.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

یکی از گنجینه های بهشت خیر خواهی ونیکوکاری است.

یکی از گنجینه های بهشت خیر خواهی ونیکوکاری است.

خلاصه خطبه ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز”  نماز عبادی سیاسی جمعه در سومین جمعه از ماه مبارک رمضان با حضور اقشار مردم مومن وخداجوی دزفول وبه امامت حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امام جمعه موقت دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهرستان برگزارشد.

دعوت به تقوای الهی  وتبیین آئین معاشرت از منظرائمه معصومین

خطیب نماز جمعه در خطبه اول،  ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی به تبیین بحث آئین معاشرت از منظراسلام بویژه درفرمایشات گوهر بار امام علی وامام حسن مجتبی علیهم السلام پرداخت وگفت: یکی از گنجینه های بهشت خیر خواهی ونیکوکاری است وانسان مومن باید همیشه خیر خواه دیگران باشد .

امام جمعه موقت دزفول تصریح کرد: انسان باید برای اعمال خیر خود گرفتار ریاکاری وظاهر سازی نشود وچه خوب است عزیزانی که افطاری می دهند  نیازمندان را برسفره خود دعوت کنند بطوریکه دیگران هم متوجه نشوند.

عده ای از سرجهل اعتقادات جامعه راهدف قرار می دهند

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دربخش دیگری از این خطبه با اشاره به این نکته که هر چیزی که ارزش داشته باشد معمولا تقلب آن را هم می سازند گفت: متاسفانه عده ای از سر جهل ویا به عمد وبا شیطنت اعتقادات جامعه مارا مورد هدف قرار می دهند و در خوزستان وارد بازارهایی شده اند که اعتقادات مردم را خراب می کنند و در این زمینه همه باید مواظب باشند.

امریکائیها که شب وروز ادعای حقوق بشر می کنند به جنایتکاران خود پاداش می دهند

امام جمعه موقت دزفول در خطبه  دوم نماز با اشاره به سالروز ۱۲ تیر در سال ۶۷ ، از این روز بنام  روز جنایت امریکا نام برد وگفت: در این  روز ۲۹۸ نفر از مردم مظلوم ایران اعم اززن و مرد، پیروجوان کودک ونوجوان در هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران مورد هدف گرفتند وآنهارا به شهادت رساندند

دکتر خسروپناه افزود: امریکائیها که شب وروز ادعای حقوق بشر می کنند  این جنایت را انجام وبعدهم به جنایتکارآن پادش می دهند .

در سفر اخیر خود به سویس به برخی از امریکائیها گوشزد کردم …

وی افزود: در سفر اخیر خود به سویس به برخی از امریکائیها گوشزد کردم آنموقع که شما نزدیک ۳۰۰ نفربی گناه را در هواپیما به شهادت رساندید و در ژاپن دوبمب  اتم برسرمردم ریختید وحتی همین الان از رژیم صهیونیستی  حمایت می کنیدکه ۴۰۰ کلاهک هسته ای آماده شلیک دارد  هیچ نمی گوئید  اما ایرانی که نیروگاه هسته ای برای کارهای مفیدومصارف خود دارد  وخودتان هم همه چیز را می دانید  ایران را متهم به ساختن بمب اتم می کنید! چرا به جنایات خود نگاه نمی کنید  که ذره ای از انسانیت وعقلانیت واخلاق در رفتار شما پیدا نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دربخشی دیگر به دیدار اخیر مسئولان قوه قضائیه بامقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت : دراین دیدار معظم له براستقلال ، اقتدار وسلامت این قوه تاکید داشتند که ما ضمن تشکراز زحمات وتلاش  عزیزان قوه قضائیه در خواست می کنیم به این نکات مهم توجه کنند وساختاری را متناسب با معیارهایی که معظم له فرمودند درست وسازمندهی  کنند.

مردم مسلمان وحتی غیر مسلمانان درروز قدس شعار مرگ بر اسرائیل اشغالگر سر می دهند

امام جمعه دزفول همچنین  با اشاره به جمعه هفته آینده که روز قدس وروز جبهه مقاومت وبیداری اسلامی است گفت: در این روزحتی غیر مسلمانان در راهپیمائیهای کشورهای مختلف شرکت می کنند وشعارمرگ براسرائیل اشغال گر سر می دهند ومردم ما هم برغم هوای گرم رمضان  همچون سالهای گذشته در این حرکت سیاسی انقلابی شرکت می کنند.

تحلیلی جامع  در خصوص جریان شناسی بین المللی مذاکرات هسته ای 

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه بخش پایانی خطبه دوم را به تحلیلی جامع  در خصوص جریان شناسی بین المللی مذاکرات هسته ای  اختصاص داد وگفت: همانطوریکه ملت ایران آگاهند تحریم ایران از سال ۵۹ آغازشده و۳۴ سال است ادامه دارد ونظام جمهوری اسلامی ایران در این مدت  با اقتدار در مقابل آنها ایستاده است وخود امریکائیها هم فهمیده اند که مقاومت مردم ایران چقدر این ملت را به پیش برده است .

وی افزود: منشا تحریکات امریکائیها  نه بحث هسته ای نه  حقوق بشر ویا هر موضوع دیگری است بلکه  مقابله با نظام است. چرا که آنها متوجه بیداری اسلامی درجهان وحتی مخالفت نخبگان خود هم شده اند .

امام جمعه موقت دزفول سپس با برشمردن  سه جریان بین المللی در این مذاکرات  واهداف آنهاگفت:گروه اول حزب جمهوری خواه است که مخالف هرگونه مذاکرات وتوافق است ودیدگاه آنها این است که ایران  نباید صنعت ودانش هسته ای داشته باشد وعلت آن مخالفت با اصل جمهوری اسلای ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین  خسرو پناه از دمکراتهای امریکایی  بعنوان گروه دوم این جریان بین المللی نام  برد و گفت: دمکراتها با رهبری اوباما  معتقدند که جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است وما نمی توانیم در مقابل آنها مقابله کنیم  وفقط بابهانه گیری در مذاکرات می توان جلو گسترش پیشرفت های آن را بگیریم .

رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران اظهار کرد:اگر دانشمندان هسته ای ایران توسط غرب ترور شوند باز هم غرب موفق نخواهد شد جلوی پیشرفت هسته ای ایران را بگیرد زیرا دانش هسته ای در ایران بومی شده است.

امام جمعه موقت دزفول سومین مورد جریان شناسی بین المللی مذاکرا ت هسته ای را گروه موسوم به ترکیبی از جمهوریخواهان امریکا، صهیونیستها و آل سعودنام برد وگفت:این گروه مخالف هرگونه مذاکره وتوافق است.

کار تیم هسته ای ایران در مقابل سه جبهه  دشوار وجهادی است

دکتر خسروپناه تصریح کرد تمام تلاش تیم هسته ای ایران در مقابل سه جبهه آنها این است که با بحث وگفتگو  واستدلال توافق خوب را بدست آورند  واین کاری دشوار وجهادی است.

متن کامل خطبه ها:

خطبه اول

أُوصِیکُمْ عِبَادَ اللَّهِ وَ نَفْسِی بِتَقْوَى اللَّه بعد از سفارش به تقوای الهی به شما مؤمنین و مؤمنات و بویژه نفس این کمترین، همانگونه که در خطبه های دیگر در خطبه نخست به آیین معاشرت از نظر اسلام می پرداختم در این خطبه هم به اختصار و با توجه به اینکه سالگرد ولادت امام حسن مجتبی(ع) گذشت و در آستانه سالگرد شهادت مولی الموحدین امیرالمؤمنین(ع) هستیم مختصری پیرامون آیین معاشرت از دیدگاه این دو امام بزرگ نکاتی را عرض می کنم.

امیرالمؤمنین(ع) که خداوند انشاءالله توفیق بدهد و ما در محضر آن حضرت در کنار حوض کوثر درس نهج البلاغه بیاموزیم، مطالب فراوانی در آیین معاشرت بیان کرده اند. یکی از سفارشاتی که آن حضرت دارد این است که می فرماید: مِنْ کُنُوزِ الْجَنَّةِ الْبِرُّ وَ إِخْفاءُ الْعَمَلِ وَ الصَّبْرُ عَلَى الرَّزایا وَ کِتْمانُ الْمَصائِبِ حضرت می فرماید: از گنجینه ها و ذخایر بهشت یکی خیر خواهی و نیکی کردن به دیگران است. انسان مؤمن باید همیشه خیر دیگران را بخواهد و همچنین اعمال خیر را هم بپوشاند و گرفتار ظاهر سازی و در نهایت ریاکاری نشود، چقدر ارزشمند است در این ماه مبارک رمضان عزیزانی که خیرات می کنند و افطاری می دهند به گونه ای بدهند که اولا به نیازمندان برسد و ثانیا دیگران هم متوجه نشوند.

همچنین ایشان فرمود صبر کردن بر بلاها، که این از گنجینه های بهشت است و همچنین عدم اظهار گرفتاری ها، وقتی آدم با مشکلی مواجه می شود شکایت و اعتراض نکند بلکه مصائب را کتمان کند.

از دیگر سفارش هایی که امیرالمؤمنین(ع) در آیین معاشرت دارد بحث حسن خلق است. حُسنُ خُلُقٍ خَیرُ القَرینُ بهترین همنشین اخلاق حسن و نیکو و با دیگران خوش رفتاری کردن است، بعد فرمود: عُنْوَانُ صَحِیفَةِ الْمُؤْمِنِ حُسْنُ خُلُقِه‌ خیلی تعبیر زیبایی است فرمود سرفصل نامه اعمال ما اخلاق حسنه است، یعنی روز قیامت که اعمال ما را ظاهر و آشکار می کنند سرفصل اعمال ما اخلاق حسن است، دیده اید کسانی که کتاب می نویسند کتاب را فصل بندی و عنوان بندی می کنند می فرماید سرفصل این صحیفه و این نامه عمل اخلاق حسن است.

همچنین فرمود: أفضَلُ العبادةِ الصّبرُ والصّمت ُو انتظارُ الفَرَج برترین عبادت این ۳ چیز است: یکی صبر است که همه شما در روایات دیگر شنیده اید و امیرالمؤمنین(ع) نیز فرموده: الصَّبْرُ ثَلَاثَةٌ صبر بر ۳ چیز است: صبر بر معصیت، صبر بر طاعت و صبر بر مصیبت. دوم فرمود: الصّبرُ والصّمت صمت یعنی سکوت کردن، سکوت در اسلام خیلی سفارش شده است مخصوصا برای اینکه انسان از دیگران یاد بگیرد و استفاده کند، سوم فرمود: انتظارُ الفَرَج اینکه انسان انتظار فرج داشته باشد و همیشه منتظر باشد که ظهور حضرت ولی عصر(ع) فرا برسد.

عزیزان من موضوعی را در اینجا عرض بکنم و آن این است، هر چیزی که قیمت و ارزشی داشته باشد تقلب آن را می سازند، طلا با ارزش است به همین خاطر مطلا را می سازند و بعضی از این طلانماهایی که در مغازه ها به فروش می رسد مثل طلا می ماند. کسی بخواهد پول جعلی درست کند می رود مثلا ۱۰هزار تومانی را جعل می کند و نمی رود یک سکه کم ارزشی را جعل کند.

یکی از ارزشمندترین اعتقادات ما بحث انتظار فرج است و خیلی باید در این زمینه مراقب باشیم. عده ای از سر جهل و عده ای از سر عمد و شیطنت می خواهند اعتقادات ما را نسبت به انتظار فرج خراب بکنند. عده ای پیدا می شوند و می گویند ما نائب خاص امام زمان(ع) هستیم، به هر حال شما می دانید که ما روایات متعدد داریم که فرموده اند در عصر غیبت کبری به نائبان عام که فقهای جامع الشرایط هستند مراجعه کنید و همچنین فرموده اند هر کسی که ادعای نائب خاص کرد فکذبو دروغ می گوید و تکذیبش کنید اینها چیزهای ارزشمندی است.

بعضی ها در این زمینه مغازه و بازار درست کرده اند. من اخیرا شنیده ام که این بازارها وارد خوزستان شده و دارد اعتقادات را متزلزل می کند. فرمود: لا غِنى مِثْلُ الْعَقْلِ وَ لا فَقْرَ أَشَدُّ مِنَ الْجَهْلِ هیچ ثروتی مثل عقل نیست و هیچ فقری بدتر از جهل و شدیدتر از نادانی نیست، بدترین فقر جهل است و بهترین ثروت ارزشمندی که خدا به انسان داده عقل است و سفارش های دیگری که در این باب از امیرالمؤمنین(ع) است.

سفارش هایی در این زمینه از امام حسن مجتبی(ع) عرض کنم. یک سفارش این است که حضرت فرمود وقتی با برادر مؤمنتان روبه رو می شوید جای نور پیشانی محل سجده اش را ببوسید. وقتی به همدیگر می رسید و می خواهید معانقه کنید پیشانی را ببوسید، این یکی از آداب سبک زندگی است چون جایی است که سجده رفته و خدا را عبادت کرده است.

در روایت دیگری است که در عید فطر جماعتی سرگرم بازی و خنده بودند که حضرت از کنار اینها عبور کرد و بالای سرشان ایستاد دید اینها دارند می خندند و مسخره می کنند و مشغول بازی هستند حضرت بالای سرشان ایستاد و فرمود که یقینا خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه برای خلق قرار داده است که بوسیله این میدان مسابقه طاعت خدا انجام می شود و از طاعت خدا رضای حق تحقق پیدا می کند لذا از این فرصت استفاده کنید و سبقت بجویید.

بعد فرمود گروهی از مردم پیشی و سبقت می گیرند و پیروز می شوند اما یک عده ای کوتاهی می کنند و بعد ناامید و ناکام ماه مبارک رمضان را پشت سر می گذارند و از این میدان مسابقه بهره نمی برند. در این میدان مسابقه مسئله برد و باخت نیست چون هر کس که در این مسابقه شرکت کند می برد و مسابقات معنوی غیر از مسابقات مادی است.

بعد ایشان فرمود شگفتا و بسیار شگفتا از کسانی که مشغول خنده و بازی هستند. ماه مبارک رمضان که نیمی از آن گذشت و مخصوصا شب های قدر، بهترین فرصت برای سبقت گرفتن و مسابقه است. این شب های قدر را قدر بدانیم و بهره ببریم. سعی کنید روز استراحتی بکنید و شب را بیدار بمانید، البته روز قدر هم ثواب های شب قدر را دارد و انشاءالله از این فرصت بهره کافی را ببریم.

خدایا ما را بیامرز و توفیق طاعت و کسب رضایت خودت را در ماه مبارک رمضان به ما عنایت بفرما….

خطبه دوم

أُوصِیکُمْ عِبَادَ اللَّهِ وَ نَفْسِی بِتَقْوَى اللَّه در این خطبه شما عزیزان را و نفس خودم را، این نفس کمترین را به تقوای الهی سفارش میکنم. عزیزان بهترین فرصت برای درس تقوا ماه مبارک رمضان است قدر این فرصت را بدانیم و غنیمت بشماریم.

مناسبت های متعددی است من به چند مورد از این مناسبت ها اکتفا می کنم.

روز ۱۲ تیر سال ۶۷ روز جنایت آمریکا است. روزی است که ۲۹۸ نفر از مردم مظلوم ایران، زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نونهال را در هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی هدف گرفتند و آن عزیزان را به شهادت رساندند.

آمریکایی که شب و روز ادعای حقوق بشر می کند و مرتب اظهار می کند که ما سازمان های بین المللی، می خواهیم حقوق بشر را حفظ کنیم و گاهی اوقات از حقوق حیوانات هم دفاع می کند اما این جنایت را انجام داد و بعد به آن جنایتکار جایزه داد.

من بارها در جلساتی که با آمریکایی ها داشتم و در این سفر اخیر که به سویس داشتم، مدام آمریکایی ها به ما می گفتند ایران می خواهد بمب اتم بسازد و ایران می خواهد چنین و چنان کند من آنجا به اینها گفتم آن موقع که شما نزدیک به ۳۰۰ نفر بیگناه را در یک هواپیما به شهادت رساندید و آن موقع که در ژاپن ۲ بمب اتم زدید و همین الان حمایتی که از رژیم صهیونیستی دارید چون رژیم صهیونیستی ۴۰۰ کلاهک هسته ای آماده شلیک دارد اما شما هیچ نمی گویید ولی ایرانی که فتوای رهبری بر حرمت ساختن سلاح های هسته ای هست و می خواهد یک کار هسته ای در زمینه  نیروگاه و کارهای مفید انجام بدهد و جزء ان.پی.تی هست و خودتان نیز این را می دانید، مدام ایران را متهم می کنید که ایران می خواهد بمب اتم بسازد. چرا به جنایات خودتان نگاه نمی کنید که ذره ای انسانیت و اخلاق در آن نیست؟ من از دین حرف نمی زنم بلکه ذره ای از انسانیت و اخلاق در رفتار شما مشاهده نمی شود. (تکبیر نمازگزاران)

نکته دوم: دیدار اخیری که مسئولان قوه قضائیه داشتند و سفارش های مهم مقام معظم رهبری مخصوصا استقلال، اقتدار و سلامت قوه قضائیه بود که انشاءالله عزیزان دارند تلاش می کنند و ما از زحماتشان تشکر می کنیم.

درخواست ما از زبان ملت این است که به این نکات مهم مقام معظم رهبری در بحث قضاوت توجه کنند و ساختاری درست کنند که این ساختار مقتدرانه و مستقل و سلامت باشد که یک انسان فاسدی جرأت نکند که بخواهد این دستگاه را آلوده کند که الحمدلله خدمتگزاران خالص و مخلص و سالم این قوه کم نیستند و ما از همه این عزیزان سپاسگزاریم.

عزیزان جمعه هفته آینده روز قدس و روز جبهه مقاومت و بیداری اسلامی است که غیر مسلمانان هم در این روز شرکت می کنند. در بعضی روزهای قدسی که در ایران نبوده ام بنده شاهد بوده و دیده ام که چگونه غیر مسلمان ها آمده اند و در این تجمعات شرکت کرده اند و علیه اسرائیل اشغالگر شعار داده اند. ما هم از این فرصت استفاده کنیم گر چه ماه رمضان است و طبیعتا عزیزان با زبان روزه سخت است ولی مثل هر سال و سال های گذشته انشاءالله این حرکت عبادی و سیاسی را جدی بگیرید.

آخرین نکته ای که می خواهم چند دقیقه ای درباره اش صحبت بکنم چون دوستان زیادی از من خواستند که تحلیلی از وضعیت مذاکرات خدمتشان داشته باشم اما من بیشتر می خواهم به یک جریان شناسی بین المللی این مذاکرات اشاره کنم.

ابتدا دو مقدمه عرض می کنم و بعد ۳ جریان مهم بین المللی نسبت به این مذاکرات را گزارش می دهم و تحلیلش با خود شما عزیزان است.

مقدمه اول:

اولا می دانید که آمریکا از سال ۱۳۵۹ دستور داد که اموال ایران در آمریکا مسدود بشود و تحریم ما از سال ۱۳۵۹ شروع شده است و چیز جدیدی نیست و سال به سال هم تشدید کرده اند و  ۳۴ سال است که ما در تحریم هستیم.

در این ۳۴ سال نظام جمهوری اسلامی با اقتدار توانسته خودش را نگه دارد و آمریکایی ها نیز فهمیده اند که چقدر مقاومت مردم و تدابیر توانسته این ملت را به پیش ببرد.

مقدمه دوم:

عزیزان منشاء تحریم ها بحث هسته ای و بحث حقوق بشرنیست. همه شما می دانید و مقام معظم رهبری هم بارها این را فرموده اند که اینها با نظام جمهوری اسلامی مخالفت دارند چون نظام جمهوری اسلامی یک بیداری جهانی درست کرده است. مخصوصا در این دو دهه اخیر آمریکا به شدت در بین نخبگان دنیا و حتی نخبگان خودش گرفتار انزوا و انتقاد شدید شده است. دانشجویان نخبه آمریکایی به شدت از این سیاست های دولتمردانشان گله مند هستند. به هر حال اینها نمی خواهند جمهوری اسلامی باشد و جمهوری اسلامی در مقابل تفکر اینها ایستاده است.

برای اینکه با زبان روزه خیلی خسته تان نکنم و ایذاء مؤمن نکنیم بعد از این دو مقدمه، سه جریان بین المللی را با اهدافی که دارند و در مقابل نظام جمهوری اسلامی در این بحث مذاکرات قرار دارند من خدمتتان عرض می کنم آنوقت ببینید که جمهوری اسلامی و این تیم مذاکره کننده در چه وضعیتی به سر می برد.

گروه و جریان اول:

اولین جریانی که در آمریکا علیه این مذاکرات فعالیت می کند جریان جمهوری خواهان آمریکایی است. حزب جمهوری خواه مخالف هر گونه مذاکرات و توافق است، یعنی به تعبیری اینها می گویند ایران نباید صنعت هسته ای و اصلا دانش هسته ای داشته باشد علتش هم همان نکته ای است که اشاره کردم.

اینها با اصل جمهوری اسلامی مخالف هستند و هنوز جمهوری خواهان آمریکایی جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی شناسند، حتی نامه ای که چند ماه پیش در حمایت از حرکت و فعالیت های مذاکرات هسته ای از سوی اوباما بود که ۱۲۰نفر از نمایندگان کنگره  آن را امضا کردند یک نفر از اینها جمهوری خواه نبود زیرا جمهوری خواه ها به شدت مخالف هستند.

اینها می گویند ما باید تلاش کنیم تا نظام جمهوری اسلامی از بین برود و به همین خاطر با هر گونه مذاکرات و توافقی مخالف هستند. این یک جریان است که در آمریکا فعال هستند و صهیونیست های  پلید هم با همین جریان هستند و هالیوود هم دست اینها است، یعنی فیلم هایی که هالیود علیه ایران و با موضوع ایران هراسی و اسلام هراسی می سازد دقیقا در راستای حرکت همین جمهوری خواه ها و صهیونیست ها است.

گروه و جریان دوم:

دومین جریان، دموکرات های آمریکایی هستند، البته خود اینها زیر مجموعه ای دارند که من دیگر زیرمجموعه ها راعرض نمی کنم. دموکرات های آمریکایی که الان اوباما رهبری این جریان را به عهده دارد اینها می گویند ما به این نتیجه رسیده ایم که جمهوری اسلامی تثبیت شده و ما نمی توانیم با جمهوری اسلامی مقابله کنیم، نظامی است که شکل گرفته و تثبیت شده و به دانش هسته ای هم رسیده است و می گویند ما این واقعیت را پذیرفته ایم چه قبول بکنیم و چه قبول نکنیم واقعیتی است که پذیرفته ایم و باید بپذیریم.

اینها می گویند حتی دانش هسته ای که ایران دارد و فعالیت های صنعت هسته ای اش نیز اشکالی ندارد و مانعی نیست. دموکرات های آمریکایی می گویند اگر ما ایران را بگذاریم در همین وضعیت تحریم بماند و ادامه بدهد به یک قدرت عظیم هسته ای می رسد چون به هر حال کشف فرمول تبدیل ۳ درصد سانتریفیوژ تا ۲۰ درصد پیچیده ترین مرحله تولید دانش هسته ای است و از ۲۰ درصد به بالا فرآیند روان است و سریع انجام می شود.

این مطلب را اخیرا در دیداری که مقام معظم رهبری با مسئولین نظام داشتند فرمودند. در کنار من یکی از دانشمندان هسته ای که اسمش در لیست این ترورها بود و می خواستند ترورش بکنند و موفق نشدند، نشسته بود و از دوستانی است که سال هاست با همدیگر مرتبط هستیم، من از ایشان پرسیدم این نکته ای که حضرت آقا می گویند از نظر علمی و فنی همینطور است؟ ایشان گفت بله دقیقا همین است، ما الان به یک مرحله ای رسیدیم که توسعه تولید دانش و صنعت هسته ای خیلی برای ما روان و سریع است.

دموکرات ها می گویند ما باید در اینجا جلوی ایران را بگیریم و تنها راه این است که از طریق مذاکرات وارد بشویم چون نمی توانیم عملیات نظامی علیه ایران انجام بدهیم و نمی توانیم به ایران بگوییم این کار را انجام ندهد و باید ایران را از طریق مذاکرات و توافق به یک محدودیت برسانیم.

اینکه می بینید الان اوباما یک وقت هایی اظهار انسان دوستانه می کند نه، این حرف ها نیست بلکه انسانیت در سیاست مداران آمریکایی رخت بر بسته است. اینها تمام تلاششان این است که ما را محدود بکنند و نتوانیم توسعه پیدا بکنیم لذا می خواهند ایران را محدود کنند و اگر بتوانند از طریق توافق به مراکز نظامی نزدیک بشوند و دانشمندان هسته ای را بشناسند که بعد بتوانند مثل وضعیتی که در عراق بوجود آورده اند تک تک دانشمندان هسته ای عراق را ترور کردند این شخصیت ها را در ایران نیز ترور کنند.

البته من این مطلب را در پرانتز عرض کنم که اگر تمام دانشمندان هسته ای ما را بشناسند و با این فرض همه را ترور کنند دانش هسته ای در ایران بومی شده است و این دانش از بین نمی رود و این خیلی مهم است. (تکبیر نمازگزاران)

پس می خواهند از طریق مذاکرات و سپس توافق قدرت نظامی ما را محدود کنند و تسلط بر قدرت نظامی ما پیدا کنند و دانشمندان را کامل شناسایی کنند و همچنین بتوانند از طریق ترور دانشمندان ضربه ای به دانش هسته ای ما بزنند که عرض کردم نتیجه نمی گیرند.

گروه دوم که دموکرات ها هستند به تعبیر حضرت آقا به دنبال یک توافق بد هستند. پس حزب جمهوری خواه اصلا دنبال توافق نیست و حزب دموکرات به دنبال توافق بد است.

گروه و جریان سوم:

سومین جریان ترکیب صهیونیست ها و عربستان و نوچه هایشان است. اینها اصلا معتقد به توافق نیستند و می گویند اصلا با ایران توافق نکنید. اینها مثل جمهوری خواه ها هستند و با این حزب در ارتباط هستند و از همدیگر خط می گیرند.

چرا می گویند توافق نکنید؟ اینها چه سودی می برند؟ چه ضرری می بینند اگر توافق صورت بگیرد؟ عربستان و رژیم صهیونیستی حتی با توافق بد هم مخالف هستند و البته مستحضرید که انگلیسی ها عربستان را بر سر کار آورده اند و اولین کشوری که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت عربستان بود و اینها خواهر و برادر هم هستند اما چرا با توافق مخاف هستند؟ نفعشان چیست؟ نفعشان در این است که وضعیت کشور عربستان در یک بحران جدی است مخصوصا از طریق اختلافاتی که شاهزاده ها با هم دارند یکی این مورد است و دیگری عربستان به شدت به سمت مدرنیزاسیون رفته و وهابیت هم به شدت متحجر است و در عربستان یک تعارضی بین این تحجر وهابیت و این گرایش مدرنیزاسیون است و این دو بحران در عربستان وجود دارد.

رژیم صهیونیستی هم مشکلات جدی دارد. من یک خبر و یک گزارش به شما بدهم شهروندان رژیم اشغالگر صهیونیستی درجه یک و درجه دو و درجه سه دارند.

یعنی یهودیانی که در خود فلسطین به دنیا آمده اند شهروند درجه ۱ هستند. یهودیانی که از آمریکا و اروپا آمده اند شهروند درجه ۲ هستند که بخشی از اینها سیاهپوستان هستند و همین چند وقت پیش به خاطر اینکه به حقوقشان توجهی نمی شود راهپیمایی کردند. یهودیانی که از آسیا و آفریقا رفته اند شهروند درجه ۳ هستند.

الان و در این وضعیت اینها تمام شعارشان به مردمشان این است که ایران دارد در منطقه ناامنی درست می کند و ایران فعالیت هسته ای دارد و می خواهد بمب اتم بسازد و با تحریک مردمشان دارند بحران های خود را پنهان می کنند. اگر یک توافقی با ایران صورت بگیرد و دیگر نتوانند ایران را به عنوان یک خطر در منطقه معرفی کنند بعد دیگر چطور می خواهند فرافکنی کنند؟ لذا اینها به این دلیل اصلا اعتقادی به توافق حتی توافق بد هم ندارند.

جمهوری اسلامی ایران در مقابل این ۳ جریان قرار دارد، یعنی تیم هسته ای ما یک جبهه است و در مقابل ۳ جبهه عظیم دنیا قرار دارد. اینها این گونه کار می کنند و تمام تلاششان این است که بتوانند به یک مذاکرات و توافق صحیح و سالم و خوبی برسند.

حضرت آقا فرمود ما مخالفتی با مذاکره نداریم و اهل مذاکره و گفت و گو و منطق هستیم. دوم با نرمش قهرمانانه هم همین کار را انجام می دهیم و سوم به دنبال تأمین توافق خوب هستیم.

در توافق خوب اجازه نمی دهیم مراکز نظامی ما را ببینید و با دانشمندان هسته ای ما مصاحبه بکنید اگر نظارت می خواهید بکنید نسبت به مراکز هسته ای ما نظارت داشته باشید چرا مراکز نظامی را می خواهید نظارت بکنید؟

الان تمام تلاش تیم هسته ای این است که بتوانند با بحث و استدلال و گفت و گو این توافق خوب را بدست بیاورند و خیلی کار دشواری است و عزیزان یک کار جهادی است و ما باید برای اینها دعا کنیم. البته اگر کسی نقدی دارد منطقا نقد بکند و اشکال ندارد چون ما همانطور که با گفت و گو با دیگران اعتقاد داریم خودمان هم باید اهل گفت و گو البته با حلم و اخلاق و منطق باشیم.

عزیزان مخلصی هستند که دارند با این وضعیت زحمت می کشند و گاهی اوقات وقتی گفت و گوهایشان به تنگنا می رسد من اطلاع دارم بعضی هایشان می روند و توسل می کنند و دو رکعت نماز می خوانند، خدا کمکشان کند.

عزیزان این را بدانید ۶ کشور دنیا یعنی ۱+۵ در مقابل ایران قرار گرفته اند، یعنی ای جمهوری اسلامی ایران: ما تو را به رسمیت شناختیم و حالا می خواهیم با تو بحث و گفت و گو کنیم و این بزرگترین پیروزی جمهوری اسلامی است و همچنین ایران منطقا با استدلال دارد در مقابل ۶ کشور بحث می کند و از خطوط قرمز هم عبور نمی کند. من این ترسیم را خدمت شما عرض کردم تا عزیزان بدانند که تیم هسته ای ما با چه جریاناتی در دنیا مواجه هست.

یک توسلی هم به مولی الموحدین امیرالمؤمنین(ع) بکنیم. سحرگاه روز ۱۹ ماه مبارک رمضان فاسق ترین انسان ها تصمیم گرفته اند امیرمؤمنان(ع) را از امت اسلامی بگیرند. ابن ملجم ملعون با شبیب نقشه کشیدند و وارد مسجد شدند، اول شبیب شمشیر خود را به حضرت نشانه گرفت که چون به محراب خورد امام(ع) آسیبی ندید و ابن ملجم ملعون شمشیر زهرآلود خود را بلند کرد و بر فرق سر امیرالمؤمنین(ع) زد و سر امیرالمؤمنین(ع) شکافت حضرت یک جمله گفت فزت و رب الکعبه علی رستگار شد و تازه علی سال ها دلتنگی اش را نسبت به پیغمبر(ص) و زهرا(س) دارد از دست می دهد و این دلتنگی تمام می شود و مهمان پیغمبر(ص) می شود.

امیرالمؤمنین(ع) بیهوش شد خون، محاسنش را خضاب کرد و حضرت را بردند و آرمیدند و طبیب آوردند فرق سر حضرت را معاینه کرد و بعد طبیب روبه امیرالمؤمنین(ع) کرد یا امیرالمؤمنین(ع) اگر وصیتی داری بکن که این ضربه دیگر حیاتی برای تو نمی گذارد ولی عرض می کنیم امیرالمؤمنین(ع) لا یومک یومک یا اباعبد الله مولای ما امیرالمؤمنین(ع) فرق تو را شکافتند اما کسانی بودند و کسی بود امام حسن(ع) بود که بر بالین او سر بنهی و کسانی بودند که بالای سرت باشند و ظرف شیر برایت بیاورند اما وقتی فرزندت حسین(ع) را در صحرای کربلا هم فرقش را شکافتند و هم تیر زدند…

پروردگارا به عزت و جلالت دلهای ما را به نور علم و ایمان منور و روشن بگردان….

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید