.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

اهل تقوا، قدرت تشخیص حق از باطل را پیدا می‌کنند

نمازجمعه دزفول

اهل تقوا، قدرت تشخیص حق از باطل را پیدا می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز” در 24 بهمن 1399، آئین نماز جمعه دزفول با حضور اقشار مختلف مردم متدین و ولایت مدار دزفول، امام جمعه و به امامت حجهالاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه امام جمعه موقت دزفول در مصلای امام علی علیه السلام قرارگاه فرهنگی این شهرستان برگزار شد.

 اهل تقوا، قدرت تشخیص حق از باطل را پیدا می‌کننند

خطیب نمازجمعه دزفول درخطبه اول نماز ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: از منظر قرآن اگر تقوای الهی پیشه کردید خداوند مقام فرقان به شما می‌دهد یعنی قدرت تشخیص حق از باطل را پیدا می‌کنید.

امام جمعه موقت دزفول افزود: انسانی که مرتکب گناه می‌شود یک اثر تکلیفی که نتیجه‌اش عذاب الهی است دارد و یک اثر وضعی که در همین دنیا ظاهر می‌شود.

خداوند صاحب فضل عظیم است که ممکن است گناه فرد با تقوا را ببخشد و او را مورد غفران قرار دهد

وی افزود: خداوند صاحب فضل عظیم است که ممکن است گناه فرد با تقوا را ببخشد و او را مورد غفران قرار دهد.

 امام باقر(ع) در حدیثی می‌فرماید نسبت به انجام واجبات شکیبا باش

حجهالاسلام والمسلمین خسروپناه در ادامه با تبریک حلول ماه رجب و اعیاد این ماه بویژه ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) و امیر مؤمنان حضرت علی(ع) به تبیین چگونه زیستن و آداب معاشرت پرداخت و گفت: امام باقر(ع) در حدیثی می‌فرماید نسبت به انجام واجبات شکیبا باش.

باید نسبت به همدیگر شکیبا باشیم و با امام منتظر حضرت صاحب الزمان(عج) ارتباط برقرارکنیم

وی افزود: باید نسبت به همدیگر شکیبا باشیم و با امام منتظر حضرت صاحب الزمان(عج) ارتباط برقرار کنیم .

امام جمعه موقت دزفول همچنین سالروز شهادت امام هادی(ع) را تسلیت گفت و با بیان روایتی از آن حضرت افزود: کسی که در معاشرت با برادران دینی خود تواضع کند، به راستی چنین کسی نزد خدا از صدیقین و از شیعیان علی ابن ابی طالب خواهد بود.

انقلاب اسلامی به واسطه خون شهدا در مقابل استکبار جهانی ایستاده است

حجهالاسلام والمسلمین خسروپناه در خطبه دوم نماز جمعه دزفول با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی به واسطه خون شهدا در مقابل استکبار جهانی ایستاده است.

مردم همراه با بسیجیان در رژه خودرویی ۲۲ بهمن حضور یافتند و قدرت نمایی کردند

وی ضمن تشکر از حضور مردم در آئین باشکوه ۲۲ بهمن و قدردانی از جمعی از مردم ایلام در آئین نماز جمعه افزود: مردم همراه با بسیجیان در رژه خودرویی ۲۲ بهمن حضور یافتند و قدرت نمایی کردند.

آنها که دم از اعتماد به آمریکا می‌زنند توجه کنند که هر گروه و کشوری که به آمریکا اعتماد کرده‌، نابود شده‌ است

امام جمعه موقت دزفول با تأکید بر لزوم درس گرفتن از وقایع تاریخی گفت: آنها که دم از اعتماد به آمریکا می‌زنند توجه کنند که هر گروه و کشوری که به آمریکا اعتماد کرده‌، نابود شده‌ است.

نتیجه جریان روشنفکری که دم از عقلانیت می‌زند و دین گریز است، دولت رضاشاه قلدر است

خطیب نماز جمعه دزفول سالروز عزل احمدشاه قاجار و واگذاری این منصب به رضاخان پهلوی را یادآور شد و گفت: نتیجه جریان روشنفکری که دم از عقلانیت می‌زند و دین گریز است، دولت رضاشاه قلدر است.

وی افزود: جنبش اخوان المسلمین در ۶۰  کشور نفوذ کرد ولی به دلیل اعتماد به آمریکا و عربستان در مصر ذلیل شد.

رژیم اسرائیل غاصب همواره به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی است لذا باید مراقب باشیم

امام جمعه موقت دزفول با بیان اینکه بزرگترین کتابخانه شیعه شناسی در سرزمین‌های اشغالی قرار دارد، بیان کرد: رژیم اسرائیل غاصب همواره به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی است لذا باید مراقب باشیم.

خطای محاسباتی آمریکا دلیل اصلی شکست‌های این کشور در مقابل ایران است

حجهالاسلام والمسلمین خسروپناه در ادامه با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارکنان نیروی هوایی گفت: خطای محاسباتی آمریکا دلیل اصلی شکست‌های این کشور در مقابل ایران است.

وی با بیان اینکه آمریکا در سالهای اخیر ۲۰ شکست در مقابل ایران متحمل شده افزود: آمریکا به طور مستمر در حال توطیه چینی علیه ایران است.

امام جمعه موقت دزفول ادامه داد: عراق پس از صدام به آمریکا اعتماد کرد و نتیجه ۱۰ سال حضور این کشور در عراق تحمیل کشته‌های فراوان بود.

 لغو همه تحریم‌ها با راستی آزمایی در عمل، باید در دستور کار قرار گیرد تا ایران به برجام بازگردد

وی با اشاره به سیاست ایران در مورد برجام از منظر رهبر معظم انقلاب افزود: لغو همه تحریم‌ها با راستی آزمایی در عمل، باید در دستور کار قرار گیرد تا ایران به برجام بازگردد.

رعایت ادب و اخلاق نیاز امروز جامعه است؛ نقد باید همراه با منطق و اخلاق و رقابت همراه با رفاقت باشد

حجه‌الاسلام والمسلمین خسروپناه همچنین با اشاره به دیدار اخیر مداحان با رهبر معظم انقلاب گفت: رعایت ادب و اخلاق نیاز امروز جامعه است؛ نقد باید همراه با منطق و اخلاق و رقابت همراه با رفاقت باشد.

تأثیر بداخلاقی در حوزه مسئولان اثر منفی بیشتری در جامعه دارد

وی با بیان اینکه حقیقت دین، حسن خلق است، افزود: تأثیر بداخلاقی در حوزه مسئولان اثر منفی بیشتری در جامعه دارد.

چشم تمام سران کشورهای دنیا به سخنان مقام معظم رهبری است

امام جمعه موقت دزفول دولت جوان انقلابی را مورد تأکید رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب استثنا است چراکه در این سن انرژی زیادی دارد و چشم تمام سران کشورهای دنیا به سخنان معظم له است.

خطیب نمازجمعه دزفول با اشاره به سفر رییس مجلس شورای اسلامی به روسیه گفت: یکی از برنامه‌های مهم سفر رییس مجلس، ارسال پیام رهبر معظم انقلاب به رییس جمهوری روسیه بود که از ابتدا هم قرار بود این پیام به رییس مجلس روسیه تحویل داده شود ولی متأسفانه برخی مباحث بی‌ربط در این زمینه مطرح کردند.

وی افزود: رقابت اصولگرایان و اصلاح طلبان نباید به گونه‌ای باشد که به منافع ملی آسیبی وارد شود.

متن کامل خطبه‌ها:

خطبه اول:

السَلامُ عَلَیْکُم ورَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ

اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

آغاز سخن، همه شما، نفوس بزرگوار را و عزیز را و همچنین نفس این مسکین را به تقوای الهی، تقوای بینشی و تقوای منشی و تقوای کنشی سفارش می‌کنم. خداوند به برکت تقوای شما به این نفس فقیر هم تقوا عنایت کند.

آیه شریفه ۲۹ سوره انفال خیلی آیه عجیبی است یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقَانًا یعنی اگر تقوای الهی پیشه کردید خداوند مقام فرقان به شما می‌دهد، یعنی قدرت تشخیص حق از باطل را پیدا می‌کنید، بعد در ادامه می‌فرماید وَیُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ سیئه و گناهانی که انجام دادید با این تقوا پوشیده می‌شود، پوشیده می‌شود یعنی سرپوشی روی گناهانتان می‌گذارند، دیگر این گناهانتان اثری ندارد.

(خوب دقت کنند دوستان این آیه تفسیر دقیقی دارد.) گناهی که آدم می‌کند، یک اثر تکلیفی دارد، خوب گناه کرده است، نتیجه‌اش عذاب الهی است، یک اثر وضعی دارد اثر وضعی در این همین دنیا ظاهر است، مثلا انسان با گناه رزقش کم می‌شود، با گناه و معصیت خیلی از امتیازاتی که خدا می‌خواست به او بدهد دیگر نمی‌دهد.

اینکه می‌فرماید: وَیُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ یعنی روی گناهان شما مثلا یک پارچه‌ای می‌کشند، یک حجابی می‌کشند، اثر وضعی آن دیگر از بین می‌رود، مثلا اگر یک گناهی عمر را کوتاه می‌کند، یا رزق را کم می‌کند، یا توفیق نافله از شما گرفته می‌شود، یا توفیق نماز اول وقت را می‌گیرد این اثر منفی وضعی را دارد، با این پوشش، دیگر آن اثر منفی از بین می‌رود.

بعد می‌فرماید: وَیَغْفِرْ لَکُمْ نه تنها خدا پوششی روی گناهان می‌گذارد وَیَغْفِرْ لَکُمْ یعنی خداوند شما را می‌بخشد. مورد غفران قرار می‌دهد، مگر می‌شود خداوند همه گناهان انسان را به خاطر تقوا ببخشد؟ می‌فرماید بله وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ خداوند صاحب فضل عظیم است تعجبی ندارد. این تقواست که این قدر اثرگذار است.

اما چون در آستانه ورود به ماه مبارک رجب هستیم امشب شب اول ماه رجب هست، باید تبریک عرض کنم این ایام مبارک را، میلاد امام باقر علیه السلام را که در روز شنبه اول ماه رجب هست که در سال ۵۷ قمری امام باقر علیه السلام به دنیا آمد ۱۳ رجب را هم در پیش داریم ولادت مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام؛ البته سوم رجب هم سالگرد شهادت امام هادی علیه السلام در سال ۲۵۴ قمری است.

من در این خطبه اول یک حدیث امام باقر علیه السلام برایتان می‌خوانم ناظر به چگونه زیستن و آداب معاشرت و یک حدیث هم از امام هادی علیه السلام.

حدیثی که از امام باقرعلیه السلام است این است که حضرت می‌فرماید: إِصْبِرُوا عَلی أَداءِ الْفَرائِضِ یعنی نسبت به انجام واجبات شکیبا باش، صبر داشته باش، حالا اگر نماز صبح است، شکیبایی یعنی به راحتی بلند شو نماز صبح را بخوان، نگو سخت است، نماز واجبت را بخوان، روزه‌ات را بگیر، تکالیف شرعی خود را انجام بده، وَ صابِرُوا عَدُوَّکُمْ (صابِرُوا) یعنی یکدیگر را به شکیبایی وادارید، إِصْبِرُوا یعنی شما شکیبا باشید.

صابِرُوا یعنی نسبت به همدیگر شکیبایی داشته باشید، همدیگر به شکیبایی سوق بدهید، چون اینجا ناظر به عَدُوَ و دشمن است، یعنی نسبت به دشمنان، جامعه باید صبر پیشه کند، چون دیگر اگر صبر یک نفر و دو نفر باشد کافی نیست.

لذا فرمود وَ صابِرُوا عَدُوَّکُمْ یعنی به شکیبایی یکدیگر را وابدارید، چون دشمن است، دشمن که فقط به شما آسیب نمی‌زند، دشمن به جامعه آسیب می‌زند، لذا فرمود وَ صابِرُوا عَدُوَّکُمْ

جمله سوم امام باقر علیه السلام این است وَ رابِطُوا إِمامَکُمُ [الْمُنْتَظَرُ]؛ یعنی چه؟ رابِطُوا یعنی ارتباط برقرار کنید با امام منتظَرتان، یعنی امامی که انتظارش را می‌کشید، غائب است و منتظر او هستید و امام منتظَر شماست، با او ارتباط برقرار کنید، مخصوصاً در روز جمعه، یک وقت خلوتی با امام زمانتان حرف بزنید، ارتباط برقرار کنید، این حدیث امام باقر علیه السلام خیلی شباهت دارد به آیه ۲۰۰ سوره آل عمران یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

اینجا هم در این آیه سه تا توصیه اولش این است اصْبِرُوا، صَابِرُوا، رَابِطُوا

حالا امام باقرعلیه السلام تفسیر می‌کند اصْبِرُوا صبر کنید، در اداء واجبات؛ وَصَابِرُوا در چه؟ در برابر دشمن، یک صبر اجتماعی، اصْبِرُوا صبر فردی است، صَابِرُوا صبر اجتماعی است، رَابِطُوا ارتباط برقرار کنید، با چه کسی؟ با امام منتظَر حضرت حجت بن الحسن ارواحنا لتراب مقدمه الفداء.

اما روایت امام هادی علیه السلام  مَن تَواضَعَ فِی الدّنیا لإخوَانِه فَهُو عندَاللّه مِن الصّدّیقین وَ مِن شیعَه علیّ بنِ ابیطالب حَقّاً

امام هادی علیه السلام می‌فرماید: کسی که تواضع کند فِی الدّنیا لإخوَانِه با برادران دینی خود در دنیا تواضع کند، فروتن باشد، اهل تواضع باشید، تواضع با برادران مؤمن، حالا اینجا إخوَانِه منظور برادر در برابر خواهر نیست، برادران و خواهران.

در برابر مؤمنین و مؤمنات تواضع داشته باشید، بعضی‌ها وقتی به کسی نگاه می‌کنند، یک جوری نگاه می‌کنند مثل اینکه خودشان خیلی برتر هستند، از کجا می‌دانید؟ همین است که تو خیال می‌کنی از او برتر هستی، ممکن است نزد خدا به مراتب از تو برتر باشد. حالا تو ممکن است، علمی داری، اسمی داری، ثروتی داری، اعتباری داری، او مثلا این را ندارد، اما پیش خدا چه؟

لذا امام هادی علیه السلام توصیه می‌کند: اهل تواضع باشید، مؤمنی که اهل تواضع در برابر برادران و خواهران دینی خودش باشد امام هادی علیه السلام می‌فرماید فَهُو عندَاللّه مِن الصّدّیقین این نزد خدا جزء صدیقین است. صدیق مقام بالایی است در اسلام و قرآن. و بعد می‌فرماید: وَ مِن شیعَه علیّ بنِ ابیطالب حَقّاً و قطعاً از شیعه علی بن ابیطالب است، چون می‌دانید خیلی از ماها که شیعه شناسنامه‌ای هستیم، محب امیرالمؤمنین علیه السلام هستیم نه شیعه. امام هادی علیه السلام می‌فرماید: آن کسی که تواضع می‌ورزد در برابر برادران دینی خود، این قطعاً شیعه علی بن ابیطالب علیه السلام است.

شبیه این حدیث را ما در ۶۹ سوره نساء داریم وَمَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِکَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِینَ  وَحَسُنَ أُولَئِکَ رَفِیقًا

خدایا ما را از صدیقین و شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام قرار بده.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم  قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ  مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ  وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ  وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ  وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

خطبه دوم:

اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

عِبادَاللّه اُوصِیکُم وَ نَفسی وَ نَفسی وَ نَفسی بتَقوَى اللّه

بعد از سفارش به تقوای الهی تبریک عرض می‌کنم ایام الله دهه فجر را، گرامی می‌داریم یاد امام بزرگوار، معمار انقلاب اسلامی و شهدا و جانبازان و آزادگان و خانواده‌های بزرگوار این عزیزان همه را گرامی می‌داریم که اگر این درخت انقلاب اینگونه با قدرت و قوت در برابر استکبار جهانی مقاومت می‌کند، معلول همین خون شهدایی است که ریشه این درخت را آبیاری کردند.

جا دارد تشکر کنم از همه سروران عزیزی که در روز ۲۲ بهمن حضور پیدا کردند در راهپیمایی در واقع با ماشین و موتور آمدند در صحنه، مردم عزیز، جوانان عزیز، ورزشکاران عزیز، بسیجیان عزیز، آمدند انصافاً بعضاً با خانواده‌هایشان در ماشین و وسیله نقلیه‌هایشان و آنجا قدرت نمایی کردند، از مسئولین شهرستان هم تشکر می‌کنیم که بسیار زیبا، هماهنگ و نیروی انتظامی عزیز، آتش نشانی و سایر به هرحال دستگاههایی که کمک کردند این همایش ارزشمند و نمایش ارزشمند در روز ۲۲ بهمن برگزار بشود.

ما در این هفته مهمانان عزیزی داریم از شهرستان ملک شاهی استان ایلام، جمعی از مؤمنین عزیزی که تشریف آوردند، عزیزی را چند وقت پیش از دست دادند، جوانی مؤمن و این عزیزان عزادار این جوانشان هستند، آمدند و تشریف آوردند به این شهرستان دارالمؤمنین، تشکر کردند از مردم مهمان نواز و مسئولین خدمتگذاری که کمک کردند یک قدری این ضایعه التیام پیدا بکند.

امام جمعه محترم‌مان نماز را بر این جوان عزیز قرائت کردند، فرمانده نیروی انتظامی و سایر مسئولین تلاش کردند تا پیکر این جوان عزیز را پیدا بکنند، هم من تشکر می‌کنم از این عزیزان و سرورانی که همکاری کردند و مردم خوب.

ببینید عزیزان چقدر وحدت زیباست وقتی مسئولین و مردم همدل باشند، چقدر زیباست، یک اتفاقی ناگوار برای جمعی از مؤمنین از هموطنان خودمان اتفاق افتاده است، با همدلی عزیزان کمک کردند، هرچند مردم دزفول انتظار نداشتند عزیزان به زحمت بیفتند ولی تشریف آوردند قدمشان بر چشمان ما، دستانشان را می‌بوسیم، خیلی محبت کردید، خیلی لطف کردید، منت گذاشتید و آمدید، ما هم افتخار می‌کنیم میزبان شما باشیم، ان‌شاءالله خداوند بر عمر شما بیفزاید، این جوان عزیز را هم ان‌شاءالله با اولیاء الهی محشور خواهد بود و خداوند را قسم می‌دهیم که به خانواده عزیزشان ان‌شاءالله صبر عنایت کند.

چند تا مطلب را من باید خدمتتان عرض بکنم در این خطبه دوم، یک نکته؛ این ایام، سالگرد عزل احمد شاه قاجار از فرماندهی کل قوا و واگذاری این منصب به رضاخان قلدر از طرف مجلس بود در سال ۱۳۰۳ یعنی ۹۶ سال پیش.

من که نمی‌خواهم اینجا تاریخ برایتان بگویم، می‌خواهم یک نکته را عرض کنم؛ عزیزان چه بود مشروطه آزادیخواهی که شعار آزادی و مبارزه با استبداد می‌دادند، خروجی و ته این مشروطه شد فرماندهی کل قوای رضا شاه بعد هم دولت پهلوی رضا شاه؛ من این نکته را می‌خواهم بگویم، جوانان ما روی این فکر می‌کنند؟

چطور بعضی‌ها دولت پهلوی را تطهیر می‌کنند، عزیزان جریان روشنفکری که بنده در بابش کتاب نوشته‌ام، این جریان را می‌شناسم، آثار‌شان را خوانده‌ام، جریان روشنفکری دم از عقلانیت می‌زند، اما دین گریز است، دین را کنار می‌زند، نتیجه شعار عقل و کنار زدن دین رضاشاه قلدر است، دولت استبداد پهلوی است، این نتیجه است.

البته یک عده‌ای ممکن است از دین دم بزنند، عقل را کنار بزنند، آن هم تحجر است، عقل و دین باید با هم پیش بروند، تفکر انقلاب اسلامی و تفکر حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، جمع عقل و دین بود، اگر این انقلاب عده‌ای شعارش را بدهند به اینگونه که بگویند، عقل آری دین نه، یا دین آری عقل نه، خطاست، آغاز انحراف انقلاب خواهد بود. این مطلب اول.

مطلب دوم: امروز سالگرد شهادت حسن البنّا در سال ۱۹۴۹ است، یعنی حدود مثلا ۷۲ سال پیش، حسن البنّا چه کسی بود؟ پایه‌گذار جنبش اخوان المسلمین. در بیش از ۵۰ کشور هم این جنبش اخوان المسلمین گسترش پیدا کرد، مثل امروزی حسن البنّا را به شهادت رساندند، باز من نمی‌خواهم قصه تاریخی برایتان بگویم، می‌خواهم یک نکته درس آموز بگویم، قُل سیروا فِی الأَرضِ قرآن می‌فرماید.

آن نکته درس آموز این است، چه طور این جنبش اخوان المسلمین که در نزدیک به ۶۰ کشور، این جنبش را پذیرفتند، الان ذلیل‌ترین، خوارترین جنبش شده است، اصلا چیزی به نام اخوان المسلمین الان در مصر وجود ندارد، چون در مصر ایجاد شده است، چرا؟ مُرسی رئیس جمهور مصر اخوان المسلمین بود و اخوان المسلمین را راحت نابود کرد.

جمال عبدالناصر با اخوان المسلمین درگیر بود، همین حسن البنّا به دستور او ترور شد، اما حسن البنّا کشته شد، ولی جمال عبدالناصر نتوانست اخوان را از بین ببرد، انور سادات ۱۰ سال علیه اخوان المسلمین بود، اما نتوانست اخوان را از بین ببرد، حسنی مبارک ۳۰ سال علیه اخوان المسلمین بود، ولی نتوانست اخوان را از بین ببرد، اخوان المسلمین به دست خود اخوان المسلمین از بین رفت، وقتی که اخوان المسلمین اعتماد به آمریکا پیدا کردند، اعتماد به عربستان پیدا کردند، یک سال دوام نیاوردند و با اعتماد به دو دشمن، دلخوشی به دو دشمن، اخوان المسلمین نابود شد.

اینها درس است، اینهایی که دم از آمریکا می‌زنند، اعتماد به آمریکا دارند، بفهمند، یک جا شما نام ببرید به آمریکا کشوری اعتماد کرد و موفق شد، یک مثال در تاریخ پیدا کنید. هرجا اعتماد کردند نابودش کردند، یا یک دفعه نابودش کردند یا در طول زمان. این هم درس دوم تاریخی.

درس سومی که می‌خواهم عرض بکنم این است، امروز سالگرد شهادت عماد مغنیه هم هست در سال ۱۳۸۶ شهید شد اولا خداوند روح این مجاهد را متعالی کند، سه شنبه هفته آینده هم شهادت سید عباس موسوی دبیر کل حزب الله هست که ۱۹۹۲ شهید شد و همچنین سه شنبه هفته آینده شهادت شیخ راغب حرب روحانی مبارز ضد صهیونیستی در ۱۹۸۴ هست،هر سه بزرگوار را صهیونیستها شهید کردند، هم شیخ راغب حرب را، هم سید عباس موسوی را  و هم عماد مغنیه را.

عزیزان درس تاریخی که می‌خواهم از این گزارش تاریخی بگیرم این است، از وقتی که رژیم صهیونیستی شکل گرفت، از همان لحظه‌ای که نطفه‌اش منعقد شد تا کنون، هدف اصلی‌اش مبارزه با اسلام بود؛ تا قبل از شکل گیری اسرائیل و رژیم صهیونیستی هدفش عمدتا مبارزه با مسیحی‌ها بود، می‌دانید اصلاً جنگهای صلیبی را که علیه مسلمانان راه انداختند، تحریک کننده‌اش یهودی‌ها بودند، صهیونیستی‌ها آن زمان بودند، اینها خیلی علیه مسیحی‌ها کار کردند.

بعد وقتی دولتی مستقر کردند در فلسطین، تمام هدفشان مبارزه با اسلام بود، مخصوصا تشیّع. حالا من طول می‌کشم اینها چه جنایاتی کردند، تمام هدفشان این است که یک ضربه‌ای به اسلام بزنند.(شعار مرگ براسرائیل نمازگزاران)

رژیم صهیونیستی را نمی‌خواهم بگویم یک رژیم خیلی قوی و مقتدری هست، ما همان سالهای اوایل بعد از جنگ چند تا موشک ساختیم زمین گیر شد، گفتند این گنبد آهنین ما را کسی را نمی‌تواند، نفوذ کند، ایران نفوذ کرد با جنگ الکترونیکی؛ ولی چون مرتب در حال فکر کردن و اندیشیدن و مطالعه کردن و … بزرگترین کتابخانه شیعه شناسی را صهیونیستها دارند، مطالعه می‌کنند؛ همین شهید بزرگوارمان شهید حاج محسن فخری زاده را خیلی از مردم ما خیلی از مسئولین ما نمی‌شناختند، صهیونیستها شناختند.

اینها چشمهایشان باز است، دنبال ضربه زدن هستند، ما مراقب باشیم چشمانمان را نبندیم، بدانیم چه واقعیتی هست. من تعجب می‌کنم باز بعضی‌ها نسبت به رژیم صهیونیستی خیلی راحت می‌خواهند تطهیر بکنند.

و اما عرض آخرم فرمایشاتی که مقام معظم رهبری در این روزهای اخیر داشتند، نکات مهمی است من اجازه بدهید آنها را سریع عرض بکنم در دیداری که فرماندهان نیروی هوایی و پدافند ارتش داشتند در ۱۹/۱۱/۹۹ چند تا نکته مهم داشتند، یکی اینکه فرمودند: خطای محاسباتی آمریکا دلیل اصلی شکست‌های آمریکا است. فرمود: ۴۲ سال است خطای محاسباتی دارد آمریکا در مقابل با انقلاب اسلامی.

بعد فرمود: در همین سه سال اخیر بیست شکست راهبردی آمریکا داشته است. وقتی می‌فرمود: ۲۰ تا یعنی بیست هان! شمرده تک تک، شناسایی کرده تک تک. آقا مرتب علیه ایران دارد آمریکا کار می‌کند، بعضی‌ها از این جاهلان می‌گویند آقا چرا ما اینقدر علیه آمریکا حرف می‌‍زنیم، بابا آمریکا علیه ما دارد فعالیت می‌کند، تا انقلاب پیروز شد شروع کردند در لانه جاسوسی علیه انقلاب کار کردن.

آنها در ایران کودتا کردند، آنها هلی کوپترهایشان را فرستادند در طبس، آنها حمله نظامی در ایران کردند، آنها حمایت کردند حزب بعث عراق را که علیه ایران جنگید؛ خوب بعضی از این حرفها را نمی‌دانم از کجا این حرفها را می‌زنند، چطور؛ اصلا فکر نمی‌کنند، دائم می‌گویند آقا چه کار آمریکا داریم؟ ما کاری با آمریکا نداشته باشیم، بابا او با تو کار دارد.

مثل اینکه فرض کن یک کسی در یک محله‌ای رفته یک لات بی دینی، طرف را دارد کتک می‌زند، فُحش می‌دهد، بعد این به او می‌گوید، مثلا فرض کنید تو مثلا غلط می‌کنی که داری مرا می‌زنی، یا این حرفها را می‌زنی، بعد یک کسی دیگر بگوید آقا تو چرا گفتی غلط می‌کنی؟ تو چکار این آدم داری؟ بابا او دارد می‌زند. او دارد توهین می‌کند، عجیب است!

مگر همین عراق بعد از صدام لعین اعتماد نکردند به آمریکاییها و آمریکا ده سال چند برابر جنگ ۸ ساله شان به اینها کشته دادند، کار آمریکا این است. من نمی‌فهمم یعنی آمریکاییها دائم به ما ضربه بزنند ما برویم بگوییم دست شما درد نکند، خیلی ممنون یک صبحکم الله بالخیر و یک مسّاکم الله بالخیر هم به ایشان بگوییم.

او دارد نیروی نظامی در منطقه می‌فرستد ما را تهدید می‌کند، میگه دست شما درد نکند. عجیب است! خدایا این چه عقلی است، عقل سیاسی است؟ اصلا عقل سکولار هم داشته باشی، عقل ماتریالیستی هم داشته باشی نباید این حرفها را بزنی، این یک به هرحال نکته مهمی بود حضرت آقا فرمودند.

یک نکته دیگر درباره سیاست قطعی ایران درباره برجام و تحریمها بود، آقا خیلی روشن، فرمود می‌خواهید دوباره برجام برگردد، باشد، اما اول خودتان گفتید ما این کارها را انجام بدهیم شما همه تحریمها را باید برگردانید، رفع بکنید، لغو بکنید، لغو همه تحریمها اول باید انجام بشود.

دوم راستی آزمایی‌شان بکنیم در میدان عمل نه روی کاغذ نه لبخند، یک لبخند می‌زنند، بعضی از ایرانی‌های ما هم هر هر می‌خندند [راست آزمایی در عمل]. (تکبیر نمازگزاران).

بعد فرمود: آن موقع اشکال ندارد، برگشت ایران به تعهدات برجامی. این فرمایش آقا مسیر خیلی خوب روشن کرد، اینکه ما برگردیم بگوییم ما برمی‌گردیم به تعهدات برجامی، باز دوباره آنچه عمل کردیم، دوباره باز عمل کنیم به برجام، آنها یک قدم برندارند، والله بالله این عقل سیاسی نیست، این عقل دینی نیست. این هم توصیه‌هایی بود که حضرت آقا در دیدار با فرماندهان داشتند.

یک دیداری هم حضرت آقا با مداحان داشتند فرمودند، توصیه کردند: رعایت ادب و اخلاق ضرورت امروز جامعه است. فرمودند: اخلاق نخ تسبیح روابط افراد اجتماع است. حالا چه در مسائل فردی، خانوادگی، چه در مسائل سیاسی اجتماعی، نقد کنید یکدیگر را، با استدلال هم نقد کنید. اما منطق و اخلاق باید منبع استدلال ما باشد.

در مسائل خانوادگی هم همین طور. آقا دو نفر در شهری کاندید می‌شوند، ده نفر کاندید می‌شوند، یکی پیروز می‌شود، بقیه رأی نمی‌آورند، یک وقت دیگر برعکس است، بعد شروع می‌کنند به توهین کردن، رفتارهای غیر اخلاقی کردن.

دو تا زن و شوهر باهم زندگی می‌کنند یک اختلاف جزئی دارند شروع می‌کنند به توهین کردن.

یک کاسبی با مشتری اختلاف پیدا می‌کند شروع می‌کنند به توهین کردن.

دو تا ماشین با هم برخورد می‌کنند شروع می‌کنند به توهین کردند، فرمود حقیقت دین چیست؟ از نبی گرامی اسلام سؤال شد، حضرت فرمود: حُسْنُ الْخُلْقِ. بابا می‌شود ما رقابت داشته باشیم با اخلاق، می‌شود رقابت اقتصادی داشت، رقابت سیاسی داشت، رقابت فرهنگی داشت اما با رفاقت.

البته اگر دیدید، رقابتی هست ولی رفاقتی نیست، یعنی اخلاق نیست، بدانید این ضعف دارد، این نقص است، اما اگر هم رقابت است، هم اخلاق و رفاقت است، این کمال است. این توصیه‌ای بود که حضرت آقا فرمودند. بعد این نکته را فرمودند تأثیر بد اخلاقی در حوزه حکمرانی و فضای سیاسی صد چندان است، اگر مسئولان بداخلاقی کنند اثر منفی در جامعه به مراتب بیشتر است، چون مردم حاکمان جامعه را می‌بینند.

و توصیه دیگری هم فرمودند: در همین ماههای اخیر، تأکید بر دولت جوان انقلابی که این هم ان‌شاءالله حالا در فصل انتخابات باید بیشتر باز بشود، ولی این مقدار را دقت کنید عزیزان فرمود دولت جوان انقلابی نفرمود الزاماً رئیس جمهور جوان، ممکن است رئیس جمهور جوان باشد اشکال ندارد، نفرمود انقلابی، نفرمود جوان، فرمود دولت، جوان، انقلابی.

یعنی دولت چابکِ فعالِ خسته ناپذیرِ دارای صفات جوانی باشد، حالا یک وقت می‌بینید جوانی است حال ندارد اصلا تکان بخورد، خوب این به درد دولت می‌خورد؟ یک وقت ممکن است جوان سنی باشد، ولی توان نداشته باشد. البته اینهایی هم که سنشان بالاست به هرحال پیر هستند خوب معمولا است سن بالا؛ کم هستند افرادی؛ واقعا عزیزان شخصیتی مثل مقام معظم رهبری استثناست. در این سن هشتاد و چند سالگی از هر جوانی با نشاط‌تر، فعال‌تر، منظم‎تر، اهل تهجد، اهل کار علمی، اهل کار سیاسی، دنیا همه چشمشان به او دوخته است. (تکبیر نمازگزاران)

و از همه زاهدتر، واقعاً زهد حضرت آقا من معتقدم بی نظیر است، من نمی‌گویم کم نظیر است، بی نظیر است، آقا یک کسی در این سن سه ساعت، اهل مناجات و تهجد با خدا باشد، مسائل نظامی، مسائل اقتصادی، مسائل مختلف، شما ببینید هر بار هم صحبت می‌کند، حرف نو دارد، یک نکته جدید دارد، یک متفکر به تمام معناست، جمع بهشتی و مطهری شده سید علی خامنه‌ای(صلوات).

شهید بهشتی یک استراتژیست بود، شهید مطهری یک ایدوئولوگ بود، مقام معظم رهبری یک ایدوئولوگ استراتژیست است. خیلی مهم است، من خدا شاهد است هر موقع توفیقی دست می‌دهد محضر معظم له می‌رسیم، در حوزه‌ای که کار خودم است، اصلا تخصص من است وارد گزارش می‌شوم، بعد نکاتی می‌گوید، می‌بینم عجیب است ما از این غفلت داشتیم.

واقعاً لطف خداست إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقَانًا آیه‌ای که در خطبه اول خواندم، تقوا اثرش این است و نکته آخر را هم اینجا بگویم این پیامی که مقام معظم رهبری به رئیس محترم مجلس دادند که به رئیس مجلس روسیه تحویل دادند، بگویم خدمتتان.

اولا سفر رئیس مجلس فقط برای ارسال این پیام نبود، چند تا مأموریت داشت که حالا بعدها اگر لازم ببینند گفته خواهد شد، ولی یکی از کارهای مهم آن این بود که پیام آقا را برساند. از اول هم بنا بر این بود که پیام را به دست رئیس مجلس برساند.

این حرفهایی که در فضای مجازی متأسفانه به جای اینکه وحدت ملی حفظ بشود، در سر همدیگر نزنند، کار غیر اخلاقی همین است یک نمونه‌اش. اصلا اینجا بحث قالیباف و اینها نیست. الان فعلا پیام رهبری و یک مأموریت‌های دیگری به یک شخصی داده شده است برود روسیه. باید وحدت ملی داشت. بعضی از رسانه‌های مجازی هم دشمن هم بعضی از دوستان نادان آمدند، یک جوّی درست کردند که هم رئیس مجلس را، هم پیام رهبری را تخریب کنند، خیلی بد است.

چند تا کار مهم داشتند که این چند روز رفتند انجام دادند که بی ارتباط با بحث برجام هم نبود، لذا سفر کاملا با موفقیتی انجام گرفت، پیام آقا هم سریع رئیس مجلس روسیه به پوتین داده شد، پوتین بلافاصله مطالعه کرد و دیدگاه خودش را نسبت به پیام هم منتقل کرد، دیگر حالا من همین مقدار می‌توانم در بابش سخن بگویم، ان‌شاءالله که همه این وحدت ملی را ناظر به کشور باید حفظ کنیم.

چون اگر بخواهند اصولگراها علیه اصلاح طلبان و اصلاح طلبان علیه اصولگراها به گونه‌ای دعوا کنند که وحدت ملی آسیب ببیند و منافع ملی آسیب ببیند، این حرام است شرعاً، و هیچ شکی در آن نیست. رقابت دارید داشته باشید، نقد کنید با اخلاق و منطق؛ اما نه آنجایی که منافع ملی هست و این متأسفانه رفتار شایسته‌ای نبود.

ان‌شاءالله ماه رجب را استفاده کنید، این الرجبیون فرمودند به به به؛ یک کتابی را هم عزیزان معرفی کردند “ماه رجب ماه یگانه شدن با خدا”، مخصوصاً با پیوند با ولایت مولی الموحدین امیرالمؤمنین(ع).

خدایا ما را بیامرز…

تا ما را نیامرزیده‌ای از این دنیا مبر…

حب علی(ع) و حب اولاد علی(ع) را در دلهای ما، فرزندان ما تا روز قیامت احیا بگردان…

توطئه دشمنان به خودشان برگردان…

امام زمانمان را به فریادمان برسان…

خدایا چشمان ما را به جمالش منور و روشن بگردان…

خدایا ما را از اصحاب خالصش قرار بده…

خدایا قسمت می‌دهیم به عزت و جلالت این انقلاب را صحیحاً و سالماً به دست امام زمان(عج) برسان…

پروردگارا مرضای اسلام شفای عاجل عنایت بفرما…

خدایا این بیماری ویروس منحوس، هرچه زودتر از جهان نابود بگردان…

خدایا قسمت می‌دهیم به عزت و جلالت آنچه خیر است بر این مملکت نازل بگردان…

آنچه شر است از این مملکت دور بگردان…

خدایا اموات، ذوی الحقوق، شهیدان، امام شهیدان، اموات، این جمع، حضرت آیت الله قاضی که در پیروزی این انقلاب در این شهرستان نقش مهمی داشتند و یاد او را هم باید گرامی بداریم، همه اموات متعلق به این جمع مخصوصا این جوان عزیز تازه از دنیا رفته خدایا با اولیاء محشور بگردان.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم    قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ   مَلِکِ النَّاسِ  إلَهِ النَّاسِ  مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ   الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ   مِنَ الْجِنَّهِ وَ النَّاسِ

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

انتشار توسط: مدیر سایت

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید