25 فروردین, 1399
یک سوال داشتم از خدمتتان اینکه در روایتی هست حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ زِيَادِ بْنِ جَعْفَرٍ الْهَمَدَانِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مَعْبَدٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ خَالِدٍ قَالَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ مُوسَى الرِّضَا ع لَا دِينَ لِمَنْ لَا وَرَعَ لَهُ وَ لَا إِيمَانَ لِمَنْ لَا تَقِيَّةَ لَهُ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَعْمَلُكُمْ بِالتَّقِيَّةِ فَقِيلَ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِلَى مَتَى قَالَ إِلَى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ وَ هُوَ يَوْمُ خُرُوجِ قَائِمِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ فَمَنْ تَرَكَ التَّقِيَّةَ قَبْلَ خُرُوجِ قَائِمِنَا فَلَيْسَ مِنَّا- میخواستم بپرسم آیا این روایت با اینکه ما انقلاب کردیم و این همه با سر و صدا در منطقه کار میکنیم منافات نداره؟بنده طلبه درس خارج هستم هرچه فکر کردم به جواب قانع کننده ای نرسیدم با تشکر
این روایت دلالت بر لزوم تقیه تا ظهور مهدی دارد اما مصادیق و موارد تقیه کجاست بحث دیگری است که این روایت ساکت است و از روایات دیگر استفاده می شود و لذا دلالتی بر نفی قیام ندارد