.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

اولویت‌ نخست هیأت اندیشه‌ورز انتشار مجلات و توانمندسازی اساتید است

اولویت‌ نخست هیأت اندیشه‌ورز انتشار مجلات و توانمندسازی اساتید است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اولویت‌ نخست هیأت اندیشه‌ورز در سراسر کشور انتشار مجلات و توانمندسازی اساتید است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد رشت، جلسه هیأت اندیشه‌ورز علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در واحد رشت برگزار شد.

دکتر خسروپناه ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: سفر به استان‌ها به این معنا نیست که سیاست‌ها و اهداف تبلیغاتی را منتقل کنیم، بلکه هدف ما استفاده از تجربیات و نکات کلیدی استان‌هاست.

دکتر خسروپناه با اشاره به اینکه هیأت اندیشه‌ورز، قوه تفکر علوم انسانی در استان است، خاطر نشان کرد: هیأت اندیشه‌ورز جایگزین هیچ معاونتی در استان نیست، بلکه هدف آن اندیشه‌ورزی در حوزه تعالی علوم انسانی است.

وی با بیان اینکه این معاونت سه هدف مهم به‌روزرسانی، بومی‌سازی و اسلامی‌سازی علوم انسانی و هنر را در دستور کار خود دارد، گفت: حاصل اجرایی و عملیاتی شدن هر کدام از مؤلفه‌ها توسط هیأت اندیشه‌ورز باید مطابق با اهداف معاونت باشد.

دکتر خسروپناه با تأکید بر اینکه اعضا هیأت علمی هر استانی باید نسبت به اهداف هیأت اندیشه‌ورز توجیه شوند، تصریح کرد: ارتباط اعضا هیأت علمی با هیأت اندیشه‌ورز بسیار مهم است و از نظرات اعضا هیأت علمی باید استفاده بهینه شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه اولویت‌های نخست هیأت اندیشه‌ورز در سراسر کشور انتشار مجلات و توانمندسازی اساتید است، تصریح کرد: انتشار مجلات و توانمندسازی اساتید بسیار حیاتی است و باید به آن پرداخته شود.

دکتر خسروپناه با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دارای 10 هزار عضو هیأت علمی علوم انسانی است که ۴۷۰ نفر استاد تمام و دانشیار، ۴۵۰۰ نفر مربی و ۵۰۰۰ نفر استادیار است، افزود: هیأت اندیشه ورز قصد دارد از تمامی ظرفیت‌های اساتید هیأت علمی استفاده کند.

وی با بیان اینکه ضعف دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش محوری است و تا کنون به سمت آموزش و پژوهش محور نرفته، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای اعضا هیأت علمی جوانی است که آمادگی پذیرش، رشد و بالندگی را دارند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه از ظرفیت‌های اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون به درستی استفاده نشده ، افزود: ساماندهی نشریات علمی، ترمیم رشته‌ها، ساماندهی پایان‌نامه‌ها، شناسایی و معرفی نخبگان علمی، تدوین کتب درسی، اصلاح آئین‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی، از مأموریت‌های اصلی هیات‌های اندیشه‌ورز است.

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید