.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

حضرت فاطمه زهرا(س) پس از عشق به توحید، محب ولایت و انفاق در راه خدا بود

نمازجمعه استاد خسروپناه

حضرت فاطمه زهرا(س) پس از عشق به توحید، محب ولایت و انفاق در راه خدا بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز” در 22 بهمن 1398 آئین با شکوه نماز جمعه دزفول با حضور مردم متدین و ولایت مدار دزفول به امامت حجةالاسلام والمسلمین شیخ عبدالحسین خسروپناه امام جمعه موقت دزفول در مصلای امام علی(ع) برگزار شد.

از منظر قرآن کریم راه کسب رزق بی حساب، پرهیزکاری و اجتناب از گناه “حق الله” و “حق الناس” است

امام جمعه موقت دزفول در خطبه اول نمازجمعه دزفول با سفارش مردم به رعایت تقوای الهی گفت: از منظر قرآن کریم راه کسب رزق بی حساب، پرهیزکاری و اجتناب از گناه “حق الله” و “حق الناس” است.

تبیین سبک زندگی، رفتار و کنش، و نگاهی به خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س)

امام جمعه موقت دزفول با تبریک خجسته میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز ولادت امام خمینی(ره) به تبیین سبک زندگی، رفتار و کنش مردم از منظر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پرداخت و گفت: از منظر پیامبر گرامی اسلام هرکس حضرت فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من است و هرکس آن حضرت را آزار بدهد در آتش جهنم است.

وی افزود: به فرموده امام صادق(ع) کسی که فاطمه و حق او را بشناسد لیلةالقدر را درک کرده است.

امام جمعه موقت دزفول با بیان روایتی از امام زمان(عج) مبنی براینکه دختر رسول خدا برای من اسوه حسنه است به تبیین بخشی از خطبه فدکیه پرداخت.

معیار موحد بودن، اخلاص در گفتار و کردار درعمل است

حجةالاسلام والمسلمین خسروپناه اظهارداشت: حضرت زهرا(س) در این خطبه پس از شهادت به خدای متعالف معیار موحد بودن را اخلاص در گفتار و کردار عمل می‌دانست.

خطیب نمازجمعه این هفته دزفول افزود: اعتقاد به راه خدا منوط به اخلاص عمل در همه کارها و در تمامی عرصه‌های زندگی است.

امام خمینی(ره) با ملتی که زائیده اخلاص بود جهان را متحول کرد

امام جمعه موقت دزفول از امام راحل به عنوان یک موحد نام برد و افزود: امام خمینی(ره) با ملتی که زائیده اخلاص بود جهان را متحول کرد و این درحالی بود که ایشان در عراق و فرانسه در تبعید بود و در آن شرایط قدرت سیاسی و نظامی نداشت.

حضرت فاطمه زهرا(س) پس از عشق به توحید، محب ولایت و انفاق در راه خدا بود

حجةالاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) پس از عشق به توحید، محب ولایت و انفاق در راه خدا بود.

پدران و مادران در تربیت فرزندان خود به قرآن اهتمام ورزند و از ماهواره‌ها اجتناب نمایند

امام جمعه موقت دزفول ضمن تبریک روز مادر و تجلیل از همه مادران و بانوان و خدمات بزرگ آنان، مردم را به تلاوت و انس با قرآن توصیه کرد و یادآوارشد: پدران و مادران در تربیت فرزندان خود به قرآن اهتمام ورزند و از ماهواره‌ها اجتناب نمایند.

مردم در یوم الله ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان یاوه گویان آمریکایی و صهیونیستی زدند

حجةالاسلام والمسلمین خسروپناه در خطبه دوم نمازجمعه دزفول از حضور همه ملت شریف ایران و مردم قهرمان پایتخت مقاومت ایران، دزفول در راپپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن قدردانی کرد و گفت: مردم عزیز با لطف الهی و با عمل و شعارشان در این راهپیمایی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان آمریکایی و صهیونیستی زدند.

امام جمعه موقت دزفول همچنین با بیان این که امام جمعه دزفول بخاطر شرکت در مراسم چهلم دوشهید دزفولی در حادثه هواپیمای اکراینی در تهران هستند از حضور مردم فهیم دزفول در آئین اربعین سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم و سالگرد شهید سوداگر که در حسینیه ثارالله برگزار شد تشکر کرد.

وصیت نامه شهیدحاج قاسم به ما می‌آموزد ایشان به اصول توحید تا معاد و ولایت مداری اعتقاد کامل داشت

امام جمعه موقت دزفول در ادامه به تبیین نکاتی از مکتب با محتوا و عمیق شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: مطالعه وصیت نامه ایشان به ما می‌آموزد که حاج قاسم از اصول توحید تا معاد اعتقاد کامل داشت و بر ولایت مداری تأکید می‌ورزید.

“مقام معظم رهبری مظلوم است” مظلومیتی که گاه در بین افراد حزب الهی هم مشاهده می‌شود

وی افزود: حاج قاسم سرباز ولایت بود اما ایشان می گفت “مقام معظم رهبری مظلوم است” مظلومیتی که گاه در بین حزب الهی ها مشاهده می‌شود چرا که با گذشت یکسال از بیانیه گام دوم انقلاب کمتر به این مهم پرداخته شده است.

حاج قاسم قرارگاه حسین بن علی(ع) را ایران، و جمهوری اسلامی ایران را حرم می‌دانست

امام جمعه موقت دزفول امید به عفو الهی و انس با کاروان شهدا و توصیه به برادران و خواهران مجاهد و مسئولان و گروههای سیاسی و حتی مراجع معظم تقلید در دفاع از کشور و ولایت را از نکات دیگر وصیت نامه شهید حاج قاسم بر شمرد و گفت: حاج قاسم قرارگاه حسین بن علی(ع) را ایران، و جمهوری اسلامی ایران را حرم می‌دانست.

حاج قاسم در رنج بود و توصیه می‌کرد خدای متعال، قرآن و ارزشها را نباید فراموش کرد

وی با بیان اینکه حاج قاسم علیرغم شهرت نظامی، سیاسی و دیپلماسی و بین المللی در جهان، همیشه با شهرش کرمان در ارتباط بود و به خانواده‌های شهدا سر می‌زد و به مشکلات مستمندان رسیدگی می‌کرد.

امام جمعه موقت دزفول اظهار داشت: حاج قاسم در رنج بود و توصیه می‌کرد خدای متعال، قرآن و ارزشها را نباید فراموش کرد.

دیدگاه مرکز تحقیقاتی سلطنتی انگلیس که به آمریکا خط می‌دهد

امام جمعه موقت دزفول با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات اظهارداشت: مرکز تحقیقاتی سلطنتی انگلیس که به آمریکا خط می‌دهد یک میز در مورد ایران دارد که تلاش آن مشارکت حداقلی مردم در انتخابات و در نهایت متزلزل کردن پایه مردم سالاری ایران است.

باید به اشتغال جوانان، حل مشکلات کشاورزان و مشکل دین داری جوانان پرداخت

وی با بیان این مطلب که درد کشور اصول گرایی و اصلاح طلبی نیست افزود: باید به اشتغال جوانان، حل مشکلات کشاورزان و مشکل دین داری جوانان پرداخت.

ساختار بانکها عدالت گرا نیست

امام جمعه موقت دزفول با انتقاد از پرداخت میلیاردی وامها به برخی افراد و بی توجهی به هزینه ازدواج جوانان گفت: ساختار بانکها عدالت گرا نیست.

ساختار نظارتی مجلس معلول است

حجةالاسلام والمسلمین خسروپناه با انتقاد به برخی مصوبات مجلس گفت: ساختار نظارتی مجلس معلول است و نماینده باید اولین کارش تغییر این ساختار غلط باشد.

نمایندگان مجلس باید ساختار بیمه اخذ مالیات و کسب مالیات از وارد کنندگان و پزشکان و وکلا را اصلاح کنند

خطیب نمازجمعه این هفته دزفول افزود: نمایندگان مجلس باید ساختار بیمه اخذ مالیات و کسب مالیات از وارد کنندگان و وکلا و پزشکان پردرآمد را اصلاح کنند تا مشکلات کشور برطرف شود.

مردم در انتخانات مجلس شورای اسلامی حضور حداکثری داشته باشند

امام جمعه موقت دزفول با قدردانی از شورای نگهبان که زمینه حضور همه گروهها و سلیقه‌ها را فراهم آورده است بر حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

داوطلبان و طرفداران آنها برنامه‌های خود را معرفی کنند و از تخریب یکدیگر اجتناب ورزند

امام جمعه موقت دزفول افزود: داوطلبان و طرفداران آنها برنامه‌های خود را معرفی کنند و از تخریب یکدیگر اجتناب ورزند .

وی با تأکید بر لزوم رقابت سالم در جریان انتخابات و رفاقت بعد از آن افزود: منتخب مردم هرکس باشد باید حمایت و پشتیبانی شود.

باید نمایندگانی مؤمن، انقلابی، شجاع و کار آمد و عدالت گرا انتخاب کرد

امام جمعه موقت دزفول افزود: باید نمایندگانی مؤمن، انقلابی، شجاع و کار آمد و عدالت گرا انتخاب کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته دزفول در پایان ضمن تقدیر از نیروی انتظامی و دادگستری دزفول در افزایش ضریب امنیتی شهر، از رکود آموزشی و مشکلات ورزشی و قطعه قطعه کردن زمینهای کشاورزی و بیکاری جوانان و مشکلات هنرمندان در شهرستان دزفول انتقاد کرد.

 

متن کامل خطبه‌ها:

خطبه اول:

السَلامُ عَلَیْکُم جَمیعاً ورَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ

اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

آغاز خطبه نخست، سفارش می‌کنم همه سروران عزیز را و مخصوصاً نفس این کمترین را به تقوای الهی.

اُوصِیکُم عِبادَ اللّه وَ نَفسی وَ نَفسی وَ نَفسی بتَقوَى اللّه

تقوایی که به تعبیر قرآن وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَه مَخرَجاً وَ یَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِب اگر رزق مِن حَیثُ لا یَحتَسِب بخواهیم راهش تقوای الهی است و پرهیزگاری و دوری از گناه، چه گناهانی که مربوط به حق الله است، چه گناهانی که مربوط به حق الناس است، که حق الناس از حق الله از جهتی اهمیتش بیشتر است.

تبریک عرض می‌کنم در آستانه میلاد با سعادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا(سلام الله علیه) هستیم (صلواتی بفرستید) که مصادف است با سالروز ولادت رهبر و مولای عزیزمان حضرت امام خمینی(ره).

لذا تبریک عرض می‌کنم این ایام را ان‌شاءالله بر همه شما مبارک باد و خوشی و خرمی را به برکت حضرت زهرا(س) در زندگیتان، زندگی فرزندانتان، اولادتان و اقوام و بستگانتان داشته باشید.

من به همین مناسبت چون معمولا به سبک زندگی، خطبه اول را اختصاص می‌دهم و مباحث مربوط به رفتار و کنش انسانها از منظر اهل بیت(ع) چند تا نکته را تأکید بکنم از مکتب بی بی دو عالم فاطمه زهرا(س).

اولا پیغمبر اکرم محمد مصطفی(ص) فرمودند: مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ اِبْنَتِی فَهُوَ فِی اَلْجَنَّةِ مَعِی خیلی جمله عجیبی است. هرکس دخترم فاطمه(س) دوست بدارد در جنت با من است. چون می‌دانید بهشت مراتب دارد. پیغمبر در عالی‌ترین مرتبه بهشت قرار دارد. فَهُوَ فِی اَلْجَنَّةِ مَعِی بعد فرمود وَ مَنْ أَبْغَضَهَا فَهُوَ فِی اَلنَّارِ. هرکس هم آزار بدهد، اذیت کند، بغضی در فاطمه(س) ایجاد بکند او در آتش جهنم است. خوب پیغمبر به ما شاخص داد.

یا امام صادق(ع) می‌فرماید: مَن عَرَفَ فاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِها فَقَدْ اَدْرَکَ لَیْلَةَ الْقَدرِ کسی که فاطمه(س) را بشناسد، حق معرفت به فاطمه(س) پیدا بکند لَیْلَةَ الْقَدرِ را درک کرده است. ببین چه عظمتی فاطمه(س) دارد.

یا امام زمان (سلام الله علیه روحی له الفدا) می‌فرماید: إنَّ لِی فی إبنَةِ رَسولِ اللّه اُسوَةٌ حَسَنةٌ دختر پیغمبر، فاطمه زهرا(س) برای من اسوه حسنه است.

لذا دو سه نکته مربوط به الگو گیری از فاطمه زهرا(س) را می‌خواهم خدمت شما ذکر بکنم. یک درس، درس توحید است. عزیزان هر بدبختی داریم از شرک است، و هرکمال و بالندگی داریم از توحید است.

بی بی دو عالم فاطمه زهرا(س) در خطبه فدکیه می‌فرماید: وَ أشهَدُ أنْ لٰاإلٰهَ إلا اللّه وَحدَهُ لٰا شَرِیک لَهُ کَلِمَةٌ جُعِلَ الإخْلاصُ تَأوِیلَهٰا الله اکبر از این جمله. بعد از اینکه شهادت به یگانگی خدا دارد، می‌فرماید: این کلمه توحید لٰاإلٰهَ إلا اللّه کَلِمَةٌ جُعِلَ الإخْلاصُ تَأوِیلَهٰا می‌دانید یعنی چه؟ من ساده ترجمه‌اش کنم.

یعنی معیار اینکه ما ببینیم چقدر موحدیم یا نیستیم این است که ببینیم چقدر در گفتارمان و کردارمان اخلاص داریم. کَلِمَةٌ جُعِلَ یعنی خداوند تبارک و تعالی قرار داده است اخلاص را تأویل این کلمه. یعنی فقط توحید را نگوییم خدا یک است و دو نیست. که بعضی گفته‌اند. اینکه بگوید من به خدا اعتقاد دارم.

خوب این اعتقاد به خدا چقدر ظهور دارد در اخلاص در عمل؟ وقتی خطبه می‌خوانید، وقتی خطبه می‌شنوید، وقتی کار نظامی می‌کنید، وقتی کار انتظامی می‌کنید، وقتی کسب و کار دارید، کشاورزی می‌کنید، طبابت می‌کنید، دانشگاه هستید، حوزه هستید، هر قلمی و قدمی برمی‌دارید و برمی‌داریم، چقدر در آن اخلاص است. به هراندازه‌ای که اخلاص باشد ما به همان اندازه موحد هستیم.

اما هرچقدر از اخلاص دور بشویم، معاذالله از توحید دور هستیم. اگر از حقیر سؤال کنند یک عنوان برای امام ذکر کن. من می‌گویم امام رضوان الله تعالی علیه موحد بود، موحد بود.

عزیزان ما در بحثهای اعتقادی از توحید شروع می‌کنیم به معاد می‌رسیم. اثبات وجود خدا، صفات خدا، بعد اثبات پیامبری و نبوت و بعد امامت و بعد معاد. اولین بحث در عقاید توحید است. اما در عرفان، توحید آخرین منزل است. از یقظه و توبه و صبر و یقین و فلان شروع می‌کنند تا آخرین منزل توحید است. «امام موحد بود»

عزیزان حالا این ایام انتخابات است. آن کسی که  در صحنه انتخابات می‌آید، آن کسی که رأی می‌دهد، اخلاص در عمل برکت می‌ آورد.

لذا امام یک نفر جهان را متحول کرد؛ با چه چیز؟ امام قدرت نظامی داشت؟ امام قدرت سیاسی داشت؟ یک نفر بود تبعید شده در نجف، تازه وقتی از فرانسه، پاریس می‌خواست بیاید راهش که نمی‌دادند؛ فرودگاه را بستند. امام چه داشت؟ عزیزان ملتی داشت، ولی ملت او هم زائیده اخلاص امام بود. این توصیه بی بی دو عالم فاطمه زهرا(س) به ماست.

دوم: ولایت مداری و محبت به اهل بیت(ع) است بعد از توحید، ولایت است. أَنَّ اَلسَّعِیدَ کُلَّ اَلسَّعِیدِ حَقَّ اَلسَّعِیدِ مَنْ أَحَبَّ عَلِیّاً فِی حَیَاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ  چقدر عجیب است! این جمله فاطمه زهرا(س) است! سعید  کیست؟ که کل سعادت و حق سعادت را داشته باشد کیست؟ آن کسی است که علی(ع) را دوست بدارد. آن کسی است که محبت علی(ع) در جانش و وجودش و هستی او قرار بگیرد.

با علی(ع) نفس بکشد، با علی(ع) سخن بگوید، با علی(ع) زیست کند و با علی(ع) بمیرد. این است سعادتمند. این هم یک شاخص است. ببینیم بعد از توحید، در ذیل توحید هان! نه در عرض توحید نیست، در طول است. در ذیل توحید چه قدر این محبت به علی(علیه السلام و روحی له الفدا) چقدر این در عمل بینش ما، در منش ما، در کنش ما هست.

و سومین نکته در مربوط به حوزه‌های کنشی است. فرمود: این عالمه، دارای ولایت مطلقه، بی بی دو عالم فاطمه زهرا(سلام الله علیها) فرمود: حُبّب اِلَیَّ مِنْ دنیاکُم ثلاثُ می‌دانید نزد من از دنیا چه چیز محبوب است؟ سه چیز. تلاوة کتاب الله اینکه قرآن بخوانیم، با قرآن انس بگیریم، هروز، حالا یا صبح یا شب، فرق نمی‌کند. قرآن را فقط ماه مبارک رمضان انس نگیریم.

پدران من، مادران من، برادران من، خواهران من، نکند از دنیا برویم و قرآن را بلد نباشیم بخوانیم. نکند از دنیا برویم و معرفت به قرآن را پیدا نکنیم. چون در قیامت می‌گویند: اقرأ فارقع‌ بخوان و بالا برو.  یعنی هرچه قدر انسان با قرآن انس داشته باشد در دنیا، در آخرت هم  انس دارد. به او می‌گویند قرآن بخوان و بالا برو.

اگر کسی هم بلد نیست روخوانی قرآن را، ظاهر قرآن را، یاد بگیرد؛ از طلبه‌هایی که هستند، خیلی‌ها، اکثر شما، همه شما با معارف قرآن هم مأنوس هستید الحمدالله؛ حالا نه تنها ظاهر قرآن و تلاوت ظاهری قرآن که با معارف هم مأنوس هستید. حالا اگر کسی را می‌بینید در فامیلتان هست، در بستگانتان هست، تشویقش کنید به او قرآن یاد بدهید. بتواند از روی قرآن یک صفحه بخواند. فرمود تلاوة کتاب الله والنّظر فی وجه رسول الله فاطمه زهرا(س) می‌فرماید: دیدن پیغمبر(ص) برای من محبوب است.

و سوم والانفاق فی سبیل الله اینکه در راه خدا انفاق کنیم. ببین این چقدر مهم است. لذا حضرت زهرا(سلام الله علیه) هم همین طور، مرتب به فقرا و مستمندان انفاق می‌کرد، کمک می‌کرد. این سیره عملی و بینشی و منشی حضرت زهرا(سلام الله علیها) بود که خدمتتان عرض کردم.

خدایا ما را جزء مکتب حضرت زهرا قرار بده…

معارف حضرت زهرا(س) را در جان ما احیا بگردان.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ  إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ  فصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ  إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

خطبه دوم:

اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

اُوصِیکُم عِبادَ اللّه و نَفسی بتَقوَى اللّه

بعد از سفارش نفس این کمترین و نفوس شما بزرگواران به تقوای الهی، نکاتی را محضر شما در این خطبه دوم عرض می‌کنم.

ابتدا از همه ملت شریف ایران مخصوصاَ مردمان پایتخت مقاومت کشور، دزفول عزیز باید تشکر کرد و سپاس و دورود اولیاء الهی برشما بزرگوارانی که مثل همیشه قهرمانانه در ۲۲ بهمن امسال حضور پیدا کردید و به لطف الهی با عملتان، با شعارتان با حضورتان مشت محکمی بردهان یاوه گویان آمریکایی و صهیونیستی زدید.

و جا دارد باز تشکر کنم از سروران عزیزی که مراسم اربعین سیدالشهدای مقاومت را حاج قاسم عزیز را و سردار عزیز و شهیدمان، شهید سودا گر را دیشب در حسینیه ثارالله برگزار کردند؛ از همه عزیزانی که برگزار کننده بودند و حضور پیدا کردند، من تشکر می‌کنم که به یاد این شهدای بزرگوار هستید و باید هم باشید که سعادت ما در همین است.

همچنین در آستانه یا در اربعین شهدای هواپیما هم هستیم که دو نفر ظاهرا! از این دزفول قهرمان هم به شهادت رسیدند؛ شهیدان قادرپناه که رضوان خدا برآنها بود به خانوادشان تسلیت عرض می‌کنیم. مراسم اربعین ایشان را در تهران برگزار کردند و امروز هم امام جمعه محترم شرکت کردند که در آن مراسم حضور پیدا کنند.

باز من جا دارد از هیئت عزاداری سیاهپوشان تشکر ویژه‌ای بکنم که سیستم صوتی خود را در اختیار راهپیمایی ۲۲ بهمن قرار دادند و خدا خیرشان بدهند؛ این حرکتشان هم حرکت حسینی بود مثل همیشه که هیئت سربلند و باشکوهی دارند، این خدمت را هم امسال به این راهپیمایی داشتند؛ به همه عزیزان عرض ارادت می‌کنم و تشکر از خدماتی و تلاشهایی که داشتند.

اما دو تا نکته را من در این خطبه می‌خواهم به آن بپردازم. یکی تبیین مختصری از مکتب حاج قاسم سلیمانی چون وصیت نامه الهی و سیاسی ایشان دیشب قرائت شد؛ ناظر به این وصیت‌نامه می‌خواهم مکتب سلیمانی را توضیح بدهم. یک نکته هم درباره انتخابات دارم و دیگر زحمت را کم خواهم کرد.

عزیزان وصیت‌نامه ایشان را وقتی که می‌خوانید خیلی وصیت‌نامه با صفا و با محتوا و عمیقی است. اولاً شهادت می‌دهد به اصول دین، از توحید تا معاد و آنها را حق معرفی می‌کند؛ این خیلی مهم است.

و نکته دوم ولایت مداری و تأکید بر اینکه عزیزان ولایت را رها نکنید. اینکه عزیزان حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت می‌گوید: مقام معظم رهبری مظلوم است. شعار داده است؟ عزیزان بین همه مظلوم است. بین حزب الهی‌ها هم مظلوم است.

بیانیه گام دوم را مقام معظم رهبری پارسال نوشتند، امسال سالگرد این بیانیه بود. باور کنید من بسیاری در این جلسات حتی بچه‌های حزب الهی و مسجدی و جبهه فرهنگی انقلاب، آمار می‌گیرم؛ می‌گویم چند تا از شما این بیانیه را از اول تا آخر خواندید؛ از جمع ۵۰۰ نفر ۲۰ نفر دستشان را بالا می‌برند. مظلوم نیست؟

حاج قاسم یک چیز دیده است که می‌گوید مظلوم است. امید به عفو الهی را در این وصیت‌نامه‌اش اشاره کرده است. انس به کاروان و دوستان شهیدش را اشاره کرده است. اینها جزء مکتب است هان!  یعنی کسی می‌تواند بگوید من در مکتب سلیمانی هستم، ولی با شهدا انس ندارم، فقط شب جمعه می‌روم سر قبرهایشان فاتحه می‌خوانم. این جزء مکتب سلیمانی نیست. (انس قلبی)

نکته دیگر توصیه به برادران و خواهران مجاهد، توصیه‌هایی می‌کند. یکی از توصیه‌هایش این است، «امروز قرارگاه حسین بن علی(ع) ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر بماند، دیگر حرمها می‌مانند و اگر دشمن این حرم را از بین ببرد حرمی باقی نمی‌ماند؛ نه حرم ابراهیمی(ع) و نه حرم محمدی(ص).»

یک نکته‌ای هم دارد خطاب به مردم عزیز کرمان. ببینید سردار بین المللی، سردار ملی همیشه توجهش به شهر خودش و کرمان هم بود. نگفت حالا من یک آدم بین المللی هستم، همیشه با شهر خودش ارتباط داشت. به مستمندان و فقرای شهر کرمان گاهی اوقات شخصاً رسیدگی می‌کرد؛ این مکتب حاج قاسم است.

به خانواده‌های شهدا نکاتی دارد. خطاب به سیاسیون کشور، هم اصولگرا و هم اصلاح طلب‌ها. یک رنجی را مطرح می‌کند. یک رنج نامه‌ای دارد در همین وصیت‌نامه، ناظر به اصولگرا و اصلاح طلب‌ها که در فعالیتهایتان خدا، قرآن و ارزشها را فراموش نکنید.

عزیزان کسی که به خاطر پیروزی حزبش، به خاطر پیروزی گروهش، بخواهد دروغ بگوید، تهمت بزند، ناروایی کند، ارزشها را زیر پا بگذارد، خدا و پیغمبر را فراموش کند، از این، حاج قاسم می‌رنجد. این رنج در جان من هست چرا؟ واقعاً درد کشور ما اصول گرایی و اصلاح طلبی است؛ یا درد کشور ما اشتغال جوانان است؟ حل مشکلات کشاورزان است؟ مشکل دینداری جوانهاست؟ اینها درد جامعه است.

یک جوانی می‌خواهد ازدواج کند با این هزینه‌های سنگین. بعضی بانکها میلیاردی به افرادی وام می‌دهند، نوبت به جوانی که ازدواج کرده می‌رسد ۱۰ میلیون است، پدرش را در می‌آورند تا بخواهند یک وامی بدهند. این می‌دانید یعنی چه؟ یعنی ساختار بانک، عدالت گرا نیست؛ معنایش این است.

ساختار بانک عدالت گرا نیست. اگر عدالت گرا باشد باید وامش را در اختیار نیازمندان بدهد. نمی‌گویم نمی‌دهد. آقا باید رئیس بانک مرکزی کشور بیاید در صدا و سیما اعلام کند من دیگر نمی‌توانم بپذیرم رئیس بانک و شعبه‌ای بگوید من متوجه نشدم که مثلا ده میلیارد، صد میلیارد به نام یک بچه دو ساله است؛ من برخورد می‌کنم.

من اینجا به رئیس بانک مرکزی می‌گویم دستت درد نکند ولی به جای اینکه بگویی برخورد می‌کنم، ساختار بانکت را درست کن. ساختار بانکت غلط است و علت اینکه ساختار بانک غلط است برای اینکه ساختار درست را مجلس ما مصوب نکرده‌اند.

امام(رضوان الله تعالی علیه) فرمود: [مجلس] رأس امور است برای همین است. هر ساختار معیوبی را می‌بینید منشأ آن قانونی  غلطی است که در مجلس تصویب می‌شود. (تکبیر نمازگزاران)

خطاب به سپاهی، خطاب به ارتشی، خطاب به علما، خطاب به مراجع، همه را خطاب می‌کند در این وصیت‌نامه. خوب مرجعی اگر حامی ولایت نباشد چیزی از مرجعیت می‌ماند؟ نمی‌ماند. نتیجه حفظ ولایت حفظ مرجعیت است. بعد هم در آخر طلب عفو از همسایگانش، دوستانش، همکارانش کرده است؛ یاد رفیق شهیدش را هم کرده است که با هم به شهادت رسیدند.

یعنی این اوج محبت حاج قاسم عجیب بود. اوج اقتدار نظامی و امنیتی و دیپلماتیک ایشان و اوج محبت ایشان. طُوبی‏ لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ عزیزان دلتان را از این مکتب رها نکنید.

و اما نکته‌ای که درباره انتخابات می‌خواهم عرض بکنم و خیلی هم اذیتتان نکنم؛ عزیزان تأکید بنده بر مشارکت حداکثری است. الحمدالله این دوره هم به گونه‌ای شورای نگهبان کاندیداها را تأیید کردند که همه گروهها، همه اقشار، همه سلیقه‌ها، کاندیدای آنها هست. دیگر بهانه‌ای نیست کسی بگوید من در انتخابات شرکت نمی‌کنم؛ مشارکت حداکثری.

خطبه قبل، چهل روز پیش بود که محضرتان بودم؛ عرض کردم مرکز «چَتَم هاوس» مرکز تحقیقاتی سلطنتی انگلیس است. اصلا به آمریکا خط می‌دهد. مرکز بسیار مهمی است. بسیار استراتژیک است. یک میز درباره ایران دارد.

من متن کامل جمع بندی این میز را درباره ایران گرفتم ترجمه کردم؛ صریحا حرفش این است، می‌گوید: «ایران در انتخابات مجلس باید تلاش کنیم مشارکت حداقلی باشد، تا یکی از پایه‌های مهم نظام که مردم سالاری است آسیب ببیند.» مشارکت حداکثری خیلی مهم است.

لذا عزیزان حرفی نزنید مردم دلسرد بشوند. عزیزان کاندید‌اها بگویید برنامه خودتان چیست؟ طرفدارانشان هم همین طور. دیگر از فیلتر شورای نگهبان رد شده‌ است؛ تأیید شدند عزیزانی. چرا اینقدر تخریب یکدیگر؟

حضرت آقا بارها فرمودند: عبارتهایش هست من دیگرعبارتها را نخوانم؛ فرمود: به بهانه‌ای به اینکه حالا شما یک تعصبی علیه دشمن دارید و بحق هم دارید و باید هم داشته باشید، نیایید اگر کسی با فکر شما مثلا یک جوری همراهی ندارد زود او را متهم کنید به اینکه این ضد انقلاب است، این فلان است، از قطار انقلاب آدمها را پیاده کنید.

قطعاً ما اگر نقدی داریم باید به همدیگر نقد کنیم. در نقد، اخلاق و منطق را رعایت کنیم. شاخص ولایتمداری من نیستم که هرکس با من هم خوانی نداشت بشود ضد ولایت. شاخص ولایت، ولایت است.

بابا رهبری، آدمهایی که به زور می‌خواهند از قطار انقلاب پیاده بشوند با دو دست اینها را می‌گیرد. بعد آن طرف دست آقا را گاز می‌گیرد تا دست آقا پنجه‌هایش باز بشود خودش را بیاندازد پایین. آن وقت ما دو دستی آدمها را دائم از قطار انقلاب بیاندازیم بیرون. این کارها را نکنیم.

طرفداران کاندیداها و خود کاندیداها بیایند برنامه بدهند. آقا برنامه‌ها را جلو مردم بگذارید. عزیزان این شوخی نیست. ۹۰ نفر یواش بگویم رسانه‌ها نشنوند. ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده‌اند، یا به خاطر مشکلات اخلاقی یا به خاطر مشکلات مالی یا هردو.

بعضی ها مقام جمع الجمع دارند. هرچه فساد است با هم جمع می‌کنند. ۹۰ نفر، این می‌دانید یعنی چه؟ یعنی ساختار نظارتی مجلس معیوب است. من معتقدم نماینده‌ای که می‌خواهد مجلس برود اولین کار باید این باشد، ساختار نظارتی را درست کند. چرا نباید رأی‌ها شفاف باشد؟ لااقل بعضی موارد ممکن است بحث امنیتی باشد آن بحث دیگری است.

ساختار مجلس باید اصلاح بشود. نظارت درونی لااقل داشته باشند. یعنی وقتی می‌خواهند بیایند انتخابات بعدی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، نمی‌دانم نیروی انتظامی، نمایندگان شورای نگهبان، همه وهمه بسیج بشوند تازه بفهمند این آدم مثلاً مشکل اقتصادی داشته است؟ حالا بعد از آن می‌گویند آقا قوه قضاییه قرار شده است رسیدگی کند، اینها برخورد کند، محاکمه کند و فلان بعد از مرگ سهراب؟ نمی‌گویم برخورد نکنند، باید بکنند؛ قوه قضائیه باید از ایشان تشکر کرد انصافا دارند با اخلاص و زحمت گسترده دارند کار می‌کنند شبانه روز. مردم هم سپاسگذار هستند.

اما چرا ساختار نظارتی در درون مجلس نباشد که جلوی این مفاسد را بگیرد. آقا فرمود: نمایندگان مؤمن واقعی، انقلابی واقعی، عدالت گرا، شجاع، کارآمد. اصلا من می‌خواهم بگویم اگر نماینده‌ای کارآمد نباشد انقلابی نیست. ایمان او هم ضعیف است. اگر نماینده‌ای شجاع نباشد، عدالت گرا نباشد، این می‌شود اسمش را گذاشت انقلابی؟ می‌شود اسمش را گذاشت مثلا این آدم مؤمن واقعی است؟

البته ایمان انقلابی ذومراتب است؛ ولی هرچه قدر عدالت‌گراتر باشد، به درد مردم برسد، به درد محرومین برسد، درد مردم را گوش بدهد و کارآمد باشد، وزرا از او حساب ببرند؛ نه ۶ ماه در نوبت باشد تا یک وزیری با او ملاقات کند یا نکند؛ اقتدار و عدالت‌گرا باشد این از ویژگیهای انقلابی بودن است. البته از ویژگیهای انقلابی بودن، ولایتمداری در رأس است.

عزیزان من با کسی تعهد ندارم. هرکسی هم در این مسیر باشد؛ اولاً عزیزان در انتخابات رقابت است؛ تلاش کنید رقابت سالم، بعد از انتخابات رفاقت. هرکس هم رأی آورد همه ما باید کمکش کنیم. ولو کاندیدای مطلوب ما نباشد؛ باید کمکش کنیم. این شهر آباد بشود. اگر برای خدا قدم برمی‌داریم نباید بعد از انتخابات اگر کاندیدای مطلوب ما رأی نیاورد معاذالله بیاییم شروع کنیم به تخریب و یا کمک نکنیم  یا نه حالا من دستم می‌رسید گره را باز کنم، نمی‌کنم که به نام این نماینده نشود؛ این شرک است. این اخلاص نیست.

و نکته دیگر، نمایندگان مجلس این را باید بدانند ما مشکلاتی در مالیات داریم. عزیزان از کارگر مالیات می‌گیرند، از کسبه جزء مالیات می‌گیرند، از کارمند جزء، معلم جزء، مالیات می‌گیرند؛ اما وارداتچی‌ها چرا اینقدر وارداتهای عجیب و غریب، مالیات اینها کجا می‌رود؟

درآمدهای کلان بعضی از پزشکان مالیاتشان کجاست؟ وکلایی که درآمدهای میلیاردی دارند مالیلتشان کجاست؟ ساختار غلط است. ساختار مالیلتی ما غلط است. مجلس باید ساختار مالیاتی را درست کند. ساختار بیمه درمانی غلط است. مردم بیمه درمانی می‌شوند، بیمه تکمیلی می‌شوند، بعد وقتی می‌خواهند عملی را انجام بدهند، یک درمانی را بکنند، باز کلی از جیب خودشان باید هزینه کنند. ساختار بیمه غلط است.

(من نقد دارم به این ساختار مجلس، نه مجلس فعلی تنها و قبل از آن و قبل از آن… )

عزیزان نماینده‌ای که می‌خواهد به مجلس برود، باید به فکر اصلاح یک: ساختار خود مجلس باشد که نظارت درونی باشد، دوم: اصلاح ساختارهای مالیاتی، ساختار گمرک. رئیس قوه قضائیه می‌رود بندر عباس یا بوشهر می‌گوید مثلا در گمرک الان دو سال است کالاهایی هست همین طور مانده است. ساختار گمرک غلط است.

بابا من طلبه فلسفه و فقه این را می‌فهمم، این آقایانی که در مجلس هستند متوجه نیستند؟ ساختار بیمه، ساختار مالیات، ساختارهایی که نقش در اشتغال زایی و یا اشتغال زدایی دارد؛ اگر اینها حل بشود…

خوب مشکلاتی هم ما در دزفول داریم، مشکلات ما در دزفول چیست؟ یکی از بحثهایی که هنوز ناامنیتهایی که جسته و گریخته وجود دارد. البته انصافاً نیروی انتظامی و دادگستری، دادستانی واقعاً زحمت کشیدند؛ خیلی فرق کرده فضای فعلی با گذشته.

ولی عزیزان راهزن نباید جرأت کند به فکر و مخیله‌اش بیافتد که بخواهد راهزنی کند. این اقتدار امنیتی در دزفول باید برقرار بشود.

اگر نماینده‌ای می‌تواند این کار را انجام بدهد برود مجلس اگر نمی‌تواند استعفا بدهد برود کنار، انصراف بدهد از کاندیداتوری خود. مشکل ما در دزفول، عزیزان رکود در آموزش و پرورش است. با تشکر از زحمات همه عزیزان.

عزیزان دزفول جزء شهرهایی بوده است که دانش آموزانش بهترین رتبه‌ها را در رشته‌های عالی مثل پزشکی و اینها را می‌گرفتند. الان چرا رکود کردیم؟ چرا آموزش و پرورش اینقدر تنزل کرده است؟ مشکل ما در بحث ورزش، جوانان ورزشی؛ من با ورزشکاران جلسه داشتم؛ ورزشکار ما وقتی می‌خواهد در مسابقات شرکت کند باید از جیب خودش هزینه کند که برود، تازه یک مدال برای دزفول و جمهوری اسلامی بیاورد. چقدر ما به ورزشکارهایمان، چقدر ما به هنرمندانمان، چقدر به جوانان بی کار‌مان توجه داریم که ساختار درست بشود؟

عزیزان راه حل نماینده این نیست که هر بیکاری رفت دفترش یک نامه بزند آقا مثلا به فلان اداره. همین کار مرسوم غلط اندر غلط. با نامه مگر می‌شود اشتغال را حل کرد؟ وضع کشاورزی را در دزفول که قطب کشاورزی است، سامان بدهید ببینید چقدر اشتغال درست می‌شود. نیرو کم می آوریم. زمینهای کشاورزی را دارند تکه تکه می‌کنند، بعد نابود می‌کنند.

مشکلات ما در دزفول بعضی از این مشکلات فرهنگی است.  تابستان که می‌شود ببینید چه خبر است رودخانه دز، اینها مشکلات است.

و عزیزان اگر بخواهیم و همه هم نقش داریم؛ من خواهشم این است این پیامم را به همه عزیزان برسانید. رأی ندادن راهش نیست؛ رأی بدهید.

البته من بارها به وحدت، به انسجام توصیه کردم. تفرقه افکنی بد است. مخصوصاً در دزفول ما تفرقه قومیتی؛ همه که در این دزفول زندگی می‌کنند چه دزفولیهایی که از قبل بودند، چه لرها، چه بختیاریها، چه عربها، در این دزفول حرمت دارند. باید حرمتشان حفظ بشود.

به جای اینکه دعوای قومیتی را درست کنند، بیایند این عزیزانی که در این شهرهای مدرس و ولی آباد و اینها هستند بیایند شغل این جوانهای بیچاره را درست کنند. تفرقه درست می‌کنید؟ ولایتمداری و وحدت، حالا بعضی دوستان می‌گویند چرا اینقدر روی وحدت تأکید می‌کنید؛ عزیزان امام توصیه‌اش به چپ و راست آن زمان این بود وحدت وحدت وحدت.

من نمی‌خواهم بگویم همه بشوند یک کاندیدا. خوب معلوم است دیگر سلائق مختلف است. الحمدالله عرض کردم یکی از امتیازهای این دوره انتخاباتی این است که سلائق مختلف کاندیدا دارند همه آنها هم محترم هستند. وقتی از فیلتر شورای نگهبان رد شدند محترم هستند. البته شاخصها را خودتان می‌دانید، اشاره شد بر اساس آنها ان‌شاءالله پیش می‌رویم.

خدایا قسمت می‌دهیم به عزت و جلالت ما را ببخش و بیامرز…

تا ما را نیامرزیده‌ای از این دنیا مبر…

ما را جزء مکتب سلیمانی قرار بده…

دل سلیمانی را یک چشمه‌ای، یک بارقه‌ای از دل سلیمانی بر دل ما بیفکن…

خدایا شیعیان بحرین، یمن، شیعیان جهان نصرت عنایت بفرما…

داعش، وهابیت، صهیونیست، آمریکا نابود بگردان…

طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری عنایت بفرما…

خدایا قسمت می‌دهیم به عزت و جلالت ما را از سربازان خالص ولی امر قرار بده…

خدایا قسمت می‌دهیم چشمان ما را به جمال آقا امام زمان(عج) منور و روشن بگردان…

ظهورش را نزدیکتر بگردان..

ثوابی از این مجلس به ارواح طیبه شهدا، امام شهیدان، اموات این جمع مخصوصاً روح مطهر حاج قاسم و ابومهدی و همراهانشان و عزیزانی که در هواپیما به شهادت رسیدند نائل و واصل بگردان…

مرضای مسلمین شفای عاجل مرحمت بفرما…

وحدت و همدلی و اتحاد و ولایتمداری در مردم دزفول افزون‌تر بگردان.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم   إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ   وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا   فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا 

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید