.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

ماه مبارک رمضان فرصتی برای پرداختن به طروات روح ایمان و معنویت است.

ماه مبارک رمضان فرصتی برای پرداختن به طروات روح ایمان و معنویت است.

چکیده خطبه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز” در دومین جمعه از ماه مبارک رمضان  آئین باشکوه نماز جمعه با حضور مؤمنان روزه دار و به امامت حجة الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه امام جمعه موقت دزفول در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد.

دعوت به تقوای الهی

خطیب موقت نماز جمعه دزفول در خطبه اول نماز با تبریک حلول ماه رمضان و دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای پرداختن به طروات روح ایمان و معنویت است.

گرامیداشت وفات حضرت خدیجه(س)

وی با گرامیداشت وفات حضرت خدیجه(س) که سه سال قبل از هجرت اتفاق افتاد اظهار داشت: آن بانوی بزرگوار ام المؤمنین است که زندگیش را وقف نبی گرامی اسلام و دین خدا کرد و از آن حضرت باید درس مقاومت آموخت.

شاید در تاریخ امامت دوره فتنه انگیزی همچون دوران امام حسن(ع) وجود نداشته باشد

حجة الاسلام والمسلمین خسرو پناه همچنین با تبریک سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) به تبیین دوره فتنه در زمان آن حضرت پرداخت و افزود: شاید در تاریخ امامت دوره فتنه انگیزی همچون دوران امام حسن(ع) را نداشته باشیم، دوره ای که حتی برخی از شیعیان را با ثروت معاویه فریب دادند و با ظلم آشکار به آن حضرت، امام را مجبور به صلح کردند.

ماه رمضان ماه قرآن و نهج البلاغه است و انس با این کتاب در دنیا ملازم انس با امیرمؤمنان(ع) در آخرت است

امام جمعه موقت دزفول در آستانه سالروز شهادت حضرت امام  علی(ع) مردم را به مطالعه و فهم دقیق از نهج البلاغه آن حضرت دعوت کرد و اظهار داشت: باید از این کتاب مهم و روش استفاده مناسب از ترجمه ها و تفاسیر خوب آن را بکار برد و موضوعات مهمی چون پاکدامنی، روشهای تربیت، مسئله جهاد، حکومت داری، پرهیزکاری و درس اخوت و برادری را نه تنها در ماه رمضان بلکه در تمام سال از آن حضرت آموخت.

وی افزود: ماه رمضان ماه قرآن و نهج البلاغه است و انس با این کتاب در دنیا ملازم انس با امیرمؤمنان(ع) در آخرت است.

تبیین سخنان مهم مقام معظم رهبری در خصوص معرفی ماهیت غرب مدرن

حجة الاسلام والمسلمین خسرو پناه در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان دزفول به تبیین سخنان مهم مقام معظم رهبری در خصوص معرفی ماهیت غرب مدرن پرداخت و گفت: آمریکا در مدت سه سال تلاش کرد مقام معظم رهبری را غیر علمی مطرح کنند اما منظومه فکری معظم له در نمایشگاه اخیر کتاب تهران بیشترین فروش را در میان کتب اندیشه ای داشته است و تلاش آمریکا با سخنان اخیر مقام معظم رهبری به هدر رفت و آنها را عصبانی ساخت.

زیاده خواهی های آمریکا، از تجربه های درس آموز است

امام جمعه موقت دزفول با تأکید بر مطالعه بیشتر سخنان اخیر مقام معظم رهبری توسط مسئولان اظهار کرد: زیاده  خواهی های آمریکا، از تجربه های درس آموز است و مسائل اقتصادی را نباید در برجام گره زد زیرا ماهیت آمریکا و غرب عهد شکنی است و نباید به آنها اعتماد کرد.

غرب به دنبال تغییر نگرش در زندگی مسئولان و مردم ایران است

وی افزود: غرب به دنبال تغییر نگرش در زندگی مسئولان و مردم ایران است و آنها به دنبال عقب افتادگی ایران هستند.

تجلیل از پایداری مردم دزفول و حضرت آیت الله قاضی(ره)

امام جمعه موقت دزفول در فرازی دیگر از خطیه های نماز جمعه دزفول به سوم خرداد آزاد سازی خرمشهر و ۴ خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول اشاره کرد و با تجلیل از مرد مقاومت و سیدالاستاد حضرت آیت الله قاضی(ره) امام جمعه فقید دزفول گفت: ایشان مردی مقاوم، مخلص و با تقوا بودند که در مقابل حملات موشکی و هوایی دشمن بعثی در کنار مردم ایستادند.

برشمردن آثار مقاومت مردم دزفول خوزستان و ایران در منطقه و ضعف رژیم صهیونیستی

دکتر خسروپناه با برشمردن آثار مقاومت مردم دزفول، خوزستان و ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: کمترین اثر این مقاومت پیروزی ایران در جنگ تحمیلی و شکست حزب بعث برغم حمایت کشورهای غرب و شرق بود.

امام جمعه دزفول از استمرار انقلاب اسلامی، ایجاد روحیه استکبار ستیزی در بین مردم جهان و پیروزهای جبهه مقاومت در انتخابات اخیر در عراق و لبنان و نیز شکست طرحهای بن سلمان در منطقه و ضعف رژیم صهیونیستی را بخش دیگری از آثار مقاومت ایران و دزفول یادکرد و افزود: در جریان حمله اخیر سوریه  که ۱۱ نقطه حساس رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت دشمن صهیونیستی به ضعف و زبونی و با واسطه برخی کشورها به التماس ایران اسلامی افتاد.

موقعیت مسئولان به عزت مردم است و مردم در برابر این ناملایمات صبوری می کنند

حجة الاسلام  والمسلمین خسروپناه در فرازی دیگر از خطبه ها توسعه اقتصاد مقاومتی را توصیه مقام معظم رهبری دانست و ضمن انتقاد از بی تفاوتی برخی مسئولان نسبت به مسائل و مشکلات شهرستان دزفول گفت: موقعیت مسئولان به عزت مردم است و مردم در برابر این ناملایمات صبوری می کنند.

انتقاد از وزیر کشور و استاندار خوزستان

امام جمعه موقت دزفول با انتقاد شدید از وزیر کشور و استاندار خوزستان گفت: شأن مردم دزفول نیست که شهرشان چند ماهی بدون فرماندار باشد، چرا مسائل مهم مردم را سیاسی و قومی می کنند؟

دزفول شایسته فرمانداری قابل، توانمند و در شأن این شهرستان است

وی افزود: ظرفیت توسعه اقتصادی شهرستان دزفول بیشتر از شهرهای دیگر است و دزفول شایسته فرمانداری قابل، توانمند و در شأن این شهرستان است.

بی توجهی به شهرستان دزفول خیانت به خون شهدا است

دکتر خسرو پناه بی توجهی به شهرستان دزفول را خیانت به خون شهدا دانست و گفت: مقاومت دزفول در دنیا بی نظیر است و باید به مطالبه به حق مردم این شهرستان در خصوص تسریع در معرفی فرماندار اقدام شود.

گفتنی است نماز عصر به امامت حجة الاسلام والمسلمین قاضی امام جمعه دزفول با حضور خیل عظیم نمازگزاران مؤمن و روزه دار دزفول اقامه شد.

متن کامل خطبه ها:

خطبه اول:

سَلامُ عَلَیْکُم جَمیعاً ورَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ

اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ 

اُوصِیکُم عِبادَ اللّه وَ نَفسی وَ نَفسی وَ نَفسی بتَقوَى اللّه، در آغاز سخن در خطبه نخست، نفس خودم را مخصوصا و نفوس شما عزیزان را به تقوای الهی سفارش می کنم.

تبریک عرض می کنم حلول ماه مبارک رمضان را و خدا را شاکریم که فرصتی مجدد نصیب همه ما عنایت کرد تا در این ماه عزیز به طراوت روح ایمان و معنویت بپردازیم.

مقام معظم رهبری در دو شب گذشته در جمع مسئولان نظام تعبیر زیبایی داشتند فرمودند ماه مبارک رمضان نسبت به ماه های دیگر سال مانند دو سه ساعت قبل از اذان فجر است که خدای سبحان توصیه و سفارش کرده است که وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَکَ عَسَى أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَحْمُودًا

چطور خدای سبحان این همه تأکید می کند اهل سحرخیزی باشید، و این سحر خیزی و دو سه ساعت قبل از اذان صبح زمانی است که حال کمتر یا بیشتر یک زمان ویژه است که انسان اگر به نماز شب و سحرخیزی بپردازد و این را نافله خاص الهی قرار دهد خداوند انسان را به مقام محمود و پسندیده قرار می دهد. مقام و منزلت بسیار بالایی است.

و این ماه مبارک رمضان هم چنین جایگاه مهمی دارد که خوابش هم عبادت است، ذکرش عبادت است، قرائت آیات قرآن ثواب ختم قرآن را دارد و مخصوصا شب های قدری که لحظات ویژه ای است که ان شاءالله همه باید بهره مند شویم.

در این خطبه نخست من می خواهم به سه مناسبت اشاره کنم. یکی وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها است که سه سال قبل از هجرت اتفاق افتاد و این بانوی بزرگوار ام المؤمنین در خدماتی که به نبی گرامی اسلام و به اسلام داشت و زندگی اش را وقف اسلام کرد. این بانوی بزرگوار ام المؤمنین است. باید همیشه به یاد آن بانوی بزرگوار باشیم و ایشان را گرامی بداریم.

از درس مقاومت این بانو هم باید درس گرفت. مقاومت های فراوانی که کرد و نبی گرامی اسلام و دینش را یاری کرد و یاری رساند.

مناسبت دیگر سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام است که در ۱۵ رمضان و در سال سوم قمری آن حضرت به دنیا آمد و درس مهمی هم که از آن حضرت باید گرفت درس بسیار بسیار مهم، درس حلم است.

چون می دانید شاید در تاریخ امامت، ما دوره ای به فتنه انگیزی دوران عصر امام حسن(ع) سراغ نداشته باشیم. خیلی دوره بسیار بدی بود. بعضی از شیعیان فریب خوردند و فریب معاویه را خوردند، از ثروت معاویه و نیرنگ معاویه، امام حسن(ع) را رها کردند بسیار ظلم آشکاری به امام حسن مجتبی(ع) شد.

امام را مجبور کردند صلح را بپذیرد البته مواد صلح بسیار عالی بود ولی معاویه به هیچ کدام عمل نکرد. ولی آنقدر فتنه زیاد بود حتی بعضی شیعیان خالص که من نام آنها را نمی برم معترض شدند و به امام حسن(ع) اعتراض کردند که چرا صلح کرد.

واقعا دوره فتنه عجیبی بود و امام حسن مجتبی(ع) با حلمش توانست آن ایام را مدیریت کند.

و سومین مناسبت هم چون در ماه مبارک رمضان داریم شهادت حضرت مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب(ع) است که در ۲۱ رمضان سال ۴۰ قمری اتفاق افتاد. من به همین جهت سفارشی که می خواهم خدمت همه شما عزیزان و خودم داشته باشم این است که از مکتب نهج البلاغه امیرالمؤمنین(ع) بهره ببریم.

اولا روش استفاده و قرائت و فهم نهج البلاغه را یاد بگیریم. نهج البلاغه خواندن روش خاصی دارد بعضی ها نهج البلاغه را بد می خوانند، بد می فهمند و گرفتار تفکر التقاطی می شوند، در تاریخ اسلام داشته ایم در تاریخ انقلاب داشته ایم.

پس اولا روش استفاده از نهج البلاغه، خواندن نهج البلاغه، قرائتش و فهمش را باید یاد گرفت.

ثانیا از ترجمه های خوب نهج البلاغه و تفسیرهایی که نوشته شده استفاده کنیم.

و ثالثا موضوعات مهمی در نهج البلاغه هست مثل پاکدامنی، روش های تربیت، مسئله جهاد، حکومت داری، انصافا نکات ارزنده ای دارد، ویژگی های پرهیزکاری، نحوه ارتباط با برادران و در واقع درس اخوت و برادری، همه اینها درنهج البلاغه هست و برای ما قابل استفاده است.

و رابعا بعد از اینکه از نهج البلاغه استفاده کردیم در سبک زندگی مان آنها را بکار بگیریم. یعنی بعد از معرفت و بعد از بینش نوبت به کنش و عمل و رفتار ما بر طبق نهج البلاغه است.

خلاصه یک جمله عرض کنم ماه رمضان ماه قرآن و نهج البلاغه است استفاده ببریم البته در طول سال از نهج البلاغه استفاده کنیم، نکند روزی برسد که در حال احتضار بسر ببریم و یک دور نهج البلاغه امام علی(ع) را نخوانیم. وااسفا

عزیزان انس با نهج البلاغه در دنیا ملازم با انس امیرالمؤمنین(ع) در آخرت است اگر می خواهیم در آن عالم با علی(ع) انس بگیریم در این عالم با نهج علی(ع) باید انس گرفت. ببینیم علی(ع) درباره دنیا چه می گوید الدُّنْیَا تَغُرُّ وَ تَضُرُّ وَ تَمُرُّ

در باب اوصاف اهل تقوا چه می گوید. توصیه هایی که مؤمنین را به علم نافع می کند. وَقَفُوا أسمَائهم عَلَی العِلمِ النَّافِعِ لَهُم

انس بگیریم با نهج البلاغه علی(ع). علی(ع) فیاض حکمت است. محضر امیرالمؤمنین(ع) در نجف مشرف می شوید از او حکمت بخواهید. و باران حکمت امیرالمؤمنین(ع) سرازیر است برای هرکسی که طالب باشد، هرکسی که طالب باشد.

از خدای سبحان خواستاریم که ما با مکتب علی(ع) آشنا بگرداند.

همه ما را عامل به مکتب امیرالمؤمنین(ع) قرار بدهد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم   قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ الْفَلَقِ   مِن شَرِّ‌ مَا خَلَقَ    وَمِن شَرِّ‌ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ    وَمِن شَرِّ‌ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ    وَمِن شَرِّ‌ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ 

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

خطبه دوم:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم  

عِبادَ اللّه اُوصِیکُم اُوصِیکُم اُوصِیکُم وَ نَفسی وَ نَفسی وَ نَفسی بتَقوَى اللّه، خداوند ان شاءالله به همه توفیق بدهد در این ماه مبارک رمضان از تقوای الهی برترین بهره را ببریم. تقوای بینشی، تقوای منشی، تقوای نگرشی و تقوای کنشی. ان شاءالله

در این خطبه دوم چند بحث مهم دارم که محضرتان عرض می کنم. یکی اینکه سخنان بسیار مهمی مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام در باب زیاده خواهی های آمریکا و اینکه مسئولین از تجربه های درس آموز بهره مند شوند و استفاده کنند.

و همچنین مسائل اقتصادی را به برجام گره نزنند. و توصیه هایی از این قبیل و بحث بد عهدی که آمریکا در خروج خود از برجام داشت، نکات مهمی را فرمودند. اولا بنده به مسئولان عزیز شهرستان دزفول، مسئولان نظامی، انتظامی، مسئولان اداری یک خواهش دارم سخنان مقام معظم رهبری که پریشب داشتند حتما با دقت چندبار گوش دهند و مطالعه کنند.

دوستان می دانند بنده سال ها پیرامون فرمایشات حضرت آقا کار کرده ام و با جمعی از محققین کتابی با عنوان منظومه فکری مقام معظم رهبری نوشته ایم در دو جلد. که الحمدلله مورد استقبال قرار گرفته در نمایشگاه امسال هم بیشترین فروش کتاب را در کتاب های اندیشه ای همین کتاب داشت.

می دانید آمریکائیها سه سال تلاش کردند و هزینه کردند، سه مرکز پژوهشی مأموریتشان این بود که مقام معظم رهبری را یک شخصیت غیر علمی معرفی کنند. که اینجا جا نیست که من نام بعضی از محققین این سه مرکز را ببرم.

وقتی این کتاب سال گذشته منتشر شد تلاش سه ساله آمریکائی ها هدر رفت، بسیار هم عصبانی شدند و کتاب هم مورد اقبال قرار گرفت، الان ظاهرا به چاپ چهارم رسیده است.

من برای چه اینها را عرض کردم؟ برای اینکه این را بگویم کل فرمایشات مقام معظم رهبری که ما در منظومه فکری ایشان در دو جلد چاپ کرده ایم یک طرف، سخنان ایشان در پریشب در جمع مسئولین نظام یک طرف. خواستم بگویم که این سخن من العلمٍ است. هوایی حرف نمی زنم، سخن واقعی است.

یک ساعت و نیم ایشان در جمع مسئولان سخن گفتند و صحبت کردند و ماهیت غرب مدرن را توضیح دادند. سخنان ایشان اصلا یک غرب شناسی بود.

بحث برجام یک گوشه از سخنان ایشان بود. بحث اینکه اقتصاد کشور را به برجام گره نزنید یک گوشه دیگر از سخنان ایشان بود.

اصل گوهر فرمایش ایشان غرب شناسی مدرن بود. آقا به این غرب مدرن نمی توانید اعتماد کنید، ماهیتش عهدشکنی است. چقدر ما می خواهیم این را تجربه کنیم که مدام اعتماد کنیم به غرب مدرن و بخواهیم کشورمان را با تعلق به غرب مدرن توسعه دهیم.

هزاران سال هم این کار بکنیم عقب مانده ایم چون اجازه نمی دهند ما پیشرفت کنیم. لب اللباب سخن ایشان بود خواهش می کنیم این را حتما مباحثه کنند مسئولین در شورای فرهنگی، شورای فرمانداری، شورای شهر. بنشینید فرمایشات مقام معظم رهبری را یک دور مرور کنید. مباحثه کنید.

چون مهمترین نکته تغییر نگرش غرب زدگی است که در بعضی از ماها پدید آمده است. این مطلب اول

مطلب دوم این دو مناسبت مهم که امروز به همین مناسبت دوستان و عزیزان جمع شدند یکی سوم خرداد و دیگری چهارم خرداد است که با عنوان فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی را در سوم خرداد و روز دزفول و روز مقاومت و پایداری را روز چهارم خرداد نامگذاری کرده اند.

و عزیزان زحمت کشیده اند و در شهرهای مختلف تهران، قم، اصفهان و ظاهرا شیراز برنامه داشته اند و در دزفول هم که عزیزان شاهد بودید.

من اجمالا مطلع هستم که عزیزان ماه هاست برای جلسه امروز زحمت کشیدند و تلاش کردند. دست همه شان را می بوسم و قدردان همه شان هستیم. عزیزانی که پشت صحنه روی سن هم نیامدند که آنها را ببینیم ولی با تمام زحمت و تلاش این برنامه روز مقاومت را گرامی داشتند و مراسم بسیار خوبی برگزار شد، من از همه مسئولان و دست اندرکارانی که پیگیر این برنامه ارزشمند بودند تشکر می کنیم.

اجازه بدهید مرد مقاومت دزفول را سید الاستاد حضرت آیت الله قاضی رضوان الله تعالی علیه گرامی بداریم که افتخار بنده این بود، افتخار بنده این بود هم از محضرش درس فقه آموخته ام و هم درس ادب، و اگر ذره ای خداوند عنایتی به این حقیر و کمترین که بیش از این قابل نداشته از برکت عنایات این مرد بزرگ بود که من همیشه به یادش هستم و همیشه دعاگوی ایشان، ایشان هم همیشه به یاد ما هست.

و این مرد بزرگ، مرد مقاوم، مخلص، باتقوا، که خدا ذره ای از اخلاص این سید بزرگوار را در ما عنایت کند. خیلی باتقوا بود.

من یادم هست گاهی از جبهه که بر می گشتم محضر ایشان، همان روز که من از منطقه برمی گشتم خدمت ایشان می رفتم برای درس شرایع، تا محافظان به ایشان می گفتند خسروپناه آمده بلند می شد و ما را در بغل می گرفت و کلی اظهار محبت می کرد.

و چقدر تواضع می کرد، نه نسبت به حقیر نسبت به تمام رزمندگان اینگونه بود. یاد ایشان را فراموش نکنیم عزیزان. به ایشان توسل کنید مرد اجابت دعاست. مرد بزرگی بود در این شهر، مرد بزرگی را از دست دادیم و سایر علمای این شهر و سایر بزرگان و شهدا و رزمندگان دفاع مقدس.

مرحوم علامه مخبر دزفولی و سایر بزرگان، شهدای عزیزی که سالها از محضر ایشان استفاده کردیم و بهره مند شدیم. گرامی بداریم این ایام را و این را بدانید عزیزان این مقاومتی که مردم ایران و مردم دزفول داشتند در برابر هجمه موشک ها و توپ ها و راکت ها این هدر نرفت آثار فراوانی داشت.

اولا کمترین اثرش پیروزی جنگ تحمیلی بود، این کمترین است. شکست حزب بعث و شکست کشورهایی که جنگ جهانی سومی علیه ایران درست کردند، ولی از آثار این مقاومت استمرار انقلاب اسلامی ایران بود.

از آثار این مقاومت روحیه استکبار ستیزی در دنیاست. ما هر جای دنیا که می رویم از کشورهای اروپایی و آفریقایی گرفته جنوب غرب غرب آسیا، شبه قاره وقتی می رویم در جمع شان در جمع ارتدکس ها، در جمع کاتولیک ها، در جمع پروتستان ها، در جمع بودائیها، هندوها همه و همه روحیه استکبرستیزی پیدا کرده اند، همه نگاهشان نسبت به آمریکا نگاه منفی است.

عزیزان این اثر این مقاومتی است که شما مردم دزفول و خانواده های شهدا داشتند، جانبازان داشتند. پیروزی مردم منطقه در انتخابات اخیر عراق و لبنان خیلی مهم است، که یک اشاره اجمالی عرض خواهم کرد.

شکست طرح های بن سلمانی که هنوز شروع نکرد گرفتار شده و به احتمال قوی دارد از درد زخم های رو به مرگش آزار می بیند. بن سلمانی که رجز می خواند و ایران را تهدید می کرد به احتمال قوی یک ترقه بازی او را داغون کرده است. و ان شاأالله که خبر مرگش را خواهیم شنید.

از آثار مقاومت شما مردم دزفول و مردم ایران این ضعف عظیم رژیم صهیونیستی است که ۶ روز جهان عرب با او جنگید شکست خوردند، عقب نشینی کردند، مجبور شدند صلح کنند.

الان در سوریه چند راکت و چند موشک با رده های خیلی پائین به مناطق رژیم صهیونیستی از بلندی های جولان از منطقه قنیطره شلیک کردند ۱۱ نقطقه حساس را زدند، بلافاصله مسئولان رژیم صهیونیستی رفتند انگلیس، رفتند آلمان، فرانسه، روسیه و التماس کردند تو رو خدا به ایران بگویید بس است ما غلط کردیم، ما دیگر جنگ نمی کنیم، ما تسلیم شدیم، ما عقب نشینی می کنیم ما شلیک نمی کنیم. شروع کردند به غلط کردن گفتن.

وزرای خارجه این کشورها که نام بردم پشت سرهم به وزارت خارجه ما تماس می گرفتند این رژیم صهیونیستی رژیم اسرائیل می گوید بس است. بابا سوریه شلیک کرده است ما که همکاری نکرده ایم.

این عزت مال روز مقاومت است، مال مقاومت مردم دزفول و مردم خوزستان و مردم ایران است.(تکبیر نمازگزاران)

از آثار مقاومت همین انتخابات لبنان و عراق است. انتخابات لبنان عزیزان قانونی مصوب دارد از سال ۱۹۶۰ که تا الان جاری است اینگونه بود که هر طایفه ای در درون خود کاندیدا معرفی می کرد، سهمیه مشخصی داشت.

نصف کرسی ها سهم مسیحیان بود، نصف دیگر مال بقیه، شیعیان و سنیان و علویان.

البته جمعیت مسیحیت ۲۷ درصد است ولی یک قانون غیرعادلانه ای است. ولی اینگونه بود قانون که سنی به سنی رأی می داد، شیعه به شیعه، مسیحی به مسیحی.

آمده اند یک اصلاحیه ای به این قانون زدند گفتند که سهمیه ها را دست نزدند همان نصف مسیحی بماند، حزب الله بسیار زرنگ و زیرک خدا حفظ کند سید حسن نصرالله را، یک نابغه است، چطور؟ آمدند یک اصلاحیه به این قانون زدند گفتند در هر منطقه ای مسیحی ها به شیعیان یا سنیان یا سنیان به شیعه یا مسیحی و غیره می توانند رأی دهند، منطقه بندی کردند مثلا بیروت ۱، بیروت ۲ ؛ جبال ۱، جبال ۲، این را مصوب کردند.

حزب الله آمد لیستی ارائه داد که در آن سنی و مسیحی هم بود علاوه بر شیعه، همچنین اصلاحی انجام دادند و لیست حزب الله اول شد. و حزب الله ۷۵ کرسی از ۱۲۸ کرسی پارلمان را بدست گرفت.

یک نکته ای هم هست این را توجه داشته باشید قانونی در لبنان است هر قانونی که بخواهد در پارلمان یا در دولت تصویب شود دو سوم رأی نیاز دارد، حزب الله آمده با جریان میشل عون رهبر جنبش میهنی آزاد که فرمانده سابق ارتش لبنان و رئیس جمهور لبنان بوده با ایشان متحد شده اند الان دو سوم رأی را دارند حالا نابغه بودن سید حسن را بگویم.

با این وجود که لیست حریری بعد از لیست حزب الله است و شکست خورد اما آمدند دنبال این هستند که سعد حریری نخست وزیر شود.

خوب دقت کنید چون توطئه عربستان دنبال اختلاف شیعه و سنی در لبنان است. حزب الله به دنبال این است که سعد حریری نخست وزیر شود که شاید خبرهایش را در آینده بشنویم اما با یک تیم قوی که در مجلس است. یعنی قدرت مجلس در اختیار مقاومت، اجرا بدست سعد حریری که هر دو توی دهان عربستان سعودی ملعون بزنند.

و این نقشه بسیار نابغه گونه است. و الحمدلله دارد به نتیجه هم می رسد و مقاومت پیروز شد در لبنان. این اثر مقاومت مردم ایران است.

در عراق هم به شرح ایضا. در عراق البته حضور مردم از دور قبل کمتر بود، شیعیان هم کمتر ۴۴ درصد و نیم مشارکت کردند. ولی باز مقاومت پیروز شد. حزب سائرون مقتدا صدر ۵۴ کرسی را بدست گرفت حزب فتح بدریون حشدالشعبی آقای عامری ۴۷ کرسی را بدست گرفت. حزب العبادی ۴۲ کرسی، حزب دولت قانون آقای نوری مالکی ۲۵ کرسی، حزب الحکمة الوطنیه آقای عمار حکیم ۱۹ کرسی، حزب الوحدة الوطنیه ایاد علاوی که سکولارند و گرایش های آمریکائی هم دارند ۲۲ کرسی که جالب است از این ۲۲ کرسی ۵ تا شیعه و ۱۷ تا سنی است.

کردها هم آرائی داشته اند وقت نیست آمار بدهم. و یک نکته بگویم الان ۱۹۸ کرسی یعنی ۶۰ درصد پارلمان بدست احزاب شیعه است، و تمام این گروه های شیعه بخاطر اینکه جزء جریان مقاومت بودند در عراق رأی آورده اند یعنی آن حزبی که آمریکائی ها از آنها حمایت کرد کمترین رأی را آورده اند.

یعنی حتی مقتدا صدر که رأی اول را آورد و ۵۴ کرسی را بدست آورده که البته با بعضی از چپ های قدیم هم ائتلاف پیدا کرده و لیست آنها یکدست نیست و بر خلاف لیست حشدالشعبی که ۴۷ نفری که کرسی بدست آورده اند همه یکدست هستند. ولی مردم به خاطر شعار مقاومت به همه شان رأی دادند، بخاطر روحیه استکبارستیزی و مقابله با آمریکا مردم به آنها رأی داده اند.

مدتی هم دنبال این بودند شاید همان العبادی نخست وزیر شود فعلا مشغول رایزنی هستند ولی گروه های شیعه باید در مجلس و پارلمان عراق بالانس شود، الان بالانس شده است.

یعنی طوری است که نمی تواند یکی بر دیگری غلبه پیدا کند و جریان مقاومت هم در مجلس است. اینکه بعضی ها می گویند که بعدا ممکن است ایران … نه کاملا همراهند با ایران و الحمدلله توطئه و نقشه هم عربستان سعودی و هم آمریکا در عراق هم شکست خورد. اینها آثار مقاومت همین مردم است. عرض کردم کمترین اثر آن پیروزی جنگ تحمیلی بود. اینها آثار بزرگی است که مقاومت این مردم عزیز داشت.

اما عزیزان اینجا با این همه مقاومت، بار سنگین مسئولین دزفول را سنگین تر می کند مطالبات مردم دزفول را از استاندار محترم، از وزیر کشور محترم مضاعف می کند. تا کی باید دزفول ما فرمانداری اش با سرپرستی اداره شود؟ البته دوستان زحمت می کشند، سعیشان مشکور، من دست بوس همه شان هستم.

کار می کنند تلاش می کنند تلاش شان هم یکی از آثار عزیزان همین نشست امروز بود ولی شأن دزفول نیست. چرا مسائل مهم خدمات مردم را سیاسی می کنند بعضی ها؟ من نمی دانم مخاطبم را استاندار قرار دهم یا وزیر کشور؟

حالا آن اتفاقی که افتاد و آن بنده خدا را نصب کردند و چه آبروریزی شد. تا کی؟

بابا دزفول با شهرهای دیگر فرق دارد. ظرفیت توسعه اقتصادی در دزفول بیش از شهرهای دیگر است. چه نقشه ای برای دزفول دارید؟ چه تدبیری دارید؟ چه برنامه ای دارید؟ چرا برای محرومیت زدایی فکری نمی کنید؟

تا کی مقام معظم رهبری تأکید کند اقتصاد مقاومتی را توسعه دهید در شهرستان ها توسعه دهید؟ چرا گوش نمی دهید؟ استاندار عزیز چرا گوش نمی دهی؟ وزیر کشور چرا بی اعتنایی نسبت به دزفول؟(تکبیر نمازگزاران)

از حیای مردم غره نشوید. از حلم مردم غره نشوید. از صبر مردم غره نشوید.

من خطیب طلبه کمترین این جمع اگر اینجا خطبه می خوانم به عزت مردم است. ما چه کاره ایم؟ آبروی ما مال مردم است. هر موقعیتی داریم مال مردم است. چرا بی اعتناییم؟ چند ماه و چند سال باید دزفول بی فرماندار باشد؟ عرض کردم سرپرستان عزیز که هستند زحمت می کشند سعیشان مشکور.

من الان روی یک شخص خاص نظر ندارم هر کسی آدم توانمند و قابل در شأن دزفول انتخاب کنید. دعوای قومی و سیاسی بازی را کنار بگذارید. به والله به شهدا خیانت می کنید.

من که از کسی طلبی ندارم. دنبال چیزی نیستم. نه بدهکار کسی هستم و نه طلبکار کسی. دلم برای این شهر می سوزد عرض کردم مقاومت دزفول در دنیا چه کرده است. باید بی توجه بود؟ من دست همه تان را می بوسم به این شهر توجه کنید.

استاندار عزیز توجه کن به این شهر. وزیر کشور توجه کن به این شهر دولت محترم توجه کن به این شهر.

باز نه خوب است این همه شخصیت های برجسته دزفولی در کشور دارند خدمت می کنند به دولت خدمت می کنند به نیروهای نظامی خدمت می کنند به نیروهای انتظامی خدمت می کنند. سران خیلی از اینها شخصیت های دزفولی هستند چرا باید نسبت به دزفول اینقدر بی اعتنا بود؟

من که عذر خواهم از این مردم. خجالت می کشم از این مردم. من وقتی پیاده از منزل می روم دلم می سوزد این مردم جلوی راه من را می گیرند درد و دل می کنند شرمنده شان می شوم.

خدایا ما را بیامرز…

عاقبت ما را ختم به خیر بگردان…

توطئه دشمنان را به خودشان برگردان…

خدایا شیعیان و سایر مسلمانان مظلوم جهان را نصرت عنایت بفرما…

مردم بحرین، شیعیان بحرین نجات بده…

آمریکا و اسرائیل نابود بگردان…

وهابیت، داعش نابود بگردان…

صحت و سلامتی به رهبر عزیزمان عنایت بفرما…

مردم عزیزمان را در ظل توجهاتش پیروز بگردان…

خدایا قسمت می دهیم روح امام، شهدا، اموات، ذوی الحقوق، حضرت آیت الله قاضی عالی بگردان…

فرج آقا امام زمان را نزدیک تر بفرما…

قلبش را از ما شاد بفرما…

اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ…

تُعِزُّ بِهَا الاِسْلامَ وَاَهْلَهُ…

وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ…

وَتَجْعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاةِ اِلى طاعَتِکَ…

وَالْقادَةِ اِلى سَبیلِکَ…

وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم    قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ   مَلِکِ النَّاسِ  إلَهِ النَّاسِ  مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ   الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ   مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید