امام مهدى(عليه السلام) مى فرمايد: (الْحَقُّ مَعَنا فَلَنْ يُوحِشَنا مَنْ قَعَدَ عَنّا، وَنَحْنُ صَنائِعُ رَبِّنا، وَالْخَلْقُ بَعْدُ صَنائِعُنا) ;
حق با ما اهل بيت است و كناره گيرى عده اى از ما هرگز سبب وحشت مان نمى شود; چرا كه ما دست پرورده هاى پروردگاريم، و ديگر مخلوقين خداوند، دست پرورده هاى ما هستند.

دکتر خسروپناه
خطبه های نماز جمعه دزفول؛ 27 اسفند 90 فرستادن به ایمیل

altبه گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز” ؛ آخرین نماز جمعه سال نود ظهر دیروز با حضور باشکوه مردم و به امامت “حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه” ، امام جمعه موقت دزفول و حضور “آیت سید محمد کاظم صدیقی” و “حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی” اقامه گردید .

دکتر خسروپناه خطیب جمعه این هفته در ابتدای سخن با دعوت خود و عموم مردم به رعایت تقوی الهی ، پیشاپیش عید ایرانی و اسلامی نوروز را تبریک گفته و با بیان مقدمه ای در خصوص نشاط و شادی بیان داشت : شادی ضد کسالت و حزن و داشتن رضایتمندی از عمق جان است . بعضی ها هستند که نشاط دارند ولی رضایتمندی ندارند . رضایتمندی بعنی داشتن رضا نسبت به هر آنچه انسان در زندگی خویش دارد .

ایشان با توصیه به قدردانستن نعمت های بزرگ خدادادی ،سلامت ،عمر،جوانی و استعداد خوب را از جمله نعمت های طبیعی و تکوینی اعطایی از سوی خدای سبحان برشمرده و افزود : خداوند دوست دارد که اثر نعمتش را در بندگانش ببیند . لذاست که مرتب نعمتش را بر بنده اش نازل می کند .

“رئیس پژهشگاه حکمت وفلسفه ایران” ؛ نعمت اسلام و تشیع را بزرگترین نعمت از سوی خداوند رئوف و کریم دانسته و گفت : یکی از چیزهایی که نشاط معنوی می آورد؛ علم و دانش اندوزی است . انسان هایی که اهل سحر خیزی ،نماز و رابطه ی با معرفت با خدا هستند ، دارای نشاط معنوی می باشند و هرگاه با آنها روبرو می شوی خواهی دید با یک زندگی ساده و بی آلایش ،از شادمانی و نشاط بی نظیری برخوردارند .

خطیب جمعه این هفته شهرستان دزفول در ابتدای خطبه دوم با خیر مقدم محضر آیت اله صدیقی و تشکر از حضور وزیر محترم ارشاد اسلامی به جهت کلنگ زنی و اقتتاح “مجتمع فرهنگی کوی مدرس” در کوتاه ترین زمان ، چهلمین روز عروج سردار شهید ، “دکتر حاج احمد سوداگر” را تسلیت گفته و بیان داشت : من از نزدیک ایشان را می شناختم و در چندین عملیات شجاعت و رشادت و خستگی ناپذیری این مرد را دیده بودم . شهید سوداگر هم شخصیت ارزشمند نظامی و هم شخصیت فرهنگی یود . راه اندازی پژوهشگاه دفاع مقدس و تدوین دایرت المعارف دفاع مقدس یکی از ثمره های پر برکت عمر ایشان است .

خسروپناه” در ادامه با تسلیت ۲ اسفند سالروز ارتحال فرزند برومند حضرت امام (ره)، حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد ، ولایتمداری آن مرحوم نسبت به پدر بزرگوارش و سپس رهبر معظم انقلاب را بزرگترین ویژگی یادگار امام دانست .

امام جمعه موقت دزفول ، در ادامه با اشاره به سالروز ملی شدن صنعت نفت، با توصیه مدیران به افزایش صادرات غیرنفتی گفت : اقتصاد اگر مبتنی بر محصولات نفتی باشد ، شکست خورده است . . ما داریم به سرعت نفت را مصرف می کنیم و هیچ قناعتی هم نداریم . با این سیر ، آیندگان برما خرده خواهند گرفت . نفت باید نقش مهم خود را سیاست بین المللی ایران ایفا کند .

استاد حوزه و دانشگاه با تشکر از حضور حماسی مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ،حضور بی نظیر مردم را چون مشتی محکمی بر دهان تهدیدهای نظامی و خیالی دشمن دانسته و خطاب به نمازگزاران گفت : مردم عزیز دزفول در دور دوم نیز همانند دور اول با مشارکت حداکثری خود نماینده اصلح، صالح و خادم و دلسوز را انتخاب می کنند. چرا که آینده چهار سال آتی شهرستان متاثر از انتخاب نماینده خواهد بود .

امام جمعه موقت دزفول در پایان خطبه دوم سرنگونی حاکمان مستبد عرب و بیداری مردم منطقه و جهان را مانند “جنبش وال استریت” را ، از نشانه های روشن گسترش اسلام واقعی در قلوب مردم جهان دانسته افزود : بیداری اسلامی در منطقه جدی و ایساتدگی مردم بر اهدافشان نیز نشانه جدی بودن مردم برای ایجاد تحول های بیشتر است . آمریکا، اسرائیل و انگلیس در مقبال توده عظیم مردم هیچ غلطی نمی توانند بکنند . مقاومت ۳۳ ساله مردم ایران زیر پرچم اسلام ، درس عظیمی به دنیای آزاده بود که امروز شاهد گوشه های از آن هستیم .

حجت الاسلام خسروپناه سخنان خود را با توسل به امام زمان (عج) به پایان برد .

متن کامل خطبه های نماز جمعه در ۲۶ اسفند ۹۰

خطبه اول

یامقلب القلوب و الابصار یا مدبر الیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

اوصیکم عباد الله و نفسی و نفسی و نفسی بتقوی الله

در آغاز خطبه نخست خودم و شما نمازگزارن عزیز را به تقوی الهی دعوت میکنم و چن در آستانه سال نو هستیم پیشاپیش عید نوروزی ایرانی اسلامی را به شما تبریک می گویم . این عید در روایات معصومین هم یاد شده است ، مورد امضای اهل بیت واقع شده و عید مبارکی است . عید بهار است ، تغییر طبیعت هست و بهتر است عزیزان تحویل سال همراه با تحویل حال باشد آن هم احسن الحال . خوشا به حال آنانی که همانگونه که سال را تحویل می کنند و ورود به سال نو پیدا می کنند حال و قلب و معنویتی نو پیدا می کنند این ارزشمند است . به همین مناسبت وعده ای که در چند خطبه قبل خدمت شما نمازگزاران عزیز داده بودم که یک وقتی پیرامون نشاط و شادمانی سخن بگویم شاید الان به مناسبت ورود به سال نو و تحویل سال مختصری درباره نشاط و شادی و شادمانی خدمت شما سخنی داشته باشم .

نشاط ضد کسالت است و شادی و فرح ضد حزن است شاد کسی است و کسی از شادی برخوردار است که کسالت و حزن نداشته باشد و زمانی هم این امر اتفاق می افتد که در جان او رضایتمندی باشد . یعنی شادکام کسی است که نشاط و فرح و رضایتمندی داشته باشد چون بعضی ها هستند که نشاط دارند ولی رضا ندارند این فایده ندارد شاد و فرحناک است اما رضایتمند نیست این هم نقص است .

فرموده اند رضایتمندی این است که انسان از آنچه در زندگی خودش دارد خرسند باشد لذا آدمی یک نان بخور و نمیری دارد و شاد و با نشاط است و رضایتمند است اما یک ادمی میلیاردر هم باشد ولی رضایتمند نباشد همه اش مشغول گله کردن و اعتراض کردن و نق زدن و گیر دادن به دیگران باشد و آن فرح و نشاط لازم را ندارد همیشه معترض و نگران است وقتی انسان شاد و فرحناک و شادکام می شود و رضایتمندی نصیبش می شود که همیشه نعمت های الهی را ببیند و قدر نعمت های الهی را بداند . سلامتی ، عمر ، جوانی ، استعداد خوب نعمت الهی است علاوه بر نعمت های طبیعی و تکوینی که خدای سبحان به ما عطا کرده . نعمت های فراوانی خدای متعال در وجود ما ایجاد کرده که ما ا آنها خبر هم نداریم شما نگاه کنید که در آن واحد هم می بینید هم می شنوید هم لمس می کنید هم تعقل می کنید این چه مدیریتی در جان انسان است که همه این کارها را انجام می دهد بهم هم نمیخورد این نعمت الهی است این لطف و کرم الهی است .

دستگاه گوارش ۲۴ ساعته مشغول کار خودش است . گردش خون ، تپش قلب و سایر اعضا و جوارح بدن در حال خواب و بیداری و کار مشغول فعالیتند که همه نعمت های الهی است انسانی که نعمت های الهی را به یاد بیاورد همیشه شاد است چون قدر نعمت های الهی را می فهمد لذا راضی است .

در روایت داریم ، خداوند دوست دارد اثر نعمت اش را در بندگانش ببیند .

لذا خداوند مرتب نعمت اش را بر بنده اش نازل می کند البته ما در دنیایی که زندگی می کنیم دنیای رنج و گرفتاری است . دنیا دار بالبلاء محفوفه . فرمود : لقد خلقنا الانسان فی کبر . انسان در سختی آفریده شده است که اقتضای طبیعت این است . عالم طبیعت مایعات ، گازها ، جامدات این ها به همراهشان حرکت است در حرکت عالم ماده تضاد و درگیری است که اقتضای عالم طبیعت این است اما همه اینها که ممکن است یک وقتی برای انسان سختی بیاورد انسان اگر توجه کند که این ها نعمت های الهی اند همه این سختی ها برایش می شوند شادی ، فرح و رضایتمندی .

و اما بنعمتربک فحدث نعمت های الهی را یاد کنید و انها را بخوانید . ما متاسفانه وقتی رنج و مشکلی پیدا می کنیم زبان اعتراض باز می شود اما از این همه نعمت های الهی سخن نمی گوییم به همان اندازه که ما نعمت های الهی را یاد می کنیم برای ما شادی و نشاط و فرح و رضایتمندی حاصل می شود .

نکته مهم در بحث شادی این است که ما در اسلام دو نوع شادی داریم و اسلام دو نوع شادی را به ما معرفی کرده است . شادی و نشاط حقیقی و شادی و نشاط کاذب و دروغین . از قضا نشاط حقیقی که در اسلام بیان شده است خیلی جالب است من فرصت ندارم والا اگر یک وقتی بود یک بحث تطبیقی بین اسلام و بعضی آیین های دیگر مثل هندوییزم ، بوییزم و … ارائه می کردم . وقتی خودم تصویر میکنم می بینم یکی از بزرگترین نعمت های الهی که شب و روز باید شاکر حق تعالی باشیم نعمت اسلام و تشیع است چقدر زیبا در تمام ابعاد زندگی اسلام و تشیع سخن گفته که یکی از آنها بحث شادی است . شادی حقیقی در عرصه جامع نگر یعنی در تمام ابعاد زندگی می توان شاد بود . شادی حسی : انسان گاهی اوقات به لحاظ جسمانی شاد است اسلام نیز تأکید کرده یکی از راه های شادی جسمانی این است که تلاش کنید که سلامت جسمانی را داشته باشید لذا در اسلام توصیه به ورزش شده است که یکی از راه های نشاط و شادی جسمانی ورزش است چون ورزش سلامت جسمانی می آورد که شادیو نشاط جسمانی پدید می آورد .

شادی و نشاط معنوی : یعنی هم اسلام به شادی و نشاط جسمانی تاکید دارد هم به شادی و نشاط معنوی . یکی از چیزهایی که نشاط معنوی می آورد علم و دانش اندوزی و دانش افزایی است و تاکید می شود که کتاب بخوانید و مطالعه کنید دانش خود را افزون کنید چون نشاط علمی و معنوی می آورد . خواجه نصیرالدین طوسی وقتی مشغول تحقیقات علمی اش می شد شب وقتی معضل و مساله علمی برای او حل میشد می امد بیرون و فریاد می زد : این الملوک این ابنا الملوک . پادشاهان کجا هستند که ببینند لذتی که من میچشم هیچ کسی این لذت را نمی برد . لذت علمی است .

فرزندان پادشاهان ، چون فرزندان پادشاهان معمولاً لذت های مادیشان از خود پادشاهان بیشتر است چون پادشاهان غم و غصه اداره کشور را دارند ولی فرزندان پادشاهان غم غصه هم ندارند می فرماید من لذت و نشاط و شادی ام از آنها بیشتر است این لذت و شادی و مسرت معنوی است . انسان هایی که اهل سحر خیزی اند ، انسان هایی که اهل نماز و رابطه با خدا هستند و با معرفت هم انس با خدا می گیرند اینها هل نشاط معنوی اند . من بعضی وقت ها با اهل معرفت و عرفان های حقیقی نه این عرفان های کاذب ، وقتی با بعضی از اینها روبرو می شوم می بینم یک زندگی ساده و بدون آلایش اما از یک نشاط و شادمانی بسیار بالا و برتر برخوردارند .

لذا امیر المومنین در خطبه ۱۹۳ نهج البلاغه می فرماید : از علامات اهل تقوا این است که در راه هدایت شادمان اند ، همه شما شنیده اید شب عاشورا را همه اصحاب می دانستند فردای عاشورا به شهادت می رسند ، با هم مزاح می کردند با هم شوخی می کردند اما شوخی و مزاح مشروع . اهل نشاط بودند . ما در دوران دفاع مقدس خاطرمان هست رزمندگان اسلام در شب عملیات چه نشاطی داشتند. با چه عشقی مبارزه می کردند این نشاط یک نشاط معنوی است .

در آیه ۵۸ سوره یونس فرمود : بگو به فضل و رحمت خدا شادمان شدند شادمانی وشادی با رحمت و فضل الهی است این ها بهتر از آن چیزی است که اینها می اندوزند و جمع می کنند .

در سوره روم فرمود : و یومئذ یفرح المؤمنون بنصر الله ینصر من یشاء و هو العزیز الرحیم فرح معنوی و روحانی و شادی درونی و معنوی بسیار در اسلام مورد تاکید قرار گرفته است اما یک عده ای شادیشان کاذب و زودگذر و موقت و قطعی است .

ذلِکُمْ بِما کُنْتُمْ تَفْرَحُونَفِى الْأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ وَ بِما کُنْتُمْ تَمْرَحُونَ

آدم هایی هستند که یک شادی و نشاط و فرح دنیوی و زمین دارند که به ناحق است مشغول و سرگرم شهوت رانی اند خیال می کنند شاد اند مثل شادمانی که قارون از مال زیاد داشت گرفتار غرور شد عاقبتش چه شد . یا شادی که فرعون در اثر قدرت زیاد مغرور شد عاقبتش چه شد . حتی بعضی ها شادی کاذب کاذب از علم فراوان پیدا می کنند . خداوند علم زیادی بهشون می دهد اما این شادی هدفمند و جهت دار در راه خدا مصرف نمی کنند گرفتار غرور می شوند مثل بلعم بائورا .

پس شادی و نشاط و فرح در اسلام تاکید شده است اما هم نشاط روحانی و هم جسمانی هم مادی و هم معنوی . همانطور که الدنیا مزرعه الاخره ، با نشاط دنیوی باید مقدمه نشاط اخروی باشد به گونه ای شاد و فرحناک و با نشاط باشیم که نشاط آخرتبه همراه داشته باشد لذا انسان باید این امور را در دنیا رعایت کند لذا امام رضا (ع) به یکی از اصحابش فرمود : با شادی های ما شاد و با حزن ما اندوهناک باشید اعتدال در این امور داشته باشید . در سنن النبی آمده امام حسین (ع) می فرماید : از پدرم امیر المومنین (ع) سوال کردم روش جدم محمد مصطفی (ص) درباره همنشینان چه بود ؟

پیغمبر اسوه و الگوی همه ماست امیر المومنین (ع) فرمودند : پیامبر (ص) دائماً خوشرو ، خوشخو نرم بودند ذلیلی بد است اما ذلولی خوب است ما نباید اهل ذلت باشیم باید نرم باشیم در برابر مومنین . پیامبر (ص) فحاش و عیب جو نبود . کسی که زبانش را کنترل نمی کند و فحش می گوید این تابه پیامبر (ص) نیست یا همه اش مشغول به عیب گرفتن از دوستان ، همسر ، همسایه ، مملکت و … است و همه اش عیب می گیرد این نسبت پیغمبر نیست . ایشان با مردم شوخی میکرد البته دقت کنید شوخی و مزاحی در روایات توصیه شده که همراه با دروغ و تهمت نباشد اعتدال باشد . آنهایی که در شوخی افراط می کنند سرشکسته می شوند . رسول خدا (ص) با مردم شوخی می کرد تا آنها را شاد و خوشحال کنید .

امام صادق (ع) از پدر بزرگوارش تا امیر المومنین (ع) نقل می کند که حضرت علی (ع) می فرماید : هنگامی که پیامبر (ص) یکی از اصحابش را غصه دار و مغموم می دید با او مزاح می کرد تا او را شاد کند . پس شادی با این شرایط که عرض کردم در اسلام سفارش شده است .

عزیزان کسالت و تنبلی مانع از شادی است تنبلی را باید کنار گذاشت . سحر خیزی خیلی مهم است این عادت خوبی نیست که شب تا دیر وقت بیدار بمانیم و تا دیر وقت با امور بی ربط وقتمان را بگیریم . صبح دیر مشغول کار و تلاش و زندگی بشویم گاهی اوقات آدم مواردی برایش پیش می آید که استراحت می کند اما قاعده باید سحرخیزی باشد که بتوانیم به کار و زندگی و پیشرفت مملکت بپردازیم .

لذا در اسلام سفارش به سلامت ، تندرستی ، پوشیدن لباس های سفید ، استعمال بوی خوش ، نگاه کردن به سبزه زار ، دیدار دوستان ، شب زنده داری ، قناعت که خیلی مهم است ، مسافرت ، توکل ، ارتباط با خدا بویژه نماز خواندن ، شوخی حق و معتدل که اینها از عوامل نشاط است که نشاط حقیقی را به همراه بیاورد .

قرائت سوره کوثر

خطبه ی دوم

” عباد الله اوصیکم و نفسی و نفسی و نفسی به تقواالله “در آغاز این خطبه هم همه ی شما نمازگزاران عزیز را و به ویژه خودم و نفسم را به تقوای الهی سفارش میکنم. تقوای اخلاقی، عبادی، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و در یک کلام تقوای جامع نگر که خدا نصیب همه ی ما بکند این تقوای جامع نگر را.

مناسبت ها متعدد است من خیلی سریع مطالب مهم را عرض بکنم. ابتدا خیر مقدم عرض بکنم محضر مبارک استاد بزرگوار حضرت آیت الله صدیقی امام جمعه ی موقت تهران که مجلس ما را مزین کردند و در این مصلی و مکان مقدس، یادگار دفاع مقدس حضور پیدا کردند، امیدواریم از محضر ایشان هم بهره ای ببریم.

باید از وزیر محترم ارشاد، دکتر حسینی هم تشکر کنیم که دیروز به دزفول مشرف شدند و مجتمع مهم فرهنگی شهرک مدرس را افتتاح کردند خودشان کلنگ زدند و خودشان هم افتتاح کردند و در کمترین زمان این مجتمع مهم هم ساخته شد وعده هایی هم دادند که انشاالله در بعد فرهنگی شهرستان دزفول تلاش ویژه ای بشود. از زحمات ایشان هم سپاس گزاریم. امروز عزیزان مستحضرید که چهلمین روز درگذشت سردار شهید اسلام دکتر سوداگر است که انشاالله در مجلسی که ترتیب داده اند عزیزان شرکت میکنند. من از نزدیک سردار سوداگر را میشناختم و در چندین عملیات شجاعت و رشادت و خستگی ناپذیری این مرد را دیدم. هم شخصیت ارزشمند نظامی و هم شخصیت ارزشمند فرهنگی بود پژوهشگاه دفاع مقدس را راه اندازی کردند،دانشنامه و دایره المعارف

دفاع مقدس را تدوین که یک جلدش هم منتشر شد و من این یک جلد را که برای ما فرستادند دیدم که بسیار کار ارزشمند، دقیق، علمی و حساب شده نوشته شده که انشاالله این ثمره ی ایشان و طرح ایشان به نتیجه برسد. مرد بزرگی بود ولی ما دزفولیها کمتر از بزرگان خود تجلیل میکنیم این هم برمی گردد به تواضع و فروتنی مردم عزیز دزفول اما از باب اینکه نسل جوان الگو پیدا کنند ما وظیفه ی تجلیل از این بزرگان را داریم. خدای عزیز او را رحمت کند و رضوان و جنت نعیم نصیب او باد.

۲۸اسفند سالگرد ارتحال یادگار ارزنده ی امام و خادم صدیق اهداف امام، عنصر بی بدیل در کنار امام، حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد آقاست.

خدا ایشان را رحمت و با اولیایش محشور کند ویژگی مهم مرحوم حاج سید احمد آقا ولایت مداریش نسبت به حضرت آقا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای تا آخرین لحظه ی حیات از رهبری حمایت میکرد که این ویژگی بزرگ این مرحوم بود که انشاالله باید همه ی ما از او درس بگیریم.

۲۹اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران در سال ۱۳۲۹شمسی است که آن هم یک قصه ی عجیبی بود، درسها و عبرتهای فراموش نشدنی داشت یکی وحدت مردم بود مردم و حتی سیاسیون غیر دولتی وحدت کردند و موفق شدند اما یک درس مهمی هم قصه ی نفت دارد. نفت یک نعمت الهی است باید مراقب باشیم این نعمت به نقمت تبدیل نشود این نکته که می خواهم عرض بکنم بیشتر مربوط به مسئولین کلان اقتصادی است.

اقتصاد اگر مبتنی بر محصولات نفتی باشد این شکسته است. به قول مقام معظم رهبری اگر میشد این درهای چاههای نفت را بست تا ما در محصولات غیر نفتی استقلال پیدا کنیم این ارزش دارد اگر همه اش امیدمان به این باشد که نفت مشکلات اقتصادی ما را حل کند خیلی خطرناک است نفت که دوام ندارد این نفت هزاران سال توسط فعالیت های زیرزمینی که انجام شده این نفت تولید شده و ما داریم به سرعت این نفت را مصرف میکنیم و در مصرفش هیچ قناعتی نداریم اگر اقتصاد کشور مبتنی بر محصولات غیر نفتی نشود آیندگان بر ما خرده میگیرند وابستگی اقتصادی به نفت باید کم شود، نفت باید یک ابزار مهمی برای قدرت بین المللی ایران باشد یعنی نقش نفت در اقتصاد با نقش نفت در سیاست متمایز است. نفت باید یک نقش مهمی در سیاست بین المللی ایران داشته باشد. یک ابزار قدرت دست ایران باشد.

اما در عرصه ی اقتصاد باید مراقب باشیم و تولیدات غیر نفتی داشته باشیم که الحمد الله با همت و تلاش که عزیزان و مسئولین داشته اند. این رشد غیر نفتی خوب است و باید بیشتر بشود. این بحث جهاد اقتصادی هم که رهبر فرموده اند باید ادامه پیدا بکند , این مسئله ی مهمی است. همانطور که نقشه ی جامع کشور نوشته شد, تدوین مهندسی فرهنگی هم دارد به پایان می رسد. باید یک نقشه ی جامع اقتصادی تدوین بشود و باید در هر شهری متناسب با خودش بومی سازی بشود. مثلاً مسئولان دزفول به عنوان یک شهرستان فرهنگی و کشاورزی برنامه ریزی کنند و این محصولات غیر نفتی رشد پیدا بکند و در عین حال رشد علمی و فرهنگی هم داشته باشیم.

سال ۱۳۹۰ از جهات مختلف سال مبارکی بود, مردم عزیزمان در انتخابات شکوهمند مجلس شورای اسلامی شرکت کردند, انصافاً با اقتدار این مسئولیت را پشت سر گذاشته اند. ملت عظیم و عزیزی داریم و ادم از شادی اینکه چه ملت خوبی است, اشکش می گیرد.

شما ببینید قبل از انتخابات مجلس رسانه های خارجی نقشه ی حمله ی به ایران را می دادند و تهدید نظامی می کردند هر چند نمی توانند و خیال خامی است اما تهدید می کردند. وقتی انتخابات با اقتدار پشت سر گذاشته شد گفتند که ما اصلا دنبال این مسئله نیستیم, ما باید با روش های دیپلماتیک و گفتگو ارتباطمان را با مسائل ایران حل کنیم. اصلا ادبیات عوض شد, این قدرت ملت است و ملتی که با قدرت, اقتدار و استقلال و از همه مهمتر با ایمان پیش برود مثل کوه محکم و استواری است که هیچ بادی نمی تواند آن را بلرزاند.

انشاالله مردم عزیز دزفول هم که مشارکت خوبی در انتخابات داشتند در دور دوم انتخابات هم به جد مشارکت کنند. نماینده ی مجلس مسئولیت سنگینی دارد, چهار سال باید به امور قانون گذاری و مسائل مردم بپردازد, لذا عزیزان انشاالله حضوری جدی تر از دور اول داشته باشند و شخص توانمند تر, صالح تر, خادم تر, دلسوز تر و متخصص تر را انشاالله انتخاب کنید, البته نمایندگان مجلس هم که منتخب مردم اند بدانند که حق بزرگی بر گردنشان است, حق مردم است که باید ادا کنند, با برنامه ریزی و خدمت گذاری و ارتباط با مردم مشکلات مردم را کاهش بدهند, این یکی از برکات و نعمت های الهی بود که در سال ۹۰ شاهد آن بودیم و حادثه ی دیگری که در سال ۹۰ شاهد آن بودیم سرنگونی حاکمان مستبد جهان عرب, تحقق بیداری اسلامی, بیداری جهانی, وال استریت که جنبش و حرکت مهمی بود, این بیداری آنقدر تاثیر گذاشت که حتی به حول و قوه ی الهی دارد بر کشور خموش و خمود عربستان هم تاثیر خود را می گذارد. شما ببینید دانشجویان دانشگاه ملک خالد به خاطر رفتار ضد انسانی نظامیان آل صعود اعتراض و تحصنی کردندراهپیمایی های متعددی که در عربستان اتفاق می افتد, حرکت مبارکی است و این نعمت عظمای الهی است.

مجلس مردمی مصر بر ضد اسرائیل حرف زد و سخن می گویند و قانون تصویب می کنند. صهیونیست ها به غزه حمله کردند و دولت مصر اجازه نداد که یک مجروح در مصر درمان شود, الان ببینید مجلس مصر چه تحولی پیدا کرده است, راهپیمایی پانصد هزار نفری منامه نمایش عظیمی از مردم بحرین بود برای سقوط آل خلیفه.

شما ببینید فعالان سیاسی بحرین جناب شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین یک فراخوان می دهد و همه ی فعالان سیاسی تجلیل می کنند و بیانیه می دهند که همه ی مردم در تظاهرات شرکت بکنند. این نشان می دهد که بیداری اسلامی جدی است, مسلمانان در منطقه جدی عمل می کنند و تحول عظیمی در منطقه ایجاد می کنند. ملت قهرمان بحرین در انجام خواسته هایشان جدی اند و انگلیس و آمریکا و اسرائیل و آل صعود و آل خلیفه ی جنایت کار هم هیچ غلطی نمی توانند انجام بدهند.

اسلام در حال قدرت گرفتن است. اسلام گرایان نه تنها در تونس و یمن و مصر و لیبی بلکه در کل جهان در حال گسترش است. یک زمانی همین مردم خیال می کردند که با اسلام نمی شود حکومت داری کرد, با اسلام نمی شود در برابر استعمار ایستاد, جمال عبدالناصر امر و شعار ناصیونالیسم عربی را داد تا بتوانند در مقابل اسرائیل بایستد. شش روز نتوانستند مقاوت کنند اما مسلمانان جهان فهمیدند که با اسلام می شود ۳۳ روز مقاومت کرد در برابر اسرائیل, این را فهمیدند که ایران با اسلام توانست ۳۳ سال مقاومت کند, این درس عظیمی بود که شما مردم به جهان اسلام دادید و این تحول که شاهد آن هستیم.

عزیزان بیداری اسلامی در منطقه تنفر جهان و نه تنها مسلمانان را و من این را از نزدیک در کشور های متعدد, در هندو های هندوستان, بودایی های چین, کانفسیوس هایی که در ژاپن هستند از نزدیک شاهدیم که چه تنفری نسبت به آمریکا و صهیونیست پیدا کرده اند, این تنفر در جهان رو به افزایش است.

انشاالله خدای سبحان به همه ی مسلمانان به ویژه شیعیان بحرین عنایت و این دولت مردان جنایت کار را نابود کند و ظهور مولایمان امام زمان را نزدیک بگرداند. خدمت خدای سبحان عرض می کنیم که خدایا امسال هم گذشت چشمان ما او را زیارت نکرد, در این جمعه توسلی به امام زمان می کنیم که انشاالله یا ظهور حضرت جهان از این ظلم و جور که گرفتار شده پر از عدل و داد شود.

قرائت سوره ی نصر