امام مهدى(عليه السلام) مى فرمايد: (أمّا أَمْوالُكُمْ فَلا نَقْبَلُها إِلاّ لِتَطَهَّرُوا، فَمَنْ شاءَ فَلْيَصِلْ وَمَنْ شاءَ فَلْيَقْطَعْ، فَما آتاني اللّهُ خَيْرٌ مِمّا آتاكُمْ) ;
امّا اموال شما، پس آن ها را نمى پذيريم، مگر به خاطر اين كه پاك شويد. پس هر كه مى خواهد، بپردازد، و هر كه نمى خواهد، نپردازد. آن چه را كه خدا به ما عطا كرده، از آن چه به شما عطا نموده بهتر است.
دکتر خسروپناه
خطبه های نماز جمعه دزفول؛ 7 بهمن 90 فرستادن به ایمیل

altبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی “مجددز” آئین باشکوه نماز جمعه دزفول با حضور اقشار مختلف مردم متدین و ولایت مدار دزفول و به امامت حجة الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه امام جمعه موقت دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد.

خطیب جمعه این هفته درفول در خطبه اول نماز با توصیه خود و مردم به رعایت تقوی الهی و آرزوی قبولی عزاداری محرم وصفر گفت : ما در محرم و صفر اندوخته های گرانبهایی از معنویت و محبت به اهل بیت (علیهم السلام) انباشته ایم . مراقبت کنید این ثروت با ارزش و و ذخیره آخرت را با گناه و خدای ناخواسته شادی حرام به آسودگی از دست ندهید . اسلام نه تنها هیچ مخالفتی با شادی ندارد بلکه ما از پیامبر گرامی اسلام و ائمه هدی روایات متعددی از چگونگی شادکردن و شاد بودن داریم .

“دکتر خسروپناه” در ادامه خطبه اول حضرت علی (ع) را تنها امین پیامبر(ص) دانست و طی احادیثی با عنوان درس آموزی از مکتب پیامبر(ص) ، نکات اخلاقی را با استفاده از وصایای پیامبر(ص) به حضرت علی (ع) در موضوعاتی چون نشانه های مومن ، خردمندی بهترین اندخته آدمی ، خوش رفتاری بهترین فخر، منت گذاشتن بلای بخشش ، ستمگری بلای شجاعت پرداخته و افزود : در نگاه رسول خدا (ص) هر کس برای خانواده اش سودمندتر باشد به من نزدیک تر است و هر کس که خداوند اخلاق نیکویی را به وی اعطا نموده آن را فقط فضلی از جانب خداوند بداند .

“رئیس انجمن فلسفه و حکمت ایران”خطبه دوم خود را با توصیه مسئولین به توجه جدی به وضعیت مریضان خاص آغاز نمود و گفت : بنده به مدیران سلامت دزفول توصیه می نمایم که هر چه زودتر نقشه جامع سلامت شهرستان را تهیه نمایند به نحوی که در آن کلیه آمار ها ، کاستی ها و قوت ها لحاظ گردد تا بتوان هر گونه حرکت در مسیر سلامت به خصوص راه کارهای پیشگیری علمی و دینی برخواسته از متن اسلام با کمک حوزه های علیمه را با استفاده از این نقشه جامع کشف و اعلام نمود .

ایشان با تبریک نزدیک بودن ایام دهه فجر و سالروز ورود امام امت به کشور ، دستاوردهای انقلاب اسلامی را غیر قابل شمارش دانسته و ایستادگی ایران در برابر دنیای استعمارگر شرق و غرب آن زمان را دستاورد نخست و بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و افزود : مردم باید قدر این انسجام و وحدت ملی را بدانند باید مراقب باشند به کسانی برای فعالیت میدان بدهند که دلسوز مردم باشند. باید مراقب انحرافات اخلاقی و اختلافات قومی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باشند تا به بهانه انتخابات اختلافات قومی ایجاد نشود.

“حجت الاسلام خسروپناه” با بیان خاطره ای از جلسه ای با اساتید کشور های اسلامی انقلابی در منطقه افزود : اکنون بهترین و تنهاترین الگوی حکومت اسلامی برای کشورهای تازه انقلاب کرده منطقه جمهوری اسلامی ایران است و از زبان «شیخ راشد الغنوشی» رهبر مسلمانان تونس گفت : ما اکنون با این گره مواجهیم که چگونه کشور را با مدیریت اسلامی اداره کنیم و ایران اسلامی این گره را با حاکمیت اسلامی خود گشوده است .

ایشان الگو بودن ایران برای کشور های منطقه و رسیدن به رتبه های بالای علمی جهان را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانسته و در پایان ترور دانشمندان هسته چون ” شهید مصطفی احمدی روشن “ و افزایش تحریم ها را نشانه ضعف دشمن و مهر تاییدی بر پیشرفت و رشند بالنده کشور دانست .

متن کامل خطبه

خطبه اول

عباد الله اوصیکم و نفسی و نفسی و نفسی به تقوالله، بندگان خدا همه ی شما عزیزان را به و ویژه نفس خودم را به تقوای الهی سفارش می کنم . تقوا شرط اطاعت از فرامین انسان کامل ” حضرت رسول الله محمد مصطفی(ص)” است من به مناسبت این ایام مبارک ربیع و همچنین به مناسبت میلاد آن حضرت که بنا به نقلی ۱۲ ربیع و بنابه نقل مشهور ۱۷ ربیع است به مناسبت این ایام ،خطبه ی نخست پیرامون فرمایشات آن حضرت قدری سخن می گویم.

مهمترین ویژگی “رسول الله ” که بر ان تاکید می کرد مساله ی” ایمان” بود ایمان هم شرایط و لوازم و دقت هایی دارد ایمانی که شرط تقوا داشتن است فقط ایمان و عقیده ی قلبی نیست اما حقیقت ایمان آن باور وعقیده ی قلبی است، لکن انسان باید این باور و عقیده ی قلبی خودش را در عمل نشان دهد.

به هر حال این دار ،دار ازمون و امتحان است به هر حال شما عزیزان موفق شدید ماه محرم و صفر را باعزاداری برای فرزند رسول الله سپری کنید نعمت فراوانی از این عزاداری ها کسب کردید این نعمت را قدر بدانید و باتقوای الهی این نعمت را حفظ کنید ذخایر فراوانی که در مجالس حسین بن علی(ع) به دست آمده است ارزش والایی دارد آن را به ثمن بخس نفروشید به ثمره ی این ایام مبارک ربیع قاعدتا عزیزان مراسمات عروسی و شادی بر قرار می کنند سعی کنیم حرمت ها را حفظ و رعایت کنیم این اموری را که شرع اجازه داده و امر و نهی کرده است البته اسلام با شادی مخالف نیست پیامبر اکرم توصیه های متعددی درباره ی شادی دارد و شادی غیر از گناه است ختم نکنیم بین شادی کردن و معاذ الله گناه کردن .این بهره ها رابرده ایم انشا الله از این ایام بهره های بیشتری ببریم .

خطبه ی اول را اختصاص به درس آموزی از مکتب پیغمبر (ص) می دهم و چند دقیقه ای شاگردی و درس آموزی فرمایشات رسول اکرم(ص) کنیم.

پیامبر اکرم (ص)وصایای فراوانی به امیر المومنین(ع) داشته خوب امیر المومنین نزدیک ترین شخصیت به پیغمبر اکرم (ص)،وصی، جانشین و خلیفه ی پیامبر (ص) بود و طبیعتا پیامبر وصایا و کلمات گهربارش راباید به انسانی منتقل که ظرفیت داشته باشد و بتواند این ارزش ها و سخنان را به مردم منتقل بکند و این کسی جز امیر المومنین نبود. می خواهم وصایا و سفارش های پیغمبر به امیر المومنین (ع)برایتان بخوانم که از نورانیت پیامبر (ص) استفاده بکنیم.

در وصییتی پیامبر به امیر المومنین فرمودند :”سه علامت برای مومن است : روزه گرفتن ،نماز خواندن و زکات” زکات در روایات ما یک معنای عام دارد که یک مصداقش همین زکات معروفی است که در فقه گفته شده است برای کسانی که غلات و موارد ۹ گانه که در رساله های عملیه ذکر شده است اما هر گونه انفاق مثل خمس هم مصداقی از زکات محسوب می شود خلاصه آن پولی که انسان در راه خدا به فقرا و مستمندان کمک می کند.

فرمود:” یا علی هیچ فقری سخت تر از نادانی نیست و هیچ اندوخته ای سودمند تر از خردمندی نیست ” به گمان ما فقیر کسی است که ثروت و پولی ندارد از قضا بدترین فقر جهل و نادانی است لذا این همه از پیغمبر سفارش شده به دنبال علم و دانش بروید و شناخت و معرفت پیدا کنید. بعضی خیال می کنند هر که ثروتش بیشتر سودمند تر است نه خیر هر که عقل و خردش بیشتر است از عقل بهره می برد این شخص سود و بهره اش بیشتر است .

و فرمود: هیچ تنهایی و غربتی هراس انگیز تر از خود بینی و عجب نیست ”این که انسان خود را از دیگران برتر بداند این انسان را در جامعه تنها می کند . انسان خودبین هم از مردم تنها می شود و هم خدا او را به حال خود رها می کند که عجب و خود بینی صفت بدی است . این که من از همه برتر و هیچ کس به اندازه ی من نمی فهمد هیچ کس از من بهتر عبادت نمی کند هیچ کس بهتر از من کار مردم را راه نمی اندازد این منیت و خودبینی ها انسان را به خوارترین مرتبه می رساند. از قضا انسان همیشه باید بگوید خدایا من هیچ کاری نکرده ام بعضی از آدم ها همیشه طلبکار و بعضی همیشه خود را بدهکار می دانند. ادم خود بین همیشه از مردم ، خانواده ، همسرش ، همسایه اش و … طلبکار است و همیشه مطالبه می کند.

حضرت موسی (ع) را خدای سبحان امتحان کرد به او گفت: برو موجودی را پیدا کن که تو از او برتر باشی. حضرت موسی کریم برگشت که دستور خدا را اطاعت کند جستجو کرد به یک انسان فقیر، زمینگیر و ناتوان برخورد کرد.گفت : خب من پیامبر خدا و بالا تر از این هستم و او نازل تر از من است بعد پیش خود گفت: از کجا معلوم شاید این انسان به همان اندازه که خدا به او ظرفیت داده عمل کرده و او برتر از من باشد خلاصه کسی را پیدا نکرد در برگشت به کوه طور به یک سگ ولگرد برخورد کرد و گفت: دیگر مقام من انسان از سگ ولگرد بالا تر است .با خودش گفت: از کجا معلم این حیوان است و به اندازه ی حیوانیتش تکلیف دارد اما من به اندازه ی انسانیتم تکلیف دارم. بعد وقتی به کوه طور رفت خدای سبحان به او وحی فرستاد: “ای موسی اگر تو آن سگ ولگرد را معرفی و می گفتی که من از او برترم تو را از نبوت عزل می کردم. “

یعنی آنقدر عجب و خود خواهی بد است . انسان باید اول به مقام بندگی برسد وقتی بنده شد خود خواه نیست و هیچ درخواستی نیکو تر از مشورت نیست آدم ها از یکدیگر درخواست دارند و همه به یکدیگر محتاجیم «الانسان مدنی بالطبع» انسان طبیعتش یک زندگی اجتماعی دارد و نیازمند است همه محتاجیم .نانوا نیاز نان، قصاب نیاز گوشت، پزشک نیاز درمان و معلم نیاز علم ما را تامین میکند. و همه به یکدیگر محتاجیم.اما “بهترین و نیکو نرین درخواست مشورت است ” با عقلا هم مشورت کنید . بعد فرمود : ” هیچ خردی همچون عاقبت اندیشی نیست.”

بهترین عاقل و عقل چیست؟ عاقل عاقبت اندیش است آیا اگر من دست به این دستمال کاغذی بزنم عاقبت به خیری است یا نه ؟ عاقل می اندیشد که این حرف را بزند یا نه ؟ عاقبت به خیری است یا نه ؟ عاقل در حرف زدن ، راه رفتن ، حرکات و سکناتش می اندیشد . عاقل عاقبت اندیش است .

می فرماید:”و هیچ فخری چون خوش رفتاری نیست و هیچ عبادتی مثل فکر و اندیشه نیست . ای علی (ع) دروغگویی آفت کلام و فراموشی بلای دانش است ، تنبلی بلای عبادت است ، منت گذاشتن بلای بخشش است ،ستمکاری بلای شجاعت است ، خودبینی بلای زیبایی است ”انسان چهره اش ، قدرتش، توانش، زیباست زیبایی عقلی هم داریم چون زیبایی ها فقط زیبایی جسمانی نیست.

” فخرفروشی بلای افتخار خانوادگی است ” لذا پیامبر اکرم فرمود :“روز قیامت نزدیک ترین شما به من در جایگاه نشستن کسی است که اخلاقش از همه نیکو تر و برای خانواده اش سودمند تر باشد ” هر که با خانواده اش خوش اخلاق تر و بای خانواده اش خدمت و سود حلال می رساند این به پیامبر نزدیک تر است این شاخص است. مانند بناها که شاخص می گذارند که دیوار را راست چیده یا نه ،یا خط کش و امثال این وسایل که ابزار سنجش برای محاسبات هندسی هستند. و خوش اخلاقی معیار نزدیکی به پیغمبر است . لذا به امیر المومنین می فرمود: یا علی سه عمل در شمار خوبی های رفتار است پیوستن با کسی که از تو گسسته (مخصوصا ارحام)، بخشش به کسی که از تو دریغ واشته ،عفو کسی که به تو ستم روا داشته ”البته اگر کسی انسان یا حاکم ستمکاری است باید ادبش کرد . در اسلام ظلم پذیری بد است در اینجا منظور خویشان و بستگان هستند . ” اهل گذشت باش و اهل انتقام گیری نباش” که پیامبر اسلام در عمل این گونه بود . روایتی از امام صادق (ع)به سند محمد بن خالق برقی که امام صادق می فرماید: “انک لعلی خلق عظیم” و خدای متعال در آیه 159 سوره آل عمران به اوخطاب می کند ومی فرماید : ” این حمت الهی است که تو با مردم نرم خو و مهربانی یعنی بدان این اخلاق حسن از لطف و رحمت الهی است شاکر باشیم اگر از این نعمت الهی برخورداریم .

بعد فرمود ای پیغمبر “«فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ‌لَو کُنْتَ فَظّاً غَلیظَ الْقَلْبِ لانْفَضوُا مِنْ حَولِکَ» “در پرتو رحمت و لطف خدا با آنان مهربان و نرمخو شده ای و اگر خشن و سنگدل بودی، از گردت پراکنده می شدند.” این رحمت خداست که نصیبت شده است.

خود پیغمبر می فرماید : هیچ پیغمبری به اندازه ی من از امتش زجر نکشید در زمان پیغمبر ایشان را اذیت می کردند پیامبر یک جایی درست کرده بود با درخت نخل مانند بالکن که آنجا می رفت همسرش را از منزل بیرون نمی کرد ولو اینکه این همسر ادب بشود می رفت در آن بالکنی که با درخت نخل درست کرده بود بعد پدر زن هایش می آمدند التماس می کردند ما برویم دخترانمان را کتک بزنیم ؟ پیامبر می فرمود نه ولشان کنید خودشان ادب می شوند ، بعد می آمدند و عذر خواهی می کردند. می گفتند پیامبر ما را ببخش پیامبر هم آنان را می بخشید . لذا ادامه ی این آیه که تلاوت کردم جالب است که خدای سبحان می فرماید:”فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ پس به [برکت] رحمت الهى با آنان نرمخو [و پرمهر] شدى و اگر تندخو و سختدل بودى قطعا از پیرامون تو پراکنده مى‏شدند پس از آنان درگذر و برایشان آمرزش بخواه و در کار[ها] با آنان مشورت کن و چون تصمیم گرفتى بر خدا توکل کن زیرا خداوند توکل‏کنندگان را دوست مى‏دارد.” این همان مردم سالاری دینی است.

پس عزیزان خلاصه ی عرضم این شد: شرط تقوا ایمان است ایمان هم در اخلاق و عمل ظاهر می شود آنگونه که پیامبر اکرم فرمودند.

خداوندا اخلاق حسنه و ایمان کامل نصیب همه ی ما بفرما.

“قرائت سوره ی نصر”

خطبه دوم

صلوات و درود خدا بر اهل بیت عصمت و طهارت. اوصیکم عبادالله و نفسی و نفسی ونفسی به تقواالله و شرط دیگر تقوا ارتباط با اهل بیت عصمت و طهارت است . عزیزان من هیچگاه از این خاندان فاصله نگیرید . به فرزندانمان محبت اهل بیت را معرفت گونه انتقال دهیم. محبت با معرفت است که بصیرت و عبرت و ایمان می آورد. خوب مناسبت های این هفته هم متعدد است که به بعضی هایش اشاره می کنم:

هشتم بهمن روز جهانی کمک به جزامیان است که از سنت رسول الله و همه ی انبیا بوده که به بیماران مخصوصا بیماران خاص توجه ویژه ای می شد. البته من پیشنهادی دارم به عزیزان خدمتگذار در امور بهداشت و درمان که یک نقشه ی جامع سلامت برای این شهر تدوین کنند. بیماری ها دقیق شناسایی و دسته بندی بشود و آمارها و ارقام که بخشی از این امور را عزیزان انجام داده اند و از همه ی مهمتر راه های پیشگیری است که فقط راه های پزشکی نیست.راه های دینی هم وجود دارد که در اینجا حوزه های علمیه باید کمک کنند بعضی از اعمال باعث یک سری بیماری ها می شود. این ها را از روایات استخراج و اطلاع رسانی بکنند که پیشگیری به مراتب بهتر از درمان است. خدا به همه ی مرضای مسلمین شفا عنایت کند مخصوصا بیماران جزامی که انشاالله شفای عاجل را عنایت بفرماید.

مناسبت دوم, هفته ی آینده دوازدهم بهمن ماه آغاز دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی و بازگشت حضرت امام به ایران عزیزمان در سال  ۱۳۵۷ است و آغاز دهه ی فجر است.

من در این فرصت کوتاه از برکات انقلاب سخن می گویم که انشاالله در خطبه های آینده به تفصیل از برکات انقلاب سخن می گوییم. عزیزان,خدا نعمت بزرگی به ما عنایت کرد.نعمت انقلاب نعمت عظیمی است , من فقط به چند دستاورد مهم انقلاب اشاره کنم البته به همت برخی اساتید حوزوی و دانشگاهی کتاب هایی تحت عنوان “دستاوردهای سه دهه ی انقلاب” , دستاوردهای علمی,معنوی,نظامی و … که مفصل کار شده و بنده به چند موردش اشاره می کنم:

یکی از آن دستاوردهای مهم انقلاب این بود که در برابر دنیای استعمار گر غرب و شرق آن زمان و یک الگوی جدید ی به دنیا معرفی می کنم به نام حکومت دینی و مردم سالاری دینی,چون در غرب می گفتند اگر نامی از دین برده می شود,دین قرون وسطایی است که کاری به مردم ندارد,اگر سخن از مردم به میان می آید,نظام های دموکراتیک است که کاری به دین ندارند.انقلاب اسلام ایران آمد و گفت مردم سالاری دینی و امام رضوان الله تعالی علیه نشان داد که دین و مردم البته دین الهی و مردم متدین نه تنها این دو باهم تعارضی ندارند بلکه با هم اند. اصلا دین و مردم اند که می توانند نظام انسانی را به تکامل برسانند و مردم نقش مهمی دارند.

حال سوال در اینجاست که این الگو چه اثری در کشور های منطقه داشته است؟

این خیلی مهم است,الان کشور های عربی دارند اعتراف می کنند, افرادی مثل جناب راشد غنوشی تصریح می کند و می گوید: “این الگوی مردم سالاری دینی یک الگوی مهمی است که ایران به ما یاد داد.” ما در جلسه ای که با بعضی ازاساتید دانشگاه های کشورهای اسلامی که موفق به بیداری اسلامی شدند داشتیم , گفتند ما الان گره ی بزرگی داریم و آن هم این است که چگونه حکومت داری کنیم.این گره را تنها الگوی مردم سالاری دینی در ایران می تواند باز کند,این خیلی مهم و دستاورد ارزشمندی است,این دستاورد را دست کم نگیریم.راشد غنوشی رهبر حزب اسلام گرای ((النهضت)) در تونس است.

می گویند :مردم سالاری دینی در ایران الگوی کشورهای منطقه است. وقتی می گویید نه شرقی نه غربی پس باید در کنار این نفی شرق و غرب بگویید که چه داریم؟آیا کشور های اسلامی دیگر توانسته اند الگوی دیگری پیشنهاد بدهند؟ خیر ندادند حتی در یک سفری که در روسیه گفتگویی شد با بعضی از تئوریسین های سیاسی تصریح کردند و گفتند که ما با اینکه مسلمان نیستیم(البته در روسیه سی میلیون از صد و چهل نفر این کشور مسلمانند و حکومت دست مسلمانان نیست) باید از الگوهای مردم سالاری دینی استفاده بکنیم.

دستاورد استقلال و عزت مردم ایران دستاورد مهمی است. قبلا عرض کردم و بارها هم شنیده اید,یک آمریکایی که وارد ایران می شد از ملت ایران حق توشح می گرفت.اگر جنایتی می کرد,دادگستری ایران حق مجازات او را نداشت.الان ما در دنیا عزیز شده ایم,این عزت و استقلال بسیار ارزشمند است. دستاورد سوم پیشرفت های علمی و فناوری که به دست این جوانان انجام می شود در عرصه ی سلول های بنیادین , عرصه ی هسته ای ,عرصه های دارو سازی و…

همچنین بی سوادی در ایران به درصد کمی رسیده است به طوری که در هیچ کشوری حتی کشور های غربی به توفیقات ایران در بحث سواد آموزی و توسعه ی علمی و دانشگاهی دست نیافته اند که از برکات انقلاب است که لحظه به لحظه این پیشرفت ها انجام می شود.

ایران در تحقیق علمی است که یونسکو انجام داد. امسال از نظر تولید مقالات علمی رتبه ی اول جهان را کسب کرد,این خیلی ارزشمند است البته ما هیچ موقع نمی گوییم به وضع مطلوب رسیده ایم , خیلی باید بیش از این کار کرد. این ها دستاوردهای انقلاب است,این تظاهرات میلیونی در قاهره یا این که هزاران یمنی خواستار اعدام عبدالله صلح می شوند و یا اینکه آمریکا ناچار می شود از عراق خارج شود.یادتان هست وقتی آمریکا وارد عراق شد,نظر سنجی کردند و نود و چهار در صد از مردم عراق گفتند:ما به آمریکایی ها خوش آمد می گوییم ولی از برکت انقلاب اسلامی ایران بود که وقتی رفتند فهمیدند که آمریکایی ها نمی توانستند کشورشان را آباد کنند بلکه ویران تر هم کردند و جشن گرفتند,این فهم و شعور سیاسی که در مردم عراق پیدا می شود از برکات انقلاب اسلامی ایران است این که الان افغانستان باتلاقی شده است برای سربازان اروپایی و آمریکایی که لحظه به لحظه دارند در این باتلاق فرو می روند از برکات انقلاب اسلامی ایران است و نعمت هایی است که خدا به ما داده است.

اینکه شما می بینید استکبار جهانی این همه فشار می آورد از هشت سال جنگ تحمیلی گرفته تااین تحریم هایی که سال به سال حلقه را تنگ تر می کنند و مشکلات عدیده ای را برای کشور به وجود می آورد,این فشار ها معنی دارد و این دانشمندان ایرانی که موساد ترور می کند و آخری آن شهید مصطفی احمدی روشن است که خود موساد هم اعتراف به این ترور کرده است و گفته اند که این طرح ماست.این تحریم و ترور ها معنی اش این است که ایران دارد پیش می رود. می خواهند با این کارها جلوی پیشرفت را بگیرند. اما کور خوانده اند و نفهمیده اند. ولی مسئولان باید دقت کنند که در خدمت به مردم کوتاهی نشود.همین مردمی که مردم داری دینی را تحقق بخشیدند,همین مردم مستضعف,همین مردم دلسوز.قوانینی که تصویب و اجرا می شود باید به نفع توده ی مردم باشد نه عده ای سرمایه دار. مسئولین باید این نکته را توجه داشته باشند که به اعتبار مردم مسئول شده اند و مردم هم باید قدر این انسجام و وحدت ملی را بدانند.مردم مراقب باشند به کسانی میدان بدهند که برایشان دلسوزی می کنند نه کسانی که دنبال منافع شخصی خودشان هستند,مردم باید مراقب انحرافات اخلاقی و اختلافات قومیتی باشند و به بهانه ی انتخابات ,اختلافات قومیتی ایجاد نکنند.مردم و مسئولین توجه داشته باشند و قدر دین اسلام را بدانند و نگذاریم که فرزندانمان دچار این انحرافات مذهبی که در خوزستان هم فعالیت دارند بشوند و همه مسئولیم اگر آن ها آسیب ببینند.

هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در سال ۲۶۰ قمری و همچنین نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی ((ارواحنا لتراب مقدمه الفدا)) است.به پیشگاه مولایمان امام زمان که منسوب به آن حضرت است هم تسلیت عرض می کنیم شهادت پدر بزرگوارش امام حسن عسکری (ع) را که مسموم کردند و هم تبریک داریم خدمت آن حضرت آغاز امامتش در نهم ربیع الاول و از خدای سبحان درخواست می کنیم که :

خدایا خودت شاهدی که اسلام در این دنیا مظلوم و ملت ایران در این دنیا غریب است و هیچکس نمی تواند اسلام و این ملت را از غربت در بیاورد جز امام زمان (عج), خدایا ما محتاج فرجش هستیم , اضطرار به امام داریم همانگونه که انسان وقتی فرزندش را گم می کند اضطرار پیدا می کند. خدایا,پروردگارا به عزت و جلالت قسمت می دهیم فرج امام زمان را نزدیک و همه ی ما را از اصحاب خالص آن حضرت قرار بده…

قرائت سوره ی کافرون…