نوروز این است که روز نو با رعایت آیین معاشرت درست با دیگران و عبادت درست با خدای سبحان داشته باشیم این روز می شود نوروز فلذا هر انسانی می تواند با ترک گناه، رابطه با خدا و معاشرت صحیح با مردم هر روزش نوروز شود و این ایام الهی را برای خود نو و نوین کند.

خدا را به عزت و جلالش قسم می دهم توفیق عبادت، بندگی و ترک معصیت را نصیب همه ما مرحمت بفرما……

خطبه دوم:

عِبادَ الله اُوصیکُم وَ نَفسی  بِتَقوَی الله مجددا در این خطبه همه شما عزیزان و خودم را به تقوای الهی سفارش می کنم.

مناسبت های متعددی است که من به اهم آنها اشاره می کنم.

۱۳ جمادی الاولی سال ۱۱ قمری سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) است. به روایت ۷۵ روز، تکریم این ایام فاطمیه اول و دوم بر همه ما لازم است. همانگونه که مقام معظم رهبری سفارش کرده اند در ایام نوروز به گونه ای رفتار کنیم که به این تکریم آسیبی وارد نشود و همراه با تکریم و رعایت شخصیت آن حضرت(س) باشد.

عزیزان این ایام را همه تلاش کنیم تا معارف و سبک زندگی اهل بیت(ع) مخصوصا حضرت زهرا(س) را یاد بگیریم. مخصوصا بانوان عزیز ببینند این بانوی دو عالم چگونه هم حضور سیاسی و اجتماعی داشته و هم آنگونه حجاب را رعایت می کرده است.

بعضی خیال می کنند اگر خانم ها بخواهند حضور اجتماعی داشته باشند باید حجاب را کنار بگذارند این تفکر غلط است. مردان و زنان باید این درس ها را از مکتب حضرت زهرا(س) بیاموزند.

دوم فروردین سال ۴۲ و در سالروز شهادت امام صادق(ع) روز هجوم مزدوران پهلوی به مدرسه فیضیه قم است. در این حادثه جمعی از طلاب این مدرسه به شهادت رسیدند. روحشان شاد و یادشان گرامی باد. فیضیه نماد انقلاب اسلامی ایران است. حرکت این نظام از فیضیه شروع شد و الحمد لله الان نیز فیضیه مکان ارزشمند و کوشایی برای پیشرفت نظام است.

سوم فروردین سال ۸۳ ترور شیخ احمد اسماعیل یاسین رهبر جنبش انقلابی حماس فلسطین توسط رژیم صهیونیستی است که امیدواریم خدای سبحان با ظهور حضرت ولی عصر(عج) هر چه سریعتر و نزدیکتر این رژیم صهیونیستی را نابود کند. انشاءالله این تزلزلی را که دارند به حول قوه الهی رو به نابودی است.

یک زمانی صهیونیست ها با اقتدار مقابل تمام کشورهای عربی ایستادند، عزیزان اینها را درس بگیریم و قدر انقلاب اسلامی را بدانیم.

در یک دوره ای تمام عرب ها متحد شدند تا با شعار سوسیالیسم که از روسیه گرفته بودند مقابل صهیونیست ها بایستند اما شکست خوردند. یک دوره با شعار ناسیونالیزم عربی مقابل صهیونیست ها ایستادند اما شکست خوردند.

در دوره بیداری اسلامی با شعار اسلامیت آمدند و دیدید در سال گذشته چگونه اسلام خواهان و مردم مسلمان مصر در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسیدند. اسلام جان و روحی در انسان ها می دمد که تمام شدنی نیست و حیات بخش است.

انشاءالله با خون این شهدا زمانی خواهد رسید که این رژیم نابود خواهد شد، و این رژیم و صهیونیست ها همه در جنایت هایی  که کردند انشاءالله غرق می شوند و به نابودی خواهند رسید.

سوم فروردین روز جهانی آب و ۴ فروردین روز جهانی هوا شناسی است. من کوتاه عرض کنم. عزیزان آب و هوا ۲ نعمت الهی هستند در سلامت و حفظ آب و هوا باید کوشا باشیم و قدر این آب و هوا را بدانیم.

من در کل جهان کشوری سراغ ندارم، نه اینکه از سر جهل سراغ ندارم بلکه با مطالعه گشته ام و پیدا نکرده ام کشوری را که تمام شهرهایش آب آشامیدنی تصفیه داشته باشد، در هیچ جای دنیا وجود ندارد. من کشورهای متعددی رفته ام و از نزدیک دیده و سؤال کرده ام آب تصفیه ندارند. جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب این نعمت ها را دارد حالا من با برق و گاز و مسائل دیگر کار ندارم.

توجه داشته باشید هندوستان یک کشور صنعتی است ولی ۷۰ درصد این کشور برق ندارد و ۳۰ درصد این کشور برق دارد.

باید قدر این برکت و نعمت الهی آب و هوای سالم که در اختیار ما است را بدانیم. بعضی ها با آب تصفیه ماشین و زمین میشویند این اسراف است. اینها نعمت های الهی است و شکر عملی نعمت ها این است که رعایت کنیم و اسراف نکنیم و از آلودگی ها پرهیز کنیم.

۷ فروردین روز جهانی تئاتر است. من این ایام را در این خطبه توضیح می دهم چون می خواهم در هر یک از این ایام یک نکته های مهمی را بگویم.

عزیزانی که به هنر مخصوصا تئاتر علاقه مند هستند می دانند که هنر نقش بسیار مؤثری در انتقال پیام دارد. نمی توانیم بگوییم ما کار به هنر نداریم بلکه هنر نقش بسیار مؤثری در انتقال پیام دارد و ما در بخش هنر کم کار کرده ایم.

یک وقتی من مفصل در سیمای جمهوری اسلامی درباره هنر اسلامی مخصوصا سینمای اسلامی صحبت داشتم. ما اگر قرار است هنر را به همان سبکی که غربی ها داشته اند بگیریم این یعنی نابودی بشریت. امروزه هنر در غرب مدرن یا ترویج شهوت، یا ترویج غضب و یا ترویج هر دوی اینها است و این یعنی نابودی انسان و عقل انسان.

فریاد بعضی از کشورهای اروپایی از این هنرهای مبتذل در آمده است. ابتذال فرهنگی و رامخانیزم فرهنگی بشر را نابود می کند. ما باید به دنبال هنر قدسی و اسلامی باشیم تا انسانی را که تربیت می کند انسانی الهی شود. ما به دنبال تعطیلی هنر نباید باشیم بلکه باید به دنبال تولید و توسعه هنر اسلامی باشیم.

هنر یک فرم و یک محتوا دارد. فقط محتوا نباید اسلامی باشد البته محتوا باید اسلامی باشد ولی فرم نیز باید اسلامی باشد، یعنی اگر فیلم امام علی(ع) و مختارنامه را می سازند اینکه فقط محتوا اسلامی باشد تنها کافی نیست قطعا لازم است اما فرم نیز باید اسلامی باشد و به تعبیر خود هنرمندان ژانرهای هنری باید اسلامی باشد.

یک مثال ساده برایتان می زنم. مثلا ما در هنر اسلامی که سابقه ای طولانی دارد به طور مثال مسجد شیخ لطف الله و مسجد امام کاملا منطبق با معماری اسلامی است. سقف این مسجد را ببینید که به شکل دایره است این یک معنای اسلامی دارد. هنر اسلامی یک بارِ شکلی و فرمی خاصی دارد.

من یک مثال برایتان می زنم. تراژدی یک فرم در سینما است. در نمایشنامه هایی که قدیم نوشته می شد تراژی وجود داشت اما تراژدی اسلامی با تراژدی غرب مدرن متفاوت است. تراژدی غرب مدرن پایانش یأس، ناامیدی و خودکشی است اما تراژدی در هنر اسلامی پایانش امید است.

بعضی از این غربی ها که حماسه امام حسین(ع) را درک نمی کنند می گویند حماسه امام حسین(ع) یک تراژدی بود. ما وقتی برایشان توضیح می دهیم می گوییم که اگر تراژدی بگیرید این تراژدی با آن تراژدی به تعبیر شما فرق دارد.

ما قیام امام حسین(ع) را یک قیام ملکوتی می دانیم که آثار مُلکی داشته است ولی آنها این را نمی فهمند. اما اگر در همین حد تراژدی اینها بگیرند این تراژدی به قول آنها پایانش چیست؟ شکست امام حسین(ع) است نه پیروزی، امام(ع) در آن لحظه که به شهادت می رسد می فرماید الهی رضاً برضائک الهی رضا بقضائک

زینب کبری(س) می فرماید الهی ما رَأَیتُ الّا جَمیلاً اصلا با سنخ تراژدی که آنها دارند متفاوت است. ما در این زمینه ها و دوستانی که به هنر علاقه مند هستند باید تلاش کنند، و ما باید هنر اسلامی را تعریف کنیم البته هنر اسلامی تعبیرش مبتنی بر این است که فقه هنر اسلامی و فلسفه هنر اسلامی داشته باشیم لذا اینجا نقش فیلسوفان و فقها مهم و نقش دانشمندان هنر مهم تر است.

آخرین عرضم را خدمتتان ارائه کنم و خطبه را تمام کنم. مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کرده اند. سال گذشته سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیده شد و کارهای خوبی انجام شد ولی کار مستمری لازم است.

دولتمردان ما در بحث سرمایه ملی باید یک برنامه بلند مدت در کنار برنامه کوتاه مدت داشته باشند و بدون برنامه بلند مدت شدنی نیست، باید تدبیر کرد و تمام وزارت خانه ها با هماهنگی این طرح را دنبال کنند.

انشاء الله عنوان سال گذشته امسال نیز ادامه پیدا می کند ولی امسال را که حضرت آقا به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کرده اند چون هم انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم و هم مسائل مهم اقتصادی که از اول انقلاب شروع شده و سال گذشته خیلی شدیدتر دنبال شد و مردم عزیز ما مقاومت کردند، و البته بدون مقاومت طبیعتا پیروزی حاصل نمی شود ولی این مقاومت همان طوری که اشاره شد باید با تدبیر خوب مسئولان صورت بگیرد. سال گذشته فشارهای سیاسی و اقتصادی بین المللی بود.

اجازه دهید موردی را که برای خود من عینی بود را برایتان عرض کنم. یک تاجر معمولی از کشور هندوستان می خواست یک فعالیت اقتصادی با ایران در زمینه واردات و صادرات داشته باشد، سفیر آمریکا در هندوستان این تاجر را احضار می کند و به او می گوید به چه جرأتی می خواهی با ایران فعالیت اقتصادی انجام دهی؟

الان بحث، بحث دولت ها نیست که فشار به دولت هندوستان، ایتالیا و پاکستان داشته باشند بلکه حتی تجار را نیز تحت فشار می گذارند که با ایران ارتباط برقرار نکنند اما ایران توانست فعالیت اقتصادی بین المللی خود را ادامه دهد، یعنی باور کنید این فشاری را که آمریکایی ها وارد می کنند اگر به هر کشور دیگری وارد می شد این کشور را زمین گیر می کرد ولی ایران و مخصوصا مردم عزیز مقاومت کردند و دولتمردان ما توانستند روابط اقتصادی را ادامه دهند. ما سال گذشته فشار های زیادی داشتیم اما کارهای مهمی انجام گرفت و همه اینها نتیجه مقاومت مردم بود.

شما مذاکرات ایران و آژانس و نشست هایی را که ایران و گروه ۱+۵ در بغداد، مسکو و در جاهای دیگر انجام داده اند را ببینید و بررسی کنید هر چه جلوتر می رفتیم با اقتدار بیشتر، آنها ناچار می شدند بعضی تصمیمات ما را بپذیرند، این نتیجه مقاومت است.

ایران برای تولید رادیو دارو در راکتور تهران به سوخت ۲۰ درصدی نیاز داشت. غربی ها اول گفتند ما به شما این را می دهیم ولی ندادند.

دانشمندان هسته ای ما نشستند طراحی و برنامه ریزی کردند و به این سوخت دست یافتند ولی دانشمندان هسته ای ما را شناسایی کردند و دیدند تئوریسین فیزیک نظری شهید علی محمدی است و تئوریسین فیزیک هسته ای آقای شهید شهریاری است و تک تک این بچه هایی که در این پروسه نقش داشتند را شناسایی کرده و به شهادت رساندند و به خیال خامشان این قصه تمام می شود ولی فعالیت هسته ای مضاعف شد.

دانشمندان جوان بعضی هایشان دانشمندان نسل سوم انقلاب هستند نه نسل دوم یا نسل اول بلکه نسل سوم هستند. رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) که سپاه پاسداران با موفقیت برگزار کرد موشک های دور بُرد، میان بُرد و کوتاه بُرد را آزمایش کردند و همه نتیجه داد.

با همه فشارهای که به ایران و پاکستان آوردند قرار داد صادرات گاز ایران به عراق و پاکستان امضا و عملیاتش شروع شد الان به هند دارند فشار می آورند ولی هند نیز ناچار است که بپذیرد چون نیازمند به گاز ایران است.

رونمایی که از ماهواره زهره و ناهید انجام شد، پرتاپ کاوشگر ۵ که موجود زنده را به فضا پرتاپ کرد و سالم برگشت اینها موفقیت های عظیمی است.

قبل از انقلاب یک ایرانی ساخت هلیکوپتر را طراحی کرده بود اما آمریکایی ها سریع این فرد را بردند و گفتند اگر تو می خواهی هلیکوپتر بسازی باید آمریکا بیایی و این کار را انجام دهی در ایران نباید این اتفاق بیفتد.

فرد ایرانی به آمریکا رفت ولی اصرار فراوان کرد که دوباره به ایران برگردد ولی آنها اجازه ندادند که به ایران برگردد. بعد از مدتی خبر دادند که در گوشه ای از خیابان این بیچاره را کشته اند و بیایید جنازه اش را ببرید.

مگر ایرانیان قبل از انقلاب جرأت داشتند که بگویند ما می توانیم؟ ما توان داریم؟ ما می خواهیم یک کاری انجام دهیم؟ کشورهایی مثل مصر که سال ها تحت استعمار آمریکا بودند چه دارند؟ ما سی و چند سال مقاومت کردیم این پیشرفت های عظیم پیدا شده است. این سخن شوخی نیست که قلب یک جنین ۷ ماهه ای که آسیب دیده به دست فقط ایرانی ها در رحم مادر جراحی شود حالا ساخت داروهای جدید برای بیماری های ام اس و بیماری های خاص و هپاتیت سی بماند.

ما قبل از انقلاب چه جایگاهی داشتیم؟ الان رتبه ۱۷ جایگاه علمی در جهان و جایگاه اول در منطقه را پیدا کرده ایم از همت همین جوانان و نخبگان انقلابی نه آن نخبه هایی که یک ذره احساس می کنند نخبه شده اند از ایران می روند.

در این سال ها تا همین پایان سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، ۴۰۰ مسجد و ۳۰۰ مدرسه در کشور ساخته شده است در کجای دنیا این خبرها است؟ بله مشکلات ما قطعا زیاد است و گرفتاری ها متعدد است ولی هیچ جای دنیا دولتمردانشان اینگونه کار نمی کنند.

از همه اینها مهم تر حضور میلیونی مردم در ۲۲ بهمن بود که واقعا بی نظیر بود. اصلا آمریکایی ها، اسرائیلی ها، رادیوها و تلویزیون های بیگانه مانده بودند که چگونه تحلیل کنند، این همین ملتی است که امسال به صحنه آمده اند، تعجب می کردند. (تکبییر نمازگزاران)

انشاء الله با همت شما مردم در این سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و با اقتدار دولتمردان و با مقاومت مردم و با دعای خیر امام زمان(عج) و عنایت حق تعالی بتوانیم باعث توسعه این کشور بیش از گذشته شویم و یک دولت خدمتگزار، ولایی و مردمی داشته باشیم که هم پیوند محکم با ولایت و هم پیوند محکم با امت داشته باشد و این پیوند امت و امام را انشاء الله در صحنه و در فعالیت های سیاسی و اجتماعی داشته باشد.

انشاء الله این کشور بیش از گذشته هم توسعه سیاسی و هم توسعه اقتصادی پیدا کند و دشمن ناچار شود ایران انقلابی را بپذیرد. انشاء الله به حول و قوه الهی

پروردگارا به عزت و جلالت توفیق عبادت، بندگی و ترک معصیت را نصیب همه ما مرحمت بفرما…..

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید