.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

مهمترین ابزار نبی مکرم اسلام برای تأسیس اسلام ناب، عدالت و اخلاق بود.

مهمترین ابزار نبی مکرم اسلام برای تأسیس اسلام ناب، عدالت و اخلاق بود.

چکیده خطبه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز” آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور اقشار مردم متدین و ولایت مدار شهرستان دزفول، به امامت حجة الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحسین خسروپناه امام جمعه موقت دزفول در مصلای امام علی(ع) قرارگاه فرهنگی این شهرستان برگزار شد.

تبیین آئین معاشرت و دوره های اسلام ناب پیشوایان اسلام

خطیب موقت نماز جمعه دزفول در خطبه اول نماز ضمن دعوت به تقوای الهی به تبیین آئین معاشرت و دوره های اسلام ناب پیشوایان اسلام پرداخت و گفت: اسلام ناب با تلاش فراوان و گذر از مشکلات و سختیهای فراوان که اهل بیت علیهم السلام متحمل آنها شده اند در اختیار اهل بیتی ها گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اهل سنت کسانی هستند که به اهل بیت علیهم السلام محبت دارند گفت: واقعاً اگر اهل بیت نبودند خدا می داند اهل سنت چه مصیبت دین دارانه ای پیدا می کردند و همه، ناصبی و داعشی می شدند.

دکتر خسروپناه دوره های اسلام را در چهار بخش برشمرد و گفت: دوره اول تأسیس اسلام ناب است که به همت نبی مکرم اسلام(ص) و امام علی(ع) پی ریزی شد و مهمترین ابزار آن بزرگواران عدالت و اخلاق بود.

امام جمعه موقت دزفول از احیای اسلام ناب بعنوان دوه دوم یاد کرد و افزود: در این دوره امام حسن، امام حسین و امام سجاد علیهم السلام با ارائه مکتب شهادت و عبادت موجب احیای اسلام ناب شدند.

خطیب موقت نماز جمعه دزفول از تفسیر و شرح شریعت اسلام بعنوان یکی دیگر از ادوار اسلامی یاد کرد که  امام باقر، امام صادق و امام کاظم علیهم السلام با حکمت، فقاهت و با معرفت اسلام ناب را حفظ کردند.

وی از ترویج و گسترش اسلام ناب بعنوان دوره چهارم نام برد که به همت امام جواد، امام هادی و امام عسکری علیهم السلام  با ابزار وکالت، ولایت فقیه و نصب فقهای جامع الشرایط در جای جای جهان اسلام صورت گرفت.

کشورهای اسلامی نباید به استعمار گرانی مثل آمریکای خونخوار اعتماد کنند

حجة الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحسین خسروپناه در خطبه دوم نماز به تبیین حوادث اخیر منطقه پرداخت و با تحلیلی جامع گفت: حوادث اخیر همچون گذشته نشان داد که کشورهای اسلامی نباید به استعمارگرانی مثل آمریکای خونخوار اعتماد کنند زیرا هدف آنها تفرقه و نابودی مسلمانان است.

هدف از طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس، ایجاد امنیت برای صهیونیستها و توهین به مقدسات مسلمانان است

خطیب موقت نماز جمعه دزفول هدف از طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف را ایجاد امنیت برای صهیونیستها و توهین به مقدسات مسلمانان و تفرقه در بین مردم برشمرد و گفت: ترامپ دیوانه با حرفهای غیرعقلانی خود در این زمینه نه تنها همه جهان اسلام را در کشورهای آفریقایی ،آسیایی متحد ساخت بلکه کشورهای اروپایی حتی انگلیس و کانادا هم مخالفت خود را با ترامپ اعلام داشتند.

امام جمعه موقت دزفول اظهار کرد: البته هدف نهایی از این طرح تنها انتقال سفارت نبود بلکه انتقال پایتخت از تلاویو به قدس شریف بود که با اتحاد و هوشیاری مسلمانان ناکام ماند.

ظلم آشکار آل سعود به شیعیان بحرین و سکوت مجامع بین المللی

دکتر خسروپناه در فرازی دیگر از خطبه های نماز فشارهای شدید آمریکا و اسرائیل به عربستان را به مردم مظلوم بحرین بخصوص آیت الله عیسی قاسم ظلمی آشکار برای سازمانهای بین المللی که ادعای عدالت می کنند خواند و اضافه کرد: از یک طرف این مرد بزرگ را به تدریج به شهادت می رسانند و از سوی دیگر شیعیان انقلابی را با حبس ابد و لغو تابعیت تحت فشار قرار می دهند.

حمایت انگلیس از خانم نازنین زاغری جاسوسی که در فتنه ۸۸ بنا بر اسناد و مدارک موثق پرونده سنگینی دارد

امام جمعه موقت دزفول همچنین حمایت انگلیس از خانم نازنین زاغری جاسوسی که در فتنه ۸۸ بنا بر اسناد و مدارک موثق پرونده سنگینی دارد نوعی باج خواهی دانست و افزود: انگلیس برای آزادی این جاسوس، طلب ۴۰۰ میلیون پوندی برحق ایران را می خواهد با پرداخت آن و آزادی وی معامله کند.

افشاگری فتنه آل سعود با همکاری علی عبدالله صالح در یمن و هوشیاری انصارالله در خنثی سازی آن

حجة الاسلام والمسلمین خسروپناه در بخشی دیگر از خطبه های نماز به افشاگری فتنه آل سعود با همکاری علی عبدالله صالح در یمن پرداخت و با شرح کامل ماجرای آن گفت: انصارالله با لطف الهی حتی از حزب الله لبنان قوی تر عمل کرد و با اطلاع از شنودهایی که علی عبدالله صالح با سران عربستان داشت توانست پایگاهها و مناطقی را که آنها اشغال کرده بودند با یک عملیات نظامی گسترده و با کمترین تلفات بازپس گیرد.

وی افزود: در جریان این فتنه، مخالفان عربستان توانستند علی عبدالله صالح را به همراه نفر دوم تا چهارم حزب او را در مسیر فرار به درک واصل کنند که برچیدن این فتنه بزرگ در یمن از عنایات خاص حضرت ولی عصر(عج) به انصارالله است.

دغدغد ملت ایران، روحیه محافظه کاری مسئولین در مسائل فرهنگی را نمی پذیرد

امام جمعه موقت دزفول در بخشی دیگر از خطبه های نماز ۱۹ آذر سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام در سال ۶۳ را گرامی داشت و گفت : دغدغد ملت ایران، روحیه محافظه کاری مسئولین در مسائل فرهنگی را نمی پذیرد چرا که با روحیه جهاد فرهنگی همراه با عقلانیت، تدبیر و ذوق می توان کارهای ارزشمندی را به نتیجه رساند.

برای منافع شهرستان و خدمت به مردم با مدیریت امام جمعه محترم باید همدل و همراه باشیم

دکتر خسروپناه ضمن تأکید بر وحدت و همدلی همه مسئولین محلی و حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال برای جوانان یادآور شد بعضی از سلائق کودکانه را باید کنار گذاشت اگر دیدید روحانیت یک انشعابی پیدا کرد، یا مسئولین با هم اختلاف دارند شک نکنید که شیطان نقش دارد پس باید برای منافع شهرستان و خدمت به مردم با مدیریت امام جمعه محترم باید همدل و همراه باشیم.

تشکر از مردم

خطیب موقت نماز جمعه دزفول در پایان از همه خدام امام حسین(ع) در برپایی موکب و مردم دزفول در کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه و نیز از شهردار و شورای شهر سابق دزفول و شهردار و شورای جدید تقدیر کرد.

متن کامل خطبه ها:

خطبه اول:

السَلامُ عَلَیْکُم ورَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

اُوصِیکُم عِبادَ اللّه وَ نَفسی وَ نَفسی وَ نَفسی بتَقوَى اللّه!

خطبه نخست معمولاً به آیین معاشرت در اسلام می پرداختیم.

چون این ایامی که گذشت، سالگرد میلاد باسعادت رسول گرامی اسلام و سبط گرامش، امام صادق(ع) بود و به همین مناسبت این ایام را محضر شما نمازگزاران عزیز تبریک عرض می کنم. ان شاءالله که این ایام بر همه شما مبارک باد.

به همین مناسبت تصمیم گرفتم امروز بحثی پیرامون اسلام، در دوره های ناب پیشوایان، به اختصار مطلبی عرض کنم؛ که این بحث را اگرچه خیلی کوتاه خواهم گفت، ولی جا دارد که پیرامونش یک تحقیق مفصلی نوشته شود.

عزیزان این اسلام نابی را که خداوند در اختیار شما گذاشته است، با تلاش فراوان پیشوایان دین ما، به ما رسیده. گمان نکنیم که خیلی راحت ما اسلام ناب اهل بیتی را پذیرفته ایم و پیدا کرده ایم.

خیلی تلاش ها شد که این اسلام آسیب ببیند، از بین برود. بارها هم تا مرز نابودی برده اند. ولی به همت پیشوایان اسلام، این اسلام ناب در میان اهل بیتی ها گسترش پیدا کرد.

این که می گویم اهل بیتی ها مقصودم فقط شیعه نیست. واقعاً اگر اهل بیت عصمت و طهارت نبودند خدا می داند اهل سنت چه مصیبت دین دارانه ای پیدا می کردند. بخش قابل توجهی از اهل سنت کسانی هستند که محبت به اهل بیت دارند.

ما در جلسات تقریب که هفته وحدت هم گذشت، مکرر دیده ایم که چگونه علاقه مند به اهل بیت هستند و همین علاقه مندی اینها را حفظ کرده. والا اگر تلاش اهل بیت نبود، اهل سنت همه ناصبی و داعشی می شدند. این ناصبی ها و داعشی ها بسیار بسیار جمعیت اندکی اند. و اهل سنت از برکت اهل بیت، این دینداری توأم با محبت به اهل بیت را پیدا کرده اند. این را ما همه باید مدیون اهل بیت عصمت و طهارت باشیم و خدا را شاکر باشیم.

من در سفری که چند ماه پیش به تانزانیا رفته بودم، در دارالسلام جلسه ای با مفتی اهل سنت تانزانیا داشتیم. ایشان می گفت من شعارم وحدت و تقریب شیعه و اهل سنت است و تا پای جانم هم تلاش می کنم.

یک آیه ای را در همان محوطه ورودی دفترشان نصب کرده بود، با خط زیبا و درشت: وَاِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا. سپس ایشان گفت که من آنقدر از این مسئله تقریب و وحدت دفاع کردم که صورت من را می بینید؛ صورتم را با اسید سوزاندند. این تکفیری ها و داعشی هایی که در آفریقا بودند اسید به صورتش پاشیده بودند و بیچاره صورتش سوخته بود. الحمدالله چشم هایش آسیب ندیده بود. ولی صورتش مشخص بود که صورتی است که اسید به آن اصابت کرده. گفت من را بکشند هم دست از تقریب و وحدت شیعه و سنی بر نمی دارم. این از برکت اهل بیت است که این افراد در سراسر دنیا هستند.

به نظر حقیر پیشوایان اسلام ما از نبی گرامی اسلام تا حضرت ولی عصر، چهار دوره را طی کرده اند. یکی دوره تأسیس است؛ یعنی تأسیس اسلام ناب. دوم دوره ی احیاء هست؛ یعنی وقتی که اسلام نابی که تأسیس شد داشت از بین می رفت، دوره دومی شروع شد که احیاء این اسلام ناب بود. و دوره سوم دوره تفصیل و شرح و بست این اسلام ناب است و دوره چهارم هم دوره ترویج و درواقع گسترش اسلام ناب.

دوره تأسیس، اسلام ناب و خالص تأسیس شد و شکل گرفت. توسط نبی گرامی اسلام، محمد مصطفی(ص) و مولی الموحدین امیرالمؤمنین روحی له الفداء، این دو بزرگوار اسلام ناب را تأسیس کردند.

سپس بعد از شهادت امیرالمؤمنین و کم کم اقتداری که معاویه پیدا کرد، این اسلام ناب به شدت آسیب دید. پنجاه سال معاویه حکومت کرد، سپس یزید ملعون آمد و سه امام بزرگوار در احیاء اسلام ناب تلاش کردند. امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین (ع) و امام سجاد (ع). این سه امام بزرگ در احیاء اسلام ناب تلاش فراوانی کردند.

دیگر جملات معروف امام حسین را بارها شنیده اید: وَ عَلَى الاِسْلامِ، السَّلامُ. اگر واقعاً قیام و شهادت امام حسین(ع) نبود و حرکت های قبل از امام حسین(ع) توسط امام حسن(ع)، و بعد از امام حسین(ع) توسط امام سجاد(ع) نبود، این اسلام دیگر رفته بود و ما الان در سرتاسر جهان اسلام هرچه مسلمان داشتیم داعشی و تکفیری بودند. چون مؤسس جریان تکفیری در جهان اسلام، معاویه بن ابی سفیان است. معاویه اسلام تکفیری را ایجاد کرد، که حالا الان جایش نیست من در باره اش صحبت کنم.

دوره سوم دوره تفصیل، شرح و بسط شریعت است. شرح آن اسلام ناب پیامبر اکرم(ص) است؛ که توسط امام باقر(ع)، امام صادق(ع)، امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) انجام گرفت. این چهار امام بزرگوار کلاس درس گذاشتند، مکتب ایجاد کردند، مدرسه ساختند، اولین مؤسس حوزه علمیه در کربلا، امام صادق(ع) بود. حوزه علمیه ای در کنار فرات تأسیس کرد و البته بعداً در قرن سوم یک کسی آمد و دوباره آن حوزه را احیاء مجدد کرد. تا امام رضا(ع).

این همه معارفی که الان داریم از برکت اهل بیت عصمت و طهارت است و این چهار امام بزرگوار است. بسط دادند، شرح دادند، توضیح دادند، تکمیل کردند، شبهات را پاسخ دادند، جریانات انحرافی و فرق انحرافی را پاسخ دادند. کار بزرگی بود. انواع جریان های خوارج و مُرجِئه و در شیعه بعضی از این جریان های مختلف شیعی.

می دانید که دیگر پس از امام رضا(ع) هیچ انشعاب انحرافی شیعی شکل نگرفت. کاری که امام رضا(ع) کرد، خیلی کار مهمی بود. اینها خیلی بحث های مفصلی است، هرکدامشان واقعاً نیاز به تفصیل دارد. من وقت ندارم همه اینها را باز کنم.

دوره سوم که شکل گرفت کتب حدیثی نوشته شد. یک گروه مغیره نامی و امثال اینها پیدا شدند. نسخه های روایی را می گرفتند، احادیث را از راویان مثلاً امام صادق(ع) می گرفتند. آقا این نسخه را امانت به ما بدهید، ما مطالعه کنیم. یک شب پیش ما باشد. یک نسخه هم که بیشتر نبود. مثل الان که کتاب ها چاپ نمی شد. نسخه ها را می گرفتند در نسخه ها دستکاری می کردند که حدیث شیعه را تحریف کنند.

سپس از زمان امام جواد(ع) به بعد، یعنی از امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام عسگری(ع)، این سه امام بزرگوار دو کار مهم انجام دادند.

یک: شاگردانشان را گفتند نسخه ها و کتب حدیثی را بیاورید و برای ما بخوانید. می خواندند، ائمه می شنیدند، اگر انحرافی هم بعضی از منحرفین ایجاد کرده بودند، اصلاح می کردند. یعنی منابع حدیثی شیعه را احیا کردند، آسیب زدایی کردند.

کار مهم دیگر این سه امام بزرگوار این بود که -خب اکثر این امامان زندان بودند، در حصر بودند، در عسگر بودند- آمدند شاگردانشان را در مناطق مختلف جهان، مأموریت دادند و اصطلاحاً در تاریخ آمده دستگاه وکالت -من تعبیر می کنم به دستگاه ولایت فقیه- ایجاد کردند.

مثلاً حضرت عبدالعظیم حسنی را امام به شهر ری فرستاد. فضل بن شاذان را امام به نیشابور فرستاد. هرکدام از این ائمه بزرگوار مثلاً امام هادی(ع) شش سال امام بود، سه سالش زندان بود، بالای ۲۰۰ فقیه جامع الشرایط و آیت الله العظمی رادر مناطق مختلف فرستاد و اینها در واقع به ترویج تفکر اسلام ناب پرداختند.

توجه دارید. پس نبی گرامی اسلام(ص) و امیرالمؤمنین(ع) به تأسیس اسلام ناب پرداختند و مهم ترین ابزار پیغمبر هم عزیزان، اخلاق و عدالت بود. اخلاق پیغمبر عجیب بود.

من یک چیزی می گویم شما می شنوید. انس می گوید ۱۰ سال خدمتگزار پیغمبر بودم. در این ۱۰ سال یکبار پیغمبر به من اف نکرد. حالت تشر مختصری نکرد. سپس یکبار پیغمبر نیامد بگوید چرا این کار را کردی؟ یا کاری نکردم، بگوید چرا اینکار را نکردی؟ نه. پیغمبر با عملش به ما نشان می داد این کارمان درست نیست، آن کارمان درست است.

یعنی آنقدر پیغمبر با اخلاق و ادب و رفتار حَسَن با مردم برخورد کرد که در این عمر کوتاه نبوت پیغمبر، به قول جامعه شناسان، به اندازه سه چهار قرن اسلام را پیغمبر جلو برد. بعضی ها به پیغمبر توهین می کردند.همسرش می گوید ما یکبار ندیدیم، من یکبار ندیدم پیغمبر بگوید انتقام بگیرم، تلافی کنم. خیلی عجیب بوده. اخلاق پیغمبر(ص)، عدالت امیرالمؤمنین(ع)، در تأسیس اسلام ناب نقش داشت.

در دوره دوم که دوره احیاء اسلام ناب بود، توسط امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) عنصر شهادت و عبادت باعث احیاء اسلام بود. یعنی شهادت امام حسین(ع) و امام حسن(ع) و امام سجاد(ع) و عبادت این سه بزرگوار، مخصوصاً ادعیه امام سجاد(ع) اگر نبود، این اسلام ناب احیاء نمی شد.

دوره سوم که دوره چهار امام بزرگوار دوره درس و بحث و اینها بود، با حکمت، با فقاهت، با معرفت اسلام ناب را حفظ کردند. کلاس های درس امام باقر(ع)، امام صادق(ع)، امام کاظم(ع). درست هست امام کاظم(ع) بخش قابل توجهی هم در زندان بود، ولی در نشر معارف نقش مهمی داشت. و امام رضا(ع). یعنی ابزرشان حکمت و فقاهت بود.

و در دوره چهارم هم که عرض کردم، ابزار آن امامان بزرگوار با عنصر وکالت، با عنصر ولایت فقیه و نصب فقهای جامع الشرایط به مناطق مختلف، این احیاء اسلام را، اسلامی که نبی گرامی اسلام(ص) در اختیار ما گذاشت، توانستند به این مرحله برسانند که الحمدالله در جهان گسترش پیدا کرده.

ان شاءالله خداوند به همه ی ما توفیق بدهد، ما هم بتوانیم نقشی در تثبیت این اسلام ناب، به هر وسیله ای، به هر ابزاری، بتوانیم این اسلام ناب را حفظ و تثبیت کنیم و نقشی ولو اندک برای بقاء اسلام ناب، تا رسیدن به دست حضرت ولی عصر(عج) داشته باشیم.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم   وَالْعَصْرِ   إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ    إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ 

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

 

خطبه دوم:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

عِبادَ اللّه اُوصِیکُم وَ نَفسی بتَقوَى اللّه مخصوصاً نفس حقیر و نفوس بزرگوار شما را به تقوای الهی سفارش می کنم. خدای سبحان ما را از تقوای الهی بی بهره نسازد. بی تقوا از دنیا نبرد. بی تقوا، اندیشیدن به ما ندهد. بینش، منش، کنش و نگرش ما همراه با تقوا باشد.

سه نکته را در خطبه دوم می خواهم عرض کنم. یک نکته بین المللی یک نکته ملی و یک نکته هم مربوط به شهر عزیزمان.

نکته بین المللی این است که در این حوادث اخیری که همه شما شاهد بودید، مثل گذشته دارد به ما نشان می دهد که کشور های اسلامی نباید به استعمارگران و در رأسش آمریکای خونخوار اعتماد کرد. اینها همه هدفی جز تفرقه و نابودی مسلمانان ندارند. طرحشان این است.

نشانه هایی که همین ایام ملاحظه کردید، من نام دو سه تا را نام ببرم، این عرض بنده را تقویت می کند. البته همه شما استادید و همه شما انقلابی به معنای دقیق کلمه هستید، بهتر از من این مطالب را می دانید.

نشانی اول همین طرح اخیر انتقال سفارت آمریکا به قدس، که می دانید اولین بار کنگره آمریکا در ۲۳ اکتبر ۱۹۹۵ ما الان ۲۰۱۷ هستیم و در شرف ۲۰۱۸ هستیم. اکتبر ۱۹۹۵ کنگره آمریکا طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصویب کرد. هر دولت آمریکا هم آمد که این طرح را عملیاتی کند موفق نشد. اوباما هم اگر یادتان باشد این پیشنهاد را طرح کرد. یعنی این طرح ترامپ یک طرح جدیدی نیست. ولی ایشان خیلی سروصدا کرد، به خاطر آن ساختار وجودی و مدیریتی که دارد، خیلی بیشتر سرو صدا کرد و علیه اش مخالفت هایی شد.

البته جا دارد ما از ترامپ هم یک تشکری بکنیم، که یک حرف های غیر عقلانی می زند که باعث می شود همه جهان اسلام متحد بشوند. یعنی خودش تلاش می کرد که تفرقه ایجاد کند، سپس یک کاری می کند که دوباره همه متحد می شوند.

خدا را شکر که یک دیوانه ای دارد بر آمریکا حکومت می کند که یک وقت هایی به جهان اسلام کمک کند. البته قصدش این نیست. یعنی حُسن فاعلی ندارد. او دنبال مرض است. هدف دارند. هدفشان هم دو هدف مهم است برای این انتقال. یکی ایجاد امنیت است، چون به هرحال قدس را که حزب الله نمی زند. یکی هم می خواهند به مقدسات مسلمانان توهین کنند. دو هدف دارند. با این توهین می خواهند ایجاد تفرقه هم کنند.

حالا چرا ایجاد تفرقه برای اینکه می دانید که برای این طرح که ترامپ می خواست مطرح کند، با عربستان هماهنگ شد. عربستان هم به او وعده داد که من کاری می کنم کشورهای عربی اعتراض نکنند و شما راحت بیایید این طرح را مطرح کنید. تا طرح کرد همه کشور های اسلامی از کشورهای آفریقایی و آسیایی و همه و همه مخالفت کردند؛ همه.

کشور های اروپایی هم مخالفت کردند. انگلیس که همیشه حامی آمریکا هست و کانادا که استعمار شده انگلیس است، اینها هم مخالفت کردند. دیگر آخرین کشوری که ناچار شد اعلام مخالفت کند عربستان بود. عربستان دید تک و تنها مانده او هم باید مخالفت کند. عربستانی که خودش را ام القری اسلامی می داند، آخرین کشوری بود که با این طرح مخالفت کرد.

البته هدف هم تنها انتقال سفارت نبوده. هدف انتقال پایتخت از تلاویو به قدس هست. بیشتر برای حفط امنیت خودشان و آن هدف تفرقه ای که عرض کردم. این یک نشانه. آیا اینها دنبال احیاء مثلاً کمک به مسلمانان هستند؟ ابداً. این یک نشانه.

نشانه دوم، همین فشارهای شدیدی که با کمک اسراییل و آمریکا، عربستان نسبت به بحرین دارد. مخصوصاً آیت الله عیسی قاسم که واقعاً این مرد دارد تدریجاً به شهادت می رسد. و اینگونه دارند ظلم می کنند و مرتب شیعیان انقلابی را حبس ابد می گیرند و اگر به مناسبتی هم آزاد شوند از کشور باید خارج شوند یعنی تابعیتشان را هم لغو کردند. هم حبس ابد هم لغو تابعیت.

چقدر عربستان و آمریکا دارد از آل خلیفه حمایت می کند. خب ای سازمان مللی که ادعای عدالت می کنید کجایید؟ من نشانه دوم را هم بگویم حمایت شدیدی که انگلیس و کشورهای غربی دیگر از جاسوس خانم نازنین زاغری دارند، چقدر دارند حمایت می کنند؟ صدایشان فریادشان، فریاد عدالت خواهی و حقوق بشرشان به فلک رسیده.

یک خانم جاسوسی که در فتنه ۸۸ نقش داشته، تمام اسناد و مدارک هم تثبیت می کنند. انگلیس هم حرفی ندارد بزند و گفته ما ۴۰۰ میلیون یورویی را حاضریم به شما بدهیم، خانم زاغری را آزاد کنید. نمی توانند از زیرش در بروند.

پرونده محکم و سنگینی است و نمی توانند از زیرش دربروند. محکمه پسند است. حالا این ۴۰۰ میلیون پندی که ذکر می کنند، که معادل ۵۲۷ میلیون دلار است، این طلب ایران است از بدهی که انگلیس دارد به خاطر تسلیحاتی که قرار بود به ایران بده، قبل از انقلاب قرار داد بسته بود، نداده. طلب ماست. حالا آمده اند می خواهند معامله کنند می گویند این مبلغ را به شما می دهیم، این خانم را آزاد کنید.

آیت الله عیسی قاسم تدریجاً دارد به شهادت می رسد همه شان خفه خون گرفته اند. یک نفر از این مردم مظلوم بحرین حمایت نمی کند. اصلاً حرف نمی زند. یا کشتارهایی که نسبت به مردم یمن داشتند. که حالا من به عنوان نشانه چهارم، می خواهم این نقشه اخیر عربستان را برایتان بیشتر از آنچه که صدا و سیما گفته باز کنم. البته بعضی نکات را شاید نتوانم عرض کنم.

عربستان، آل سعود ملعون، یک نقشه ای ریخت. طرحشان چه بود؟ طرحشان این بود گفتند – چون می دانید غیر از این سازمان های بین المللی که خفه خون گرفته اند، یک  NGOهایی هست، آنها البته بعضاً غربی و آمریکایی اند؛ آنها بعضاً اعتراض می کردند نسبت به جنایت های یمن- اینها گفتند ما بیاییم یک فتنه و نقشه ای درست کنیم. این نقشه چند گام داشت:

یک. اعلام کردند فرودگاه صنعا را ما امنیتش را حفظ می کنیم، نمی زنیم. هر کس می خواهد کمک های مردمی به مردم بحرین، مجروحین و مصدومین انجام بدهند، ما کاری نداریم. هر هواپیمایی که می خواهد فرود بیاید در فرودگاه صنعا، ما نمی زنیم. ببینید به هر حال یک حرف انسان دوستانه. یک کار انسان دوستانه. این یک.

دو. آمدند با علی عبدالله صالح بستند که ما شما را کمک می کنیم، پول می دهیم، اسلحه می دهیم، یک کودتای اساسی علیه انصارالله انجام بده. بعد بگویند که یمنی ها به جان  هم افتاده اند و انصارالله را از بین برده اند. این آقای علی عبدالله صالح، یک مسجد خیلی بزرگی در صنعا دارد. اکثر مراسم های مذهبی در این مسجد برگزار می شود. یعنی حتی عید غدیر، در این مسجد مراسم هست. در ولادت نبی گرامی اسلام(ص) ۱۲ ربیع الاول – چون ۱۲ ربیع مراسم ولادت پیامبر را می گیرند – مراسم برگزار می شود.

انصارالله به لطف الهی اگر بگویم از حزب الله لبنان قوی تر شده است اغراق نکرده ام. شنود هایی که علی عبدالله صالح داشته با سران عربستان این شنود ها به دستشان می رسد. مطلع می شوند از این توطئه و از این کودتا. انصارالله هم می آیند برنامه ریزی می کنند می گویند ما چون صنعا دست ماست موظفیم امنیت این کشور و منطقه را بدست بگیریم لذا چون ۱۲ ربیع مراسم است ما از ۳-۲ روز زودتر باید امنیت این مسجد علی عبدالله صالح را بدست بگیریم.

می دانستند قصه چیست وارد می شوند به عنوان امنیت. البته امنیت آنجا را هم حفظ می کنند. می روند زیر زمین می بینند اینجا شده یک پادگان نظامی. انواع و اقسام سلاح ها. علی عبدالله صالح می خواست چند روز بعد کودتا را شروع کند وقتی این قصه لو می رود علی عبدالله صالح تصمیم می گیرد که عملیات را زودتر از وقت مقرر انجام بدهد. عملیات را انجام می دهند و بعضی از مناطق پادگان ها و پایگاه ها را می گیرند، انصارالله هم بدون اینکه با اینها برخوردی داشته باشند، می گذارند خوب بیایند و این مناطقی که قبلاً دست علی عبدالله صالح نبوده، تصرف می کنند. بعد با یک عملیات نظامی بسیار قوی شب جمعه هفته گذشته، عملیات را شروع می کنند و جمعه و تا ظهر شنبه تمام مناطقی که علی عبدالله صالح تصرف کرده بود، بازپس می گیرند. با کمترین تلفات.

علی عبدالله صالح در جایی که مستقر بوده، منزلی داشته در آن منطقه آنها را هم تصرف می کنند. سپس ایشان می رود در مسیر مَعَرب که مثلاً یک امنیتی داشته باشد. در مسیر، مخالفان عربستان در کمین بودند. می دانستند که اینها می خواهند بروند، از همانجا می روند. یک گروه دیگری از مخالفین عربستان، سر راه اینها قرار می گیرند و با تک تیر انداز علی عبدالله صالح را به درک واصل می کنند. نفر دوم و سوم و چهارم حزب را از بین می برند و یک فتنه بزرگی در یمن الحمدالله خنثی می شود، با عنایاتی که حضرت ولی عصر(عج) بر این بچه های انصارالله دارد. واقعاً امدادهای غیبی را آدم می خواهد ببیند، باید برود در یمن و لبنان ببیند.

همین توطئه ای که نسبت به سعد حریری داشتند. به خاطر بدهی سنگینی که سعد حریری نسبت به عربستان داشت، این را مجبور می کنند استعفا بدهد و بعد هم به مصر و فرانسه رفت. دولت مصر به او گفت چه کار میکنی و محکومش کردند. سپس آمد استعفایش را هم پس گرفت. دولت هم موافقت کرد؛ چون از اول هم موافقت نکرده بود. بلافاصله عربستان وقتی دید که مصر زیر پای عربستان را خالی کرده رفتند آن مسجد و ۴۰۰-۳۰۰ نفر را به شهادت رساندند. این قتل عامی که در مسجد مصر انجام گرفت این کار عربستان بود. توجه دارید.

این وضعیتی است که در جهان داریم. آی کشورهای اسلامی. چرا نمی فهمید که آمریکا خیر شما را نمی خواهد. آمریکا، انگلیس دشمن های قسم خورده شما هستند. کل جهان اسلام را اینها می خواهند در تصرف خودشان داشته باشند و همه دعوا هم بر نفت منطقه است. نفت و گاز منطقه؛ دعوا بر سر این است. می خواهند قدرت اقتصادیشان را برای ۲۰۰ سال آینده داشته باشند. این را باید درک کرد. درک نمی کنند! این مطلب اول. خیلی طول ندهم چون عزیزان هم راهپیمایی دارند، من خیلی مصدع نشوم.

مطلب دوم درباره کشور خودمان. نوزدهم آذر سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام در سال ۶۳ است. هدف این شورای عالی انقلاب فرهنگی، گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه بوده و اینکه یک قرارگاه فرماندهی فرهنگی بشود. کارهای ارزنده ای انجام داده اند و ما از همه شان تشکر می کنیم؛ سعیشان مشکور.

اما متأسفانه دغدغه ای که همه ملت ما دارند این است که، روحیه محافظه کاری مسئولین فرهنگی، کار دستمان داده. یعنی واقعاً وزارت ارشاد ما باید به همین شکل باشد که الان این سریال های خانگی که بیرون می آید، با چه دیالوگی با چه ادبیاتی با چه فیلم نامه هایی. چرا ما نمی توانیم یک برنامه جامع داشته باشیم؟

من قبول دارم، کار فرهنگی سخت و دشوار است. دیر بازده است. این را هم من قبول دارم که کارهای ارزنده ای در کشور انجام شده است. دشمن هم دارد زیاد کار می کند. اما روحیه جهاد فرهنگی اگر نباشد و به جای آن روحیه محافظه کاری باشد، معلوم است که خیلی جاها ممکن است نتیجه نگیریم.

من مطلب دومم این است. عرض حقیر، یک طلبه کوچکی مثل بنده به این بزرگانی که هستند، عرضمان این است که به هرحال ما هر مسئولیتی که در این کشور داشته باشیم، خون حداقل یک شهید است. ما جای آنها نشسته ایم. حواسمان باشد. به هر حال هر تصمیمی می خواهیم بگیریم به یاد شهدا باشیم. وقتی می گویم حرکت های جهادی منظورم بزن و بکوب، دعوا و مرافعه، فحش دادن و… . نه این حرف غلط است. عقلانیت، تدبیر. برنامه فرهنگی عقلانیت، تدبیر و ذوق میخواهد.

و نکته آخرم من درباره دزفول یک تشکر و یک توصیه است. تشکر از مردم عزیزمان که دست بوش همه شان هستم. هم برای این خدماتی که برای اربعین حسینی داشتند. موکب ها و کارهای ارزنده ای که عزیزان داشتند. هم به خاطر این کمکهای خوبی که به مردم زلزله زده غرب کشور داشتند. چقدر کارهای ارزنده ای که انجام شد. چقدر تشکر کردند. بعضی از مردم کرمانشاه برای دزفولی ها و مردم دزفول بخاطر خدماتشان بنر زدند. سعیکم مشکور.

واقعاً دل امام زمان(عج) شاد می شود وقتی ببینند مردم اینگونه متحد و خدمتگزار هستند. و مسئولین ما از همین مردم یاد بگیرند. این دل های پاک. بعضی از این مردم با وضع اقتصادی پایین آمدند به این محرومین و زلزله زدگان کمک کردند. چقدر اخلاص.

من از این تشکر ناقابلم به شما مردم عزیز، می خواهم یک توصیه به مسئولین عرض کنم که مسئولین هم وقتی می توانند به مردم خدمت کنند، که همدل باشند و وحدت و انسجام داشته باشند. بعضی سلائق کودکانه را کنار بگذارند. همفکری کنند. البته هیچ منافاتی هم ندارد اختلاف باشد. به هرحال وقتی دارند باهم گفت و گو می کنند روی یک موضوعی ممکن است اختلاف نظر باشد. اختلاف نظر را با منطق و اخلاق حل کنید.

برای مردم خدمت کنید. من وقتی بعضی از این خدماتی را می بینم عزیزان، مسئولین، شهرداری یا عزیزان دیگر انجام می دهند، واقعاً لذت می برم. خدا خیرشان بدهد. مدیریت جدید هم آمده. هم ما از مدیریتهای قبلی تشکر می کنیم برای خدمات شهری که انجام دادند. هم مدیریت جدید را آرزوی موفقیت داریم. همدلی کنید. کمک کنید. شورای شهر، امام جمعه محترم، فرماندار محترم و شهردار محترم. از عقلا، از کسانی که حاضرند سرمایه گذاری کنند، حمایت کنید. بیایند در این شهر سرمایه گذاری کنند.

این شهر دزفول و اطراف دزفول، معدن نعمت است. بگذارید بیایند سرمایه گذاری کنند. بسیاری از این جوان ها از این بیکاری درمی آیند. انسجام و وحدت داشته باشند.

هرجا تفرقه دیدید، اگر دیدید روحانیت یک انشعابی پیدا کرده، اگر دیدید مسئولین باهم اختلاف دارند، اگر دیدید مردم یک اختلافی دارند، اگر دیدی در خانواده ای اختلاف است، شک نکنید شیطان نقش دارد. شک نکنید. این کار شیطان است. همدل باشیم، همراه باشیم، به فکر منافع این شهر و مردمی که اینطور همدلانه با مدیریت امام جمعه محترم، خدمت کردنداینهمه خدمات. من که مکرراً زنگ زدم و تشکر کردم. حتی این خدمات مردم تا جائی مختلف و کشور های مختلف هم رفت، که چقدر مردم ایران مردم با محبت و مهربانی هستند.

خدا را شاکریم و قسم می دهیم به حق تعالی، خدای سبحان که این محبت و انس و لطف و رحمت را از ما نگیرد…

خدایا عاقبت ما را ختم به خیر بگردان…

تا ما را نیامرزیده ای از این دنیا مبر…

حب علی(ع) و اولاد علی(ع) را در دل های ما، فرزندان ما، نسل ما، تا روز قیامت احیا بگردان…

فرج آقا امام زمان(عج) را نزدیک تر بگردان…

توطئه دشمنان، آمریکا، صهیونیست، آل سعود به خودشان برگردان…

همه آنها را نابود بگردان…

خدایا خدمتگزاران این نظام، سپاه پاسداران، حاج قاسم سلیمانی که خدمت کرد و نسل داعش را از این منطقه از بین برد، همه کسانی که برای این نظام خدمت می کنند، مراجع تقلید، مردم عزیز و حاضر در این مجلس، مخصوصاً مقام معظم رهبری، طول عمر با عزت عنایت بفرما…

مرضای مسلمین را شفای عاجل کرامت بفرما…

ثوابی از این جلسات ما به ارواح طیبه شهدا، اموات، ذوی الحقوق، اساتید ما، اموات و متعلقین به همه شما مخصوصاً امام راحل، نائل و واصل بگردان.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم   إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ   وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا   فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا 

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید