.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

مشکلات دزفول با تدبیر، وحدت مسئولین،نخبگان، مردم و مدیریت امام جمعه حل شدنی است

مشکلات دزفول با تدبیر، وحدت مسئولین،نخبگان، مردم و مدیریت امام جمعه حل شدنی است

خلاصه خطبه ها

خطبه اول

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز” نماز جمعه این هفته شهرستان دزفول به امامت “حجت الاسلام والمسلمین دکترخسروپناه” امام جمعه موقت دزفول در محل مصلی امام علی دزفول و با حضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه دزفول”حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی” و مردم خداجوی دزفول برگزار گردید

خطیب جمعه دزفول در خطبه اول نماز با توصیه نفس خود و جمع حاضر به رعایت تقوی الهی،عاقلان و اندیشمندان را صاحب تقوی الهی برشمرده و با تشریح بخشی از آیین معاشرت در اسلام به استناد حدیث شریف امام سجاد(ع) گفت:هر کس حاجتی ار برادر دینی خود برآورد،به تحقیق کاری در راستای رضایت حق انجام داده است .

ایشان رفع ستم ،پوشانیدن لباس،تزویج جوانان و کمک به فقرا در هر چارچوب و قالب را رئوس معاشرت اسلامی از دیدگاه پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت ایشان دانسته و با تسلیت ایام جانگداز سوگواری پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) ، پیامبر را رحمت اللعالین برای همه انسانهای عالم هستی دانست.

“رئیس پژوهشگاه حکمت و فلسفه ایران” در ادامه سخنان خود به مشکلات دزفول پرداخته و افزود: هر کس در این شهر زندگی می کند برای ارتقای رشد ،توسعه ،امنیت و رفاه و امنیت مسئولیت دارد .ما بیش از گذشته به وحدت و هم دلی کارگشای مسئولین، مردم و نخبگان نیاز داریم چرا که وحدت بدون حضور هر کدام از آنها به نتیجه مطلوب نخواهد رسید .

حجت الاسلام خسروپناه به اقدامات مدبرانه اخیر در شهرستان برای ارتقای وحدت مورد اشاره با مدیریت امام جمعه محترم اشاره نموده و تصریح کرد:مشکلات چون ناامنی علیرغم تلاشهای نیروهای خدوم انتظامی و بسیج ، نه یک شبه بوجود آمده و نه یک شبه حل می شود لذا با حرکت بوجود آمده و تدوین نقشه راه و پیوند سه رکن مردم،مسئولین و نخبگان ودوری مردم از مسایل حاشیه ای، مشکلات حل شدنی است .

ایشان در ادامه با بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در اولین سخنان مشروح خود پیرامون انتخابات گفت :مردم با بصیرت ایران اسلامی با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری توطئه ها و طرح های آمریکا و اسراییل را خنثی می کنند. آمریکا منتظر برگزاری انتخابات و رصد حضور مردم است تا بتواند نقشه های شوم خود را علیه نظام اسلامی اجرا کند.

امام جمعه موقت دزفول به تشریح حوادث بین المللی اخیر پرداخت و یادآور شد:شیعیان بحرین و عربستان ، در ظلم حاکمان مستبد گرفتار شده اند.

“حجت الاسلام خسروپناه” وضعیت سوریه را حساس خواند و افزود: بشار اسد بیشترین اقدامات را برای ایجاد امنیت و آرامش در کشور سوریه انجام داده ولی متاسفانه ترورسیت ها دست از اقدامات شنیع خود نمی کشند.

بشار اسد پیشنهاد انتخابات پارلمانی با حضور ناظران بین المللی را داد ولی با مخالفت صریح مثلث شوم ترکیه ، عربستان و قطر مواجه شد.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه نمود: متاسفانه برخی در رسانه ها اعلام می کنند که جمهوری اسلامی نباید از سوریه حمایت کند در حالیکه حمایت ایران از سوریه حمایت از مظلوم است و حداقل باید مواضع خود را از طریق سخن گفتن علیه تروریست ها بیان کنیم.

تروریست ها طبق طرح و برنامه ای که داشتند می خواستند دو ماهه سوریه را تصرف کنند ولی مردم این کشور با بسیج عمومی از این اقدام جلوگیری و نگذاشتند مانند لیبی مرکز تمرکز فرق مختلف شوند.

“حجت الاسلام خسرو پناه” ویرانی را حاصل حضور آمریکا در کشورها عنوان کرد و حمایت قطر از تروریسیت ها را محکوم کرد.

ایشان به تصویب قانون اساسی اسلامی در مصر اشاره کرد و گفت: ایران قصد دارد با ایجاد ارتباط با مصر مشکلات سوریه را مطرح و برای حل آنها چاره اندیشی کند.

گفتنی است نماز عصر به امامت امام جمعه دزفول” حضرت حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی اقامه و مراسم عزاداری رحلت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) به همت ستاد نماز جمعه دزفول قبل از نماز در محل مصلی امام علی”ع” برگزار شد

خطبه دوم

عبادالله اوصیکم و نفسی به تقوالله ، باز مجدداً نفس این کمترین را و ارواح پاک شما را و نفوس پاک شما را به تقوای الهی سفارش می کنم ؛ بعضی ایام ایام زمینه ساز برای تقوای الهیست شاید یکی از آن روزها همین روزیست که سالروز ارتحال نبی اکرم و امام حسن مجتبی علیه السلامهماست .

خدا رحمت کند حضرت آیت الله العظمی بهجت را بارها می فرمود این مطلب را که ما هرچه جستجو کردیم هیچ ذکری را برتر از ذکر صلوات نیافتیم و یکی از راههای ریسدن به تقوا هم ذکر صلوات بر محمد و آل محمد است .

خوب عزیزان چون عزاداری هم کردید سعی می کنم در این خطبه ی دوم سریع مطالبم را عرض کنم .

به سه مطلب بسنده می کنم یک مطلب درباره ی شهر عزیزمان دزفول و یک مطلب درباره ی کشور عزیزمان ایران و یک مطلب مربوط به جهان اسلام ، و بعد هم توفیقی باشد ذکر مصیبتی هم خواهیم خواند .

نکته ای که درباره ی دزفول عرض می کنم این است که ما بیش از گذشته به وحدت و انسجام و همدلی و همیاری نیاز داریم …وحدت هم که گفته می شود عزیزان معنایش این نیست که مسئولین فقط با هم وحدت داشته باشند که قطعاً لازم است منظور هم اتین نیست که فقط مردم با هم همدل باشند که بی شک این هم لازم است ….یا نخبگان مثلاً با هم متحد باشند ؛ وحدت یعنی پیوند نخبگان با مسئولان ، با مردم ….یعنی اگر نخبگان بگویند که ما کاری به مسئولین نداریم ؛ مسئولین بگویند کاری به مردم نداریم و مردم بگویند کاری به مسئولان نداریم کاری با نخبگان….اتفاقی نمی افتد …”بنی آدم اعضای یک پیکرند “

اینها با هم می توانند مسائل و مشکلات این شهر را حل کنند ! لذا من خواهشم از عزیزان این است هرکسی که در این شهر زندگی می کند شهروند دزفولیست و هر کسی در این شهر و مرتبط با این شهر هم هست مسئول است که این شهر را در مسیر رشد و توسعه و رفاه و امنیت و در راس همه حفظ این شهر به عنوان دارالمومنین مسئولیت دارند …همه ! لذا باید گهگاهی مسئولین نخبه ها را جمع کنند ! از مردم نمایندگانی را جمع کنند و بنشینند با همدلی مسائل را حل کنند …که الحمدلله همین کار هم دارد صورت می گیرد با مدیریت امام جمعه ی محترم کارهای ارزشمندی انجام شده ،خوب البته معنایش این نیست که مشکلات یک شبه حل شود چون هیچ مشکلی یک شبه به وجود نمی آید که یک شبه هم حل بشود . تدبیر می خواهد ….واقعا ًنیاز به تدبیر و کار است مخصوصا ًمسائلی که مربوط به امنیت شهر است ! این را بیش از مسائل رفاهی باید اندیشید …اما اگر افراد سرشان در لاک خودشان باشد و به مسائل خودشان بخواهند درگیر شوند ؛ عده ای سوءاستفاده می کنند و آسیب هم می رسانند !

البته کم و بیش بنده اطلاع دارم نیروهای انتظامی و نیروهای بسیجی زحمت می کشند و تلاش می کنند ولی باید تدبیر جدی تر و اساسی تر انجام داد .

وقتی به امیر المومنین خبر می رسد که خلخال از پای دختر یهودی در آوردند می گوید اگر انسان بمیرد حقش است ….ما نباید نسبت به این مسائل بی تفاوت باشیم . مسائل حاشیه ای را باید کنار گذاشت و با وحدت ، انسجام و تدبیر ، عزیزان خدای سبحان به ما نعمت عقل داده ، عقلِ تدبیر و معاش داده ، عقل معاش یعنی همین عقل ابزاری ، عقل برنامه ریز …ما باید نقشه ی راه داشته باشیم در امنیت باید نقشه ی راه داشته باشیم ؛ در رفاه باید نقشه ی راه داشته باشیم در کشاورزی باید نقشه ی راه داشته باشیم و این جز با پیوند نخبگان و مسئولین و مردم امکان پذیر نیست !

این مطلب اول بنده درباره ی این شهر عزیز …

مطلب دومی که می خواهم درباره ی کشورعرض کنم اشاره ای به تاکید و تاکیدی بر فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم به مناسبت قیام تاریخ ساز ۱۹ دی که حضرت آقا بر ای تقریباً اولین بار بحث انتخابات آتی را مطرح کردند که هم یک حق است و هم یک وظیفه و تکلیف است و فرمودند مراقب و مواظب باشید که قطعاً دشمن دارد طراحی می کند که اختلاف ایجاد کند و مردم با بصیرت باید مراقب باشند و تلاش کنند که جلوی این طراحی دشمن را بگیرند .

انتخابات ریاست جمهوری آینده که اگر فرصتی شد در خطبه های دیگر جزئی تر درباره اش سخن خواهیم گفت یکی از حساس ترین انتخابات دوران انقلاب است ؛ فقط سربسته عرض کنم خدمت شما که تمام نقشه های آمریکا و صهیونیست ها متوقف است تا این انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بگذرد ؛ برنامه های متعددی دارند اگر مردم با بصیرت و شکوه یک شخصیت ارزشمند و مفید و موثری را برای ریاست جمهوری جامعه انتخاب کنند قطعاً بسیاری از طراحی های آنها از بین خواهد رفت .

و اما مطلب سوم بنده درباره ی حوادث اخیر بین المللی است ؛ چند حادثه ی مهم در این ایام اتفاق افتاده که باید شما نمازگزاران دعا کنید یکی این مردم و شیعیان عزیز ما در بحرین ، نظامیان آل خلیفه می آیند با بمب های صوتی و اشک آور و با تیراندازی تظاهر کننده ها را آسیب زده و دستگیر می کنند و رهبران احزاب را می گیرند و محاکمه می کنند و احکام ظالمانه صادر می کنند با اینکه حتی بعضی سازمانهای حقوقی و بین المللی هم اعتراض کرده اند ولی گوش نمی کنند .واقعاً مردم شیعه در بحرین الان مظلوم و غریبند ؛ بعضی از عزیزان بحرینی در قم که خدمتشان می رسیم ؛ می گویند که تک تک شیعیان فعال را دارند رصد می کنند تلفن ها و زندگیشان را ، یک ذره حرکتی که احتمال بدهند که مخالف با آل خلیفه هست می روند و دستگیر می کنند ….خانواده را گاهی اوقات نابود می کنند ؛ واقعاً در غربت این شیعیان به سر می برند ؛ از آن طرف دولت صهیونیستی عربستان و دولت صهیونیستی قطر هم دارند پشتیبانی می کنند البته این را بدانید همیشه در تاریخ تمدن ها نشان داده که هرگاه دولت هایی به اوج ظلم به مردم و انحطاط برسند ؛ بدانید دارند مسیر قهقرایی و سقوط خود را دارند طی می کنند ! سقوط آل خلیفه ان شاءالله در این سال میلادی نزدیک خواهد بود و ان شاءالله بعد از آن سقوط آل سعود را مشاهده خواهیم کرد و ان شاءالله در آینده ی نزدیک به حول و قوه ی الهی خواهیم دید شیعیان در بحرین و عربستان حکومت می کنند ان شاءالله …چون می دانید که بیشترین جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می دهند ؛ این درباره ی وضعیت بحرین !

وضعیت سوریه هم یک وضعیت حساسی شده من نمی دانم این مخالفان سوری چه می خواهند ؟ بشار اسد صریحاً به عنوان رئیس ججمهور سوریه اعلام می کند طرح برقراری صلح و آرامش را در این کشور بعد پیشنهادهایی هم که داده شما قطعاً شنیده اید حضور و استقرار ناظران بین المللی در سوریه برای نظارت بر آتش بس، این افرادی که هستند بروند بیرون ….

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید