.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

مردم با حضوردر انتخابات ؛ نماینده ای توانمند، متخصص، صالح، خادم و دلسوز انتخاب کنند

استاد خسروپناه

مردم با حضوردر انتخابات ؛ نماینده ای توانمند، متخصص، صالح، خادم و دلسوز انتخاب کنند

خلاصه خطبه ها

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجد دز ؛ آخرین نماز جمعه سال نود ظهر دیروز با حضور باشکوه مردم و به امامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه ، امام جمعه موقت دزفول و حضور “آیت سید محمد کاظم صدیقی” و حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی قاضی  دزفولی اقامه گردید .

دکتر خسروپناه خطیب جمعه این هفته در ابتدای سخن با دعوت خود و عموم مردم به رعایت تقوی الهی ، پیشاپیش عید ایرانی و اسلامی نوروز را تبریک گفته و با بیان مقدمه ای  در خصوص نشاط و شادی بیان داشت : شادی ضد کسالت و حزن و داشتن رضایتمندی از عمق جان است . بعضی ها هستند که نشاط دارند ولی رضایتمندی ندارند . رضایتمندی بعنی داشتن رضا نسبت به هر آنچه انسان در زندگی خویش دارد .

ایشان با توصیه به قدردانستن نعمت های بزرگ خدادادی ،سلامت ،عمر،جوانی و استعداد خوب را از جمله نعمت های طبیعی و تکوینی اعطایی از سوی خدای سبحان برشمرده و افزود : خداوند دوست دارد که اثر نعمتش را در بندگانش ببیند . لذاست که مرتب نعمتش را بر بنده اش نازل می کند .

رئیس پژهشگاه حکمت وفلسفه ایران ؛ نعمت اسلام و تشیع را بزرگترین نعمت از سوی خداوند رئوف و کریم دانسته و گفت : یکی از چیزهایی که نشاط معنوی می آورد؛ علم و دانش اندوزی است . انسان هایی که اهل سحر خیزی ،نماز و رابطه ی با معرفت با خدا هستند ، دارای نشاط معنوی می باشند و هرگاه با آنها روبرو می شوی خواهی دید با یک زندگی ساده و بی آلایش ،از شادمانی و نشاط بی نظیری برخوردارند .

خطیب جمعه این هفته شهرستان دزفول در ابتدای خطبه دوم با خیر مقدم محضر آیت اله صدیقی و تشکر از حضور وزیر محترم ارشاد اسلامی به جهت کلنگ زنی و اقتتاح مجتمع فرهنگی کوی مدرس در کوتاه ترین زمان ، چهلمین روز عروج سردار شهید ، دکتر حاج احمد سوداگر را تسلیت گفته و بیان داشت : من از نزدیک ایشان را می شناختم و در چندین عملیات شجاعت و رشادت و خستگی ناپذیری این مرد را دیده بودم . شهید سوداگر هم شخصیت ارزشمند نظامی و هم شخصیت فرهنگی یود . راه اندازی پژوهشگاه دفاع مقدس و تدوین دایرت المعارف دفاع مقدس یکی از ثمره های پر برکت عمر ایشان است .

خسروپناه” در ادامه با تسلیت ۲ اسفند سالروز ارتحال فرزند برومند حضرت امام (ره)، حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد ، ولایتمداری آن مرحوم نسبت به پدر بزرگوارش و سپس رهبر معظم انقلاب را بزرگترین ویژگی یادگار امام دانست .

امام جمعه موقت دزفول ، در ادامه با اشاره به سالروز ملی شدن صنعت نفت، با توصیه مدیران به افزایش صادرات غیرنفتی گفت : اقتصاد اگر مبتنی بر محصولات نفتی باشد ، شکست خورده است . . ما داریم به سرعت نفت را مصرف می کنیم و هیچ قناعتی هم نداریم . با این سیر ، آیندگان برما خرده خواهند گرفت . نفت باید نقش مهم خود را سیاست بین المللی ایران  ایفا کند .

استاد حوزه و دانشگاه با تشکر از حضور حماسی مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ،حضور بی نظیر مردم را چون مشتی محکمی بر دهان تهدیدهای نظامی و خیالی دشمن دانسته و خطاب به نمازگزاران گفت : مردم عزیز دزفول در دور دوم نیز همانند دور اول با مشارکت حداکثری خود نماینده اصلح، صالح و خادم و دلسوز  را انتخاب می کنند. چرا که آینده چهار سال آتی شهرستان متاثر از انتخاب نماینده خواهد بود .

امام جمعه موقت دزفول در پایان خطبه دوم سرنگونی حاکمان مستبد عرب و بیداری مردم منطقه و جهان را مانند “جنبش وال استریت” را ، از نشانه های روشن گسترش اسلام واقعی در قلوب مردم جهان دانسته  افزود : بیداری اسلامی در منطقه جدی و ایساتدگی مردم بر اهدافشان نیز نشانه جدی بودن مردم برای ایجاد تحول های بیشتر است . آمریکا، اسرائیل و انگلیس در مقبال توده عظیم مردم هیچ غلطی نمی توانند بکنند . مقاومت ۳۳ ساله مردم ایران زیر پرچم اسلام ، درس عظیمی به دنیای آزاده بود که امروز شاهد گوشه های از آن هستیم .

حجت الاسلام خسروپناه سخنان خود را با توسل به امام زمان (عج) به پایان برد

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید