.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

اجلاس بیداری تطابق آراء نخبگان با عامه مردم منطقه را اثبات کرد.

اجلاس بیداری تطابق آراء نخبگان با عامه مردم منطقه را اثبات کرد.

خلاصه خطبه ها

حجت الاسلام والمسلمین ‘عبدالحسین خسروپناه’ در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای امام علی دزفول افزود: مباحثی که در این اجلاس از سوی کارشناسان کشورهای مختلف اسلامی مطرح شد نشان داد که نه تنها در میان عامه مردم بلکه در میان نخبگان این کشورها هوشیاری، نشاط، آمادگی و بیداری کامی برای ایجاد تحولات اساسی وجود دارد.
وی موضوعات راهگشا و مهمی که از سوی رهبر عظیم الشان انقلاب در این اجلاس مطرح شد را بسیار سودمند و با ارزش خواند و تصریح کرد: انتظار می رود که مردم منطقه در موضوعاتی نظیر القای اختلافات بین مذاهب که از دسیسه های استکبار بوده و هوشیاری در مقابل آن از تاکیدات معظم له است حساسیت نشان دهند.
امام جمعه موقت دزفول در ادامه به تشریح زوایای مختلف خروش های مردمی و موج بیداری منطقه پرداخت و این حرکت عظیم را متاثر از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: اکنون به لطف مقاومت ملت ایران، مردم کشورهای اسلامی از جمله در مصر و لیبی و بحرین فهمیده اند که امکان برپایی حکومت اسلامی و استقلال برای آنان نیز وجود دارد.
وی تصریح کرد: این تاثیر پذیری از انقلاب اسلامی ایران را می توان در اقداماتی نظیر تسخیر سفارت آمریکا در مصر و سردادن شعارهایی در بی اعتمادی و عدم قبول شرق و غرب از سوی انقلابیون مشاهده نمود.
امام جمعه موقت دزفول در بخش دیگری از خطبه ها به تلاش و مجاهدت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرکوبی گروهک تروریستی و ضد انقلاب ‘پژاک’در مرزهای شمال غرب اشاره و این تلاش ها را قابل تقدیر و مهم عنوان کرد.
رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران  گفت: اگرچه این گروهک از سوی سرویس های اطلاعاتی غرب حمایت می شود اما سپاه پاسداران توانست با اقتدار کامل و در حملات پیاپی بیش از یکصد تن از سرکردگان آن را به هلاکت رسانده،گروهک را تا مرز نابودی کامل کشانده و منطقه را امن و پاکسازی کند.
وی افزود: پژاک یک گروهک تروریستی متکی به حربه های غیرانسانی و ناجوانمردانه است که هیچگاه از سوی مردم غیور کردستان مورد حمایت قرار نگرفته است.
این خطیب موقت جمعه به وقوع اختلاس میلیاردی اخیر نیز اشاره کرد و گفت: معتقدیم که کشف این اختلاس از سوی نظام نکته ی مثبتی است که نباید آن را از نظر دور راند اما انتظار می رود که راهکارهای نظارتی بهتری وجود داشته باشد تا از وقوع چنین مسایلی از اساس پیشگیری شود.
حجت الاسلام خسروپناه گفت: گاهی قوانین نیاز به اصلاح دارد تا دولت بتواند بهتر به اجرا بپردازد که این اصلاح از جمله در امور اقتصادی و بانکی می بایست از سوی قوه مقننه صورت گیرد.
وی در عین حال با ابراز تاسف از بروز چنین مساله ای در کشور اظهار داشت: اختلاس جرمی نابخشودنی است و عاملان آن مفسد فی الارض محسوب می شوند.
امام جمعه موقت دزفول افزود: از قوه قضاییه انتظار می رود که عاملان این اختلاس را سریعا به اشد مجازات برساند تا سودجویان بدانند که با حیثیت اقتصادی کشور نمی توان این گونه بازی کرد.
حجت الاسلام خسروپناه در بخش دیگری با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تقارن آن با آغاز فصل بازگشایی مدارس خواستار اشاعه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس در میان اقشار دانش آموز و تلاش و برنامه ریزی بیشتر در این راستا شد.

متن کامل خطبه ها

خطبه اول

بسم ا… الرحمن الرحیم

قال ا… تعالی فی محکم کتابه :

«أعوذ بالله من الشیطان الرجیم  والذین اهتدوا زادهم هدیَ و آتاهم تقویهم»   یا عباد ا… أوصیکم و نفسی بتقوی ا…

همه شما سروران گرامی و مخصوصا خودم رو به تقوای الهی سفارش می کنم. تقوایی که منشاء هدایت آدمیان است. آنان که هدایت یافته اند خداوند به هدایتشان می افزاید.

افرادی که هدایتشان پرورش پیدا کندخدای سبحان تقوای الهی را هم به آنان را ارزانیمیکند.

یعنی معلوم میشود که بین تقوا و هدایت پیوند وثیقی است. هر چقدر انسان تلاش کند هدایتش افزایش پیدا کند تقوای او هم فزونی می یابد. و اگر تقوای او بالنده شود هدایتش نیز تعالی می یابد.

این دو پیوند وثیقی دارند. خوب من در آغاز خطبه نخست بایدتسلیت عرض کنم سالروز شهادت ششمین پیشوای شیعیان و علاقه مندان جهان اسلام حضرت امام صادق«ع» به پیشگاه ساحت مولایمان حضرت بقیۀ ا…  و هم چنین درباره ی وضعیت تاریخی آن حضرت مطالبی عرض میکنم.

خوب حضرت در سال ۱۴۸ قمری به دست دومین خلیفه عباسی منصور دوانیقی به شهادت رسید. و شیعیان، شاگردان،ارادتمندان از آن حضرت بی بهره شدند.

اولا عزیزان بدانید که شخصیت امام صادق«ع» آنقدر شخصیت برجسته ای بود که همه ی علمای اهل سنت مخصوصا امامان اهل سنت درباره امام صادق به عظمت و بزرگی یاد کردند.

ابو حنیفه که پیشوای فرقه ی حنفی هست میگه من دانشمند تر از امام جعفر صادق«ع» کسی نیافتم. شخصی دانشمند عالم که به تمام مسایل فقهی و اعتقادی تسلط دارد حتی یک وقتی منصور دوانیقی یک جلسه ای ترتیب میده که در آن ابوحنیفه بهش میگه مردم خیلی به امام صادق اعتقاد دارن اگه میشه یک جلسه ای ترتیب بدیم که مردم در آن جا جمع بشن و شما یک سوالهایی از امام صادق بپرسید شاید نتوانست جواب بده و درمونده شد.به هر حال یک غرضی داشتند که امام را در یک جلسه ای ضایع کنند. جلسه رو ترتیب دادند . خوب ابو حنیفه سؤالاتی رو از امام صادق «ع» پرسید.هر سوالی پرسید امام جواب داد.

تک تک پرسش ها رو جواب داد و بعد در نهایت جلوی منصور دوانیقی ابوحنیفه گفت دانشمند ترین مردم آگاه ترین به اختلافات فتواها و مسایل فقهی امام صادق است.این ها اعترافات مهمی است و میدانید عقل حکم میکند اماموپیشوا باید أعلم الناس باشد. أعرف الناس باشد.أتقی الناس باشد. أعور الناس باشد.آخه معنا ندارد که گفته شود امام  ولی در مسایل دینی از مأمون ضعیفتر است.این خیلی بده. ابوحنیفه که امام حنفی هاست میگه دانشمند تر از امام صادق من کسی سراغ ندارم. آگاه ترین مردم است به مسائل، به احکام ،به فتاوا ،به دین. یا مالک که پیشوای مذب مالکی هست میگه من مدتی پیش جعفر بن محمد«ع» رفت و آمد می کردم.او را همواره یا در حال نماز میدیدم یا روزه میدیدم یا تلاوت قرآن بود. هرگز بدون وضو حدیث نمی گفت. در علم و عبادت و پرهیزکاری تر از جعفر بن محمد هیچ چشمی ندیده است.ببنید این اعتراف مالک است. مالک امام  فرقه مالکی هاست. حتی این جمله رو میگه میگه هیچ چشمی ندیده هیچ گوشی نشنیده و به قلب هیچ بشری خطور نکرده است که کسی برتر از امام صادق«ع» باشد/.

بسیاری از سران فرق مثل حسن بصری مثل واصل بن عطاء که از سران معتزله است. و حسن بصری از سران الحدیث است. این ها همشون و سایر سران مذاهب دیگر از مکتب امام صادق درس گرفتند و شاگردی کردند. یعنی در مکتب و درس امام صادق و درس امام صادق حضور پیدا کردند. صدها و هزاران نفر رفتند درس گرفتند تتلمذ کردند. البته این که میگویند امام صادق ۴۰۰۰ نفر شاگرد داشتند همه یک جا نبودند. به صورت پراکنده مسایل مختلفی رافرا میگرفتند.از فقه و حدیث و کلام و تفسیر و تفسیر قرآن و قرایت قرآن و حتی طب و نجوم و ریاضات و شاگردان مختلفی و متعددی داشتند.

منبعضیازشاگردانامامصادق «ع»رونامببرم.افرادی مثلهشام بن حکم یک متکلم برجسته ای بود که با این که جوان بود هر جا میرفت وارد بحث می شد.شبهاتی طرح می کردند دیگران ایشان جواب می داد. امام صادق هم خیلی از این جوان متکلم راضی بود. خوشحال میشد میدید هشام با استدلال با حلم با منطق شبهات رو جواب می داد. هشام بن سالم،محمد بن مسلم،ابان بن تغلب ، مومن طاق که اونقدر این شخص شخصیت قوی بود در مباحث کلامی که مخالفین تشیع به او لقب شیطان الطاق دادند. لقب او مومن طاق بود اما اونقدر از دست او عصبانی بودند که چون من این رو تو پرانتز عرض بکنم. اصلا سعی می کردند دشمنان اهل بیت که شاگردان ممتاز اهل بیت رو ترور شخصیتی بکنند. آنهایی که مدافع اهل بیت بودند از اهل بیت دفاع و حمایت می کردند رو ترور شخصیتی می کنند.

مثلا فرض کنید مختار رو اومدند گفتند که ایشون جزء فرقه کیسانیه است. شیعه خالص نیست.

یا هشام بن حکم رو می آمدند میگفتند که ایشون طرفدار فرقه مجسمه است. متهم می کردند این ها رو .در حالی که این ها شیعیان خالص اهل بیت بودند . از قضا در خط مقدم جبهه ی فرهنگی کار فرهنگی می کردند. امام صادق«ع» در عصری زندگی می کرد که بنی امیه تزلزل پیدا کرده بود و بنی العباس داشت قدرت جدیدش و حکومت جدیدش رو کسب می کرد. در این فاصله امام دید بهترین فرصت است.که معارف صحیحه محمد مصطفی «ص» و آل محمد رو به مردم بیان بکنند. خیلی فرصت مهمیه. این که به ما میگویند مکتب جعفری سرش اینه که بعد از وفات پیغمبر «ص» عده ای معارف غلط رو منتقل کردند. خوب امیر المومنین ۲۵ سال در متن جامعه اجازه ی حضور نداشت. بعد هم که خلیفه مسلمین شد در ۴ سال و ۹ ماه همش در گیری . اجازه ندادند حکومتش استقرار پیدا بکنه و بعد هم حکومت افتاد دست بنی امیه.

آنقدر احادیث ضعیف جعلی مطرح کردند. این سمانۀ بن جندب رو وقتی گرفتند.میخواید من رو بگیرید بکشید من ۴۰۰۰ حدیث جعلکردم. حرام خدا رو حلال کردم. حلال خدا رو حرام کردم.آنقدر این ها خیانت کردند و اونقدر احادیث جعلی درست کردند به گونه ای که امام حسین «ع» فرمود :

«و علی الإسلام والسلام» دیگه چیزی از اسلام نمانده جز نام آن. مغز اسلام و حقیقت اسلام کنار رفته و پوسته اسلام مانده است. بعضی ها میگن چرا امام صادق قیام نکرد. این همه شاگرد داشت. شاگردان امام شاگردان علمی امام بودند جان بر کف که نبودند که بیایند و جانشون رو تقدیم کنند.شاید ۱۰ یا ۱۵ نفر شیعهی ناب بیشتر کنار امام صادق نبودند اما خوب شاگردان علمی فراوان بودند و امام دید که الآن فرصتی نیست که بخواد قیام بکنه. قیام بکنه جواب هم نمیگیره. با این که حکومت دینی و قیام از اصول اعتقادات و ارزش های اسلامی است.امام وقتی دید که اسلام رو مسخ کردند تحریف در اسلام ایجاد کردند دید الآن فرصتی است که حیات معرفتی پیغمبر مجددا حیات پیدا بکنه به تعبیری امام حسین «ع» با شهادتش مردم رو به لحاظ سیاسی بیدار کرد. و امام صادق«ع» و امام باقر «ع» مردم رو به لحاظ معرفتی بیدار کرد.

البته همه ائمه معارف اهل بیت رو بیان میکردند. اما امام باقر و امام صادق و مخصوصا امام صادق که فرصت بیشتری داشت در این فترت تغییر حکومت بنی امیه به بنی العباس یک فرصت مناسبی دید که معارف تشیع و اهل بیت رو منتقل بکند و اما در این کار خدمت بزرگی به اسلام کرد و نه فقط تشیع. فرقه های مختلفی مثل مجسمه ،مشبهه،خوارج،مرجعه و انواع و اقسام فرقه های انحرافی که وجوداشتند امام صادق با تک تک اون ها بحث کرد. زندیق های اون زمان و به تعبیر امروزی ماتریالیست ها مادی گرایان که میگفتند فقط عالم ماده است . ماورای ماده دیگر چیزی نیست.امام صادق با این ها بحث میکرد. با استدلال و با منطق. کار دیگری که امام صادق کرد این بود که نمایندگانی هم به شهرهای مختلف میفرستاد. به کوفه به خراسان و به دیگر شهرها و از قضا امام صادق هم نمایندگان رو میفرستاد و هم مسئله ی ولایت فقیه رو مطرح کرد که مردم اگر امام صادق در مدینه است در کوفه نیست در خراسان نیست شما از اون فقیهی که من امام صادق مامورش کردم و ولایت بهش دادم شما از او تبعیت کنید.

امام  صادق فرمود :«فانی قد جعلته علیکم حاکما» من اون فقیه جامع الشرایط رو برای شما حاکم قرار دادم.این بحث ولایت فقفیه که بعضی ها خیال می کنند بحث جدیدی است . نخیر ! زمان امام صادق هم بوده .حالا امام صادق در مدینه بود در کوفه و خراسان که نبود در یک شهری تشرف داشت خوب .مردم از کی باید تبعیت می کردند از نمایندگان امام که فقهای جامع الشرایطی بودند یعنی بحث ولایت فقیه فقط یک بحثی در زمان غیبت نیست در عصر ظهور هم هست یعنی بعد که امام زمان ظهور بکنند در گوشه گوشه ی جهان امام فقهایی رو اعزام میکند که به دستور امام آن مناطق را مدیریت کنند. خلاصه امام صادق در یک دوره ی خاصی مخصوصا وقتی که بنی العباس سر کار آمدند فشار سیاسی فشار اقتصادی اصلا کل شهر مدینه رو محاصره کردند گفتند اصلا اجازه ندید یک قرص نان وارد مدینه بشود امام در چنین وضعیتی به سر برد.

مخصوصا با کشتن نفس زکیه که در واقع از نوادگان امام مجتبی بود یک شخصی به نام ریاح بن عثمان یک آدم سنگدل که فرماندار مدینه شد خیلی ظلم کرد به مردم و امام  صادق . منتها منصور دوانقی به امام صادق عرض کرد که چرا همه ی علما پیش من می آیند .شما نمی آیی؟

حضرت فرمود برای این که شما اهل دنیایی و من اهل دنیا نیستم. و ذره ای اهل آخرت در تو ندیدم که پیش تو بیام. خیلی  راحت جوابش رو داد.

خلاصه این ریاح بن عثمان جنایت هایی کرد حتی بی حرمتی کردند به امام و به منزل ایشان.دستور دادند منزل امام رو آتش بزند.محاصره کردند.آب نرسد. یعنی همون وضعیتی که جد بزرگوارش امام حسین داشت برای امام صادق هم فراهم کردند. و در نهایت به دستور منصور دوانقی امما صادق رو مسموم و به شهادت رسوندند. همون گونه که جد بزرگوارش مسموم و به شهادت رسوندند.امام صادق گرچه غریب بود تهدیدش کردند اسیرش کردند،خانه او رو محاصره کردند. مسمومش کردند ولی به هر حال یک عده ای از شیعیان بودند که امام صادق رو تشییع کنند،احترامش کنند،و این جا عرض میکنیم خدمت امام صادق آقا جان جد بزرگوارت امام حسین در حالی که هنوز زنده بود و در گودال قتلگاه بود به خیمه هاش حمله کردند اگر کسانی بودند که آتش خانه تو رو خاموش کنند ولی کسانی نبودند که آتش خیمه های حسین رو خاموش کنند . یک وقت امام حسین در گودال قتلگاه با زحمت بلند شد به اسلحه اش تکیه داد دید خیمه ها رو آتش زدند این بچه یتیم ها دارند از خیمه ها فرار میکنند اون هم با پاهای برهنه. عزیزانی که مکه مشرف شدند عرفات رفتند دیدید در عرفات یک خارهایی هست معروفه به خارهای مغیلان. در کربلا هم هست. خارهای تیز. آزار دهنده. میگن عصر تاسوعا حضرت زینب سلام ا… علیها آمد دنبال برادرش دید توی خیمه نیست. پرسید و جست جو کرد. گفتند آقا از خیمه ها فاصله گرفته حضرت زینب رفت حضرت ابی عبدا… رو دید که داره خارهای مغیلان و خارهای کربلا رو جمع میکنه، عرض کرد آقا جان داداش چی کار می کنی این چه کاری است برای چی این ها رو جمع می کنی ؟ گفت فردای عاشورا وقتی به خیمه ها حمله میکنند… این کودکان با پاهای برهنه در بیابان.من این خارها رو جمع میکنم که پای برهنه ی کودکان آزار نبیند.عرض می کنیم آقا جان امام صادق! اگر کسانی بودند از تو حمایت کنند ولو اندک و مظلوم بودی ولی امام حسین جد بزرگوارت غریب بود تنها بود، خدا رو قسم میدهیم به عزت و جلالش توفیق عبادت بندگی شناخت اهل بیت رو نصیب ما بگرداند.

خطبه دوم

صلوات طولانی بر محمد و آل او….

أوصیکم عباد ا… و نفسی بتقوی ا….

همه ی شما عزیزان و خودم رو به تقوای الهی سفارش می کنم.

و از خدای سبحان خواستارم که این توفیق بندگی تقوا و ترک معصیت رو نصیب ما بگرداند.

خوب مناسبت های متعددی هست که من خیلی سریع عرض میکنم. باید ابتدا از زبان شما مردم عزیز تشکر کنیم از این موفقیت و توفیقی که سپاه پاسداران این  رزمندگان عزیز در منطقه غرب کشور داشتند این موفقیت رو دست کم نگیریم. منطقه عملیاتنی شمال غرب کشور از یک اهمیت استراتژیکی برخوردار بود. خیلی مهم بود. اولا مرز طولانی که وجود داشت همراه با کوهستان بودن، طبیعت خشن،صعب العبور و بعد اتصال ژئوپلوتیکی که با مناطق قومی ایران و ترکیه و عراق داشت خیلی منطقه حساسی بود خوب یک گروهک تروریستی به نام پژاک که در واقع اصل این گروهک از حزب کارگران ترکیه هم انشعاب پیدا کرده بود. سال ۲۰۰۰۵ اینها یک خطای استراتژیک کردند. خیال کردند حالا که امریکا وارد عراق شده و مثلا صدام رو کنار گذاشتند خیال کردندباخود شیرینی و نا امن کردن منطقه یک جایگاهی پیدا می کنند.

اولا درسته که امریکایی هاو صهیونیست ها از اون ها حمایت کردند ولی مردم غیور کردستان از این ها حمایت نکردند محبوبیتی نداشتند لذا نتونستند به اهدافشون برسند عمدتا دست به ترور می زدند . ترورهای پنهان و نامردانه که عزیزان ما رو به شهادت می رسوندند البته سرویس های جاسوسی غربی و امریکا هم از اون ها حمایت می کردند .سران این تشکیلات هم در دوره جنگ تحمیلی هم مرتب از صدام ملعون حمایت می کردند . سپاه پاسداران با تدبیر و مدیریت موفق شد الحمدلله با حملات پی در پی بیش از ۱۰۰ عضو از سرکرده های این گروهک را به شهادت برساند. جمعی را هم مجروح کند،برخی رو هم اسیر کند و تقریبا میتوان گفت که ریشه این گروه متلاشی شد و به سمت این دارند عزیزان میرن که کلا منطقه به امنیت کامل برسد.ما از همه این عزیزان سپاسگذاریم. برای سلامتیشوتیک صلوات غرا هم بفرستید…..

بحث دوم اجلاس جهانی بیدار اسلامی است که از کشورهای متعدد اسلامی در ایران حضور پیدا کردند مقام معظم رهبری سخنرانی کردند، بحث های بسیار مهمی را مطرح کردند.بعضی از این شخصیت های خارجی هم حضور داشتند صحبت کردند. مرحوم برهان الدین ربانی که اخیرا به شهادت رسید و ایشون هم صحبت های بسیار خوبی ارائه کرد و جلسه ی بسیار ارزشمندی بود . من توفیق نداشتم توی این همایش و اجلاس شرکت کنم ولی روز دوشنبه که جلسه ای بود در دانشگاه تهران با حضور اساتید دانشگاهی این کشور ها حضور داشتم. صحبتی و سخنرانی هم در جمع اونها ارائه کردیم. بسیار نشاط و آمادگی کامل در این چهره ها من دیدم. برای این که انشاءا… یک تحولی در منطقه ایجاد بکنند. به لطف الهی هم در نخبگان و هم در عموم توده مردم یک هشیاری و بیداری و اسلام گرایی وجو د داره. از این جهت خیلی مایه افتخار است و این رو بدانید این هایی که میگن بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی تأثیر نپذیرفته یک لحظه توی این جمع و جلسات حضور پیدا کنند می فهمن که چقدر این ها از انقلاب اسلامی متاثر شدند. مردم مصر شعارشون لا شرقیه لا غربیه اسلامیه هست.

این خیلی حرفه شعارهای اول انقلاب رو میدن. این حرکت رو کم نگیریم که جوانان مصری برن سفارت اسراییل رو تسخیر کنن. این پدیده کوچکی نیست. باور کنید خیلی ها توی خواب هم نمی دیدن که چنین اتفاقی در مصر بیفته.دانشگاه امریکایی رو برن پرچم امریکا رو در مصر بیارن بکشن پایین. اتفاق عظیمی است که داره توی منطقه می افته. اینها به خاطر مجاهدت و پایداری شما ملت ایرانه. اگر مقاومت نبود. اگر این انقلاب اسلامی به ثمر نمی رسید اگر سی و چند سال مقاومت مردم نبود این اتفاقات نمی افتاد. این مسلمون ها در کشور ها دیدن نه میشه کشور اسلامی داشته باشند. فقط چند تهدید جدی است. ما در اون جلسه هم با اون اساتید و مسئولین وزارت علوم این کشورها که بودند عرض کردیم از سودان بودند یمن بودند کشورهای مختلف مصر بودند عرض کردیم که چند تا خطر شما رو تهدید می کنه. توی فرمایشات مقام معظم رهبری جزء مباحث بود. ۱-مراقب باشید اختلاف میان مذاهب گوناگون در شما ایجاد نکنند. اختلاف شیعه و سنی. اختلاف مالکی و حنفی و حنبلی و شافعی. این خیلی خطرناکه. راه مقابله با این توطئه استکبار وحدت اسلامی است. ۲-استعمار و استکبار در صدد است که سیاست اسلام هراسی اولا و شیعه هراسی رو در دنیای اسلام و جهان مطرح کنه  شما با شناخت و شناساندن اسلام و شیعه و به تعبیری وحدت اسلامی نگذارید این کار در جهان انجام شود.توی غرب اعلام میکنن که این جریان اسلام گرایی میخواد در مصر و تونس و یمن اتفاق بیفته خطرناکه و این ها ترورریستند و بعد بیان با این بهانه ها تفکر خودشون رو جا بندازن. این یک خطری است. مخصوصا در کشوری مثل لیبی که قومیتهای مختلفی هم هست. از این جهت برای لیبی بیشتر احساس خطر می کنیم.

۳- امریکا در صدده که بیاد حالا که نوچه او قذافی ملعون و اون نامبارک از اون منطقه رفتند و حالا در زندان به سر میبرند بیان با یک شیوه ای نظام لیبرالیستی رو به شکل استبدادی پیاده کنند. و سریع نخبگان باید توجه داشته باشند که مردم سالاری دینی رو پیاده بکنند. این خیلی مهمه مدل مردم سالاری دینی میتونه حتی در مجامع اهل سنت شکل پیدا بکنه لذا از این جهت هم باید هوشیار باشند لذا این تاتیک مهمی بود در راستای وحدت اسلامی تدبیر مقام معظم رهبری بود این اجلاس بیداری اسلامی و خیلی ها استفاده کردند یعنی خود اساتید دانشگاه می گفتند ما اطلاعات جدیدی کسب کردیم. انشاءا… میریم در کشورمون و مدل هایی رو که بهره بردیم به کار بگیریم.

مطلب سومی که باید خدمتتون عرض کنم ۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس است.هر سال تقارن با بازگشایی مدارس است.دوستان عزیز ما در دبیرستانها بدانند جمع کثیری از رزمندگان دفاع مقدس عزیزان دبیرستانی بودند و خیلی هاشون هم به شهادت رسیدند و باید جوان دبیرستانی ما و راهنمایی و حتی ابتدایی باید با روحیه بسیجی و علمی انشاءا… بتوانند این مسیر شهدا را طی بکنند. عزیزان مقاومت ۸ سال دفاع مقدس شما مردم دزفول در برابر آن موشک های کذایی که در مناطق قدیمی شهر فرود می آمد و زن و بچه و خانواده ها رو به شهادت میرسوندند که بسیار صحنه های دلخراشی بود. همین مردم  مقاومت کردند شهر رو خالی نکردند تهدیدی می شنیدند می رفتند حواشی شهر . شب ها روز میومدند و چقدر خدماتی که بنده از نزدیک شاهد بودم، همین مردم دزفول به رزمندگان محبت داشتند و واقعا هر جا که میرم چه داخل شهر و چه خارج شهر ایرانی هایی که اون دوران رو دیدند وقتی می پرسند اهل کجا هستی؟ می گم اهل دزفول. میگن یادش بخیر چقدر این مردم مقاومت می کردند. خونه اش آسیب می دید. زندگیش از بین می رفت. بچه هاش شهید می شد. ولی می آمد مثلا تلفن شخصی خودش رو در اختیار رزمندگان قرار می داد.

خیلی خدمات زیادی الحمدلله دزفولی ها انجام دادند. بحمدلله در این دوران ۸ ساله هم خانواده ها خیلی گذشت کردند و شهید دادند هم جوون هاشون رو فرستادند به میدان جنگ که افتخار نظام جمهوری اسلامی شد . این مقاومت رو و سالگرد مقاومت رو به شما عزیزان تبریک عرض می کنیم. و انشاءا… مراقب باشیم. به هر حال دوره ی جنگ یک امتحان الهی بود الآن که دردوره ی امنیت هستیم و به حول و قوه ی الهی در آرامش به سر می بریم. یک آزمون دیگری است. انشاءا…. بتوانیم با موفقیت این آزمون رو پشت سر بگذاریم.و خدمت شما عزیزان عرض بکنم که سعی کنیم فرهنگ دفاع مقدس رو به نسل جوان منتقل کنیم. این خیلی مهمه. خاطرات شهدا رو براشون تعریف کنیم. الآن الحمدلله عزیزان ما تلاش کردند رمان های مختلف، کتابهای مختلف که خاطرات شهدا رو نوشتند. فیلم هایی که ساخته.  می شود از شهید بابایی شهید چمران شهید صیاد شیرازی.اینهاالگوهستند. شخصیت های مهم که حتی تحصیلاتشون در خارج از کشور بود. ولی با اعتقاد و ایمان کامل این مسیر رو با تبعیت از ولایت پشت سر گذاشتند. خلاصه مراقب باشیم خلاصه این دنیا ما رو فریب نده به خاطر این چند صباح دنیا یادمون بره این شهدا کی بودند. حتما یاد شهدا رو گرامی بداریم. هفته ی دفاع مقدس رو به خانواده های شهدا و جانبازان و خانوده های آزاده ها که صبر و تحمل کردند باید این هفته دفاع مقدس رو تبریک گفت و یادمون این خانواده های شهدا که الآن در قید حیات هستند برویم سر بزنیم فراموششون نکنیم که قطعا شهدا راضی خواهند بود. بنده وقتی توفیقی پیدا می کنم خدمت خانواده های شهدا رفتم بارهاشدهکه خود شهید از من تشکر کرده که ممنونم که به پدر و مادر من سر زدی ، شهدا زنده اند، احیاء عند ربهم یرزقون. احترام به خانواده های شهدا بگذاریم و یادشون رو زنده نگه داریم.

آخرین مطلب رو هم عرض کنم این مشکل اخیری که متاسفانه پیش آمد و تخلف مالی بزرگی که اتفاق افتاد خوب یک روی این سکه روی مثبت این قضیه هست که مسئولان نظام قوه ی قضاییه سازمان بازرسی کل کشور بانک مرکزی و خلاصه این مجموعه هایی که پیگیرند و این اختلاص رو شناسایی و معرفی کردند حالا مبلغش هر چی بوده این جا باید به رسانه ها و مخصوصا روزنامه ها تذکر بدیم اینقدر خبرهای غیر واقعی ندن. بگذارند قوه قضاییه تحقیقش رو انجام بده بعد طبیعتا گزارش دقیق و کامل منتشر خواهد شد ولی همین که الحمدلله به اتفاق قوای سه گانه و تمام شخصیت ها پیگیری کردند و جلوی این اختلاص رو گرفتند این نشون می ده که سیستم کلان کشور ما سیستم سالمی است و این لطف الهی است که نصیب ما شده که به هر حال مسئولان خصوصی سازی یک سیستم تعریف شده ی دقیق مظبوط قانون مند نیست که همچنین اتفاقی بیفته .اگر ضابطهمندبشهقطعاایناتفاقنخواهدافتاد.چرا باید این اتفاق بیفته؟ بله حالا جلوگیریشد.ولی چرا پیشگیری نشه؟ یک جایی قطعا یک عده ای هستند که شیطنت می کنن. این ها رو باید محاکمه کرد و من معتقدم حکم اینهایی که چنین اختلاص هایی میکنند مفسد فی الارضند و حکمشون اعدامه ….تکبیر….

حیثیت نظام جمهوریاسلامیرو به قتل رسوندند.من نمیخوام حکم قضایی بدم. چون فقه خوندم عرض می کنم.ولی باید سیستم اقتصادی که طبق اصل ۴۴ قانون اساسی هست که قانون مبارکی است قطعا باید خصوصی سازی بشود.اما چه نقص قانونی وجود دارد ؟ که باید بنشینند و از نظر قانونی این رو اصلاح کنند.بعد البته قوه مجریه در اجرای صحیح خمیده ی ۸۰ ساله باید توی زمین کشاورزی برای یک لقمه نون زحمت بکشه یا یک جوانی که می خواد ازدواج کنه با زحمت یک وام مختصری رو میخواد تهیه کنه با اون بهره های کذایی. و اون وقت یک عده ای بیان مبالغی که واقعا نجومی حالا هر چقدر ما مبلغ تعیین و مشخص نمی کنیم اصل اختلاص ثروت های باد آورده اینها رو باید جلوشون رو گرفت. و قطعا پیشگیری بهتر از درمان و مقابله ی بعد از وقوع است .پروردگارا به عزتوجلالت دلهای همه ما را به نور علم و ایمان و قرآن منور و روشن بگردان….. تا ما رو نیامرزیدی از این دنیا مبر…معرفت به قرآن و اهل بیت و حضرت حجت را نصیب ما بگردان…..حب علی و اولاد علی رو با نسل ما تا روز قیامت احیا بگردان…..خدایا تا ما رو نیامرزیده ای و مغفرت رو نصیب مانکرده ای از این دنیا مبر….خدایا طول عمر با عزت و طولانی به خدمتگزاران مقام معظم رهبری عزیزان حاضر عنایت بفرما….توطئه گران رو نابود بگردان….توطئه شان را به خودشان برگردان… خدایا این توطئه غربی ها و ناتو و این کشو هایی که به دنبال سهم خواهی از کشورهای اسلامی هستند خدایا همه رو نابود بگردان….فرج آقا امام زمان رو نزدیک تر بفرما….ثوابی از این مجلس به شهدا امام شهدا و اموات این جمع عائد و واصل بگردان

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید