.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

اگر تکذیب شدی خشم مگیر و چون تعریف شدی خرسند مباش.

اگر تکذیب شدی خشم مگیر و چون تعریف شدی خرسند مباش.

چکیده خطبه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز” آئین باشکوه نماز جمعه در آخرین جمعه سال ۹۶ با حضور اقشار مختلف مردم متدین و ولایت مدار دزفول و به امامت حجة الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحسین خسروپناه امام جمعه موقت دزفول در مصلای امام علی(ع) قرارگاه فرهنگی این شهرستان برگزار شد.

دعوت به تقوا و تبیین آئین معاشرت از منظر امام باقر و امام هادی(ع)

امام جمعه موقت دزفول درخطبه اول نماز ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی به تبیین آئین معاشرت از منظر امام باقر و امام هادی علیهم السلام پرداخت و گفت: در حدیثی از امام محمدباقر(ع) آمده است که اگر تکذیب شدی خشم مگیر و چون تعریف شدی خرسند مباش…

خطیب موقت نماز جمعه دزفول افزود: به تعریف دیگران نباید دلخوش بود و یا به ملامت آنان بی تاب،چرا که انسان در برابر حوادث روزگار باید حلیم باشد و بیندیشد.

در پذیرفتن ملامتها ممکن است خیری باشد

دکتر خسروپناه در آستانه سالروز شهادت امام هادی(ع) به بیان حدیثی از آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: انسان باید ملامت ها و انتقادها را بشنود و بپذیرد چون ممکن است خیری در آن باشد.

از فضیلت های ماه های پر برکت رجب، شعبان و رمضان باید نهایت استفاده را برد

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به ماه های پر برکت رجب، شعبان و رمضان تأکید کرد: باید از این فرصتهای الهی نهایت استفاده را برد چرا که همه ما در آزمون امتحان الهی قرار گرفته ایم و موفقیت در این آزمونهای دنیایی است که پاداش آخرت را به همراه دارد.

تبریک آغاز سال نو و تقدیر از خدمتگزاران نظام و مردم دزفول

حجة الاسلام والمسلمین خسرو پناه در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان دزفول آغاز سال نو را پیشاپیش تبریک گفت و از حضور همه مردم دارالمؤمنین دزفول در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی، خدمتگزاران به نظام، نیروهای مسلح، امام جمعه مردم دار دزفول در عرصه فرهنگ، روحانیان معزز و جلسات قرائت قرآن مساجد تقدیر کرد.

برشمردن دستاوردهای مهم نظام انقلاب اسلامی در سال ۹۶

امام جمعه موقت دزفول در ادامه این خطبه از انتخابات ریاست جمهوری در فضایی آرام مبتنی بر مردم سالاری دینی، افتتاح بزرگترین پالایشگاه گازی ستاره خلیج فارس، شکست داعش، رویش های انقلاب و برپایی راهپیمایی یوم الله تماشایی ۲۲ بهمن بعنوان دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در سال ۹۶ نام برد و اظهار داشت: راه اندازی بخش عظیمی از پالایشگاه گازی ستاره خلیج فارس به دست مهندسان و کارشناسان ایرانی افتخاری بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است.

شهید حججی ها و حدادیان رویش های نسل سوم

امام جمعه موقت دزفول از شهید حججی ها و حدادیان بعنوان رویش های نسل سوم انقلاب یاد کرد و گفت: برغم برخی از آسیب های فرهنگی، نسل سوم از نسل دوم قوی تر و در صحنه های انقلاب حاضرند.

حضور مقتدرانه انقلاب در صحنه خارجی

دکتر خسروپناه حضور مقتدرانه انقلاب در صحنه خارجی را موفقیت آمیز دانست و یادآور شد عربستان سعودی برغم میلیاردها دلار هزینه در منطقه با شکست داعش مواجه شد.

هوشیاری و درایت مقام معظم رهبری در تصمیم های راهبردی

امام جمعه موقت دزفول افزود: تنها فقیه و مرجع سیاستمداری که با حضور ایران در سوریه و مقابله با داعش موافق بود مقام معظم رهبری بود که اگر این درایت انجام نمی گرفت باید در مرزهای ایران با داعش می جنگیدیم.

افشاگری نقشه جدید آمریکا با همکاری اروپا در مقابله با ایران

خطیب موقت نماز جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز برای نخستین بار از نقشه جدید آمریکائی ها در مقابله با ایران پرده برداشت و افزود: در اجرای این نقشه آمریکا با خیمه شب بازی ترامپ برجام را تهدید به لغو می کند و اروپائی ها را برای مذاکره با ایران به جلو می اندازد.

وی افزود: سفر اخیر وزیر خارجه فرانسه به ایران قصه موشک نبود بلکه کوتاه کردن دست ایران در قدرت منطقه ای بود.

تاریخ نشان می دهد که اروپا و آمریکا حتی به خود هم رحم نمی کنند

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به خسارات ۱۲ هزاز میلیارد تومانی رنو فرانسه به خودروسازان ایرانی گفت: تاریخ نشان می دهد که اروپا و آمریکا حتی به خود هم رحم نمی کنند و همانند گرگ بوده و نباید به آنها دل خوش بود.

انتقاد از دلال های بی دین در صحنه خودروسازی

دکتر خسروپناه ضمن انتقاد از دلال های بی دین در صحنه خودروسازی گفت: چطور با وجود جوانان با استعداد و موفق در عرصه های علمی نمی توان خودرو مناسب ساخت و به دانشمندان خود اعتماد کرد.

حقوق کارگران به موقع پرداخت شود

امام جمعه موقت دزفول در پایان ضمن انتقاد از اشرافی گری و ثروت اندوزی بعضی از مدیران، از مسئولان ذیربط خواست نظارت بیشتری بر پرداخت حقوق به موقع کارگران زحمت کش داشته باشند.

گفتنی است نماز عصر به امامت حجة الاسلام والمسلمین قاضی امام جمعه دزفول اقامه شد.

متن کامل خطبه ها:

خطبه اول:

السَلامُ عَلَیْکُم ورَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ

اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

عبادالله، أُوصیکُمْ و نَفسی و نَفسی بِتَقْوَى اللّهِ، طبق روال گذشته که در خطبه نخست درباره آیین معاشرت سخن گفته می شد، این هفته هم بعد از سفارش همه شما و مخصوصاً نفس خودم به تقوای الهی؛ درباره آیین معاشرت نکاتی را از منظر امام باقر علیه السلام و امام هادی علیه السلام بیان می کنم.

۲۸ اسفند یعنی اول رجب، سالگرد ولادت امام باقر علیه السلام است و هم چنین اول فروردین یعنی سوم رجب سالگرد شهادت امام هادی، امام علی نقی علیه السلام است و همچنین در طلیعه ورود به ماه مبارک رجب هستیم، به همین مناسبت از آن دو امام بزرگوار نکاتی را بیان می کنم تا درس معاشرت و درس زیستن را از مدرسه و مکتب آن دو بزرگوار بیاموزیم.

امام باقر علیه السلام در روایتی با جابر بن یزید جُعْفی فرمایشی دارند و سفارش می کنند و می فرمایند: پنج سفارش است که شما را به این پنج سفارش توجه می دهم:

  1. اگر مورد ستم واقع شدی تو ستم مکن.
  2. چنانچه خیانت شدی تو خیانت مکن.
  3. اگر تو تکذیب شدی خشم مگیر، عصبانی مشو.
  4. چون تعریف شدی خرسندی مکن و خرسند مباش.
  5. چنانچه نکوهش شدی بیتابی مکن.

پنج سفارش امام باقر علیه السلام است که خلاصۀ این پنج سفارش این است که نه به تعریف دیگران دل خوش باش نه به ملامت دیگران بیتاب باش.

بعضی از آدم ها این طوری هستند و اکثر ما هم به این صورت هستیم وقتی کسی تعریفمان می دهد خیلی خوشمان می آید، اگر یک وقت نقدی کردند و حرفی زدند که پسند ما نبود ناراحت می شویم، گاهی اوقات بی تاب و عصبانی می شویم و یک وقت ها عکس العمل نشان می دهیم. لازم نیست آدم اینقدر سریع از کوره در برود و همیشه انتظار داشته باشد که همه از خوبی های او بگویند.

به تعبیر امیرالمؤمنین اگر دیدید همه از خوبی های شما گفتند معلوم است مشکلی داری، اگر همه از تو تعریف دادند معلوم است مشکلی داری؛ اگر همه هم از بدی تو گفتند باز هم مشکلی داری؛ انسان باید در برابر این حوادث روزگار حلیم باشد.

لذا امام باقر علیه السلام می فرماید: وقتی نکوهشی شنیدی پیرامون آن نکوهش فکر کن و بیندیش، ببین آیا این بدی در تو هست یا نیست! اگر نیست و به تو نسبت دادند یک پاداش مهمی بی زحمت نصیبت شده است اما اگر در تو هست و عصبانی و خشمناک شدی، این را بدان این کار تو سقوط از دیده خداست و سقوط از دیده خدا خیلی بدتر از سقوط از دیده مردم است.

وقتی بدی در تو هست، عده ای تو را مذمت کردند و دیدی این بدی در تو است، آن را بپذیر و رفع کن چرا اصرار می کنی بر نبود آن بدی!؟ لذا فرمود: هیچ چیزی نیکوتر از آمیختگی حلم و بردباری علم نیست، انسان با حلم و بردباری و علم وقتی در مواجهه با یک امر ناملایمی قرار بگیرد تأملی کند، البته خیلی سخت است، گفتنش آسان است، آزمایش و در آزمایش قرار گرفتن آن خیلی سخت است ولی انسان باید تمرین کند و به این صورت به فرمایشات وقعی بنهد و بهره را ببرد.

اما توصیه ای که از امام هادی علیه السلام داریم، حضرت به یکی از شیعیانش فرمود: برو و فلانی را ملامت و نکوهش کن. آن شخص کاری کرده بود، کار نادرست و ناروایی بود، حضرت توصیه کرد که برو و آن شخص را نصیحت و ملامت کن که این چه کاری بود که کردی! بعد این را هم به او بگو که اگر خداوند خیر بنده ای را بخواهد هرگاه ملامتی شنید باید بپذیرد و لج نکند، به تو می گویند این ایراد و اشکال را داری، خدا خیر تو را خواسته است که به تو می فهمانند که این ایراد و اشکال را داری ناراحت نشو بپذیر.

به فرمایش امام باقر اگر در خود تأمل کردی که این ایراد را نداری ثواب گیر تو می آید، یک نسبتی به تو داده اند. اگر در خود یافتی، حالا چون آن شخص آن ایراد را داشت و امام هادی هم می دانست که آن ایراد را دارد لذا آن شیعه را فرستاد تا او را نصیحت کند.

خلاصه این دنیا دار آزمون و امتحان است. آخرت هم دار پاداش و جزاست به تعبیر امام هادی علیه السلام می فرماید: این آزمون های دنیا سبب پاداش آخرت است پاداش آخرت هم عوض آزمون های دنیاست لذا همه ما یعنی بنده که الان خطبه می خوانم در آزمون الهی هستم شما که خطبه استماع می کنید در آزمون الهی هستید. لحظه به لحظه همۀ ما در آزمون الهی قرار داریم.

سرای دنیا به تعبیر امام هادی علیه السلام مثل بازاری می ماند که مردم در این بازار یک وقتی سود و یک وقتی ضرر می برند آدم باید خیلی مراقب باشد و وقتی دست انسان از این دنیا کوتاه می شود و در عالم برزخ می رود، آن موقع حسرت می خورد. یوم الحسرت از اسماء روز قیامت است که چقدر فرصت داشتیم و استفاده نکردیم و چه وقت هایی که می توانستیم بهره ببریم اما بهره نبردیم.

چقدر می توانستیم شکم هایی را سیر کنیم اما نکردیم. چقدر می توانستیم ملاطفت و محبتی به دیگران داشته باشیم اما نکردیم نداشتیم. چقدر می توانستیم به فرزندان خود محبت کنیم به همسایگان، همسر، خویشان و به دیگران محبت کنیم، نکردیم و از دست ما رفت.

چقدر فرصت داشتیم در نماز اول وقت جماعت شرکت کنیم اما از دست رفت؛ آدم حسرت می خورد، این فرصت ها را الان داریم؛ مخصوصاً در آستانه حلول ماه مبارک رجب هستیم، ماه رجب، ماه شعبان، ماه رمضان، این ها ماه های بزرگ خداوند هستند؛ حضرت فرمود: رجب ماه خدا و شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است.

این ماه ها، ماه های با برکتی است. نفس کشیدن در این ماه ها عبادت است. ذکر گفتن مملو از ثواب است. فرمودند: رجب نام نهری در بهشت است که این نهر از شیر سفید تر و از عسل شیرین تر است هر کسی در این ماه رجب یک روز را روزه بگیرد از این نهر رجب بهره مند و سیراب می شود. این ها فرصت است.

امروز در دنیا یوم الفرصة و قیامت یوم الحسرة است. اذکار “سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَنْبَغِی التَّسْبِیحُ إِلا لَهُ سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَکْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ” بهترین ذکر خداوند در این ایام تسبیح الهی و صلوات بر محمد و آل محمد است.

این ایام را قدر بدانید، خداوند به نفس من تأدیبی کند، به نفس شما حمایتی محیا کند تا بتوانیم از این لحظات رجبیه بهره مند شویم.

در پایان ضمن تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام باقر علیه السلام و تسلیت شهادت امام هادی، از خداوند سبحان توفیق سلوک در این ماه مبارک رمضان و نزول برکت و رحمت باران را خواستار هستیم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم   وَالْعَصْرِ   إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ    إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ 

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

 

خطبه دوم:

اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ 

 

عباد الله، أُوصیکُمْ و نَفسی و نَفسی و نَفسی بِتَقْوَى اللّهِ، بعد از سفارش به تقوای الهی هم نفس خودم و هم به نفوس شما، عزیزان، مؤمنین و مؤمنات، آغاز سال جدید یعنی در طلیعه قرار گرفتن سال نو را پیشاپیش به شما عزیزان تبریک عرض می کنم و وظیفه خود می دانم که در آغاز خطبه دوم از همه عزیزانی که در این شهرستان دارالمؤمنین خدمت و تلاش کردند سپاسگذاری شود.

اول از همه از مردم عزیز انقلابی، مردم مؤمن و متدین، مردمی که همیشه در صحنه هستند، همیشه در کنار یکدیگر، پشت سر مقام ولایت خدمات مهمی برای حفظ این نظام انجام دادند از همه آن ها باید تشکر کرد.

از خدمتگذاران این شهرستان از ارتشیان، سپاهیان، نیروی انتظامی، شهرداری، فرمانداری، عزیزان خدمتگذار در سازمان ها و ادارات، نماینده محترم، امام جمعه عزیزمان که مردمدارانه مرتب در عرصۀ فرهنگ تلاش می کنند و خدمات ارزنده فرهنگی را انجام دادند.

روحانیت معزز که همیشه در کنار امام جمعه با وحدت و انسجام پیش می روند و تلاش می کنند، مخصوصاً عزیزانی که از قم به دزفول آمدند و مستقر شدند و آن عزیزانی که از قبل در دزفول بودند و در مساجد کار فرهنگی می کنند، حضور فرهنگی دارند و از عزیزانی که در جلسات قرائت قرآن فعالیت می کنند و همه عزیزان و سازمان ها که حالا شاید من نتوانم همه را نام ببرم، عزیزانی که در آب و برق و آتش نشانی و بخش های مختلف که انصافاً بعضی از این ها شب و روز ندارند و خدمتگذار این ملت هستند، در پایان سال ۹۶ وظیفه خود دانستم دست بوس همه باشم و عرض ادب و تشکری داشته باشم از این ناقابل ان شاء الله پذیرا باشند.

نکته دومی که باید عرض کنم، عزیزان در سال ۹۶ جمهوری اسلامی ایران دستاورد های مهمی داشته؛ انتخاب ریاست محترم جمهوری با یک فضای آرام مبتنی بر مردم سالاری دینی این یکی از دستاورد های مهم بود. شما یادتان است که در سال قبل وقتی ترامپ انتخاب شد چه درگیری ها و مشکلاتی درست شد، یادتان است در فتنه سال ۸۸ چگونه خواستند این آسیب انقلاب مخملی را بر ایران تحمیل کنند و موفق نشدند. الحمدالله در امسال این انتخابات به خوبی برگزار شد.

افتتاح بزرگترین پالایشگاه میعات گازی ستاره خلیج فارس کار بزرگی بود که بخش عظیمی از این پالایشگاه به دست مهندسان و کارشناسان ایرانی انجام گرفت.

من در ماه محرم که سفری به بوشهر داشتم، یک روز به عسلویه دعوت شدم و از نزدیک بعضی از این پالایشگاه ها را دیدم، می گفتند این کارها و بخش های فنی مهندسی به دست ایرانیان ساخته شده است؛ واقعاً یک افتخار بزرگی است و این افتخار در نظام جمهوری اسلامی انجام شده است، این دستاورد هم که عرض کردم مربوط به سال ۹۶ بود.

رویش های انقلاب، شهید حججی ها، حدادیان این ها نسل سوم انقلاب هستند. بعضی می گویند نسل سوم و چهارم از انقلاب فاصله گرفته، بنده با نسل سوم و چهارم ارتباط دارم، جلسات متعدد در دانشگاه ها، گاه در دبیرستان ها داریم و می بینیم، بله آسیب های فرهنگی هم وجود دارد ولی این را به شما عرض کنم نسل سوم انقلابی ما از نسل دوم قوی تر در صحنه حاضرند شاهد هم در همین پیشرفت های علمی که ما داشته ایم.

این رشدی که ما در صنعت ماهواره، صنعت هسته ای داشته ایم، در صنعت موشک و در صنایع مختلف، در سلول های بنیادین داشته ایم عمدتاً مربوط به دستاوردها و تلاش های نسل سوم انقلاب است البته با راهنمایی های نسل دوم و گاه نسل اول و از همه مهم تر هدایت هایی که مقام معظم رهبری در بحث نقشۀ جامع علمی کشور، تحول علوم انسانی و عرصه های دیگر داشتند.

این نشان می دهد یک رویش های عظیم انقلابی در نسل سوم پدید آمده است و ما در این سال ۹۶ شاهد شهادت شهید حججی، شهید حدادیان و همین بچه هایی که پای نظام می ایستند ولو جانشان را از دست بدهند ولو مُثله بشوند حالا این مثله گران داعشیان خارجی و یا داعشیان داخلی باشند فرقی نمی کند جوان انقلابی به پای انقلاب می ایستد ولو او را مُثله کنند.

حضور گستردۀ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که یک راهپیمایی تماشایی به تعبیر حضرت آقا بود. چه عظمتی بود ما هر سال توفیق شرکت داریم، واقعا امسال با سال های قبل تفاوت داشت؛ دستاوردهای مهمی که انقلاب اسلامی در حوزۀ خارجی داشت این ها را یادآوری کنیم.

یادتان هست عربستان میلیاردها دلار هزینه کرد برای این که دست ایران از منطقه کوتاه شود، سعد حریری را به عربستان فرستادند و بردند، آن طراحی هایی که انجام دادند، به هر حال نخست وزیر لبنان بود و هست، او را در مقابل حزب الله قرار دهند، این توطئه خنثی شد و ایشان برگشت و از جریان مقاومت و حزب الله حمایت کرد.

شکست داعش کار بزرگی بود که با همت جمهوری اسلامی ایران و تلاش مردم عراق، حشد الشعبی ارتش عراق و ارتش سوریه با نقش مهمی که حضرت آیت الله عظمی سیستانی داشت و از همه مهم تر در ایران تنها کسی از سیاسیون ایران که معتقد بود باید در مقابل داعش در خارج از مرزها ایستاد و باید سپاه و ارتش حمایت کند و نگذارد این داعشی ها به طرف مرزهای ما بیایند شخص مقام معظم رهبری بود.

من عن اطلاعٍ عرض می کنم اکثر سیاسیون مخالف بودند، آن ها هم غرضی نداشتند تشخیصشان این بود، سیاسیون جناح های مختلف می گفتند ما نباید درگیر قصه داعش در سوریه و عراق شویم؛ مقام معظم رهبری تنها شخص و فقیه سیاستمدار و مرجع سیاستمداری بود که فرمود اگر ما الان در مقابل داعش نایستیم باید در مرزها با او بجنگیم. عراق داشت از دست می رفت. شکست داعش کار بزرگی بود.

این را خدمت شما عرض کنم آمریکا با هواپیماهای خود فرود می آمد و به داعشی ها اسلحه می داد. این لحظات آخر که داشتند به درک واصل می شدند، تلاش می کردند سازمان ملل مجوز آتش بس داد و با هواپیماهای خود این داعشی ها را سوار کردند و به افغانستان بردند و حوادث اخیری که آنجا اتفاق افتاد را دیدید!

این کار آمریکایی هاست و این ها دنبال این بودند که عراق را به سه کشور، کشور شیعی، سنی و کردستان تجزیه کنند. تصمیم داعشی ها این بود که از هشت میلیون شیعه، چهار میلیون را مُثله کنند و چهار میلیون هم بتوانند فرار کنند و این بخش شیعی هم کلاً نابود شود. و می خواستند سوریه را به چهار کشور تجزیه کنند من در خطبه های قبلی درباره عراق و سوریه صحبت هایی کردم. و ایران محکم ایستاد و این فتنه را از بین برد.

ناکام گذاشتن طرح استقلال اقلیم کردستان خاطرتان است که چه پیامد خطرناکی می توانست برای منطقه و ایران داشته باشد، به خاطر حضور اثر گذار ایران در منطقه ناکام شد. (تکبیر نمازگزاران)

پیروزی و پیروزی های مردم مقاوم یمن و کشته شدن آن فتنه گر علی عبدالله صالح، اگر حمایت های معنوی ایران نبود این اتفاقات نمی افتاد. حضور ایران در منطقه و قدرت ایران در منطقه خیلی اهمیت دارد.

هرچند آمریکایی ها در این ماه های اخیر نقشه جدیدی باز کردند من این را به شما عرض بکنم اولین بار هم است که در جمع شما این را مطرح می کنم. اروپایی ها را جلو انداختند، مرتب وزرای خارجه و مسئولین کشورهای انگلیس و فرانسه و آلمان به ایران می آیند، آمریکا با خیمه شب بازی ترامپ نقشه می کشد، توطئه می کند، برجام را تهدید به لغو و لغویت می کند.

و از آن طرف اروپایی ها می گویند ایران مراقب باشید، ما نمی گذاریم آمریکا چنین و چنان کند اما همین وزیر خارجۀ فرانسه قبل از اینکه به ایران بیاید اول با وزیر خارجه آمریکا عهد و پیمان می بندد و بعد به ایران می آید؛ آنجا می رود و می گوید من می خواهم این برنامه ها و نقشه ها را بکشم به ایران می آید و به ایران می گوید ما نمی گذاریم، ما مراقب هستیم اما ایران اگر می خواهد این برجام اجرا شود یک شروطی دارد.

حالا یک بند از آن تعهدات را هم اجرا نکردند، تمام تعهدات را ما ایرانی ها انجام دادیم آن ها یک تعهد را عمل نکردند حالا می گویند اگر می خواهید آمریکا لغو نکند و آمریکا چه نکند ایران یک شروطی است که باید انجام دهید. قبلا به ایران می آمدند و تهدید می کردند که دست از موشک سازی بردارید باید تحریم موشک صورت بگیرد. این سفر اخیر وزیر خارجه فرانسه برای قصه موشک نبود برای قصه کوتاه کردن دست ایران از قدرت منطقه ای بود.

آمدند و گفتند ایران شما به سوریه کاری نداشته باشید، بگذارید ما یک طوری سوریه را حل و فصل می کنیم، اگر می خواهید شرکت توتال قرارداد خود را لغو نکند، اگر می خواهید قرارداد اِیرباس عملی شود، اگر می خواهید پژو و رنو و امثال ذلک وارد کشور شود، حالا همین شرکت رنو ۱۲۰۰۰میلیارد تومان به خودروهای ایران و خودرو سازی ایران خسارت وارد کرده است خیال می کنید این ورود رنو به نفع ماست!

۱۲۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به خودرو سازان ایرانی داشته است. می گویند جمهوری اسلامی ایران ما این امکانات را به شما می دهیم و نمی گذاریم آمریکا این سند و برجام را لغو کند اما کاری به سوریه نداشته باشید، از آن طرف ترکیه با آمریکا سر میز مذاکره می نشینند و تا درباره سوریه تصمیم بگیرند.

از طرف دیگر اروپا و انگلیس، روسیه را تحریم می کند. روسیه را تحریم کنند و با گفت و گوی سیاسی قدرت ایران را در منطقه محدود کنند، ترکیه با آمریکا هم پیمان شوند، بعد دوباره بعد از مدتی نقشه تجزیه سوریه انجام شود که قطعاً دنبال تجزیه سوریه به چهار کشور هستند.

علوی ها در یک منطقه، سنی ها در یک منطقه،  کردها در یک منطقه باشند. این ها می خواهند سوریه را چهار تکه کنند، چرا؟ برای اینکه خطر اسرائیل به این است که سوریه در این وضع بماند و آن را تجزیه کنند و بتوانند مسائل را حل کنند. دقت کردید!

من به دستاورد دیگری هم اشاره ای کنم، این آشکار شدن هویت شیعه انگلیسی که در کنار سنی آمریکایی اهداف استکبار را دنبال می کند، در روز روشن سفارت ایران را در انگلستان گرفتند، پرچم جمهوری اسلامی را در آوردند و پرچم خود را گذاشتند و همین آدم هایی که در فضای مجازی زشت ترین کارها را انجام می دهند و چهره واقعی اسلام را تخریب می کنند و یک چهره خشن و غیر منطقی از اسلام و شیعه را دارند عین داعشی ها ارائه می کنند. بعد پلیس انگلیس که اگر حادثه ای اتفاق بیفتد در دو تا سه دقیقه حاضر می شود چون تمام انگلیس دوربین دارد.

من یادم است در هایت پارک لندن قدم می زدیم بین دو نفر درگیری ایجاد شد و در عرض دو سه دقیقه پلیس رسید و آن دو نفر را سیر کتک زد بعد دست هایشان را بست و آن ها را برد، این پلیس انگلیس است و همه جا دوربین گذاشتند.

آن وقت این پلیس چند ساعت می گذرد که بیاید. ببینید چطور با دشمنان ما هم پیمانی می کنند. این یک درس بزرگ به ما می دهد البته درس جدیدی نیست؛ رضا شاه به همین اروپایی ها و آمریکایی ها اعتماد کرد با اینکه رسماً در جنگ جهانی دوم اعلام کرد ما از آلمانی ها حمایت نمی کنیم ولی چون بعضی مسئولین گرایشی به آلمان داشتند و به آن ها مسئولیت داده بود، متفقین بهانه گرفتند و وارد کشور شدند.

سال ۱۳۲۰ به او گفتند دُمت را روی کول بگذار و برو، با ذلت او را از ایران بیرون انداختند. آقای مصدق که با کمک آیت الله کاشانی موفق شدند در سال ۱۳۲۹ نفت را ملی کنند در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به آمریکایی ها اعتماد کرد و همین ها علیه او کودتا کردند.

شاه به همین آمریکایی هایی اعتماد کرد و در سال ۱۳۴۲ به مدرسه فیضیه حمله کرد و آن همه طلبه را شهید کرد بعد وقتی انقلاب پیروز شد به خاطر بیماری که داشت خواست به آمریکا برود و درمان کند به او اجازه ندادند.

زن اول صدام می گوید، می دانید صدام قبل از اینکه رئیس جمهور عراق شود با خانم اروپایی ازدواج کرده بود، بعد از او جدا شد که دو بچه هم داشت و بعد با یک زن عرب ازدواج کرد. خانم صدام خاطرات او را نوشته است. صدام پیگیری کرد تا این زن را برگرداند و به او گفت هر طور که شده باید برگردی. آن خانم عراق بود و حوادث را می دید و اطلاع داشت، خاطرات او چاپ شده است.

می گوید که صدام خیلی با کُردها رابطه خوبی داشت، رفت و آمد داشت، تابستان به آنجا می رفت وقتی جریان حلبچه در سال ۱۳۶۶ اتفاق افتاد و آن همه عزیزانی شهید شدند می گفت ما تعجب کردیم چرا این کار را کرد، بعد که پیگیری کردیم و متوجه شدیم دستور آمریکا بوده است.

قزافی به همین آمریکایی ها دل خوش شد، چه بلایی سرش آمد! تاریخ نشان می دهد اروپایی ها و آمریکایی ها به خودشان هم رحم نمی کنند مثل گرگ هستند. گرگ ها وقتی به گله گوسفند می رسند کل گله را می درند وقتی به گله ای نمی رسند دور خود می چرخند و نگاه می کنند و هر گرگی که ضعیف تر است می ریزند و او را تکه تکه می کنند.

صفت این ها گرگ صفت است، ذاتشان گرگ صفتی است و آن وقت ما به این ها دل خوش شویم! مسئولین ما باید به مردم دل خوش باشند همان طوری که مردم سالاری سیاسی انقلاب کرد و انقلاب را پایدار نگه داشت، در عرصه اقتصاد باید مردم سالاری اقتصادی را اصل قرار دهیم، در فرهنگ هم مردم سالاری فرهنگی را قرار دهیم، مردم را باور کنیم و به همین مردم اعتماد کنیم، نظارت کنیم بر شرکت هایی که ماه ها حقوق کارگران خود را نمی دهند.

آن وقت همین مدیران عضو چندین هیئت مدیره است و حقوق های آنچنانی می گیرند و در منزل های چهل و پنجاه میلیاردی زندگی می کنند. می فهمند چه می گویم و یا نمی فهمند! البته که این افراد نمی فهمند! انسانی که تا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ  می خورد و اینگونه در ثروت غرق است می فهمد کارگری که دو سه ماه حقوق خود را بگیرد یعنی چه!؟نمیفهمد!

چرا امیرالمؤمنین خود شب ها به در خانه ها ایتام و فقرا می رفت، حتی وقتی در حکومت بود، برای اینکه از نزدیک ببیند فقر یعنی چه؟! علی از نزدیک درد فقر را می فهمید.

مقام معظم رهبری در جلسه اخیر به اعضای مجلس خبرگان فرمودند از مشکلات مطلع هستیم اما هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد. این مشکلات قابل حل است، راه این است که به مردم اعتماد داشته باشید، تلاش کنید همین خودرو در ایران تولید شود.

چطور جوان نسل سوم انقلاب می تواند ماهواره به فضا بفرستد در مدار ۴۵ روز و در مدار ۱ سال و نیم اطلاعات بدهد و اطلاعات بگیرد ولی یک خودرو نمی توانند بسازند حتما باید به فرانسه وابسته باشیم! چه کسانی، چه دلال های نا دین از این وسط استفاده می برند!؟ این ها را کشف کنید، به همین مردم اعتماد کنید به همین دانشمندان خودمان اعتماد کنید.

پروردگارا به عزت و جلالت ما را ببخش و بیامرز…

تا ما را نیامرزیده ای از این دنیا مبر…

توطئه دشمنان به خودشان برگردان…

خدمتگذاران این نظام توفیق عنایت بفرما…

خیانت گذاران این نظام نابود و زائل بگردان…

بارالهی قسمت می دهیم مشکلات این مملکت، مخصوصاً مشکلات اقتصادی را برطرف بفرما…

فرج آقا امام زمان را نزدیک تر بگردان…

طول عمر با عزت مقام معظم رهبری مرحمت بفرما…

مردم عزیز و انقلابی ما را صحت و سلامتی و تندرستی عنایت بفرما…

سال آینده را سالی خوش، نو، با طراوت، با موفقیت، با معنویت، با معرفت نصیب این ملت عنایت بفرما…

خدایا باران رحمتت را بر این مردم نازل بگردان…

بارالها قسمت می دهیم شیعیان جهان نصرت عنایت بفرما…

شیعیان عراق، یمن، بحرین، سوریه و همه مسلمانان مظلوم را از شر داعشی ها و داعش صفت ها نجات بده…

بارالهی قسمت می دهیم به عزت و جلالت ثوابی از این مجالس، خطبه های ما و از این عبادات جمع، خدایا به اموات، ذوی الحقوق، آن هایی که دستشان از این دنیا کوتاه است، شهدای انقلاب، شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به اموات این جمع مخصوصاً امام راحل و مخصوصاً فرزندان عزیز امام راحل، آقا سید احمد که سالگرد ارتحال ایشان است خدایا نائل و واصل بگردان.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ   ‌قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ  اللَّهُ الصَّمَدُ   لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ   وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید