.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

سردار سلیمانی از حضرت فاطمه الگو گرفته بود

سردار سلیمانی از حضرت فاطمه الگو گرفته بود

سردار سلیمانی از حضرت فاطمه(س) الگو گرفته بود و انس عجیبی با صحیفه سجادیه داشت.

زهرای مرضیه(س) برای ولایت مقابل ضد ولایت ایستاد و شهید سلیمانی نیز ذوب در ولایت بود و آرزو داشت بدنش در راه ولایت تکه تکه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز” در 13 دی ماه 1398 آئین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول با حضور اقشار مختلف مردم متدین و ولایتمدار و امام جمعه دزفول به امامت حجةالاسلام والمسلیمن حاج عبدالحسین خسروپناه امام جمعه موقت دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد.

سردار شهید سلیمانی مرد خدا، اهل تهجد و کثیرالبکا بود و با قرآن، و نهج البلاغه انس داشت

امام جمعه موقت دزفول در خطبه اول نماز ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، شهادت سپهد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و در تبین ویژگیهای ارزشمند این شهید والامقام گفت: سردار شهید سلیمانی مرد خدا، اهل تهجد و کثیر البکا بود و با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه انس و الفت فراوانی داشت.

وی با بیان اینکه یکی از سربازان ولی عصر(عج) امروز به شهادت رسید افزود: ایشان عارفی بزرگ بود و نسبت به اهل بیت علیهم السلام معرفت داشت و از رهبر انقلاب اسلامی بارها آرزوی شهادت را طلب می‌کرد.

خون شهید سلیمانی ریشه اسرائیل را می‌خشکاند

امام جمعه موقت دزفول تصریح کرد: همانطوریکه خون امام حسین(ع) ریشه بنی امیه را خشکاند خون شهید سلیمانی ریشه اسرائیل را می‌خشکاند.

سردار شهید، جریان مقاومت را بین المللی کرد و باعث اتحاد شیعه و سنی شد

حجةالاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به جشن داعشی‌های نابود شده و صهیونیست‌های بی دین در پی شهادت سردار سلیمانی گفت: سردار شهید، جریان مقاومت را بین المللی کرد و باعث اتحاد شیعه و سنی شد.

اسراییل و آمریکا بدانند اشک ملت ایران، اشک پایداری و استقامت و کینه علیه آمریکا و اسرائیل است

وی اظهار داشت: اسراییل و آمریکا بدانند اشک ملت ایران، اشک پایداری و استقامت است و هر قطره اشکی برای سردار یک کینه محکم علیه آمریکا و اسراییل در دل مسلمانان ایجاد می‌کند.

خون این شهید باعث استحکام انقلاب اسلامی و ایجاد جریان مقاومت ضد آمریکا در جهان می‌شود

امام جمعه موقت دزفول با بیان اینکه شهید سلیمانی در مقایل داعش ایستاد و آن را شکست داد، افزود: خون این شهید باعث استحکام انقلاب اسلامی و ایجاد جریان مقاومت ضد آمریکا و اسراییل در جهان می‌شود.

مزار شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندسی به مأمنی برای جوانان تبدیل می‌شود

خطیب نمازجمعه این هفته دزفول گفت: مزار شهید همدانی اکنون به مأمنی برای جوانان تبدیل شده است همین اثر را نیز مزارهای شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندسی خواهند داشت.

نیروهای مقاومت احساسی عمل نخواهند کرد و در فرصت مناسب ضربه محکمی به آنها خواهند زد

ححةالاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: ترس آمریکایی‌ها بعد از شهادت سردار سلیمانی از لحن و بیانشان مشخص است البته نیروهای مقاومت احساسی عمل نخواهند کرد و در فرصت مناسب و با تدبیر حکیمانه ضربه محکمی به آنها خواهند زد.

بدن تکه تکه شهید سلیمانی درختی ایجاد می‌کند و در دل‌ها زنده خواهد ماند

وی اظهارداشت: دشمن برای شهادت سردار سلیمانی بارها برنامه داشت؛ یک بار زیر حسینیه‌ای در استان کرمان کانال زده بودند و برای شهادت این سردار مواد منفجره کار گذاشته بودند.

امام جمعه موقت دزفول با بیان اینکه بدن تکه تکه شهید سلیمانی درختی ایجاد می‌کند و در دل‌ها زنده خواهد ماند، افزود: شخصیت وی مورد احترام همه جریان‌های سیاسی کشور بود و با هر اشاره مقام معظم رهبری، می‌دوید.

سردار سلیمانی از حضرت فاطمه(س) الگو گرفته بود

امام جمعه موقت دزفول همسرداری را از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) دانست و گفت: سردار سلیمانی از حضرت فاطمه(س) الگو گرفته بود و انس عجیبی با صحیفه سجادیه داشت.

حجةالاسلام والمسلمین خسروپناه مردم‌داری و ولایتمداری را از ویژگی های سردار سلیمانی عنوان کرد و افزود: این سردار یک مرکز خیریه در کرمان داشت و همواره به فقرا سرکشی می‌کرد.

زهرای مرضیه(س) برای ولایت مقابل ضد ولایت ایستاد و شهید سلیمانی نیز ذوب در ولایت بود

خطیب نمازجمعه این هفته دزفول با بیان اینکه شهادت حق سردار سلیمانی بود، اظهار داشت: زهرای مرضیه(س) برای ولایت مقابل ضد ولایت ایستاد و شهید سلیمانی نیز ذوب در ولایت بود و آرزو داشت بدنش در راه ولایت تکه تکه شود.

مشارکت حداکثری در انتخابات ضروری است

امام جمعه موقت دزفول در خطبه دوم نماز جمعه دزفول با اشاره به تلاش دشمن برای آسیب دیدن مردم سالاری در ایران در جریان انتخابات گفت: مردم و نامزدهای انتخابات باید به تصمیم شورای نگهبان احترام بگذارند.

حجةالاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: دشمن در لیبی جنایت کرد و اگر نظام به دست آنها بیفتد همین جنایات را نیز در ایران پیاده می‌کنند.

اختلاف سلیقه در انتخابات طبیعی است ولی وحدت و تقوا باید سرلوحه مردم قرار گیرد

حجةالاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به تخریب افراد در فضای مجازی گفت: اختلاف سلیقه در انتخابات طبیعی است ولی وحدت و تقوا باید سرلوحه مردم قرار گیرد.

اگر نمایندگان، قانون مالیات را اصلاح کنند هیچ نیازی به فروش نفت نیست

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به اهمیت جایگاه نمایندگان مجلس در تصمیمات کشور افزود: اگر نمایندگان، قانون مالیات را اصلاح کنند هیچ نیازی به فروش نفت نیست.

اگر فردی رد صلاحیت شد بداخلاقی نکنیم و به سایر داوطلبان رأی دهیم

امام جمعه موقت دزفول با تأکید بر لزوم ترغیب مردم برای مشارکت در انتخابات اظهار داشت: نیروهای خوب و ارزشی وارد عرصه انتخابات شده‌اند لذا اگر فردی رد صلاحیت شد بداخلاقی نکنیم و به سایر داوطلبان رأی دهیم.

مطالبه مردم، انتخاب مدیران شایسته و انقلابی و توانمند برای شهرستان دزفول است

وی انتخاب مدیران شایسته و انقلابی و توانمند برای شهرستان دزفول را مطالبه مردم خواند و افزود: دشمن چند سالی است جنگ شناختی را علیه ملت ایران به راه انداخته است.

حجةالاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: دشمن در این جنگ بدنبال تغییر محاسباتی مسئولان نظام و تغییر باورهای انقلابی مردم است.

مرثیه سرایی برای بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت سردار سلیمانی در آیین نماز جمعه برگزار شد.

نماز عصر در این آئین معنوی هم به امامت حجةالاسلام والمسلمین قاضی امام جمعه دزفول اقامه شد.

همچنین نمازگزاران دزفول بعد از نماز جمعه در محکومیت اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی از مصلای دزفول تا مسجدحضرت زینب(س) راهپیمایی کردند.

 

متن کامل خطبه

خطبه اول:

السَلامُ عَلَیْکُم ورَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ

اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلاً سوره احزاب آیه ۲۳

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ سوره بقره آیه ۱۵۶

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ امروز یکی از اولیاء الهی را از دست دادیم. یکی از اوتاد را از دست دادیم. یکی از سربازان ولی عصر(عج) را از دست دادیم. سردار سپهبد سلیمانی مرد خدا بود، عزیزان اهل تهجد بود، اهل بُکا بود، کثیر البُکا بود، اُنس عجیبی با قرآن و نهج البلاغه و صحیفه داشت. ما بارها که در بعضی جلسات توفیق می‌شد و محضر این عارف بزرگ را درک می‌کردیم، می‌دیدیم که گاهی اوقات از صحیفه سجادیه از بَر، قرائت می‌کرد و مشخص بود که چگونه با اهل بیت(ع)، هم به لحاظ معرفتی هم به لحاظ معنوی اُنس دارد. ذوب در اهل بیت(ع) است.

آرزوی شهادت داشت. به تعبیر مقام معظم رهبری امروز در آغوش رفقایش قرار گرفت. طُوبی‏ لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ شهید سلیمانی امروز جشن اوست. لحظه به لحظه آرزوی چنین وقتی را داشت. آن هم مانند مرادش اباالفضل العباس(ع)، مانند مرادش علی اکبر(ع) ارباً ارباً بشود. و مانند اباالفضل(ع) دستش قطع بشود و مانند مرادش حسین بن علی(ع) تکه تکه بشود.

او به افتخار خودش رسید. وَ هذا یوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیادٍ وَآلُ مَرْوانَ الان داعشیهای نابود شده جشن می‌گیرند. صهیونسیتهای بی دین جشن می‌گیرند. جشن بگیرند؛ شادی کنند. همانطوری که خون حسین بن علی(ع) ریشه بنی امیه را خشکاند، خون سردار سلیمانی ریشه اسرائیل را می‌خشکاند.(تکبیر نمازگزاران)

او به وصال خودش رسید. مگر مولایش امیرالمؤمنین(ع) عاشق شهادت نبود؟ وقتی در محراب، حضرت را مضروب کردند فرمود: فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَة بارها محضر مقام معظم رهبری عرض می‌کرد: آقا دعا کن من به شهادت برسم. بارها از ولیّ خودش می‌خواست.

ببینید عزیزان یک وقتهایی ما مثلا یک حالی پیدا می‌کنیم، می‌گوییم که خدایا توفیق شهادت نصیب کن. امام سردار سلیمانی هر لحظه دعایش این بود که به شهادت برسد. (هرلحظه). پرپر می‌زد؛ و البته کارهای بزرگی کرد و رفت. جریان مقاومت را سردار سلیمانی شهید، بین المللی کرد. کی تاریخ اسلام به خودش دیده است که فاطمیون و زینبیون و حشدالشعبی و جریانهای مختلف مقاومت اینگونه بسیج بشوند؛ سنی و شیعه در جریان مقاومت متحد بشوند.

این به دست این عارف بزرگ، سردار رشید اسلام تحقق پیدا کرد. دشمنان اسلام را، چهار دهه با آنها جنگید و آخرین حرکتش این جریان داعش را به زوال کشاند و یک جریان مقاومت بین المللی را نهادینه کرد؛ بعد در سن ۶۳-۶۲ سالگی هم روحش به وصال حق رسید. طُوبی‏ لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ

ما باید غبطه بخوریم. اسرائیل بداند، آمریکا بداند، این اشکِ ملت ایران اشکِ مقاومت است. اشکِ پایداری است. اشکِ استقامت است. هر قطره اشکی که مردم و ملت عزیز ایران و مردم مقاومت جهان برای شهید سردار سلیمانی بر گونه‌هایشان قرار می‌دهند، بدانند یک کینه محکمی در دلهایشان علیه صهیونیستها و علیه آمریکاییها ایجاد می‌شود.

ما محکمتر می‌شویم. عزیزان شهید سردار سلیمانی، مقاومت بین المللی ایجاد کرد. در مقابل داعش ایستاد و شکستشان داد. اما این را بدانید و می‌دانید آن خبائث نمی‌فهمند. آنها باید بدانند که خون این شهید نه تنها انقلاب اسلامی ایران را مستحکم کرد و نه تنها جریان مقاومت بین مسلمانان را تحکیم‌تر کرد، که یک جریان مقاومت ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی در جهان تحقق پیدا خواهد کرد.(تکبیر نمازگزاران)

الان مزار شهید همدانی در همدان ملجأ نسل جوان است. ساعتهای دو نصف شب بروید ببینید جوانها با چهره‌های مختلف می‌آیند و به شهید همدانی توسل می‌کنند؛ این خون شهید است. همین اثر را خونِ شهید ابومهدی در عراق خواهد داشت. همین اثر را خونِ شهید سردار سلیمانی در جهان خواهد داشت.

مزار او ملجأ آزادگان جهان خواهد شد. من می‌بینم آینده‌ای را که چگونه خونِ این شهید بر جهان اثرگذار است. همین الان شما نگاه کنید، خبرهایی که سنای آمریکا، مسئولان آمریکایی می‌دهند از لرز و ترسشان کاملا آشکار است. ترسیده‌اند، وحشت زده هستند. البته ما جریان مقاومت و فرمانده کل قوا و نیروهای نظامی احساساتی عمل نمی‌کنند. با یک تدبیری حکیمانه، ضربه‌ای بر آنها خواهند زد که تا هفت نسلشان درد بکشند.(تکبیر نمازگزاران)

شهید سردار سلیمانی را بارها برای تِرورَش تصمیم گرفتند و نقشه کشیدند. بارها. یک بار قرار بود با عماد مغنیه به شهادتش برسانند، موفق نشدند. یک بار که در حسینیه پدرشان که قرار بود، هفته آینده مراسم فاطمیه برگزار بشود منزل گرفتند این جریانهای نفاق و کانال زدند که زیر این حسینیه چند صد کیلو مواد منفجره بگذارند و در آن ایام فاطمیه سردار را به شهادت برسانند. بارها نقشه ترور ایشان را کشیدند. بار اول نبود.

این دفعه علی الظاهر موفق شدند. اما خیال نکنند. این خون، ریشه دار است. این بدنِ تکه تکه شهید سلیمانی درختی و شجره مبارکه‌ای را ایجاد می‌کند که نسل اندر نسل، سردار سلیمانی در دلها زنده بماند و خواهد ماند. شک نکنیم. این سردار محبوب همه ملت است. همه جریانهای سیاسی، فکری، اجتماعی عاشق او بودند. می‌دانید چرا؟ چون اهل دل بود، اهل خدا بود، اهل ریا نبود، برای خدا کار می‌کرد، عاشق ولایت بود.

عزیزان اشاره‌ای مقام معظم رهبری می‌کرد، می‌دوید. یاد بگیریم، اینها درس است. می‌دانید چرا؟ چون اینها همه الگویی است از فاطمه زهرا(س)، که هفته آینده ایام فاطمیه این حضرت است. مولایمان حضرت ولی عصر(عج) می‌فرماید: مادرم زهرا(س) الگوی من است. از قضا سردار سلیمانی خیلی تعلق به بی بی به فاطمه زهرا(س) داشت. شما این ویژگیهای مهمی که از بی بی دو عالم در تاریخ نقل شده است، ببینید عالمه بود، مفسر قرآن بود، مبلغ معارف اسلامی و پیامبر و نبی گرامی اسلام بود.

سردار سلیمانی هم همین طور، الگو گرفته بود. مرتب مشغول مطالعه؛ عرض کردم خدمتتان انس عجیبی به قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه داشت. منِ طلبه کم می‌آوردم. تعجب می‌کردم؛ نسبت به مناجات خمسه عشر آنقدر تسلط داشت؛ اصلا یک شبکه معنایی از این معارف امام سجاد(ع) ارائه می‌کرد. من درس می‌گرفتم. منِ طلبه‌ای که به هرحال کارم حوزه است. واقعا شاگردی می‌کرد.

از حضرت زهرا(س) الگو گرفته بود. همسرداری، مراعات امیرالمؤمنین(ع) از ویژگیهای حضرت زهرا(س) بود. خدمت به پدر بزرگوارش نبی اسلام، همه شما شنیده‌اید خاکستر سر پیغمبر می‌ریختند همین دختر کودک می‌رفت سر و صورت پیغمبر را تمیز می‌کرد، ام ابیها شد.

سردار سلیمانی، آن قدر مراقب بود نسبت به حقوق خانواده‌اش، نسبت به حقوق والدین خود. دست مادرش را می‌بوسید. پای مادرش را می‌بوسید. پای مادرش را روی چشمش می‌گذاشت. من همه اینها را مستند عرض می‌کنم هان! مقید بود هر هفته محضر مادرشان می‌رسید. این پیرزن را در بغلش می‌گرفت، تکریمش می‌کرد.

واقعاً باید تسلیت بگوییم به همسر بزرگوار و صبورشان و فرزندانشان، باید تسلیت بگوییم. خیلی ضایعه … ضایعه برای کل ملت سخت است. برای خانواده‌ای که همسری داشته باشند، محب و محبوب، عطوف، دلسوز، با اینهمه مشغله‌های بین المللی. اما نسبت به حقوق خانواده توجه ویژه‌ای داشت. همیشه هم به سربازانش می‌گفت، همیشه به نیروهایش می‌گفت: آقا مراقب خانواده‌هایتان باشید، قدرشان را بدانید، غفلت نکنید، حرمت برای خانواده‌هایتان قائل بشوید.

این الگویی از حضرت زهرا(س) است. حضرت زهرا(س) مربی دینداری فرزندانش بود. حسن و حسین(ع)، زینب و ام‌الکلثوم(س) نزد حضرت زهرا(س) شاگردی کردند. حالا بعضی هستند اصلا تربیت فرزند برایشان مهم نیست. حالا این فرزند در فضای مجازی هر جا می‌خواهد برود. به هر شبکه اجتماعی سرک بکشد. هر فیلمی ببیند. برایش مهم نیست.

حضرت زهرا(س) نسبت به تربیت فرزندانش نهایت توجه را داشت. همین ویژگی را سردار سلیمانی داشت. ما دوستان مشترک زیادی داشتیم. من با خیلی از رفقای عزیزی که در کرمان داریم که قرابت زیادی با سردار دارند و داشتند؛ بارها وقتی ذکر خیر ایشان می‌شد که حتی نسبت به فرزندانش که چه کتابی بخوانید؛ این کتاب مفید است. این رمان، رمانِ خوبی است. این توجهات را داشت، چون الگویش زهرا(س) بود.

و از همه مهمتر دو نکته دیگر است. مردمداری و ولایتمداری. عزیزان می‌دانستید سردار سلیمانی در کرمان یک مجموعه خیریه‌ای داشت خودش گاهی اوقات می‌رفت در خانه فقرا و مستمندان. می‌گفت: ما باید از نزدیک ببینیم فقیر چطور زندگی می‌کند؟ عین سیره امیرالمؤمنین(ع)، عین سیره حضرت زهرا(س).

سردار سلیمانی یکی از دغدغه‌هایش فقرای استانش بود. لذا با این همه مشغله‌های کاری که داشت، کارهای نظامی که داشت، باز این توجهات را به فقرا و مستمندان داشت. حالا ما تا یک کسی مثلا یا سؤال می‌شود مثلا آیا به مستمندین شهرتان توجهی دارید؟ خیلی سر ما شلوغ است. گرفتاریم. نمی‌رسیم. (مردمدار بود) لذا در دل مردم جا داشت.

و ولایتمدار بود. همانگونه زهرای مرضیه(س) ولایتمدار بود. زهرای مرضیه(س) برای ولایت مقابل ضد ولایت ایستاد. کتک خورد. سردار سلیمانی می‌گفت: من بدنم برای ولایت تکه تکه بشود. بارها آقا به ایشان می‌فرمودند شهید زنده. حضرت آقا به سه نفر فرموده شهید زنده؛ یکی از آنها سردار سلیمانی بود.

بارها آقا سر سردار سلیمانی را می‌بوسید. پیشانی سردار سلیمانی را می‌بوسید. اصلا این رابطه عاطفی حِکمی است. احساسی نیست. شهادت این عارف بزرگ، عزیزان اغراق نمی‌کنم شهید سردار سلیمانی عالمِ عارفِ سردار بود. عرض کردم کثیر البکا بود. بعضی دوستان می‎گفتند گاهی اوقات یک ساعت گریه می‌کرد، با خدای خودش مناجات می‌کرد.

به نظر شما این عارف حقش نیست به شهادت برسد؟ حیف نیست با مرگ طبیعی بمیرد؟ خسارت است. همانطوری که اهل بیت عصمت و طهارت به شهادت رسیدند. هفته آینده ایام فاطمیه است. سالگرد شهادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا(س) است.

رفتند در خانه‌اش؛ به جرم اینکه زهرا(س) ولایتمدار بود. می‌دانستند زهرا(س) پشت در هست. روضه زهرا(س) بخوانیم هدیه کنیم به روح شهید … خوشا به سعادت تو الان مهمان زهرایی سردار سلیمانی. ابو مهدی خوشا به سعادتتان الان مهمان امیرالمرمنین(ع) هستید. کنار حوض کوثر هستید.

آمدند در خانه زهرا(س) را آتش زدند. این روضه‌ای که می‌خوانم روضه احساسی نیست. آلوسی در روح المعانی این را ذکر می‌کند در جلد دوم است. می‌گوید که: در خانه را آتش زدند، داخل خانه علی(ع) شدند، فاطمه را دیدند، دید فاطمه(س) فریاد می‌زند یا ابتا یا رسول الله(ص).

آجرک الله یا صاحب الزمان(عج). عذرخواهم. عزیزان یک روز من در نجف توفیق شد در حرم امیرالمؤمنین(ع) منبری داشتم، عزیزان فرمودند: روضه حضرت زهرا(س) را بخوان. من بعد از صحبت شروع کردم به روضه حضرت زهرا(س) یک دفعه چشمم به گنبد حضرت خورد نتوانستم … محضر امیرالمؤمنین خجالت کشیدم. روضه حضرت زهرا(س) خواندن ساده نیست.

فریاد زهرا(س) را شنیدند یا ابتا یا رسول الله(ص). شمشیرش در غلاف بود بلند کرد به پهلوی زهرا(س) زد. بعد با تازیانه هم بر بازوی زهرا(س) زد. بعد که رفت جلو دید حسنین(ع) هستند. حسنین(ع) را هم تازیانه زدند. البته امیرالمؤمنین(ع) آمد گریبانش را گرفت بر زمین زد ادبش کرد؛ ولی خوب آن کاری که نباید می‌کرد، کرد.

ولی می‌دانید چه وقت بر علی(ع) سخت گذشت. بله وقتی دید بر زهرا(س) زمین افتاده است خیلی برایش سخت بود. اما وقتی شب داشت زهرا(س) را غسل می‌داد بیشترین درد علی(ع) آن لحظه بود، پهلوی شکسته زهرا(س) بازوی کبود شده زهرا(س) را … می‌گویند علی که فرمود آرام آرام گریه کنید، ناله علی(ع) به آسمان زبانه کشید. خدا می‌داند چه حالی علی(ع) پیدا کرد وقتی دستهایی شبیه دستهای پیغمبر دید زهرا(س) را تحویل پیغمبر داد.

لا حول و لا قوة الا باللَّه العلى العظیم

خدایا ما را ولایتمدار بمیران …

توفیق شهادت در راهت نصیب ما عنایت بفرما.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ  إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ  فصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ  إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

خطبه دوم:

اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

چون خطبه اول قدری طول کشید؛ خیلی هم تصدیع ایجاد نکنم، چند تا نکته را سریع عرض بکنم. یک مؤسسه سلطنتی در لندن هست، مؤسسه سلطنتی روابط بین الملل «چَتَم هاوس» که زیر نظر ملکه هست. یک میزی این مؤسسه دارد میز ایران است. بعد از این حوادث و آشوبهای اخیری که شد یک تحلیلی درباره ایران داشتند.

خیلی کوتاه عرض می‌کنم، بحث مفصلی است. چون بعضی عزیزان مسن در جلسه هستند نمی‌خواهم خیلی اذیت بشوند، لذا ناچارم به اختصار عرض کنم. والا شاید دو سه ساعتی وقت می‌خواهد این تحلیلی که این مؤسسه درباره ایران داشته را من تحلیل کنم.

تحقیق این مؤسسه درباره ایران بود. می‌گوید: ایران بر سه رکن استوار است. یک عدالت اجتماعی، دو استقلال خارجی آن و سوم مردم سالاری. بعد البته ایشان تحلیل می‌کند، تصمیمی که دولت درباره بنزین گرفت و فلان این کاری کرد که عدالت اجتماعی متزلزل بشود و می‌گوید ما باید کاری کنیم در انتخابات مجلس، مردم سالاری آسیب ببیند.

لذا عزیزان این نکته را توجه کنید؛ در این دوره انتخابات مجلس مشارکت حداکثری بسیار مهم است. حالا هر بزرگواری بیاید داخل صحنه انتخابات، شورای نگهبان هم تأیید کرد که حجت ما شورای نگهبان است و یا اگر یک وقت کاندیده مورد علاقه‌ای کسی داشت، شورای نگهبان تأیید نکرد، فاصله از نظام پیدا نکند. اگر کسی کاندیدایی را قبول ندارد و شورای نگهبان تأیید کرد، باز از نظام فاصله نگیرد. من می‌بینم بعضی عزیزان اگر فلانی تأیید نشد ما مثلا شورای نگهبان را یا نظام را قبول نداریم و یا اگر تأیید شد؛ چنین. نشود این، عزیزان. فاصله از ولایت نگیریم.

بعد از اینکه شورای نگهبان تأیید کرد، کاندیداهای مختلف طبیعتاَ می‌آیند همه عزیزان باید مشارکت کنند. مخصوصا دزفول که الحمدالله اقوام متعدد فرهیخته‌ای هم در دزفول عزیز است؛ همه باید مشارکت کنند. بعضی از عزیزانی که دلگرم نیستند، انگیزه ندارند، گِله مند هستند از گرانی و از مسائل دیگر که حق هم دارند، بدانید عزیزان اگر رکن مردم سالاری آسیب ببیند نظام می‌افتد دست اجانبی که دیدید بر احدی رحم نمی‌کنند؛ دیدید لیبی را چه کردند. البته ما یک دعوایی درون کشور خودمان داریم. آن بحثش سر جای خودش.

لذا عرض اولم این نکته است. حالا من خواهش هم می‌کنم عزیزان خوب من هم فراموش کردم، توصیه به تقوا هم عرض کنم از بس اذیت بودیم و اینجا سفارش بدهم به تقوا، عزیزان تقوا  اُوصِیکُم وَ نَفسی وَ نَفسی وَ نَفسی بتَقوَى اللّه عزیزان تقوا که یک زبان نیست، در انتخابات هم باید تقوا داشته باشیم.

چرا علیه همدیگر، صورت همدیگر را چنگ می‌زنیم؟ دروغ پشت سر همدیگر در فضای مجازی؛ چرا؟ خوب انتخابات یک عده موافق زید هستند، یک عده موافق عمر هستند، طبیعیت انتخابات این است. هیچ اشکالی هم ندارد، می‌تواند منشأ مشارکت هم بشود. البته ما تأکید فراوانمان بر وحدت است، بر انسجام است.

عزیزان کشور ما همین بودجه‌ای که برای سال ۹۹ تصویب شد به شدت کسری بودجه دارد. اما متأسفانه عده‌ای از نمایندگان تأیید کردند. نمایندگان ما اگر بیایند در داخل قانون مالیاتی، قانون مالیاتی را اصلاح بکنند ما هیچ نیازی به فروش نفت نداریم. نماینده خیلی جایگاه مهمی دارد، خیلی.

نماینده شأن آن تقنین ملی است و نظارت بر حسن اجرای آن قوانین است. کسانی باید مجلس بروند که این توان را داشته باشند. تشخیص آن با خود مردم است. هیچ کسی بر مردم بر این قضیه ولایت ندارد. کسی بگوید آقا باید حسن باشد و حسین نباشد … نه. خود مردم باید تشخیص بدهند. مردم ما شعور سیاسی آنها، درک سیاسی آنها درک خوبی است.

من درخواستم درخواست یک اقل الطلاب به شما بزرگواران این است، عزیزان وحدت در توسعه شهر داشته باشید. انسجام داشته باشید. همه اقشار مختلف مردم را ترغیب کنید بیایند در این انتخابات و این مشارکت حداکثری را داشته باشند. شورای نگهبان هم وظایف خودش را دارد دنبال می‌کند ان‌شاءالله به هر جمع بندی هم رسید همه ما تبعیت می‌کنیم؛ حالا اگر کاندید مطلوبمان تأیید شد فبها و اگر نشد کاندید دیگر.

من از دیروز بعد از ظهر تا غروب و شب با بعضی از عزیزان جلسه داشتم، کاندیداهای مختلف. الحمدالله نیروهای خوب، ارزشی، دغدغه مند، هر چند هر چقدر تجمیع کاندیداها صورت بگیرد، مردم خیلی متحیر نشوند. راحت‌تر تصمیم بگیرند. زحمت به مردم ندهند. البته بهتر است. توصیه امام جمعه محترم هم همین است.

حالا بعضی در فضای مجازی گاهی اوقات مطالبی را منتشر می‌کنند. من خواهشم این است این تقوای انتخاباتی را داشته باشیم. به همدیگر نسبت ندهیم. نظر خودمان را بگوییم. تحلیل هم بکنیم. اما به صورت هم چنگ نزنیم. دلها را با کدورت یکدیگر تربیت نکنیم. حیف است این چند روز دنیا مؤمنین اینطوری به جان هم بیافتند و اینگونه اختلاف پیدا بکنند و اینگونه خدای نکرده به همدیگر تهمت بزنند، نسبت بدهند. نکنیم این کار را. من کوچک همه شما هستم.

حالا هرکس از دوستان، چیزهایی درباره ما گفتند ما همه را حلال می‌کنیم. همه هم باید همدیگر حلال کنند. دروغها، نسبتها، گاهی اوقات، بابا دغدغه امام جمعه محترم این است؛ دغدغه مسئولین شهر همین است. اینجا جا دارد خیر مقدم عرض کنم؛ سرپرست جدید فرمانداری که تشریف آوردند ان‌شاءالله با وحدت بین مسئولین تلاش کنند، مدیران شایسته و بایسته و انقلابی و ولایی و توانمند برای این شهر انتخاب بکنند؛ این خواسته مردم است.(تکبیر نمازگزاران)

دشمن چند سال است یک جنگی شروع کرده به نام جنگ شناختی. این طلب شما، یک وقتی من مفصل درباره جنگ شناختی برای شما صحبت خواهم کرد؛ با مدرک و مستند هان! جنگ شناختی شروع کرده است. در جنگ شناختی دنبال تغییر محاسباتی مسئولین نظام هستند و تغییر باورهای انقلابی مردم هستند. این دو هدف آنها است. ان‌شاءالله یک فرصت دیگر ما درباره آن صحبت خواهیم کرد.

پروردگارا همه ما را ببخش و بیامرز …

عاقبت ما را ختم بخیر بگردان …

ولایتمدارمان بساز …

سرباز ولیّ زمانمان قرار بده …

چشمان ما را به جمال مولا منور و روشن بگردان …

اموات ما را با شهدای کربلا، ارواح، ذوی الحقوق، امام شهیدان، شهدای انقلاب، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، مخصوصاً شهید سردار سلیمانی را با حسین بن علی(ع) محشور بگردان …

رهبرمان پایدار …

ملتمان استوار …

زنانمان با حیا …

مردانمان با ایمان …

جوانمان با غیرت …

کسبه ما با انصاف …

عالمانمان با عمل …

دشمنانمان متزلزل بگردان.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم   وَالْعَصْرِ   إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ    إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید