.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

پیام بزرگ انقلاب لزوم تحقق اسلام جامع‌نگر است‌.

پیام بزرگ انقلاب لزوم تحقق اسلام جامع‌نگر است‌.

خلاصه خطبه ها

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دزفول اظهار داشت: این همان هدفی بود که ائمه معصومین نیز به دنبال تحقق آن بوده‌اند.
وی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر تصریح کرد: انقلاب اسلامی که با رهبری و هدایت امام خمینی (ره) تحقق یافت کشور را از ذلت به عزت رساند و زمینه انجام خدمات بزرگی را برای میهن فراهم کرد.
خسروپناه استقلال را از دیگر ثمرات مهم این عنایت بزرگ الهی برای ملت و کشور ایران عنوان کرد و گفت: با نگاه به وضعیت دیگر کشورها همچون مصر اهمیت این موضوع مهم برای همگان بیشتر مشخص می‌شود.
این مسئول عنوان کرد: امروز آمریکا باید برای حاکم مزدور خود در مصر تصمیم بگیرد که در کشور باقی بماند و یا برود و یا اینکه شخص دیگری جایگزین او شود.
این خطیب جمعه یادآور شد: در ایران پیش از انقلاب نیز اوضاع به همین شکل بود و شاه خائن پهلوی کشور را زیر سیطره استکبار فرو برده بود به نحوی که آنها با جسارت تمام حتی برای وزارت خانه‌های کشور ما نیز تصمیم‌گیری می‌کردند.
خسروپناه افزود: در مقابل امروز به یمن وجود انقلاب و ولایت کشور اسلامی ما در صف کشورهای پیشرو در علم و تکنولوژی‌های جدید قرار دارد و در منطقه قدرت اول است.
امام جمعه موقت دزفول بیان داشت: همچنین پیروزی در آوردگاه‌های دشواری همچون جنگ تحمیلی و جنگ نرم از دیگر برکات انقلاب است و واقعیت این است که این انقلاب شکوهمند اسلامی به ملت ما حیات دوباره و اقتدار و سرافرازی و انسانیت داده که باید قدردان آن بود.
وی به فشارهای استکبار بر ایران طی بیش از سه دهه نیز اشاره کرد و دسیسه برای پیشرفت هسته‌ای ایران را از جمله مهم‌ترین این فشارها عنوان کرد.
خسرو پناه ابراز داشت: آنها حتی قصد داشتند که نام انرژی هسته‌ای حتی از سرفصل رشته‌ها و دروس دانشگاهی ما حذف شود که به مدد پروردگار نه تنها این گونه نشد، بلکه ایران اسلامی نه تنها در این عرصه بلکه در عرصه‌های دیگری همچون نانو تکنولوژی و تکثیر سلول‌های بنیادی به خودکفایی و پیشرفت‌های خیره کننده‌ای دست یافت.
وی خطاب به مستکبران به ویژه آمریکای جنایتکار یادآور شد: بدانید که هر چه عرصه محاصره را تنگ‌تر کنید ملت ایران قوی‌تر و محکم‌تر خواهد شد.
خطیب جمعه موقت دزفول همچنین با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع)، آن امام را زنده نگهدارنده اسلام ناب از گزند انحرافات آن دوران معرفی کرد.
خسروپناه همچنین سالروز تسلیت آیت‌الله قاضی دزفولی از علمای برجسته و مبارز دزفول و امام جمعه اسبق این شهرستان اضافه کرد: این شخصیت برجسته خدمات فراوانی به ویژه در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی به انجام رساند و از افتخارات کشور محسوب می‌شود.

متن کامل خطبه ها

خطبه اول

وسلام علیکم ورحمة الله

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و صل الله علی سیدنا و نبینا و مولانا اباالقاسم المصطفی محمد و آله طیبین الطاهرین المعصومین ولا سیما حجة بن الحسن العسگری ارواحنا لتراب المقدمه الفداه.

اوصیکم و نفسی،و نفسی ،ونفسی بتقوا الله ،همه ی شما سروران گرامی و به ویژه خودم را به تقوای الهی سفارش می کنم.تقوای در اندیشه و تقوای در عمل.متقیان کسانی هستند که فکرشان و اندیشه شان با تقواست.همان گونه که کنش و عملشان با تقواست. این تقوای الهی دژ محکمی است که انسان را از آتش جهنم نجات می دهد، این حریم را نگه داریم.در آغاز عرایضم باید تسلیت عرض بکنم سال روز شهادت امام العارفین ،امام سالکین ،مقتدای متقین ،حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را به پیشگاه مولایمان ،آقایمان ،حضرت ولی عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداه ،و به شما سروران گرامی ،مومنین ،مومنات ،انشالله خدای سبحان توفیق بدهد که مکرر جهت پابوسی آن حضرت مشرف بشوید و از زیارت آن حضرت و ثواب زیارت آن حضرت بهره مند بشوید.در خطبه ی اول یک چند لحظه ای پیرامون خدمات و فعالیت های حیات بخش امام رضا (ع) نکاتی را عرض می کنم.عزیزان دو راه برای شناخت اهل بیت وجود دارد ؛یک راه این است که معارف اهل بیت را بشناسیم و با شناخت معارف اهل بیت طبعا جایگاه ،منزلت و مقام اهل بیت را خواهیم شناخت.خود امام رضا (ع) فرمود:رحم الله عبد احیا امرنا ؛خدا رحمت کند بنده ای را که امر ما را زنده نگه می دارد.قیل کیف یحی امرکم؟ کسی سوال کرد که چگونه امر شما زنده ی شود؟ حضرت فرمود: یتعلم علومنا و یعلمه الناس ؛اینکه علوم ما را فرا بگیرید  و علوم ما را به مردم آموزش بدهید. اگر بتوانیم مرتب از معارف اهل بیت بهره من بشویم و به دیگران بیاموزانیم ،یاد بدهیم ،فرزندانمان با معارف اهل بیت انس بگیرند ،دیگه هیچ موقع جریان های انحرافی آنها را به انحراف نمی کشانند.این یک راه است.راه دوم شناخت اهل بیت ،شناخت جریان هایی است که در عصر ائمه بوده است ،آنها را وقتی بررسی می کنیم می فهمیم که اهل بیت چرا مثلا تصمیم گرفتند ولایت عهدی را بپذیرند، صلح بکنند،قیام بکنند ،خیلی از این سوال هایی که درباره ی اهل بیت عصمت و طهارت هست با شناخت عصر ائمه و تاریخ ائمه وجریان هایی که درعصر ائمه بوده می تونیم به این سوال ها پاسخ بدهیم.من در این فرصت کوتاه می خواهم چند تا جریان مهم را بگویم که در عصر امام بوده و امام در قبال این جریان ها چه کرده است ،ودرس بگیریم مخصوصا در عصر حاضر.گروه های متفاوتی در عصر امام رضا (ع) بودند ؛یکی گروه دنیاطلبان ،آنهایی که دنبال قدرت بودند ،دنبال موقعیت بودند ،دنبال اعتبارات اجتماعی بودند ،شخصی مثل فضل بن سهل ،مربی مامون است ،تلاش کرد اول که مامون کم کم تربیت بشود ،امین به قدرت نرسد ،بعد که مامون به قدرت رسید تلاش کرد که این اقتدار بیشتر بشود بلکه یک زمانی اصلا حکومت به دست خودش قرار بگیرد.ولی بعد خودش گرفقار مرگ شد و توطئه ی مامون شد.این یک دسته ،دنیاطلبان.وعجیب است امام رضا (ع) در همین مسیری که می بینید خیلی از این دنیاطلبان دورامام می پلکیدند ،این ور و آن ور می رفتند که یک اعتباری کسب بکنند، امام خوب اینها را می شناخت ،ذره ای به آنها اعتنا نکرد.گروه دوم ؛مسلمانان التقاطی یونان زده بودند.چون عصری بود که اندیشه ها و فلسفه های یونانی به عربی ترجمه می شد مامون هم به هر حال برای خودش یک قیافه روشن فکری به خودش گرفته بود و این زمینه شد که مرتب مطالب از آنجا ترجمه می شد ،البته ابتدا آثار پزشکان ترجمه شدند ،پزشکی، یونان ،برای اینکه برای سلامتی شان این خلفاء و پادشاهان نیاز داشتند ولی بعد دیگر آثار دیگر هم ترجمه شد.یک فرقه ای پدید آمد به نام فرقه ی معتزله ،فرقه ی معتزله یک ترکیبی از اسلام بود و یونان ،التقاط؛اسلام التقاطی.امام رضا (ع) ،یک مسندی هست چاپ شده ،مسند الامام الرضا(ع) ،بخشی از سخنان و فرمایشات امام رضا (ع) در این مسند ناظر به همین اسلام التقاطی است.یعنی کسانی که بخشی از اندیشه های یونانیان را گرفتند با اسلام قاطی کردند ،به نام اسلام ولی اسلام ناب نبود.اسلام قرقاطی بود ،اسلام التقاطی بود.گروه سومی که در عصر امام رضا بودند وامام با اینها مقابله کد ،با منطق و استدلال ،ادیان مختلف بودند.خوب وقتی پایتخت جهان اسلام شد خراسان ،ادیانی که در این توسعه ی جغرافیای اسلامی آمدند و در جامعه ی اسلامی استقرار پیدا کردند دیدند بهترین فرصت این است که رهبرانشان بروند در پایتخت و مرکز جهان اسلام ،یعنی خراسان.جاسلیق رهبر مسیحیت بساطش را جمع کرد رفت در خراسان پاتوقی راه انداخت.راس الجالوت رئیس یهودی ها ،رهبر یهودی ها ،رفت در خراسان مرکزی تاسیس کرد.خیلی های دیگر ، شخصیت های دیگر که بودند،هربز اکبر،یا هیربز اکبر که رئیس زرتشتیها بود ،رهبر زرتشتیها بود ،او هم همینطور.عمران صابی رهبر صابئی ها باز همینطور.یعنی هر فرقه ای و هر دینی از ادیان دیگر رفتند داخل (توی) خراسان و استقرار پیدا کردند.تا بتوانند با تبلیغ دین و آیین خودشان مسلمان ها را جذب بکنند.حداقل اسلام التقاطی درست کنند.اصلا یکی از علت هایی که امام رضا (ع) پذیرفت و برود خراسان یکی این بود.خوب بعضی ها می گویند چرا امام رضا (ع ) در مقابل مامون نایستاد.چرا در مدینه قیام نکرد.خوب امکان قیامش برایش نبود. ولی اینکه پذیرفت ،درست است به زور امام را سال دویست قمری بردند و به یک معنا با توطئه و نیرنگ اورا به خراسان بردند. ولی به هر حال امام هم همراهی کرد.چون خراسان مرکز ادیان مختلف شد و امام باید حضور پیدا می کرد که از کیان اسلام و فکر اسلام و فرهنگ اسلام حراست کند.این کار امام بود.اینکه می بینتد الان اسلام ناب در اختیار ما هست چون امام رضا (ع) در برابر جریان های انحرافی ایستاد.با جاسلیق بحث کرد.با هربز اکبربحث کرد.با عمران صابی بحث کرد.با راس الجالوت بحث کرد وهمه ی آنها را هم محکوم کرد. فرمایشات امام الان

در اختیار ما هست.این هم گروه سوم.گروه چهارم یک جمعی از اهل سنت ناصبی بودند،مخالف اهل بیت معاند اهل بیت،سبع اهل بیت می کردند و انسان های بسیار متهجر ،متجمد ،اهل استدلال نبودند ،اهل منطق نبودند ،اهل بحث علمی نبودند ،فقط سبع اهل بیت می کردند.رهبرشان کسی بود به نام علی بن محمد بن جهم ،رئیس فره ی جهمیه.امام رضا (ع) با نقد او و فکر او و اندیشه او کاری کرد که همین علی بن محمد بن جهم شد مرید امام رضا.یک ناصبی محب اهل بیت شد. گروه پنجم هم خوب توده ی مردم بودند. توده ی مردم عادی.همه ی شما شنیده اید امام در مسیری که به خراسان می رفت وقتی به نیشابور رسید مردم شنیدند که امام رضا (ع) می خواهند بیایند جمع کثیر،هزاران نفر آمدند به استقبال امام  ،همه ی آنها سنی بودند!یعنی ولایت بلافصل علی بن ابی طالب (سلام الله علیها) را قبول نداشتند.اما محب اهل بیت بودند.جمع شدند و از امام رضا (ع) خواستند که یک حدیثی مسند از جد بزرگوارت پیامبر(ص) برای ما نقل بکن. که حضرت صحبت مفصلی کرد و این حدیث سلسلة الذهب را قرائت کرد.کلمة لااله الاالله حصنی من دخل حصنی ءامن من عذابی .سوار بر مرکبش شد ،سرش را از کجاوه بیرون آورد فرمود:البته به شروط ها و انا من شروط ها.یعنی اگر می خواهید موحد باشید ،توحید با ولایت گره خورده ،امکان ندارد یک کسی بگوید من موحدم ولی ولایت اهل بیت را قبول ندارم.این توحید آمیخته ی با شرک است.توحید خالص توحیدی است که با ولایت عجین بشود. توده ی مردمی که خیلی در(تو) قضایا نبودند ،اطلاع هم نداشتند.ولی امام رضا (ع) حتی نسبت به همین توده برنامه داشت ،آنها را مورد خطاب قرار داد و بر آنها تاثیر گذاشت .وهمان سخنرانی امام رضا (ع) سبب شد مردم نیشابور به تشیع گرایش پیدا کنند.وشیعیان خالص ،مقید و متعهد از شان به وجود آمد.که در طول قرن ها خدمات شایانی هم نسبت به تشیع داشتند. یک عده هم اصحاب خالص بودند.اصحاب خالص ،افرادی مثل اباسلط ولی اینها اندک بودند.اندک بودند.ولی امام هم نسبت به نخبگانی که زمینه رشد داشتند، زمینه توسعه داشتند،زمینه تدین داشتند. امام اینها را تحویل گرفت و خواجه اباسلط درست کرد. انسان های متدین ، معتقد ،عارف ،عالم وهم نسبت به توده مردم یک عده ای هم بودند درزمان امام رضااهل زهدبودند زهدهای صوفیانه وازقضاامام رضاآنهاراهم موردنقدقرار داد امام رضا(ع) فرمود:که اسلام ما یک اسلام جامع نگراست نه اسلام گزینش گراسلامی که پیغمبراکرم محمدمصطفی (ص)به مردم معرفی کرده است اسلام زهدبه تنهایی نیست اسلام جنگ هم به تنهایی نیست اسلامی است که هم صلح دارد هم جنگ هم زهددارد هم حیات اجتماعی هم طهارت دارد هم قضاوت دار د تمام تلاش اهل بیت همین بود والا در وصف اهل بیت خیلی ها شعار می دادند معتزله مسلمان نبودند مگر اشاعره مسلمان نبودند مگر جحمیه مسلمان نبودند مگر خوارج مسلمان نبودند همه اینها مسلمان بودند اختلاف ائمه و اختلاف ائمه با اسلام فرق دیگر گروه های دیگر این بود که اسلام امام رضا اسلام جامع نگر بود و آنها اسلام شان گزینش گر بودند اسلام گزینش گر نتیجه اش می شود عبیدالله بن عباسی که فرمانده پاه امام حسن (ع)بود با یک میلیون درهم رفت با معاویه بیعت کرد هشت هزار نفر از سربازهایش را هم ملحق کرد از ۱۲۰۰۰ هزار نفر ،۴۰۰۰ هزار نفر ماندند در سپاه امام حسن (ع) کسی که اسلام گزینش گر می شود عبیدالله بن عباس اما کسی که اسلامش جامع نگر است می شود “قیس بن سعد” که فرمانده دوم سپاه امام حسن بود معاویه به ایشان پیغام می فرستاد که یک میلیون درهم به تو هم می دهم گفت قبول نمی کنم گفت چهار برابر می دهم ،ده برابر می دهم ،قیس گفت من امام حسن
(ع)را تنها نمی گذارم این اسلام جامع نگر است . کسی که اسلامش گزینشی گر است می شود عبدالله بن عمرکه با علی (ع) بیعت نکرد با امام حسن بیعت نکرد با امام حسین بیعت نکرد آخر عمر ناچار شد با حجاج بن یوسف ثقفی بیعت کند اما کسی که اسلامش جامع  نگر است می شود “حبیب بن مظاهر” فقیه زمان خودش و در رکاب امام حسین جنگید و به فیض شهادت نصیبش شد .به نظر بنده پیام انقلاب اسلامی ایران به دنیا همین است مهم ترین پیام انقلاب اسلامی این است که ما باید دنبال اسلام جامع نگر باشیم .خدارا قسم می دهیم به عزت و جلالش توفیق عبادت بندگی و ترک معصیت را به همه ما مرحمت بفرماید.

اعوذ بالله من الشیطان ارجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

انااعطیناک الکوثر/فصل لربک وانحر/ان شانئک هوالابتر/

وسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

خطبه دوم

اعوذبالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین  و صلی الله  علی سیدنا ونبینا ومولانا ابی القاسم المصطفی محمد صل  الله علیه وآله وسلم  وعلی  علب بن امیرالمومنین ابی طالب  وعلی  فاطمة  الزهراقره عین الرسول سیده النساء العالمین وعلی  الحسن والحسین سید شباب اهل الجنة وعلی علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفربن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد وحسن بن علی وخلف القائم المهدی ارواحنا لتراب مقدمه الفدا .

تان  ایشان اخیراًازدنیارفته اندبنده میدانم که مختصرمی دانم که این مرد چه خدمتی به تشیع عربستان کرده  بنده سال ۸۰مشرف شدم  مکه شب جمعه ای بود که  ایرانیان مراسم دعای کمیلی برگزارکننددیدیم فرصت مناسبی است لباس مبدل پوشیدیم همین حسینیه آیت الله امری ایشان دعوت کرد ازهم برای ناهاروشام خدمتشان بودیم جوانهاراجمع کرده بود ووهابیت دارند روی جوانهای شیعه ماکارمی کننداین جوانهاسؤال دارند آن شب ماتاصبح باجوانهای شیعه درعربستان گفتگوداشتیم درباره شبهات وهابیت وما هم جواب می دادیم هرشخصیتی که احساس می کردکمک بکنداینطوری تشیع رانگه داشت باتدبیر باتوسل به اهل بیت مخصوصاًتوسل به امام حسن مجتبی ماهروقت خدمت ایشان می رسیدیم ایشان می فرمودند که توسل به امام حسن مجتبی بکنید وتوسل وتوکل به خدای سبحان شیعیان آن منطقه را می گویندشیعیان نخاوله من این اصطلاح را تازگی پیداکردهام ازکجا؟دیدم یک آمریکایی ،همین شایدیک هفته پیش یک آمریکایی یک کتاب نوشته است به نام شیعه نخاوله “چون حسنی امری یک باغی دارد بانخل ،آمده انددرباره این شیعیان تحقیق کرده اند که چطوردرعربستانی که اینقدرمتحجرند تمام میراث فرهنگی شیعه راازبین برده اند چطوراین شیعه توانسته است به حیات خودادامه بدهداین همه تلاش آقای حسینی امری بود روحش شادوخداوندان شاالله ایشان را باامام رضامحشوربکند  حادثه دیگری که مربوط به   منطقه است حوادث اخیرلبنان است این هم  خیلی ،واقعاًاز نعمتهای الهی است تدبیرعالمانه سیدحسن نصرالله ،وقت نیست خیلی مختصرعرض می کنم خوب می دانید وقتی سعدحریری نخست وزیری لبنان شد خوب ابتدااین سعدحریری با گروهی که معروف ۱۴ مارس بودند رأی آورد. ۱۴ مارس یک جریانی است که درلبنان که بامقاومت  نظرمثبتی نداشتندوارتباطاتی هم با عربستان وآمریکایی هاداشتند وتلاش کردند  توانستندسعدحریری  رانخست وزیرکنند سعدحریری هم با عربستان وهم با آمریکاارتباط داشت وداشتندتلاش می کردند آن دادگاه کذایی رفیق حریری راراه بیاندازد وحزب الله رامحکوم کنند حزب الله که محکوم بشودوخلع سلاح می شودوبعدبه راحتی لبنان بهدست صهیونستها قرارمی گرفت این چندمدتی که آقای سعدحریری نخست وزیربودخیلی تلاش کرد ایران هم تلاشهای زیادی داشت مثلاًسعدحریری را به ایران دعوت کردیادتان هست  چندوقت پیش مقامات ارشدایران باایشان صحبت کرده بودند،نصیحتش کردند آقااینقدرعلیه حزب الله کارنکن وعده هایی هم داد اما همین که برگشت لبنان رفت آمریکابااوباما جلسه گرفت نقشه ای ریختند طراحی کردند دادگاه حکم آخررابرای خلع سلاح کردن حزب الله دراین فرصت حزب الله آمداستفاده کرد هم نمایندگانی که مربوط به جریان ۸مارس بودند که جریان ۸مارس که  طرفدارجریان مقاومت بودهم بعضی ازنمایندگان ۱۴مارس آمدند  استعفادادند دولت     ازرسمیت افتاد دقت کنیددولت که اززسمیت اهتادو بعد دولت جدبد تشکیل می شدودیگرسعدحریری قدرتی نداشت وسعدحریری گفت هرکارکه می خواهید بکنیدمن که اکثر نماینده هاطرفدارمن هستند ودوباره به من رأی می دهند حزب الله آمدباطرح جناب سیدحسن نصراله آمدیک نفرازجزء۱۴مارس نه۸مارس ،که متنبه شده بود وشیطنت سعدحریری را فهمیده بودشخصی به نام نجیب میقاتی را کشاند بیرون که ماایشان راکاندید می کنیم برای نخست وزیری واز قضا مجلس هم به همین   رأی داد نجیب میقاتی هم گفت ما بایدچندکارمهم انجام بدهیم بحثهای دادگستری چون دادگستری لبنان هم متأسفانه دراختیارغربی هاست هم باید این کارراانجام بدهد   هم وزارت دارایی را که معلوم بشود سعدحریری راکه مدتی که درقدرت بوده است چقدراموال  بیت المال رابه تاراج برده است یعنی  این تدبیرسیدحسن نصرالله تدبیرفوق العاده ای بودکه به لطف الهی مقاومت باردیگرحیات مجددی پیداکردخدای سبحان انشالله به این سیدبزرگوارطول عمربدهدوتوفیق بیشترعنایت کنداما حوادث تونس ومصرویمن واین کشورهایی که مخصوصاًتونس ومصر،کشورهای شمال کشورآفریقاست .اولاًداریم می بینیم که دعاهای مرحوم آیت الله قاضی کم کم  الحمدالله به ثمرمی رسدیادتان هست نامبارک وملک عبدالله راو…البته این حوادثی راکه الآن می بینیم مثل این یکی دوهفته نیست این آثاروبرکات ۳۰سال انقلاب اسلامی ایران است مردم مصرعزیزان مردم مصر ۸۰میلیون جمعیت کشورش است هم مرز بانوارغزه است یعنی هم مرز فلسطین است ۸۰میلیون جمعیت مرکز اخوان المسلمین که جریان درواقع ضدآمریکایی هست یک جریانی هست اخوان المسلمین کهمتأثرازحسن البناء،سیدقطب هستندکه اینها هم متأثرازسیدجمال الدین اسدآبادی وشیخ محمدعبدوه وشیخ رضاهستند مصرخیلی حساس است اگرتحول درمصرجدی اتفاق بیفتدودعاکنید که ان شاالله این حوادث به ثمربرسد خیلی نیازبه دعاداریم مخصوصاًامممروز که روز حساسی است شمادیدید که مردم مصرجمع شدند درمیدان تحریر میدان آزادی نماز جماعت اینها پیام مهمی دارد می دانید هم مصروتونس هردو ۵۰سال پیش مستعمره فرانسه بودند بعد که استقلال پیداکردند رئیس جمهر۱۰۰درصدآمریکایی ومستبدبراینهاحکومت کرده هم درتونس وهم درمصر،در مصرجمال عبدا الناصرازسلا ۱۹۵۴ تا ۱۹۷۰رئیس جمهورمستبدبه عنوان رئیس جمهور ناسیونالیستی ،حکومت کردوبهدهم ازسال ۱۹۷۰تا۱۹۸۱ انورسادات ملعون وبعدهم حسنی مبارک ،حسنی مبارک می خواست پسرش را جمال را به عنوان رئی جمهورمعرفی کند خوب دید مردم این بین مردم محبوبیت ندارد درانتخابات ۲۰۱۱من خودم را کاندیدمی کنم خوب مردم اعتراض کردند وواردخیابانهاشدند دقت کنید ماالۀن دربحث مصرعزیزان چندتامؤلفه هست خیلی بابد به آن توجه کرد که اگر مثلاَ حکومت دینی هم در مصر تشکیل نشد حالا نتیجه نگرفتند من معتقدم اگر مصر به یک حکومت دموکراتیک هم تبدیل بشود به نفع مسلمین است قطعاً آمریکاشکست می خورد چرا؟ عرض می کنم ببینید ارتش مصر سالهاست که بخش مهمی از بودجه اش را آمریکا می دهد ولی سعی کرده است طوری عمل کند که با مردم اصطکاکی پیدا نکند دید در تلویزیون مردم بر روی تانکها می روند چون ارتش مصر هیچگاه در مقابل مردم ایستادگی نکرد حتی وقتی کمپ دیوید را امضا کردند و پیمان کمپ دیوید بسته شد ارتش در سال ۱۹۸۶ که در سال ۱۹۷۷ که پیمان کمپ دیوید نوشته  شد در سال ۱۹۸۶ حسنی مبارک اصلاحاتی انجام داد دراین دوره مردم درخیابانها ریختندیک بار سال ۱۹۷۷میلادی یکبارهم درسال ۱۹۸۶ میلادی دراین دودوره ارتش اصلاًعلیه مردم تعرض نکرد لذامردم باارتش رایطه خوبی دارند گرچه ارثش آمریکایی است این یک نکته ،نکته دوم مهمترین جریانی به لحاظ فکری –فرهنگی تأثیرگذار است اخوان المسلمین است اخوان المسلمین اینها اعتقادیاتاکتیکشان این است که نمی شود که باانقلاب پیش رفت معتقدبه رفرنیزم هستد یعنی مابایدبااصلاحات آرام آرام تدریجاًپیش بویم این قیام مردم جلورفتن مردم وعموم مردم ازخواص است یعنی خواص از مردم عقب ترند چند روز بعداز حضورمردم از علمایشان گفتند ما به مردم ملحق می شویم ولی ابتدا می گفتند مردم آرام باشید درگیری درست نکنید. اخوان المسلمین والازهربعداًبه مردم ملحق شدند لذا اگراخوان المسلمین دنبال رفرورم اصلاحات هستند ولی مردم قیام می خواهند مردم تغیردولت را می خواهند لذا می بینیم الآن آمریکا قطعاًحسنی مبارک راکنار می زند ومی گویدکه دیگر تاریخ مصرف آن تمام شده است ولی به دنبال این هستند که عمر سلیمان که رئیس اطلاعات و امنیت مصر است او را جای حسنی مبارک بگذارند که بسیار خبیث تر از حسنی نامبارک است توجه دارید اینجا اخوان المسلمین آمده اند یک تاکتیکی را به خرج داده اند گفتند جریانهای مخالف حسنی مبارک همه متحد بشوند حتی بیاییم البرادعی را پیشنهاد بدهیم البرادعی قطعاً آمریکایی است ولی معتقد به تغیر قانون اساسی است این یک گام مهمی است اخوان المسلمین آمدند از این تاکتیک استفاده کردند گفتند البرادعی را بگذاریم جلو تا آمریکا ارتش مصر را به جان ما تحمیل نکند این یک تاکتیک مناسب بود هرچند آمریکا اگر موفق نشود عمر سلیمان را به قدرت برساند قطعاً به سراغ البرادعی می رود ولی تلاش می کند که حکومت را  ………………….. کودتا می کند مردم را به خاک وخون می کشاند ولی مردم و عموم مردم با جدیت آمده اند در صحنه و می گویند اجازه نمی دهیم امثال عمرسلیمان بر ما حکومت بکنند و من معتقدم که اگر مردم مصر تلاش کنند که قانون اساسی را تغییربدهند بدون شک ولوحکومت دینی هم تشکیل نشود همین تغیر قانون اساسی بدون شک ضربه ای بر اسرائیل و آمریکا وارد می شود که جبران ناپذیر است و خداکند که این اتفاق بیفتد و مردم مقاومت کنند و توصیه ماهم اگر به گوششان برسد نخبگانی که با مردم همراهی کنند و عقب تر از مردم نباشند قصه تونس هم همینطور است مردم تونس حالا جمعیت کمتری دارد۸ میلیون جمعیت آن است سال ۱۹۵۶ از فرانسه مستقل شد و اولین رئیس جمهورمستبدش حبیب برقیبه ۳۱سال برمردم حکومت کرد مردم جرأت اذان گفتن نداشتند سال ۱۹۸۷ اعتراضات خیابانی شد زین العابدین بن علی حکومت را به دست گرفت کودتای صورت گرفت سه سال حکومت کرد ومردم دیگرتحمل نداشتند ومردم درخیابانها ریختند در۲۴ دی ماه امسال ژانویه ۲۰۱۱در مقابل ایشان ایستادند نخست وزیر او” الغنوشی” آن هم آمریکایی است بعضی از وزرارا عوض می کنیم مردم گفتند تورانمی خواهیم ،توچه کسی هستی ؟واگرمردم این حرکمت را ادامه بدهند آنجاهم امیدی هست انشاالله .تونس ۳۵ هزار نفر ارتشی دارد ۱۳۰هزار نفر نیروهای امنیتی دارند یعنی دولت بنی علی به این صورت بود ومردم دراین بحران استبداد توانستنددین خودشان رانگه دارند ودیدیدکه چه نمازجمعه باشکوهی اقامه کردند البته یک رهبر فاضل ومتدینی مردم تونس دارند به نام “الراشد الغنوشی “که بسار علاقه مند به امام ،انقلاب حتی یک کتاب نوشته است درباره ایران وبه فارسی هم ترجمه شده است انقلاب ایران رامعرفی کرده است ایشان هم بعداز بیست وچند سال تبعید به تونس رفت اگر بتوانند خوب مدیریت کنند ان شاالله امیدی هست که تحولات اخیر به نتایج خوبی برسد ما چاره ای جز وکاری جز دعاکردن نداریم البته به نظرم شبکه های صدا وسیما مخصوصاً شبکه های الکوثر و شبکه های عربی و  انگلیسی ایران که خبرها را به زبانهای دیگر منتقل می کننداینجا نقش مؤثری دارند و توده مردم ،عموم مردم ان شاالله دعاکنند این حوادث به ثمر برسد.

پروردگارا،به عزت وجلالت عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان

خدابا، تا ما را نیامرزیده ای از این دنیا مبر.

این عبادتها وتوسل هارا وراز ونیاز هارا وگریه های براهل بیت را ان شالله دوستان بین دونماز بهره مند می سازند مخصوصاًاین مصیبت امام رضا (ع) خدایااین جلسات ،عزاداری هایی که این عزیزان داشته اند قبول بفرما.

بارالها توطئه دشمنان مخصوصاً آمریکا وصهیونیستهارا به خودشان برگردان .

خدایااین تحولات اخیر آفریقای شمالی رابه نفع اسلام و مسلمین هدایت بگردان

خدایا ،تمام این نقشه هایی که این آمریکایی و صهیونیست ها می کشند تا این حوادث به نفع خودشان تمام بشود خدایا علیه  آنها تمام بگردان

بارالها قسمت می دهیم دراین روز جمعه فرج آقا امام زمان را نزدیکتر بگردان

همه ما را از اصحاب خالص آن حضرت قرار بده

طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری  خدمتگزاران این نظام مردم عزیزمان  دراین  جلسه و دراین جمع طول عمر باعزت عنایت بفرما

همه یشان را از سربازان  خالص امام زمان قرار بده .

خدایا ثوابی ازاین مجلس به ارواح طیبه شهدا باامام شهیدان شهدای این جمع اموات این جمع عائل وواصل بگردان.

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا جاءنصرالله والفتح /ورأیت الناس یدخلون فی دین الله افواجا/ فسبح بحمد وربک واستغفره انه کان توابا/

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید