.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

جوانان باید درس چگونه زیستن و چگونه ازدواج کردن، قناعت، اخلاق، ادب را ازمعصومین(ع) یاد بگیرند.

نماز جمعه دزفول

جوانان باید درس چگونه زیستن و چگونه ازدواج کردن، قناعت، اخلاق، ادب را ازمعصومین(ع) یاد بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز” آئین وحدت آفرین نماز جمعه دزفول در تاریخ 10 تیر ماه سال 1401  با حضور اقشار مختلف مردم متدین و ولایت مدار دزفول به امامت حجه‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحسین خسروپناه امام جمعه موقت دزفول با رعایت شیوه‌نامه‎‌های بهداشتی در مصلای امام علی(ع) قرارگاه فرهنگی این شهرستان برگزار شد.

زندگی دنیا فقط بازیچه و سرگرمی است وسرای آخرت برای کسانی است که تقوای الهی نگه می‌دارند

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در خطبه اول نماز ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: از منظر آیه ۳۲ سوره انعام زندگی دنیا فقط بازیچه و سرگرمی است وسرای آخرت برای کسانی است که تقوای الهی نگه می‌دارند.

آنهایی که دراین دنیا زندگی می کنند و اهل تقوا نیستند بهره‌های آنهاگاهی شیطانی است

امام جمعه موقت دزفول افزود:  آنهایی که دراین دنیا زندگی می کنند و اهل تقوا نیستند بهره‌های آنهاگاهی شیطانی است.

اگر انسان اهل تعقل و تقوا باشد خوب و بد زندگی را می فهمد؛ آخرتش آباد می شود و زندگی سالمی خواهد داشت

وی گفت: اگر انسان اهل تعقل و تقوا باشد خوب و بد زندگی را می فهمد؛ آخرتش آباد می شود و دنیایش هم دنیای سالمی است.

افراد بی تقوا زندگی  عاقبت سوزی را نه تنها در دنیا بلکه در آخرت برای خود رقم می زنند

امام جمعه موقت دزفول با بر شمردن اعمال زشت افرادی که اهل تقوا نیستند تاکید کرد: این افراد با فریب دادن مردم  و حرام خوری؛ زندگی  عاقبت سوزی را نه تنها در دنیا بلکه در آخرت برای خود رقم می زنند.

امام جواد(ع) زمینه ای را برای مردم فراهم کردکه اعتقاد مردم نسبت به حضرت حجت (سلام‌الله‌علیه) بیشترشود

امام جمعه موقت دزفول در ادامه این خطبه با گرامیداشت سیم ذی القعده سالروز شهادت امام محمد تقی حضرت جوادالائمه(علیه‌السلام) گفت: آن حضرت هنگامیکه ۸ سالش بود امام شد و در ۲۵ سالگی به شهادت رسید.

وی بیان داشت: هشت سالگی امامت امام جواد(علیه‌السلام) یک تمرین و درسی بود برای شیعیان که تعجب نکنند چرا امام زمان (عج) در پنج سالگی به امامت رسید.

دکتر خسروپناه یادآورشد: امام جواد(ع) یک زمینه و بستری را برای مردم  فراهم کرد که ایمان و اعتقاد مردم نسبت به حضرت حجت (سلام‌الله‌علیه) بیشترشود.

ویژگی های مومن از منظر امام جواد علیه السلام

امام جمعه موقت دزفول با قرائت حدیثی از امام جواد(ع) درزمینه ویژگی های مومن گفت: ازمنظر آن حضرت مومن باید از خدای بزرگ توفیق وِ یک واعظی دردرون خودش بخواهد و نصیحت پذیر باشد.

انسان حریص به دنیا هیچ لذتی در این دنیا نمی‌برد چون قانع نیست

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت امام محمد باقر(علیه‌السلام)در هفتم ذی الحجه ۱۱۴ قمری به بیان حدیثی ازآن حضرت پرداخت و ادامه داد: آدم حریص در دنیا مانندکرم ابریشمی است که هرچه بیشتر دور خودش می‌پیچید، خارج شدن از پیله برای او سخت‌تر است.

امام جمعه موقت دزفول افزود: انسان حریص به دنیا هیچ لذتی در این دنیا نمی‌برد چون قانع نیست.

نقل حرفهای بی ثمره روزمره فایده ای برای زندگی نخواهد داشت

وی افزود: اوضاع و احوال نابسامان اقتصادی وگرانی ها که نظارتی برآنها هم نیست؛گاهی اوقات مردم را دچار این دغدغه ها کرده و به جای اینکه یادی از مؤمنین، شهدا و اولیای الهی بشود وبرایشان درس آموز باشد متاسفانه به دنبال نقل حرفهای بی ثمره می باشند که فایده ای برای زندگی آنها نخواهد داشت .

جوانان باید درس چگونه زیستن و چگونه ازدواج کردن، قناعت، اخلاق، ادب را از این معصومین(ع) یاد بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در خطبه دوم نماز جمعه دزفول فرا رسیدن اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را تبریک گفت و افزود: جوانان باید درس چگونه زیستن و چگونه ازدواج کردن، قناعت، اخلاق، ادب را از این معصومین(ع) یاد بگیرند.

فلسفه حج بندگی خداست که نباید فراموش شود
دکتر خسروپناه همچنین فرارسیدن ایام دهه اول ذی الحجه را نیز گرامیداشت و گفت: فلسفه حج بندگی خداست که نباید فراموش شود.

اجرای عدالت مالیاتی مشکلات اقتصادی را نیز برطرف خواهد کرد

امام جمعه موقت دزفول بر ضرورت اجرای عدالت مالیاتی در کشور تاکید کرد و گفت: اجرای عدالت مالیاتی مشکلات اقتصادی را نیز برطرف خواهد کرد.

مافیای اختاپوسی و سوداگران زمین با صدها قطعه زمین و واحد مسکونی از مالیات فرار می‌کنند

وی افزود: مالیات از تمام مشاغل با حقوق پایین دریافت می‌شود ولی مافیای اختاپوسی و سوداگران زمین با صدها قطعه زمین و واحد مسکونی از مالیات فرار می‌کنند.
امام جمعه موقت دزفول با انتقاد از “بی عدالتی مالیاتی در کشور” گفت: قرارداد میلیاردی با بازیگر سینما یا ورزشکار ساکن آمریکا  بسته می شود، مبلغ قراردادش توسط دولت ایران پرداخته می‌شود ولی مالیاتش در آمریکا پرداخت می‌شود همین امور موجب فساد می‌شود.

از رییس جمهورمحترم، معاون اول و وزیر اقتصاد و دارایی درخواست داریم عدالت مالیاتی را برقرار کنند

امام جمعه موقت دزفول بر ضرورت نظام مند سازی و هوشمندسازی ساختار مالیاتی و گمرک برای جلوگیری از فساد تاکید کرد و افزود: همانطور که احتکار دانه طیور، روغن و شکر مساله است احتکار زمین و واحد مسکونی نیز مساله است؛ ساختار باید نظام مند شود که این امر نیازمند ورود سیستم های امنیتی نیست و با  اراده اجرا می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه ادامه داد: اکنون عدالت مالیاتی برقرار نیست لذا  از رییس جمهور،  معاون اول و وزیر اقتصاد و دارایی درخواست داریم عدالت مالیاتی را برقرار کنند.

دانش و  سامانه فراهم است ولی سیستم گمرک به این سامانه وصل نیست که باید حل شود
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی مربوط به ساختار غلط است گفت: دانش و  سامانه فراهم است ولی سیستم گمرک به این سامانه وصل نیست که باید حل شود.

هر سفیر اول یک سفیر اقتصادی برای ایران باشد

 در ادامه خطبه‌ها بیان کرد: سفیران ایران در کشورهای اروپایی و شرقی باید این تئوری دیپلماسی را داشته باشند که  هر سفیر اول یک سفیر اقتصادی برای ایران باشد.
وی افزود: به تازگی سه هزار ایده دانش بنیان توسط دانشگاه آزاد کشور در مصلای تهران به نمایش گذاشته شده که توسعه این تولیدات جز با تلاش سفیران ایران امکان پذیر نیست.

سفیر باید مدیریت بازار اقتصادی جهانی داشته باشد
وی با انتقاد از  اینکه سفیران ایران بیشتر چهره سیاسی هستند گفت: سفیر باید مدیریت بازار اقتصادی جهانی داشته باشد، همانطور که حاج قاسم  سلیمانی مقاومت بین‌المللی ایجاد کرد سفیران نیز باید مدیریت اقتصادی بین‌المللی داشته باشند.

اگر این دولت بخواهد موفق شود باید با تئوری دیپلماسی متوازن رشد اقتصاد ایران را افزایش دهد
دکتر خسروپناه ادامه داد: اگر این دولت بخواهد موفق شود باید با تئوری دیپلماسی متوازن رشد اقتصاد ایران را افزایش دهد.

آزادی حمل سلاح در آمریکا باعث مشکلات امنیتی زیادی شده و خشونت قضایی بیداد می کند
حجت الاسلام  والمسلمین خسروپناه در بخش دیگری از خطبه‌ها به وضعیت امنیتی آمریکا اشاره کرد و گفت: آزادی حمل سلاح در آمریکا باعث مشکلات امنیتی زیادی شده و خشونت قضایی بیداد می کند ولی در اقدامی مذبوحانه فیلمی به نام عنکبوت مقدس ساخته می‌شود و به ساحت امام رضا (ع) توهین می‌شود.

امام جمعه موقت دزفول از تاخیر زیاد در صدور بعضی از احکام و اجرای احکام قضایی انتقاد کرد
امام جمعه موقت دزفول همچنین از تاخیر زیاد در صدور بعضی از احکام و اجرای احکام قضایی انتقاد کرد و افزود: در یک مورد سرقت مسلحانه از منزل در دزفول، مشکلات زیادی برای بانوان ایجاد شد ولی با وجود دستگیری سارقان حکم صادر نشده است. رییس کل دادگستری خوزستان باید در این خصوص  پاسخگو باشد چرا بعد از یکسال هنوز حکم سارقی که امنیت بانوان را خدشه دار کرده اجرا نشده است.
وی گفت: مامور انتظامی جانش را به خطر انداخته و سارق فاسد را دستگیر کرده  ولی پس از یکسال و نیم حکم داده نشده است.

قضات باید حکم خدا را اجرا کنند

وی بیان کرد: سرقت‌ها در دزفول افزایش یافته، و با وجود تلاش شبانه روزی جهادگران نیروی انتظامی ولی جرایم زیاد است لذا قضات باید حکم خدا را اجرا کنند.

وضعیت افزایش قیمت انرژی غرب را دچار بحران کرده و قیمت اجناس به شدت افزایش یافته است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در ادامه خطبه‌ها بیان کرد: مذاکرات وین و برجام مدتی تعطیل شد، پس از آن پادشاه قطر به میدان آمد و گفت وگوها دوباره با چراغ سبز اروپایی ها آغاز شد.
وی افزود: وضعیت افزایش قیمت انرژی غرب را دچار بحران کرده و قیمت اجناس به شدت افزایش یافته که این مشکل در کل دنیا پیش آمده،  همین امر باعث شد اروپایی ها برای مذاکرات پیش قدم شوند.
امام جمعه موقت دزفول بیان کرد: دولت قبل یک اشتباه دیپلماتیک مرتکب شد و قصد داشت تمام امکانات دیپلماتیک خود را به کار گیرد ولی در دولت فعلی تئوری دیپلماتیک متوازن به کار گرفته شده  و دولت ارتباط  حکیمانه را مجاز دانسته است.
وی افزود: دولتمردان این تعامل را برقرار کردند  و این دیپلماسی متوازن باعث شد اروپاییان بی نتیجه بودن مذاکرات وین را به نتیجه برسانند که باید منتظر جمع بندی باشیم.

خواهرماندگی شهر صعده یمن و دزفول

امام جمعه موقت دزفول همچنین به اقدام ارزشمند  امام جمعه این شهرستان در خصوص خواهرماندگی شهر صعده یمن و دزفول اشاره کرد و گفت: این اقدام  بازتاب رسانه ای خوبی داشت و مردم هم محبت زیادی به سفیر یمن داشتند که قابل تقدیر است.

طرح موضوعات محلی
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در ادامه از مسوولان دزفول که با آبرسانی به مناطق محروم، سلامت، تعلیم و تربیت در شرایط سخت و کمبود بودجه خدمت می کنند قدردانی کرد و افزود:البته برخی ادارات کم کاری می‌کنند و نامه ها را پاسخ نمی دهند که ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده درخواست می شود تلاش بیشتری داشته باشند.
دکتر خسروپناه همچنین انسجام اداری را مهم دانست و گفت: اگر بخواهیم مشکل بیکاری را حل کنیم باید سرمایه گذاران را جذب کنیم؛ مسوولان دزفول باید کمیته تخصصی تشکیل دهند و سرمایه گذاران را جذب کنند و اجازه ندهند سرمایه‌گذار از منطقه خارج شود.

متن کامل خطبه‌ها:

خطبه اول:

السَلامُ عَلَیْکُم ورَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ

اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

قال‌الله الحکیم فی کتابه الکریم اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ وَمَا الْحَیَاهُ الدُّنْیَا إِلَّا لَعِبٌ وَلَهْوٌ  وَلَلدَّارُ الْآخِرَهُ خَیْرٌ لِلَّذِینَ یَتَّقُونَ  أَفَلَا تَعْقِلُونَ

اُوصِیکُم عِبادَاللّه وَ نَفسی وَ نَفسی وَ نَفسی بتَقوَى اللّه

آغاز این خطبه نفس این کمترین را و نفوس شما بزرگواران را به تقوای الهی سفارش می‌کنم.

این آیه‌ای هم که تلاوت شد آیه سی و دوم سوره انعام هست که می‌فرماید: زندگی دنیا فقط بازیچه و سرگرمی است و سرای آخرت برای کسانی است که تقوای الهی نگه می‌دارند و پیشه آنها و روش و منش و کُنش آنها براساس تقواست. آنهایی که اهل تقوا هستند از این دنیا بهره الهی می‌برند، آنهایی که اهل تقوا نیستند در این دنیا زیست می‌کنند، ولی بهره آنها بهره دنیوی گاه شیطانی است.

فرمود که: وَلَلدَّارُ الْآخِرَهُ خَیْرٌ لِلَّذِینَ یَتَّقُونَ چرا تعقل نمی‌کنید؟ اگر انسان اهل تعقل باشد می‌فهمد که خب به هرحال دنیایی است همه دارند زندگی می‌کنند، مؤمن و کافر، اگر انسان اهل تقوا باشد نه تنها آخرتش آباد می‌شود، دنیایش هم دنیای سالمی است، آنهایی که اهل تقوا نیستند، مثلا همیشه اهل کلاه گذاشتن سر مردم هستند، فریب دادن به مردم.

یک کارمندی می‌رود برای اداره خرید می‌کند، فروشنده تخفیف به او می‌دهد، مثلا ۲۰۰ میلیون تومان خرید کرده است، فاکتور می‌گیرد ۲۵۰ میلیون تومان، بیچاره این مال حرام را می‌خواهی کجا ببری؟ چقدر می‌خواهی مال حرام بخوری؟ بعد از آن چه؟ بعد می‌گوید چرا بچه من بد‌حجاب است؟ بی حجابه؟ چرا بچه من نماز نمی‌خواند؟ چرا سراغ اعتیاد می‌رود؟ چرا سراغ فساد می‌رود؟ خوب مال حرام است، مال حرام همین است؛ مال حرام ۱۰ میلیون ۲۰ میلیون ۵۰ میلیون فاکتور غلط می‌دهی، مال حرام در زندگی تو می‌آید، روی بچه‌ات و روی خودت اثر می‌گذارد، تو خودت حال عبادت هم دیگر پیدا نمی‌کنی، نه تنها فرزندت فاسد می‌شود، خودت هم به فساد کشیده می‌شوی، بنابراین راه نجات انسان در این دنیا تقواست، والا کل تقوا لهو و لعب بیش نیست.

چون ۳۰ ذی القعده ۲۲۰ قمری سالروز شهادت امام محمد تقی حضرت جوادالائمه(علیه‌السلام) بود، یک حدیثی از این امام بزرگوار که ۸ سالگی امام شد و ۲۵ سالگی به شهادت رسید و به نظر من امامت هشت سالگی امام جواد(علیه‌السلام) یک تمرینی و یک درسی بود برای شیعیان که تعجب نکند که امام زمان(ع) در پنج سالگی به امامت برسد؛ لذا امامت امام جواد(ع) یک زمینه و بستری شد برای ایمان و اعتقاد مردم نسبت به حضرت حجت(سلام‌الله‌علیه).

در حدیثی امام جواد(ع) می‌فرماید: اَلْمُؤْمِنُ یَحْتاجُ اِلی ثَلاثِ خِصالٍ  مؤمن به سه خصلت نیازمند است تَوْفیقٍ مِنَ اللّه عزوجل اینکه توفیق را از خدا بخواهد، خدا باید توفیق بدهد، اینکه انسان توفیق پیدا کند همسر خوبی داشته باشد، توفیق پیدا کند معلم خوبی داشته باشد، توفیق پیدا کند مدیر خوبی داشته باشد، کارمند خوبی داشته باشد، اینها توفیق الهی است؛ انسان در صراط مستقیم باشد خداوند این توفیقات را به او می‌دهد، و واعظٍ مِنْ نَفْسِهِ یک واعظی در درون خودش می‌خواهد، البته همه ما به وعظ نیازمندیم.

خدا رحمت کند مرحوم شیخ انصاری رضوان الله تعالی علیه را شیخ اعظم، ایشان یک شاگردی داشت به نام آقاسیدعلی شوشتری که در همین منطقه هم قاضی بود بعد هم رفت نجف، جزء اولیاء الهی بود، سرسلسله عرفانی عرفای معاصر ما ایشان بود، یعنی ایشان استاد ملا حسین قلی همدانی بود، ملا حسین قلی همدانی، استاد شیخ محمد بهاری که در بهار همدان دفن است و سید احمد کربلایی، این بزرگواران هم استاد آقاسیدعلی قاضی طباطبایی بودند، آقاسیدعلی قاضی هم استاد علامه طباطبایی و آیت‌الله بهجت و اینها بود و علامه طباطبایی هم که استاد آیت‌الله حسن زاده و آیت‌الله جوادی آملی و این بزرگانی است که ما توفیق داشتیم از محضر آنها استفاده کنیم.

مرحوم شبخ انصاری با همه تقوایی که داشت، ۳۰ سال فرمود: مباحی انجام نداده‌ام، یعنی آب می‌نوشید قصد قربت می‌کرد، می‌خوابید قصد قربت می‌کرد، عمل مباح او به مستحب تبدیل می‌شد، خیلی محتاط بود شیخ انصاری، رضوان خدا بر او باد، افتخار حوزه‌های علمیه بود و هست.

چهارشنبه که روز آخر درسی بود به همین شاگردش که وصی او بود آقاسیدعلی شوشتری توصیه می‌کرد که برو منبر و ما را موعظه کن، می‌نشست استفاده می‌کرد، همه محتاج موعظه هستیم، ولی بهترین واعظ، واعظِ درون ماست که خودمان را هدایت کند، گم نشویم، فریب نخوریم، خودخواهی، تکبر، غرور، عجب و امراض دیگر سراغ ما نیاید.

و سوم وَقَبُولٍ مِمَّنْ یَنْصَحُهُ اگر کسی تو را نصیحت کرد بپذیر، ما محتاج پذیرش نصیحت هستیم، حالا یک خطایی آدم می‌کند، معصوم که نیستیم، به هرحال یک کسی نصیحت می‌کند، ارشاد می‌کند، هدایت می‌کند، بپذیریم، استفاده کنیم. این روایت از امام جوادالائمه(ع) در بحار انوارجلد ۷۵ صفحه ۳۵۸.

در هفتم ذی‌الحجه ۱۱۴ قمری هم سالروز شهادت امام محمد باقر(علیه‌السلام)است (صلواتی بفرستید) یک روایت هم از این امام عزیز برای شما بخوانم که استفاده کنیم، به هرحال همه ما باید افتخار کنیم که شاگرد ائمه(ع) هستیم، در این روایت امام باقر(علیه‌السلام) می‌فرماید این روایت در کافی هست، در اصول کافی، جلد دوم کافی، صفحه ۳۱۶.

می‌فرماید: مَثَل الْحَریصِ عَلی الدُّنیا مَثَلُ دُودَهِ القَزِّ، کُلَّما ازْدادَت مِنَ القَزّ عَلی نَفسِها لَفّاً کانَ اَبعَدَ لَها مِنَ الخُروجِ حَتّی تَموتَ غَمّاً می‌فرماید: آدمی که حریص در دنیاست، حرص در دنیا دارد، سیر نمی‌شود، همیشه می‌خواهد جمع کند و قناعت ندارد و اهل حرص و ولع است می‌فرماید: این مثل یک کرم ابریشمی است که هرچه بیشتر دور خودش می‌پیچد و دور خودش می‌چرخد، خارج شدن از پیله برای او سخت‌تر است، نمی‌تواند از این پیله خودش بیرون بیاید، ولی هرچه می‌پیچد بیشتر گرفتار می‌شود تا از غصه می‌میرد، از غم و غصه می‌میرد.

انسان حریص به دنیا این است، هیچ کیفی در این دنیا هم نمی‌برد چون قانع نیست، این اوضاع و احوال نابسامان اقتصادی که مع‌الاسف در کشور وجود دارد که هر روز این جنسها و کالاها و اینها قیمتهای آن افزایش پیدا می‌کند و متأسفانه نظارتی هم نیست، من دیدم گاهی اوقات بعضی از مردم دور هم جمع می‌شوند، این می‌گوید سیمان گران شد، آن می‌گوید آهن گران شد، حالا بنایی هم ندارد که بگوییم مثلا دغدغه بنایی دارد، اصلا همه ذکر و حرص و ولعشان همین؛ به جای اینکه دور هم که جمع می‌شوند یک یادی از مؤمنین بشود، یادی از شهدا بشود، یادی از اولیاء الهی بشود، انسان درس بگیرد، حرفهای بی‌ثمره‌ای که هیچ فایده‌ای برای زندگی آنها هم ندارد، حرص دنیا این است، همه‌اش انسان در همین مسائل دنیوی غرق می‌شود، مثل کرم ابریشم می‌ماند.

خداوند ان‌شاءالله توفیق بدهد بتوانیم در صراط مستقیم قرار بگیریم و گرفتار دنیا و دنیا زدگی نشویم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ  مَلِکِ النَّاسِ  إلَهِ النَّاسِ  مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ مِنَ الْجِنَّهِ وَ النَّاسِ

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

خطبه دوم:

اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

اُوصِیکُم عِبادَاللّه وَ نَفسی وَ نَفسی بتَقوَى‌اللّه

امروز اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیهما)است، (صلواتی بفرستید) تبریک عرض می‌کنیم این روز مبارک را و درس چگونه زیستن و چگونه ازدواج کردن را از این بانوی بزرگوار و امام عزیزمان مولی الموحدین امیرالمؤمنین (روحی له الفدا) یاد بگیریم.

جوانهای ما یاد بگیرند قناعت را، زندگی کردن را، اخلاق را، ادب را، چقدر انس ارزشمند و عرفانی این دو بزرگوار باهم داشتند، ایام ذی الحجه فرارسیده است و عزیزان ان‌شاءالله نماز و واعدنا را می‌خوانید بین نماز مغرب و عشا شبها و دعا کنیم برای حاجیان عزیزمان که الان در سفر هستند ان‌شاءالله اعمال حج را که در شُرُف انجام هست، با صحت و سلامتی و تقرب انجام بدهند و همه ما را هم ان‌شاءالله دعا کنند.

به هرحال فلسفه حج یک چیز است، تعبد به خداست، فلسفه حج تعبد است، بندگی است، اینکه دور کعبه طواف خوردن، سعی صفا و مروه انجام دادن، قربانی کردن، همه اینها درسهایی است برای بریدن از غیر خدا، و وصل به او، و عشق به او و عشق ورزی خداست، درس حج، درس بندگی است، تعبد است، و حضرت ابراهیم خلیل(سلام‌الله‌علیه) هم به همین درس تعبد، امور حج را به اصحابش، به فرزندانش یاد داد.

لذا فلسفه حج فراموش نشود، حج یک سفر سیاحتی نیست، یک سفر زیازتی نیست، ولو انسان توفیق پیدا می‌کند به زیارت ائمه بقیع(ع) مشرف می‌شود، زیارت قبر نورانی پیامبر اعظم(ص)، اینها همه برکت است ولی فلسفه اصلی حج بریدن از غیرخداست و تعبد و وصل به آن ذات اقدس اله است.

دو سه تا مطلب را در این خطبه عرض بکنم و ان‌شاءالله که برای مسئولین نظام هم مفید باشد این مباحث، ان‌شاءالله به سمع آنها می‌رسد.

مطلب اول عزیزان خبرها را دارید که مدتی گفتگوهای وین و قصه برجام تعطیل شد، مجدد پادشاه قطر آمد میدان و در دوحه این گفتگوها آغاز شد، یک چراغ سبزی ابتدا اروپاییان نشان دادند و جوزف بورل پیشنهاد داد یک توییتی زد که ایشان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست، در یک توییتی اشاره کرد که باید مجدد برجام را احیا بکنیم و برای دیدار وزیر خارجه ایران من سفری ایران می‌روم، آمد هم ایران، تهران و پیشنهاد داد که دوباره گفتگوهای دیپلماتیک آغاز بشود و بحث برجام پیش برود.

جلساتی هم داشتند، تحلیلها مختلف بود در این که این گفتگوها با آمریکا موفقیت آمیز بود یا نبود، به هرحال غرب دچار یک پارادوکس شده است، پارادوکس آن این است که از طرفی وضعیت کاهش انرژی و دستیابی به انرژی و افزایش قیمت انرژی به شدت اروپا و آمریکا و غرب را دچار بحران کرده است، قیمت اجناس سرسام آور افزایش پیدا کرده است و یک بحران شدید اقتصادی، غربی‌ها و اروپاییها، البته کل دنیا، ایران هم می‌بینیم دیگر، ولی به هرحال چون ایران خودش نفت و گاز دارد، چندان دچار بحران انرژی نمی‌شود، ولی در غرب و در اروپا و در آمریکا چنین بحران خیلی جدی است.

حالا این یک عاملی شد برای اینکه آمریکایها جلو بیایند، ولی یک عامل مهم تری هم در اینجا وجود داشت که من از آن تعبیر می‌کنم به دیپلماسی متوازن، در دولت قبلی خطای دیپلماتیک انجام شد و آن این بود که می‌خواستند همه امکانات خودشان را، امکانات دیپلماتیک و سیاسی خودشان را، در سبد غربیها بگذارند.

لذا خیلی شرق را، چین را، روسیه و آرژانتین و اینها را به بازی نمی‌گرفتند، این دولت تئوری دیپلماسی متوازن را پیاده کرد، گفت نه ما با همه کشورها تعامل داریم، البته شعار نه شرقی نه غربی را داریم، یعنی نه استعمار غرب نه استعمار شرق، استعمار غرب و شرق ممنوع.

اما ارتباط حکیمانه و عزت مدارانه غرب و شرق مجاز شد، اما نه اینکه دائم بگوییم غرب، الان چین در بعضی جاها اولین کشور جهان است، در بعضی امور دومین کشور جهان است، نمی‌شود چین را نادیده گرفت، نمی‌شود هند را نادیده گرفت، نمی‌شود روسیه را نادیده گرفت، نمی‌شود آرژانتین را نادیده گرفت.

دولتمردان آمدند این ارتباط و تعامل را برقرار کردند، این دیپلماسی متوازن، باعث شد که اروپاییها و آمریکاییها آن بی‌نتیجه‌‌گی که در در گفتگوهای وین اتفاق افتاد دوباره این را به نتیجه برسانند، حالا منتظر باید باشیم ببینیم به هرحال این گفتگوها که قطعاً ادامه پیدا خواهد کرد به چه نتیجه و جمع‌بندی می‌رسد. یا ایران یک کار مهم دیگری که کرد، عضویت در سازمانهای همکاریهای شانگهای بود که این هم خیلی مهم بود، غرب متوجه شد اگر ارتباط خود را با ایران تقویت نکند ممکن است بیشترین استفاده را شرق ببرد، ولذا این هم یک تهدید‌ی بود که برایشان پیش آمد.

یا اتصال به بازارهای نوظهور اقتصادی با عضویت در بریکس پلاس که این هم خیلی مهم بود، چون این گروه بریکس پلاس یک مجموعه‌ای است که با حرکتهای یک جانبه گرایانه آمریکا مخالف است و می‌گویند امروز در دنیا ما از یک شبکه اقتصادی برخورداریم، دیگر گذشت دورانی که آمریکا بیاید یکه تاز میدان باشد در عرصه اقتصاد.

کار خوبی است و از نظر علمی، دیپلماسی متوازن، تئوری بسیار درست و دقیقی است، اما یک نکته مهم است که عرض کردم دولتمردان باید توجه کنند، سفرای ایران در کشورهای اروپایی و غربی و شرقی و آفریقایی و آسیا و کشورهای دیگر، باید این تئوری دیپلماسی متوازن را داشته باشند.

یعنی اگر دیپلماسی متوازن فقط در وزارتخانه باشد کافی نیست، سفیر ما در آرژانتین، سفیر ما در ترکیه، سفیر ما در چین یا هر کشور دیگر باید اول سفیر اقتصادی ایران باشد، ما امروزه تولیدات بسیار ارزشمندی در عرصه‌های مختلف داریم که اخیراً در نمایشگاهی که در مصلای تهران برگزار شد سه هزار ایده دانش بنیان، در مصلای تهران به نمایش گذاشته شد، توسط دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور و بازدید کننده‌های فراوانی، جوان‌های ناب به تولید این نوآوریها پرداخته بودند که قطعاً دنیا به این دستاوردها نیاز هم دارند، چون تمام این تولید که نمی‌تواند فقط در ایران پوشش پیدا کند، باید در کشورهای دیگر هم برود که برای این جوانها درآمدزا هم باشد.

و این جز با کمک سفرای اقتصادی ایران در کشورهای دیگر امکان پذیر نیست، من تجربه خودم را عرض می‌کنم در این به هر حال بیش از ۳۰ کشور دنیا که سفر کردم و در همین ایام کرونا هم سفرهایی داشتیم متأسفانه سفرای ما عمدتاً چهره سیاسی هستند، به نظر من سفیر باید یک متخصص مدیریت بازار اقتصاد جهانی باشد، اول این ویژگی را داشته باشد که بتواند این تولیداتی که در ایران انجام می‌شود عرضه کند به دنیا و این یک کار بزرگی است.

همانطوری که شهید حاج قاسم سلیمانی(رضوان الله تعالی‌علیه) مقاومت بین المللی را ایجاد کرد و با این تئوری مقاومت بین‌المللی، ناتوی عربی را شکست داد، می‌دانید مصر سال ۲۰۱۵ آمد ناتوی عربی را مطرح کرد، قرار بود ۴۰ هزار سرباز را از مصر و اردن و عربستان و امارات و مراکش و سودان جمع کند، ۴۰ هزار سرباز، یک ناتوی عربی در منطقه در مقابل جریان مقاومت.

ولی شکست خورد، عقیم ماند، و این ناتوی عربی تلقیح نشده سقط شد، در اثر همین مقاومت بین‌المللی که شهید حاج قاسم داشت، این کار بزرگ را او کرد و اگر این دولت می‌خواهد موفق بشود باید درواقع با تئوری دیپلماسی متوازن رشد اقتصاد ایران را افزایش بدهد.

امروزه در دنیا به خیلی از این تولیداتی که ما در داخل داریم، نیاز دارند، ولی این نیازها باید عرضه بشود، دریافت بشود با تولید کالاها و عرضه این کالاها، به هرحال به نظر من دیپلماسی متوازن توانست این اثر را بگذارد که دوباره از سرگیری مذاکرات را مطرح کند، قطعاً البته بدش نمی‌آید یک نقش آفرینی در منطقه داشته باشد، خوب ایران هم روی او را زمین نگذاشته است البته؛ این یک نکته.

نکته دوم که باز به نظر من دولتمردان باید به آن توجه بکنند، بحث ساماندهی مالیات و ساماندهی گمرک هست، عزیزان الان اکثر کشورهای دنیا با مالیات اداره می‌شوند، ولی در ایران چون ساماندهی مالیاتی دقیق نیست، هنوز هم می‌ببینید وقتی شما می‌روید در اداره‌ها دارایی‌ها سر می‌زنید می‌بینید هنوز پوشه جلو آنهاست، تا سیستم مالیاتی هوشمند نشود، سامانه هوشمند پیدا نکند، نمی‌توانند جلوی فرار مالیاتی را بگیرند، از یک مغازه بقالی پفک فروش و نمی‌دانم مغازه‌های کوچک گرفته تا کارگری که دارد کار می‌کند تا معلم و اینهایی که حقوقهای پایینی دارند، مالیات تا قران آخر از آنها می‌گیرند، اما آن گردن کلفت‌های مافیای اختاپوسی، سامانه‌ای نیست که از اینها مالیات گرفته بشود.

۲۲یک بررسی بکنند ببینند کسانی که صدها و هزاران مسکن خالی در اختیار آنهاست، اینجا مالیات نمی‌گیرند، یک قانونی هم مجلس دنبال کرد هنوز هم اجرا نشده است. سرمایه داران زمین، سوداگرایان زمین، الان؛ آمار می‌گوید هان! تعداد واحدهای مسکونی خالی بیشتر از تقاضای مردم است، ولی چون عرضه نمی‌شود، عرضه کمتر از تقاضاست، مرتب قیمت اجاره ها بالا می‌رود.

دولت می‌گوید شهرستان ۲۰ درصد اجاره افزایش پیدا کند، تهران ۲۵ درصد، ولی بعضی شهرها ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است امسال، چرا؟ برای اینکه واحدهای خالی را عرضه نمی‌کنند، اگر مالیات دریافت بشود، مجبورند عرضه کنند، بعد قیمت مسکن پایین می‌آید، قیمت اجاره پایین می‌آید.

اقتصاد یک علم است، یک دانش است، عرائض من فرمایشات کارشناسان اقتصادی است، من این را به شما بگویم من هر موقع می‌آیم خدمت شما نیم ساعت، ۴۰ دقیقه خطبه می‌خوانم، برای خطبه دوم خود گاهی اوقات با ۱۰ نفر متخصص کارشناس مشورت می‌کنم، از اهل فن، که این حرف را می‌زنم درست است یا درست نیست، من که در همه اوضاع تخصص ندارم، باید از اهل فن استفاده کنیم، این سخن اهل فن است.

بازیگر سینمای ما یا ورزشکار ما، ایران با او قرارداد می‌بندد میلیاردی، مالیات هم از او نمی‌گیرند، ساکن آمریکاست، سیتیزن آمریکاست، آمریکا می‌رود باید همین که وارد آمریکا شد، بگوید من درآمدم در ایران چقدر بوده است مثلا بگوید ۱۰ میلیارد ۲۰ میلیارد درآمد داشته‌ام بعد مالیات آن درآمدی که در ایران داشته است به آمریکا پرداخت کند.

دولت جمهوری جمهوری اسلامی ایران از او مالیات نمی‌گیرد، پول را می‌دهد، از این پول آمریکا از او مالیات می‌گیرد، این اصطلاح ضریبه و ضرائب یعنی درصد مالیاتی، اصطلاح فقهی است.

مولی الموحدین امیرالمؤمنین(روحی له الفدا) در نهج‌البلاغه دارد درباره مالیات، نمی‌شود مالیات را سامانه نداد، گمرک را هوشمند نکرد، نتیجه‌اش همین می‌شود، هرکس دلش بخواهد وارد می‌کند، صادر می‎کند، خارج می‌کند، اصلا نظامی ندارد، فساد اینجا شکل می‌گیرد، یکی از ارکان حکمرانی یا به قول غربی‌ها گاورننس، به قول عربها الحوکمه همین ساختار سازی است.

اگر ساختارهای مالیاتی و گمرک هوشمند و نظام‌مند نشود، ما این فسادهایی که وجود دارد را خواهیم داشت، نمی‌شود جلوی آن را گرفت، لذا مسئله، یعنی همانطوری که برای مجموعه امنیتی ما احتکار مثلا دان طیور مسئله است، احتکار روغن و شکر و فلان، مسئله است، احتکار زمین و واحد مسکونی باید مسئله باشد، احتکار است، یک کسی هزار واحد مسکونی دارد، دو هزار واحد مسکونی دارد، اجاره نمی‌دهد، ده تای آن را اجاره می‌دهد، این احتکار است.

البته من اعتقاد ندارم این بگیر و ببند و قوه قضائیه و نیروی انتظامی را درگیر کرد، ساختار مالیاتی حل بشود قصه حل است، لازم نیست همیشه سیستم‌های امنیتی و سیستم‌های انتظامی و قضایی را درگیر کنیم، یک ساختار وقتی اصلاح شد، تبعات بعدی آن هم اصلاح خواهد شد اینها علم است، اینها دانش است، این را اهل فن دارند می‌گویند، اما اراده اجرا می‌خواهد، درخواست ما از رئیس محترم جمهور این است این مسائلی که کاملاً علم اثبات کرده است و دانشمندان گفته‌اند در ایران اجرا کنند.(تکبیر نمازگزاران)

بحث عدالت مالیاتی بحث جدی است، مطالبه مردم ما ایجاد عدالت مالیاتی است، الان عدالت مالیاتی نیست، این مسئله مهمی است، ما از رئیس جمهور می‌خواهیم، از معاون اول می‌خواهیم، از وزیر اقتصاد و دارایی می‌خواهیم، مردم می‌خواهند این را، باید عدالت مالیاتی تحقق  پیدا کند، نیست الان.

از آن ‌طرف منافع را دارد آمریکا می‌برد، ضربه را آمریکا را می‌زند، مردم ما تحت این فشارها قرار می‌گیرند، ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی ما مال ساختارهای غلط است، ۳۰ درصد عامل بین المللی دارد، این باز نظر کارشناسان است، باید این سامانه‌ها حل بشود، جالب است دانش این سامانه‌ها را داریم، سامانه‌ها ساخته شده، سامانه گمرک ساخته شده است، ولی سیستم گمرک را به این سامانه وصل نمی‌کنند، چه کسی سود می‌برد؟ معلوم است این.

من خطیب جمعه اینها را نگویم چه کسی باید بگوید؟ باید اینها حل بشود، شما همین آمریکا را ببینید، آزادی حمل سلاح، نقض حقوق حیات شهروندان، هفته‌ای نیست که یک جوان رگبار نبندد در یک دبیرستانی، جوانها و بچه‌های بیچاره را قتل عام می‌کنند، نژادپرستی خشونت شهروندان در این آمریکا بیداد می‌کند، خشونت قضایی، بعد می‌بینیم رئیس انجمن جراحان کشور می‌آید نامه می‌زند به رئیس دو تا قوه، آقا دست سارقین را قطع نکنید، خدایا کجا داریم می‌رویم؟

سارق است، چون هر سارقی که حکم آن قطعیت نیست، سارقینی که ویژگی‌های خاصی دارند چهار انگشت آنها را طبق مبنای شیعه باید قطع بشود، می‌آید دفاع می‌کند از اینکه انگشتهای دست سارق را قطع نکن، اما آن خانم بیچاره‌ای که در منزل دزد مسلح رفته است، منزل شخصی او شده ناامن، گاه تعرض هم می‌کنند، طلاها را می‌دزدند، مشکل روحی روانی ایجاد می کنند.

برادران نیروی انتظامی و امنیتی زحمت می‌کشند این سارقین را می‌گیرند، گاهی اوقات یک سال می‌گذرد، حکم داده نمی‌شود، (قطعیت) بعد جالب است روابط عمومی قوه قضائیه هم جواب آن نامه را می‌دهد نه ما قطعیت نداشته‌ایم، افتخار کن اگر قطعیت داری، سارق را داری جری می‌کنی.

همین سارقی که ما پارسال در خطبه هم تشکر کردیم از عزیزان نیروهای انتظامی و امنیتی یکی از برادران عزیز اداره اطلاعات خوزستان بلند شد آمد گفت من تا این سارق را نگیرم دیدن زن و بچه‌ام بر من حرام است، می‌آید مجموعه‌های انتظامی و امنیتی، شبانه روز این سارق فاسق فاسدی که به مکان‌های بانوان تعرض می‌کرد، بی‌حرمتی می‌کرد، این را گرفتند، من همین چند روز پیش سؤال کردم گفتند هنوز حکم او داده نشده است، مردم ما مطالبه دارند، این مردم دزفول که بانوان عزیزمان از دست این سارق فاسد، آزار دیدند چرا حکمش هنوز اجرا نشده است؟ چرا؟ چه کسی باید جواب بدهد، رئیس‌ دادگستری استان خوزستان این سؤال این ملت را باید جواب بدهی.(تکبیر نمازگزاران)

جوان نیروی انتظامی ما، جوان نیروی امنیتی ما، جان خودش را دارد به خطر می‌اندازد، یک سارق مسلح فاسد فاسق را می‌گیرند بعد یک سال می‌گذرد دو سال می‌گذرد اصلا حکم صادر نمی‌شود، بعد آن رئیس انجمن جراحان نامه می‌دهد، رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه انگشتهای دزد، دست دزد را قطع نکن.

این التذهبون تو پزشک حاذق که نیت تو هم خالص است می‌دانم، اما تو باید از مردم مظلومی که ظلم به آنها شده است، دفاع کنی؛ از سارق ظالم؟ این شیعه علی است؟ خدا شاهد است وقتی این؛ شب بود من در فضای مجازی وقتی این نامه را دیدم آن قدر گریه کردم، خدایا کجا داریم می‌رویم؟ حکم خدا را می‌گویند تعطیل کنید.

داشتم مطالعه می‌کردم این را گذاشتم کنار، نشستم یک نقدی نوشتم، حالا بماند در فضای مجازی چقدر ما را فحش دادند، چقدر توهین کردند، چقدر دروغ به ما بستند، برای اینکه چرا از آیه قرآن و حکم خدا دفاع می‌کنید؟ هرچه می‌خواهند بگویند، خون ما که سرخ‌تر از خون امثال شهید بهشتی نیست.

در این راه آدم باید آبرو هم بدهد، ولی از حکم خدا دفاع کند، از مظلومین دفاع کند، این همه جنایت در آمریکا می‌شود عزیزان! یک فیلم نمی‌سازند، جایزه کن به او نمی‌دهند یک اتفاقی افتاده است در مشهد، می‌آیند داخل، یک فیلم می سازند عنکبوت، خارج، فیلم می‌سازند فیلم نامقدس عنکبوت مقدس.

توهین به امام رضا(ع)، توهین به مقدسات، توهین به ارزشهای دینی و ایران زنی، سریالهای داخلی هم رایج است، این همه جنایت آمریکا کرد، حمایت از تروریسم می‌کند، حمایت از داعش کرد، نقض حقوق مسلمانان جهان می‌کند، کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را انجام می‌دهد، همین هفته آینده سالگرد شهادت شهدای ما در هواپیمای ایرباس است، ۲۹۰ مسافر و خدمه هواپیما را به شهادت رساند، خودش جنایتکار است، خودش تروریست است از همه تروریست‌های دنیا منافقین که جوانهای ما را زنده زنده پوست آنها را می‌کندند، آتش می‌زدند از اینها دارد حمایت می‌کند.(مرگ بر آمریکا)

دیپلمات‌های ایرانی ما را در اسرائیل ۱۴ تیر ۶۱ ربودند، حمایت کرد از این کار صهیونیستهای بی‌دین. حاج احمد متوسلیان هنوز خبری نداریم، این مجاهد فی‌سبیل‌الله هیچ خبری نداریم، با رفقا و دوستانش که همراهش بودند. زائران ایرانی را آل سعود، سنگ روی سرشان پرتاپ کرد، زائران ایرانی را به شهادت رساندند، آمریکا حمایت کرد.

۷ تیر شهید بهشتی و ۷۲ تن، شهید دانش عزیزمان به شهادت رسیدند، آمریکا حمایت کرد، جنایات عربستان در یمن را آمریکا حمایت می‌کند، یک فیلم نمی‌سازند، آن وقت یک بازیگری که مشکلات جنسی هم داشت بعد می‌رود و عمله دست این کفار می‌شود، علیه ایران، علیه امام رضا(ع) فیلم بسازی!؟ دل آدم می‌سوزد.

عذر می‌خواهم طول کشید، دو سه نکته درباره دزفول عرض بکنم، غیر از گفته‌ای که درباره آن جانی عرض کردم، این کار ارزشمندی که امام جمعه محترم انجام دادند، ظاهراً هفته پیش بود، همین بحث خواهرخواندگی که بین شهرهای صعده یمن و دزفول انجام گرفت، بازتاب رسانه‌ای خوبی داشت، اینها کارهای بین المللی ارزشمندی است.

این بنده حقیر وظیفه دارم تشکر کنم، مردم هم انصافاً محبتی که به سفیر یمن داشتند در نمازجمعه، رفتیم سفارت هم به هرحال تشکر کنیم از ایشان با امام جمعه محترم که به هرحال دزفول آمدند، خیلی عجیب بود، می‌گفتند ما سفرهای زیادی رفتیم، اما محبتی که از مردم دزفول دیدیم هیج جا ندیدیم، من دست همه شما را می‌بوسم، به هرحال رفتار شما آبروی دزفول بود، انتظار هم همین است، مردم دزفول ژن محبت و مهمان نوازی همیشه داشته‌اند و دارند.

از همه مسئولین دزفول من باید تشکر کنم، به هرحال زحمت می‌کشند، خدمت می‌کنند، کارها سخت است، کمبود بودجه هست، مشکلات عدیده‌ای هست، بحثهای آب رسانی که در بعضی مناطق محروم انجام شده است، عزیزانی که در حوزه نظامی، انتظامی، امنیتی، سلامت، تعلیم و تربیت … واقعاً باید از آنها تشکر کنیم، فقط نباید آدم ایراد بگیرد.

البته اشکالاتی هست باید گفته بشود، باید حل بشود، من اخیراً شنیدم یک مقدار بعضی ادارات، بعضی ادارات کم کاری می‌کنند، پاسخ مردم را نمی‌دهند، نامه‌ها را به تأخیر می‌اندازند، یا بعضی سرقتها هم باز هم اضافه شده است، کار البته واقعاً سنگین است، من قبول دارم، این اصلا معنایش این نیست که خدایی نکرده جهادگران عزیز ما در نیروی انتظامی کم کاری می‌کنند، نخیر! واقعاً شب و روز ندارند که من باز دست همه آنها را می‌بوسم.

ولی متأسفانه جرائم زیاد است، یک مقداری گله ما بیشتر به مجموعه‌های قضائی است، باز این را عرض کنم قضات مؤمن متدین مجاهد هم ما کم نداریم در دادگستری‌ها، زحمت می‌کشند، خدمت می‌کنند، ولی اگر، اگر حکم خدا را نسبت به این فسادها اجرا بکنند، قطعاً می‌توانند جلوگیری بکنند، بحث انسجام اداری خیلی مهم است، اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال را حل کنیم جذب سرمایه مهم است، ما الان سرمایه دارانی داریم که حاضرند بیایند در دزفول سرمایه گذاری کنند، باید مسئولین شهر، امام‌ جمعه، فرماندار، نماینده، سریع یک کمیته تخصصی، شورای شهر، یک کمیته تخصصی تشکیل بدهند، سرمایه‌گذار را جذبش کنند، نگذارد برود، یک سرمایه گذار می‌آید یک شرکت، یک کارخانه‌ای می‌زند ۴۰۰ تا ۳۰۰ تا۲۰۰ جوان مشغول کار می‌شوند؛ اینها لازم است که انجام بشود که ان‌شاءالله دوستان هم حتما پیگیری خواهند کرد، عرائض حقیر بود، توصیه یک برادر کوچکی برای خدمتگذاران این شهر عظیم بود.

به هرحال ما عرض ادب می‌کنیم به مولایمان، حضرت ولی عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفدا، عرض می‌کنیم روز جمعه است امام زمانج) خیلی از این نیازمندان مراجعه می‌کنند، ما هم دستمان خالی است، مولای ما، سرور ما، عزیز ما، جان دل ما، قبول داریم، ما کم با تو حرف می‌زنیم، کم با تو درددل می‌کنیم، دو روز بچه ما گم بشود خواب نداریم، سالهاست در غیبت به سر می‌بری، فرقی در دل ما، تغییری در دل ما ایجاد نمی‌شود.

اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنَا صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ غَیْبَهَ وَلِیِّنَا وَ کَثْرَهَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّهَ عَدَدِنَا، وَ شِدَّهَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا فصل علی محمد و آله

خدایا همه ما را ببخش و بیامرز…

تا ما را نیامرزده‌ای از این دنیا مبر…

محبت مولایمان حضرت ولی عصر را در دلهای ما احیاء بگردان…

محبت امیرالمؤمنین(ع) و اولاد طاهرینش را در دلهای ما، فرزندان ما احیاء بگردان…

فرج آقا امام زمان(عج) را نزدیکتر بفرما…

صحت و سلامتی به رهبر عظیم ما عنایت بفرما…

مرضای مسلمین شفا عنایت بفرما…

شیعیان جهان نصرت مرحمت بفرما…

پروردگارا قسمت می‌دهیم آنچه خیر است بر این مملکت نازل بگردان…

آنچه شر است از این مملکت دور بگردان…

ثوابی از این مجالس به ارواح طیبه شهدا، امام شهیدان، اموات این جمع نائل و واصل بگردان…

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم   إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ   وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا   فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا 

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

انتشار توسط: مدیر سایت

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید