.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

اکنون به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از شهرهای اروپایی نماز جمعه اقامه می شود

اکنون به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از شهرهای اروپایی نماز جمعه اقامه می شود

خلاصه خطبه ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجد دز –  در آیین با شکوه نماز جمعه دزفول که در مصلای امام علی (ع) این شهرستان برگزارشد  حجت الاسلام و المسلمین “عبدالحسین خسروپناه” امام جمعه موقت دزفول، در خطبه های نماز با دعوت مردم  به رعایت تقوای الهی، با اشاره به توهین نشریه ای در فرانسه به ساحت پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد(ص)، این توهین را مصیبتی بزرگ برای مسلمانان دانست و گفت: باید در دنیای اسلام عزای عمومی اعلام شود.

مرگ بر شارلی

وی اظهار کرد: توهین به بالاترین مقدسات مسلمانان، خلاف آزادی، منشور حقوق بشر و عقلانیت است.

رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران، با انتقاد از تعریف های ابزاری از آزادی، با ابراز تاسف برای کشور فرانسه که حجاب را ممنوع و توهین به مقدسات را آزادی می داند گفت: «مرگ بر این آزادی» و «مرگ بر شارلی» که شما از آن بعنوان آزادی دم می زنید. این توهین به مقدسات، غیراخلاقی و جاهلیت مدرن است.

اشکال به وزارت خارجه، اشکال به «عمل» است نه به «نیت»

حجت الاسلام خسروپناه، ضمن تقدیر از مسوولان دستگاه دیپلماسی کشور، حضور مسوولان دیپلماسی ایران در فرانسه همزمان با توهین به پیامبر(ص) را مورد انتقاد قرار داد و گفت:از مسوولان دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می رفت در روزی که به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) توهین شده، دیدار خود با مقامات کشور فرانسه را به روزهای بعد موکول می کردند.

وی، اشکال به وزارت خارجه را اشکال به «عمل»، نه به «نیت» دانست و گفت: کسی در نیت خدمت گزاری مسوولان دیپلماسی شکی ندارد، ولی در اموری که حیثیت اسلام و مسلمین است باید مسوولین توجه بیشتری داشته باشند.

دلیل اسلام هراسی، اسلام گرایی در دنیا است

دکتر خسروپناه، دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، حاصل قرن ها مجاهدت ها، جانبازان، ایثارگران و شهدا است، گفت: تلاش و مجاهدت علمی دانشمندان ایران باعث شده ایران در میان ۲۰ کشور پیشرفته دنیا رتبه هفتم را در دانش نانو تکنولوژی کسب کند.

وی با برشمردن دستاوردهای و برکات انقلاب اسلامی افزود: پیش از انقلاب کسی حق نداشت نامی از دین ببرد و در دانشگاه ها نیز کسی جرأت نداشت، نماز بخواند ولی به برکت انقلاب اسلامی، حضور جوانان در مراسمات معنوی، اعتکاف ها و نماز جماعت بسیار گسترده شده است.

استاد خسروپناه، دلیل اسلام هراسی در دنیا را اسلام گرایی اعلام و ابراز کرد: عزت امروز اسلام و شیعه در دنیا به برکت انقلاب اسلامی است و روزانه بر شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در دنیا افزوده می شود.

اقامه نماز جمعه در کشورهای اروپایی به بر کت انقلاب اسلامی

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به گسترش اسلام در غرب اظهار کرد: زمانی در اروپا یک مسجد هم وجود نداشت ولی اکنون در بسیاری از شهرهای کشورهای اروپایی نماز جمعه اقامه می شود که همه اینها از برکت انقلاب اسلامی است.

این پژوهشگر و اندیشمند برجسته کشور، گفت: بر اساس گفته کارشناسان غربی و واقعیت های تاریخی، اگر انقلاب اسلامی ایران، ۲ سال با تأخیر به وقوع می پیوست، دو اتفاق بزرگ رخ می داد، تحقق شعار از نیل تا فرات اسرائیل و تصرف ایران توسط تفکر بهائیت.

مقاومت  اسرائیل را به خاری کشانده است 

حجت الاسلام خسروپناه، جنایت اسرائیل در قنیطره که منجر به شهادت تنی چند از فرماندهان حزب الله و سرداد الله دادی شده بود را یادآور شد و گفت: زمانی تمام اعراب با ناسیونالیسم عربی طی ۶ روز از اسرائیل شکست خوردند ولی اکنون مقاومت اسرائیل را به خاری کشانده است.

خواست مردم، داشتن مسئولینی در قد و اندازه انقلاب است

اتفاقات اخیر مجلس شورای اسلامی، موضوع دیگری بود که امام جمعه موقت دزفول، بخشی از خطبه ها را به آن پرداخت و با بیان اینکه این انقلاب به سادگی به دست نیامده است، گفت: ایجاد وحدت در جامعه، وحدت احزاب، وحدت شیعه و سنی و وحدت حوزه و دانشگاه استراتژی مهمی بود که امام ایجاد و رهبری ادامه داده است.

رئیس موسسه حکمت و فلسفه ایران، ضمن تقدیر از همه مسئولین و خدمتگزاران در قوای مققنه، قضائیه و مجریه گفت: خواست مردم، داشتن مجلس، دولت و قوه قضائیه ای در قد و اندازه انقلاب است.

در سال ۸۸، عده ای از نظام علیه نظام ایستادند

وی با انتقاد شدید از جریان احیا کنندگان فتنه ۸۸ در کشور خاطر نشان کرد: عده ای مسائل را طوری عنوان می کنند که گویا در سال ۸۸ هیچ اتفاقی نیفتاده است.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه در سال ۸۸، عده ای از نظام علیه نظام ایستادند، اظهار کرد: ضربه ای که نظام در فتنه ۸۸ خورد، ضربه کوچکی نبود و از آن، تحریم ها علیه کشور چند برابر شد.

حصر خانگی، کمترین مجازات سران فتنه

امام جمعه موقت با انتقاد از کسانی که نسبت به حصر خانگی سران فتنه معترض هستند، گفت: شورای امنیت ملی که شورایی قانونی است کمترین مجازات که حصر خانگی است را برای سران فتنه در نظر گرفته و ولایت فقیه نیز که قانون بر آن تاکید کرده است، این حکم را تائید کرده است، چرا شما برخلاف قانون اساسی و شرع سخن می گویید؟ چرا مرتبا نظام را متهم می کنید؟

عده ای بدنبال مظلوم نمایی سران فتنه هستند

وی نقد همراه با رعایت اخلاق و منطق را مورد تائید قرار داد و گفت: موافق اتفاق پیش آمده در مجلس شورای اسلامی نبوده و نمایندگان نباید سراغ حاشیه بروند.

دکتر خسروپناه، با اشازره تلویحی به نطق یکی از نمایندگان مجلس در مزمت حصر سران فتنه، گفت: عده ای فتنه را به گونه ای مطرح می کنند که قضیه بر عکس شده و سران فتنه ای که صدمات زیادی به کشور و نظام زده اند را مظلوم معرفی می کنند!!

خطیب جمعه دزفول، افزود: این گونه سخن گفتن آگاهانه و یا ناآگاهانه به نظام ضربه می زند و همه باید هوشیار باشند تا کاری نکنیم تا ملعبه دست دشمن شویم.

آسیب های عربستان از کاهش قیمت نفت

خطیب جمعه دزفول در ادامه به اقدام آمریکا و عربستان در کاهش قیمت نفت اشاره کرد و گفت:هر چند این استراتژی با هدف ضربه به ایران اجرا شده ، اما کشور عربستان نیز از این بابت خسارت فراوانی دیده است.

وی ادامه داد: سقوط بی سابقه شاخص بورس عربستان و کسری ۳۹ میلیارد دلاری بودجه سال ۲۰۱۵ عربستان صدمات مهمی است که این توطئه مشترک عربستان و آمریکا به عربستان وارد می کند.

وضعیت منطقه، آتش زیر خاکستر

وی وضعیت منطقه را آتش زیر خاکستر توصیف و گفت: فشار رژیم آل خلیفه علیه شیعیان بحرین افزایش یافته و آل خلیفه به هر بهانه ای به انقلابیون ضربه می زند، ایجاد خفقان شدید در مصر و اوضاع یمن همگی موضوعاتی است که شرایط کنونی منطقه را بسیار حساس کرده است.

ننگ است در دزفول آدم ربایی شود

حجت الاسلام خسروپناه، ضمن هشدار به مسوولان شهرستان دزفول در رابطه باناامنی های اخیر در دزفول، امنیت را از نان شب واجب تر عنوان و گفت: ننگ است که در شهر دارالمومنین آدم کشی و آدم ربایی کنند.

وی اظهار کرد: دانشمندان و جوانان ما استکبار جهانی را به زانه نشاندند آنوقت نمی توانیم دستگاههای ذیربط با چند نفر ظالم و فاسد در سطح شهرستان برخورد کنند؟

امام جمعه موقت دزفول ضمن تقدیر از زحمات دادستان ، نیروی انتظامی و مسوولان شهر، آدم ربایی و سرقت مسلحانه را محاربه عنوان و تاکید کرد: اگر آقایان دادستان و نیروی انتظامی حکم اعلام چند نفر را اجرا کنند، قطعا این آسیب ها کاهش می یابد.

راهپیمایی در محکومیت توهین به پیامبر(ص)

پس از اقامه نماز عصر، نمازگزاران دزفولی ضمن انجام راهپیمایی در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر(ص)، از این اقدام اعلام انزجار نمودند.

متن کامل خطبه :

خطبه اول

آغاز این خطبه همه شما مؤمنین ومؤمنات و بویژه نفس حقیر را به تقوای الهی دعوت می کنم تقوای در اندیشه و عقلانیت، تقوای در خلقیات و منش ها، تقوای در عمل و کنش و رفتار، هم رفتار فردی و هم رفتار اجتماعی هم رفتار با خانواده هم رفتار با همسایه و مردم.

خطبه نخست معمولا از آداب معاشرت اسلامی سخن می گفتیم و چون هفته آینده سالگرد ولادت امام حسن عسکری(ع) است می خواهم مختصری از آداب معاشرت از منظر آن حضرت صحبت کنیم. امام حسن عسکری یک نامه ای دارد به اسحق بن اسماعیل نیشابوری، در آن نامه که این نامه در تحف العقول آمده حضرت بعد از حمد و ثنا و بعضی مطالبی که ذکر شده و در ابتدای این نامه آمده است عبارتش این است میفرماید: “فعلم یقینا یا اسحق” ای اسحق یقینا بدان که “أنه من خرج من هذه الدنیا اعمی فهو فی الاخرة أعمی” کسی که از این دنیا نابینا برود در آخرت نابینا خواهد بود “و أضل سبیلا” و در یک راه گمراهی بسر خواهد برد. بعد فرمود: “یا اسحق لیس تعمل أبصار  ولکن تعمل قلوب التی فی الصدور” این که گفتم کسی که در دنیا و از دنیا نابینا برود در آخرت هم نابینا خواهد بود مقصودم نابینای بصری نیست نابینایی بصیرتی است. منظورم چشم سر نیست که نابینا باشد خیلی افرادی هستند که چشم سرشان نابیناست ولی چشم دلشان بیناست و هستند کسانی که چشم سرشان بیناست و چشم دلشان نابیناست. منظور چشم دل است “لکن تعمل قلوب التی فی الصدور”. بعد به این آیه تمسک کرد “رب لم حشرتنی اعمی و قد کنت بصیرا قال کذالک اتتک ایاتنا نسیتها کذالک یوم تنسی” قرآن هم همین را مطرح می کند. حالا چه چیزی نابینایی قلبی را در دنیا فراهم میکند؟ حضرت در ادامه نامه ای که به اسحق بن اسماعیل بن نیشابوری داده است میفرماید: میدانید کدام آیه و نشانه خداوند بزرگترین نشانه است؟ چون انسان اگر آیات الهی را نبیند نابینا می شود کور می شود کور قلبی آیات الهی یعنی همه عالم را آیه خدا دیدن. گفت:    به دریا بنگرم دریا ته وینم      به صحرا بنگرم صحرا ته وینم

کل عالم را مظهر خدا دیدن همه عالم آیات الهی است. اما میدانید بزرگترین آیه چیست؟ بزرگترین آیه حجت خدا بر خلق است و امین او در شهرهاست و آن حجت بعد از پیامبران و اوصیا و پدران بزرگوار ما که سلام الله علیهم اجمعین و رحمة الله و برکاته بعد از آنها امام زمان شماست. امام حسن عسکری(ع) مفرماید اگر کسی امام زمان خودش را نشناسد و از دنیا برود کور از دنیا رفته است و در آخرت کور محشور میشود بعد حضرت میفرماید: “أین تذهبون کالانعام علی وجوهکم” کجا دارید می روید مثل چهارپایان و حیوانات سرگردان از این طرف به آن طرف، سرگردانید و گرفتارید و در حیرتید ولی امام زمان خود را نمی شناسید. آیا از حق روی گردانید و به باطل رو می آورید؟ بعد حضرت به این آیه تمسک می کند “الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا” و به این آیه که” قل لا اسئلکم علیه اجرا الاالمودة فی القربی” فرمود بزرگترین نعمت و بزرگترین آیه الهی اهل بیتند امام زمان شماست محبت و ولایت پذیری امام را اگر داشته باشید آنموقع از بصیرت درونی برخوردار خواهید بود وقتی از این بصیرت برخوردار باشید در قیامت هم بینا محشور میشوید نه نابینا.

خیلی نامه زیبایی است یعنی آداب معاشرت ما اگر همرا باشد با پیروی و شناخت از امام زمان این آداب معاشرت آداب معشرت درستی است و صحیح است. سفارشهای دیگری هم امام حسن عسکری(ع) دارد من برخی از آنها را در باب آداب معاشرت محضر شما هدیه می کنم حضرت میفرماید: جدل نکنید پرهیز کنید از جدل شکوهت را از دست میدهی، بعضی افراد اهل جدلند سر مسائل مخصوصاً بیخود مجادله کردن بعضاً با اخلاق تند. حضرت میفرماید زن و شوهری که اهل جدل باشند، همسایه ای که اهل جدل باشند، رئیس و مرئوس که اهل جدل باشند، مردم با هم اهل جدل باشند این شکوه خودشان را از دست می دهند.

بعد میفرماید اهل مزاح هم نباشید خوب است آدم گاهی چیزی بگوید که دوستانش لبخند بر لباهاشان جاری شود اما مزاح هایی که با مسخره کردن دیگران باشد اینکه بخواهد قومی را به تمسخر بگیرد، شخصی را به تمسخر بگیرد می گوید این کار را نکنید. این باعث گستاخی بر تو می شود فرمود وقتی وارد مجلسی می شوید اصرار نکنید که صدر مجلس بنشینید کسی که به نشستن در پایین هر مجلس و محفلی تن در دهد تا زمانی که برخیزد خدا و فرشتگان پیوسته بر او درود می فرستند اینقدر تواضع ارزشمند است بعضی افرادند میگویند تا صدر مجلس نباشیم نمی رویم. چرا؟ هر جایی خالی بود بنشین. البته تأکید شده است تلاش کنید  در نماز  جماعت صف اول بروید اما اگر وقتی صف اول جا نشد صف دوم بنشینید اما بعضی اعتبار را در مکان می بینند اعتبار آدم به خود شخص است نه به مکانی که می نشیند.

سفارش می کند حضرت به تقوی و راستگویی و به امانت داری و به خوش همسایگی همسایه خوب باشید همسایه ها از شما در امان باشند عیادت از بیماران را حضرت توصیه می کند بیماری را بشناسید یا نشناسید عیادت کنید. گاهی آدم وقتی فرصتی پیدا می کند به بیمارستان سری بزند به بیماران سرکشی داشته باشد مخصوصا بیمارانی که بستگانی ندارند این خیلی پاداش دارد توصیه به شرکت در نماز جماعت از توصیه هایی است که امام عسکری دارد توصیه به رعایت حقوق دیگران.

حضرت فرمود مراقب باشید خشمناک نشوید. فرمود خشم کلید هر شری است آدم وقتی عصبانی می شود شر پشت سرش می آید و بعد میگوید پشیمان شدم ناراحت شدم ای کاش عصبانی نمی شدم از اول باید خود را کنترل می کردی عصبانی شدی آن جلسه را رها کن برو و وضو بساز، آب بر سر و صورتت بزن آرامش پیدا کنی چرا با عصبانیت حرفی بزنی که بعد پشیمان شوی چرا با عصبانیت برخوردی کنی که بعد ناراحت شوی.

فرمود وقتی می خواهی کسی را نصیحت کنی نصیحت کنید اما نصیحت خیرخواهانه کنید. گاهی می خواهند  کسی را نصیحت کنند اما  طرف را می خواهند زمین بزنند آبروی وی را ببرند می گوید این نصیحت ها درست نیست. بله باید دیگران را نصیحت کنیم اما نصحت خیرخواهانه. بعد هم فقط عیوب را نبینیم. کسی است قوت هایی دارد امتیازاتی دارد خدماتی کرده حالا یک عیب و اشکالی هم  دارد اشکال ندارد آن اشکال را هم بگوییم نقد کنیم خوب است. من پیشنهاد دادم یک وقتی در خطبه ها که چقدر خوب است جمعه ها برنامه ریزی شود مسئولین بیایند همین جا حضور داشته باشند مردم اگر سؤالی دارند مسئله ای دارند نقدی دارند. جلسات عموی و خصوصی غیر از اینکه باید در دفاترشان دیدارهای مردمی داشته باشند ولی چقدر خوب است در مصلی این رفتار انجام شود. ولی وقتی می خواهیم از کسی نقدی هم بکنیم همه اش عیوب را نبینیم گویی این بنده خدا سر تا پا عیب است و هیچ خدمتی نکرده بعد اشکالات را طلبکارانه بگوییم نه اشکالات را بگوییم ولی به محاسنش هم توجه کنیم خوبیهایش را هم بگوییم و زحماتش را هم بگوییم ما می دانیم این خدمات را انجام داده ای ولی خوب سؤالاتی هم داریم اشکالاتی هم داریم شاید هم جوابی داشته باشد منتظریم گوش دهیم امام حسن عسکری میفرماید اینگونه نصیحت کنید.

و فرمود: “لیست العبادة کثرة الصیام و الصلوة” عبادت به کثرت نماز و روزه نیست. بله امام توصیه می کند سجده های طولانی بروید امام حسن عسکرس سفارش به عبادت خدا سجده طولانی دارد ولی میفرماید عبادت به کثرت روزه و نماز نیست پس به چیست “و إنما العبادة کثرة تفکر فی أمر الله” عبادت به این است که انسان زیاد در امر خدا تفکر کند امر خدا یعنی چه؟ یعنی فعل خدا، نعمت های الهی، ببینید خداوند چقدر نعمت به ما داده و قدر این نعمت ها را بدانیم و شاکر باشیم و کفران نعمت نکینم.

خدا را قسم می دهم به عزت و جلالش توفیق عبادت و بندگی و ترک معصیت نصیب همه ما مرحمت بفرماید، آداب معاشرت را از منظر امام حسن عسکری نصیب ما عنایت بفرماید.

خطبه دوم

مجدد در این خطبه همه شما مؤمنین و مؤمنات را و خودم را به تقوای الهی سفارش می کنم.

چند نکته هست در این خطبه به نظر رسید که محضر شما نماز گزاران عرض کنم. نکته اول اینکه چون در آستانه رسیددن به دهه فجر هستیم و شاید توفیقی نباشد در آن ایام بنده محضرتان برسم می خواهم این را عرض کنم عزیزان این انقلاب که همه شما بهتر از من می دانید حاصل سالها بلکه قرنها مجاهدت بوده است یکدفعه بدست نیامد. در دنیا انقلابهای فراوانی رخ داده ولی این انقلاب حاصل سالها جهاد بوده است. جهادهای امنیتی، جهادهای نظامی، جهادهای علمی خیلی خونها ریخته شده خیلی مجاهدتها شده است از شهدا گرفته و خانواده های شهدا و جانبازان.

بعضی بیمارستانها را آدم برود ببیند جانبازان شیمیایی که چطور دارند نفس می کشند ما به برکت آنها داریم الان نفس می کشیم البته مردم ما اینها را خوب میدانند همه باید خوب بدانیم نه فقط این مجاهدتهای نظامی و انتظامی و این همه شهدایی که نیروهای انتظامی و نیروهای نظامی تحویل این انقلاب داده اند حتی مجاهدتهای علمی اینکه ایران الان در میان ۲۰ کشور پیشرفته در نانوتکنولوژی رتبه ۷ دنیا را دارد این از برکت مجاهدتهای دانشمندان نانوتکنولوژی است یعنی اگر این جوانان دانشمند زحمت نمی کشیدند این جایگاه را در نانو و بیوتکنولوژی پیدا نمی کردیم در ماهواره پیدا نمی کردیم در موشک سازی پیدا نمی کردیم.

اینکه مقام معظم رهبری تأکید می کند به جوانان خودمان دل ببندیم و امیدوار باشیم نه به بیگانگان چون ما این را تجربه کرده ایم  و الان همین را داریم توصیه ای نیست که بگوییم در آینده به آن می رسیم عزیزان قبل از انقلاب کسی حق نداشت نامی از دین ببرد کسی که در دانشگاه شریف یا در دانشگاه تهران می خواست نماز بخواند جایی مخفی پیدا می کرد که ۲ رکعت نماز بخواند الان اذان هنوز تمام نشده است مسجد دانشگاه تهران و مسجد دانشگاه شریف پر از جمعیت است اگر دانشجو کمی دیر برسد جایی ندارد نماز بخواند شبهای اعتکافی که دانشجوهای ما دارند در دانشگاهها و ثبت نامی که می کنند استاد و دانشجو در هیچ جای دنیا این را نمی بینیم این از برکت انقلاب است من نمی خواهم بگویم دانشگاههای ما الان صد درصد اسلامی شده اند ولی خیلی فرق کرده است جوانان مؤمن و متدین و اندیشمند و متفکر اینها از برکت انقلاب است کسی در دنیا اگر می گفت دین، خفه اش می کردند.

الان چرا اینقدر اسلام هراسی در دنیا شکل گرفته است چون اسلام گرایی وجود دارد رهبر انقلاب پیام می فرستد برای جوانان اروپایی و آمریکای شمالی که ای جوانان شما را به مطالعه اسلام دعوت می کنم. اسلام را مطالعه کنید دین در دنیا مطرح شده است این خبرها نبود و اینها از برکت انقلاب است و از برکت مجاهدت هایی است که صورت گرفته است.

۶ بهمن سال ۶۰ مجاهدتهایی که مردم آمل داشتند در مقابل منافقین سنگر درست کردند و از شهر محافظت کردند و شهید دادند این برکات این مجاهدت هاست این عزت دین، این عزت اسلام، این نام اسلام که در دنیا مطرح است نام تشیع که در دنیا مطرح است عزیزان در اندونزی که ۲۴۰ میلیون جمعیت است قبل از انقلاب ایران ۱۵-۱۰ نفر شیعه بود الان که در محضرتان هستم بیش از ۲ میلیون شیعه از برکت انقلاب در اندونزی پیداشده سنی هایی که شیعه شده اند. سنی های محب اهل بیت و مثل عقربه های ثانیه شمار دارند گرایش به تشیع پیدا می کنند و این از برکت انقلاب است. این اسلام هراسی معلول اسلام گرایی است.

زمانی در اروپا در کشور های اروپایی یک مسجد وجود نداشت الان در تمام شهرهای کشورهای اروپایی مسجد و نماز خانه است گاهی در کشورهای مختلف اسلامی مسجد زدند، عربها مسجد زدند، ایرانی ها مسجد زدند، آفریقاییها مسجد زدند، جنوب شرق آسیا مسجد زدند، در بسیاری از این شهرهای اروپایی نماز جمعه برقرار است این از برکت انقلاب اسلامی ایران است.

من بارها این را عرض کرده ام تئوریسین های پنتاگون هم گفته اند اگر انقلاب ایران ۲ سال دیرتر اتفاق می افتاد ما به دو موفقیت مهم می رسیدیم ۱٫اسرائیل از نیل تا فرات را می گرفت ۲٫ایران در تصرف بهائیت قرار می گرفت. بسیاری از مسئولان در دوره پهلوی دوم بهایی بودند پزشک دربار بهایی بود تئوریسین ساواک بهایی بود وزرای دولت بسیاری شان بهایی بودند نخست وزیر بهایی بود. این بهایی ها خیلی نقشه داشتند. ۲ سال دیرتر انقلاب می شد.

شیعه عزتی نداشت هویتی نداشت. وقتی شهید موسوی خواست حزب الله را راه بیاندازد گفتند حزب الله چیست بگویید حزب المجانین شیعه مگر هویتی دارد که حزب الله درست کند کل جهان عرب با ناسیونالیست عربی در مقابل اسرائیل ایستادند ۶ روز نتوانستند دوام بیاورند و شکست خوردند الان مردم غزه چقدر مقاومت میکنند لبنان چطور مقاومت می کنند. دزدکی اسرائیل حمله می کند هلیکوپترها را میفرستد به منطقه قنیطره. قنیطره میدانید شهری است که الان دست سازمان ملل است و مرز بلندی های جولان است. این جاسوسها به هر حال همه جا هستند تا خبر می دهند یک جمعی از حزب الله آمدند در این منطقه سریع هلیبرد می کنند هلیکوپترها می آیند و موشک می زنند و شهید سردار الله دادی و شهید جهادمغنیه که به شهادت رسیدند، دزدکی حمله می کنند این وضع اسرائیل است. وقتی سیدحسن نصرالله پیام می دهد که صهیونییستها به پناهگاههای خودتان بروید دست و پاشان می لرزد این حزب اللهی که از شیعه نضج گرفت که هویتی نداشت حالا کجاست. اهل سنت هم همینطور آنها هم هویتی نداشتند ولی الان ببینید چه جایگاهی پیدا کرده اند. این از برکت انقلاب اسلامی است.

قدر این نعمت را بدانیم حواسمان باشد این انقلاب مفت به دستمان نیامده. وحدت احزاب، وحدت شیعه و سنی، وحدت حوزه و دانشگاه اینها استراتژیهای مهمی است که امام مطرح کرده و مقام معظم رهبری دنبال می کند. ما از زحمات و خدمات مجلس شورا، دولت، قوه قضاییه همه مسئولین تشکر می کنیم. خدمت میکنند، زحمت می کشند، اما ما مجلس در شأن و در قد و قواره انقلاب اسلامی می خواهیم ما دولت در قد و قواره انقلاب اسلامی می خواهیم ما قوه قضاییه در قد و قواره انقلاب اسلامی می خواهیم. مردم این را می خواهند اینکه گاهی بعضی ها می آیند طوری مسئله فتنه را مطرح می کنند که گویا هیچ اتفاقی نیافتاده. بابا عده ای آمدند از نظام بودند و در مقابل نظام ایستادند. و این ضربه کوچکی نبود که نظام خورد. عزیزان بعد از حادثه وفتنه ۸۸ تحریمها چند برابر شد و کمترین مجازات را شورای امنیت ملی که شورای قانونی است برای این مجرمین درنظر گرفته “حصر خانگی”. مرتب این را مطرح می کنند و توی سر این نظام می زنند که این فلان و بهمان است. چرا شما قدر این نظام رانمی دانید؟ چرا با حرفهایتان به این نظام آسیب می زنید؟ البته من نمی خواهم تأیید کنم این حرکت مجلس را. اگر یک نماینده ای حرفی برای گفتن دارد ولو حرف غلطی باشد مجلس به هم بریزد نه من معتقد به نقد با رعایت اخلاق و منطقم همانطوری که حضرت آقا فرمود مجلس هم باید با اخلاق و منطق نقد کند ولی نرویم سراغ حاشیه ها اصل بحث مهم است الان به گونه ای دارندمسئله فتنه را مطرح میکنند که قصه بر عکس شده. یعنی مثل اینکه آنهایی که این همه خیانت کردند و این همه ضربه زدند اینها مظلومند بیچاره ها تازه باید برای آنها گل و بلبل هم بگوییم.

من تا قبل از خطبه های مقام معظم رهبری هر اتفاقی افتاد کاری ندارم ولی وقتی حضرت آقا در خطبه ها آن حرف ها زد و آن صحبت ها را کرد و جمع کثیری از مردم که در انتخابات به کاندیداهای مختلف هم رأی دادند حمایت کردند از نظام. عده قلیلی که خیلی هاشان هم ضد انقلاب بودند و به هیچ یک از کاندیداها هم رأی نداده بودند اینها آمدند آتش زدند و آدم کشتند خانه خراب کردند مغازه ها را آتش زدند و بانکها را غارت کردند و بعد آن آقایان هم بیانیه پشت بیانیه دادند. چرا ما اینها را نادیده بگیریم؟ من البته نمی خواهم بگویم وقتش که رسید یک شورای امنیت ملی هست زیر مقام معظم رهبری حکمی دادند ولی فقیه است قانون اساسی ولایت فقیه را گفته ولایت فقیه این حکم حصر را تأیید کرده چرا شما خلاف ولایت فقیه حرف می زنید اینها خلاف قانون اساسی است و خلاف شرع است عرض کردم ما باید با منطق و اخلاق جواب بدهیم اینها ضربه زدن به نظام است بدون اینکه خودشان توجه داشته باشند نمی گویم که تعمدی است واقعا گاهی غیر آگاهانه دارند آسبیب می زنند و چقدر رادیوهای بیگانه و شبکه های ماهواره ای همین حادثه مجلس اخیر را چقدر درباره اش صحبت کردند و تحلیل کردند. چرا کاری می کنیم که ملعبه دست دشمن شویم؟ چرا این خونهای شهدا یادمان میرود؟ این نکته ای بود که لازم بود عرض کنم.

نکته دیگری که باید عرض کنم و خیلی هم وقت شما را نمی گیرم این استرتژی جدیدی که عربستان و آمریکا ترتیب داده اند و قیمت نفت را کاهش داده اند. مشخص است که هدفشان ضربه زدن به ایران و روسیه است یکبار دیگرهم عربستان این کار را کرد سال ۱۹۸۶ عربستان و آمریکا متحد شدندد و نفت را به زیر ۱۰ دلار رساندند این بار دوم است که به زیر ۶۰ دلار رسانده اند و می خواهند پایین تر هم ببرند. می خواهند ایران ضربه بخورد، روسیه ضربه بخورد، ولی عربستان خیال کرده خودش آسیب نمی بیند؟ اجازه بدهید من ۲ آمار به شما بدهم از آسیبی که عربستان از این کاهش نفت پیدا کرده است.

یکی این که در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴ عربستان یک سقوط بی سابقه شاخص بورس پیدا کرد که اصللا در این سال اخیر بی سابقه بوده و بخاطر کاهش قیمت نفت بود. متخصصان آماری داده اند وگفته اند در سال ۲۰۱۵ خود عربستان نام بورس را سه شنبه گذاشتند از بس تنزل ارزش بورس پیدا شد و شاخص بورس سقوط کرد کارشناسان می گویند درآمد عربستان در سال ۲۰۱۵ با ۳۹ میلیلرد دلار کسری هخمراه است بخاطر همین کاهش نفت حالا خبر مرگ پادشاهش را هم که اعلام کردند حالا اینها زیرکی کرده اند و برادرش را انتخاب کردند ۳۰۰۰ شاهزاده در عربستان که بیشترشان در اروپا و آمریکا زندگی می کنند منتظر به قدرت رسیدن هستند و امیدواریم از باب اللهم اشغل الظالمین بالظالمین خودشان گرفتتار توطئه های خودشان شوند. ولی دوره حساسی برای ماست که اگر با تدببیر همراه شود انشاءالله برکاتش را خواهیم دید.

نکته دیگری که باید عرض کنم چون این مصیبتی که بر مسلمانان وارد شد و واقعاً باید در دنیا عزای عمومی اعلام شود، این جنایاتی است که اخیراً این فرانسویها که به نام آزادی به بالاترین مقدسات مسلمانان توهین کردند که اولاً این خلاف آزادی است،  خلاف منشور حقوق بشر است و خلاف عقلانیت است . آزادی که توأم با توهین باشد چه آزادی است؟ خود غربیها می گویند ما یک “آزادی از” داریم و یک “آزادی در” داریم. “آزادی از” موانع داریم و “آزادی در” در چهارچوب اخلاق. این چه اخلاقی است که دارید به پیغمبر خدا توهین می کنید ما نه تنها این حرکت را صددرصد محکوم می کنیم بلکه این را بدانند این حرکتشان انشاءالله باعث وحدت بین همه مسلمانان خواهد شد.

آزادی حجاب را در فرانسه ممنوع می کنند می گویند که خانمها حق ندارند باحجاب در ادارات و مدارس و دانشگاهها بروند. حجاب ممنوع است اما توهین به پیغمبر را آزادی می دانند. مرگ بر این آزادی و مرگ بر شارلی که شما به عنوان  پیام آزادی از آن دم می زنید این چه آزادی است این حماقت است، این توهین است، این بی اخلاقی است، این غیر عقلانیت است، این جاهلیت مدرن است، این چه آزادی است. یک خانمی می خواهد باحجاب به مدرسه برود می گویید ممنوع است اما یک مجله ای را با توهین به پیغمبر با چند میلیارد تیراژ منتشر می کنید و توزیع می کنید و می گویید این آزادی است.

البته “از باب النصیحة لائمة المسلمین” نکته ای را هم ما باید به مسئولین دیپلماسی کشور هم عرض کنیم ضمن تشکر از زحمات و خدماتشان، کارهای خوبی دارند انجام می دهند و زحمت می کشند اما نبی گرامی اسلام که به ایشان توهین شده است فرموده: “اتقوا من مواضع التهم” در همان روزی که دارند به پیامبر توهین می کنند باید مسئولین دیپلماسی کشور ما در فرانسه حضور داشته باشند؟ خوب چند روز عقب بیاندازید. می دانیم دلسوزانه می خواهید خدمت کنید و می خواهید کشور را توسعه دهید نیت ها پاک است من اشکالی به اغراض و نیت ها ندارم اشکال به عمل دارم. کل دنیا دارند علیه این حرکت راهپیمایی می کنند بعد در همان روز باید مسئولان دیپلماسی ما در فرانسه باشند. از قبل قرار تعیین شده عقب بیاندازید این حیثیت اسلام و مسلمین است بحث ایران نیست. اینها اموری است که مسئولین باید به آنها توجه داشته باشند ضمن اینکه عرض کردم از زحماتشان و خدماتی که انجام می دهند تشکر داریم الحمدلله فرزندان نظام هستند و دوست دارند این کشور توسعه پیدا کند ولی بهر حال باید مراقب این حرکتها هم بود.

و نکته دیگری که باید عرض کنم بحث فشارهای شدیدی است که اخیراً رژیم آل خلیفه در بحرین دارد و به هر بهانه انقلابیان را دستگیر می کنند. در مصر باز اختناق شدیدی حاکم شده ولی عزیزان این را بدانید که آتش زیر خاکستر است مثل حرکتی که اخیراً در یمن اتفاق افتاد و این انصارالله یک ترسی برای جهان استکبار درست کرده است. همین حرکتی که اخیراً در یمن انجام شد این باعث شد که آمریکاییها دوتا از کشتیهایشان را به اطراف یمن و به دریای سرخ بفرستند. و بهانه شان این است که اگر وقتی حادثه سختی اتفاق افتاد آمریکاییها و اتباع آمریکاییها را بتوانند از یمن منتقل کنند. ولی یک تهدید نظامی هم هست ولی الحمدلله انصارالله قوی در صحنه هستند و دنبال می کنند.

و آخرین عرضم را هم بگویم خدمت عزیزان چون ما در خطبه های نماز جمعه علاوه بر مسائل بین المللی و مسائل ملی باید به مسائل شهری هم توجه داشته باشیم. بنده کاره ای نیستم یک طلبه ای که مشغول درس وبحثیم و توفیقی شود بعد از مدتی خدمت شما بیاییم و تصدیعی ایجاد کنیم اما دیشب که من از فرودگاه خواستم سوار هواپیما شوم بعضی از همشهریهای ما که بنده را دیدند از همانجا تا وقتی که وارد فرودگاه دزفول شدیم و بعد از آن تا امروز مکرر به بنده در باب امنیت شهر تذکر دادند. من نمی خواهم بگویم مسئولان بی توجهند نه خیر. زحمت خود را می کشند نیروهای انتظامی سعیشان مشکور، دادستانی سعیشان مشکور، همه مسئولین خدا خیرشان بدهد اما عزیزان امنیت از نان شب برای مردم واجب تر است من خیلی عذر می خواهم که خیلی صریح حرف می زنم ننگ است برای دارالمؤمنینی که بخواهند آدم ربایی کنند، آدم بکشند، بعد خانواده را تهید کنند. آخر چرا این اتفاق افتاده است. یعنی این دانشمندان ما ماهواره می توانند بسازند و به مدار ۴۵ روزه بفرستند، اسرائیل را به زانو بنشانند،  ترس و لرز بر اندامشان ایجاد بکنند که یواشکی بیایند و در قنیطره بمب بیاندازند، با ۴ تا آدم فاسق فاجر را نمی نتوانند برخورد کنند بابا این محاربه است آدم دزدی محاربه است. آقای دادستان، آقایان نیروی انتظامی، آقایان مسئولین شهر که من دست همه شما را می بوسم از باب اینکه می دانم خدمت می کنید ولی حکم اعدام ۴ تا از اینها صادر شود قطعا این آسیبها کاهش پیدا می کند.

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید