.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

مردم لیبی شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی سردادند

مردم لیبی شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی سردادند

خلاصه خطبه ها

حجت الاسلام’ عبدالحسین خسرو پناه’ در خطبه های نماز جمعه این هفته دزفول افزود: این تحول عمیقی که در منطقه رخ داده پیام انقلاب است که به این کشور و کشورهای منتقل شده است.
وی گفت: کشور مصر هم اکنون ۵۰۰ هزار حافظ قرآن دارد و این امر نشان می دهد که تظاهرات و اعتراضات آنها با دیدی باز و آگاهانه و اسلامی است.
حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به کشته شدن دیکتاتور لیبی افزود: هیچ کس باورش نمی شد قذافی و پسرانش با این چنین ذلت و خواری به درک واصل شوند.
وی به اعتراضات مردمی کشورهای عربی منطقه و دیگر کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: صدای خشم هزاران نفر در سراسر جهان به گوش می رسد و مردم ۸۰ کشور اروپایی ،آمریکایی و آسیایی در مقابل ظلم سران مملکت خود به تظاهرات پرداخته اند.
امام جمعه موقت دزفول در بخشی دیگری از خطبه های نماز با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه گفت: استقبال بی نظیر و ارزشمند مردم کرمانشاه از رهبری در تاریخ ثبت شد و این نشانه اعتقاد بین امت و امامت است.
وی افزود: مقام عظمای ولایت در سفر ۹ روزه خود به کرمانشاه و دیدار با اقشار مختلف مردم اعم از بسیجیان،ایثارگران، خانواده های شهدا, ورزشکاران و دیگر قشرها بیانات ارزشمندی را ایراد کردند که نه تنها مردم کرمانشاه بلکه همه ملت ایران باید از این رهنمودها پیروی و بهره گیرند.
امام جمعه موقت دزفول با اشاره به ۲۹ مهر ماه روز صادرات گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم کشورمان باید با افزایش صادرات و تنوع در محصولات صادراتی خود را از درآمد نفت بی نیاز کنیم.
وی افزود: برای توسعه صادرات در کشور بخش دولتی باید با تصویب قوانینی بخش های دیگر را تقویت کنند زیرا نفت برای تمام نسل های ایرانیان است و باید در آینده جوابگوی فرزندانمان باشیم.

متن کامل خطبه ها

خطبه اول

اعوذ بالله من اشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین  و صل الله علی سیدنا و نبینا مولانا ابی القاسم المصطفی محمد (ص) و آله الطیبین الطاهرین المعصومین و لاسیما حجه بن الحسن العسگری ارواحنا لتراب المقدم الفداه قال الله تبارک و تعالی فی محکم کتابه:

اعوذ بالله من الشطان الرجیم

یِا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إَن تَتَّقُواْ اللّهَ یَجْعَل لَّکُمْ فُرْقَاناً وَیُکَفِّرْ عَنکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ وَاللّهُ ذُوالْفَضْلِ الْعَظِیمِ   ﴿ ۲۹ ﴾  جزء ۹  صدق الله العلی العظیم

اوصیکم عبادالله و نفسی  و نفسی و نفسی بتقوالله  همه شما مومنین را در آغاز خطبه ی نخست مخصوصا نفس خودم را به تقوای الهی سفارش می کنم.

خدای متعال در آیه ی ۲۹ سوره ی انفال می فرماید :

ای کسانی که ایمان آورده اید ، اگر از خدا پروا کنید ، برای شما نیرویی قرار می دهد که به وسیله آن حق را از باطل تشخیص دهید ،و بدی هایتان را از شما می زداید و گناهانتان را می آمرزد ، و خدا وند دارای فضلی بزرگ است .

ببینید همانطور که یک طبیب سفارش می کند که اگر اینگونه پیش گیری کنی بیمار نمی شوی یا اگر اینگونه دارو مصرف کنی درمان می شوی  راه سعادت و راه کمال آدمی را خدای سبحان که طبیب حقیقی کل عالم و آدم است برای ما بیان کرده می فرماید اگر تقوا ی الهی داشته باشی ما به شمافرقان می دهیم بعضی ها هستندبه راحتی توانایی تشخیص حق را از باطل ندارند بی بصیرت اند واقعیت به راحتی برایشان آشکار نمی شود سرّش چیست؟ چرا بعضی ها هستند توفیق را پیدا نمی کنند به راحتی حق را از باطل تمیز بدهند نسخه ای که طبیب واقعی عالم و هستی یعنی خدای سبحان به ما ارزانی کرده است و به ما رایگان این نسخه را در اختیار ما گذاشته است این است که تقوای الهی داشته باشیم.

عزیزان و نماز گزاران  اگر خاطرشان باشد من چند جلسه ای به مناسبت  جهاد اقتصادی پیرامون جایگاه کار و ارزش کار در اسلام مطالبی عرض گردم در این خطبه هم مختصر یکی دو نکته بر آنچه که در مباحث پیشین گفتم یکی دو نکته اضافه می کنم.

همه ی شما مستحضرید که کار و تلاش در منظر اسلام ارزش ذاتی داردو جهاد فی سبیل الله است . فرموده اند: تلاش برای زن و فرزند جهاد در راه خداست  و ارزش ذاتی دارد ولی یکسری  شرایطی دارد  که باید کنار این مساله ی مهم یعنی ارزش ذاتی کار به  آن هم توجه شود  من در این خطبه ی اول  فقط به ۲ شرط بسنده می کنم  انشا الله اگر فرصت دیگری بود  شرایط دیگر را هم عرض می کنم  شرط اول عدم مزاحمت کسب و کار با دیگر تکالیف شرعی است  کار و تلاش یک تکلیف شرعی است جهاد است معنایش این نیست که کار و تلاش  مانع سایر تکالیف شود  مجموعه ی تکالیف اسلام یک مجموعه ی منظم و منسجم است مثلا یک ماشین اگر یک جزء از آن از کار بیفتد  ماشین خوب حرکت نمی کند  یا اصلا حرکت نمی کند  اجزای این ماشین هم نقش دارند  در این که وسیله درست کار کند  یک کامپیو تر یا تلویزیون یا یک کالای صنعتی و مصنوعی  ساخت بشر را  در نظر بگیرید  اگر یک جزء  شی خوب کار نکند  کل این ساختار هم بی فایده است  تکالیف شرعی هم این گونه اند .

مجموعه ی تکالیف شرعی یک کل منسجم  است اجزای به هم  وابسته اند یعنی نماز  برای شما مومنین  یک اثری دارد  روزه اثر دیگری دارد  صدقه هم اثر دیگری دارد  جهاد اثر دیگری دارد  این طور نیست که کسی بگوید من نماز می خوانم  اما مثلا نماز به فرادا  می خوانم  نماز به جماعت نمی خوانم  نه خیر نماز فرادا یک اثر و جماعت اثری دیگر دارد  یا بگوید نماز می خوانم و روزه نمی گیرم  این ها همه اجزای یک پیکر اند  مثل این می ماند  کسی بگوید من یک جوری غذا می خورم که سرم رشد کند  سایر اعضا و جوارح بدنم ضعیف بماند  این یک پیکر ناموزونی خواهد بود  ادم اصلا رغبت نمی کند به این پیکر نگاه کند  تکالیف شرعی این طوری اند  اجزای یک پیکر اند مجموعه  در سعادت انسان نقش دارد  بله کار و تلاش بسیار مهم و ارزش ذاتی دارد  اما آیا باید مانع تکالیف دیگر بشود؟

این عادت خوبی نیست که ما داریم وقت اذان که می رسد  مثلا کسبه مشغول کارشان هستند  سنت خوبی نیست، یا کارمند مشغول کارش است  خوب چند دقیقه نمازتان را بخوانید بعد هم ادامه بدهید  نمی خواهم بگویم نماز وسیله ای باشد برای فرار از کار باشد.حواسمان باشد در بعضی از کشور های اسلامی می بینید  وقت نماز کر کره ها را پایین آورده  و نمازشان را می خوانند  بعد مشغول کسب و کار می شوند.

کار و کسب  برای  سعادت انسان و تلاش برای  تکامل انسان است  خوب کار و کسب  که وسیله ی سعادت  و جهاد برای خداست  که با آن نفقه ی زن و بچه تامین می شود ؛ آدم فاصله پیدا کند از خدا  این درست نیست  لذا می بینیم خدای سبحان در سوره ی جمعه می فرماید :

یا ایها الذین آمنوا اذا نودی للصلوه من یوم الجمعه فاسعوا الی ذکر الله وذروا البیع ذالکم خیر لکم ان کنتم تعلمون.» ای کسانی که ایمان آورده اید، هرگاه شما را برای نماز روز جمعه بخوانند، به سوی ذکر خدا بشتابید و تجارت رارها کنید که این [نماز جمعه] اگر بدانید، برایتان بهتر است.

پس این شرط اول  که کار و کسب و تامین نفقه ی زن و بچه  لازم و ارزش ذاتی هم دارد و انسان بی کار از نظر اسلام مذموم است . کار ارزش دارد قبلا هم احادیثی از نبی اکرم محمد مصطفی (ص)  محضر شما تقدیم کردم  که حضرت به اصحابش می گفت  کار نداری تکدی نکن  برو صحرا وبیابان خار و خاشاک جمع کن  و بفروش و زندگیت را تامین کن .

بعضی از صفر شروع کردند  انتظار نباید داشت آدم از اول کارش رونق بگیرد  پس این شرط اول که کار و تلاش ،تکلیف شرعی و ارزش ذاتی دارد  ولی نباید تکالیف شرعی  و تکالیف دیگر در تعارض باشند .

شرط دوم عبارت است از حفظ تعادل میان کسب و کار  با سایر وظایف شبانه روزی ما ، از صبح که از خواب بلند می شویم  تا شب وظایف متعدد و متنوعی داریم  پدر یک وظیفه و مادر وظایف دیگری دارد.

باید برنامه ی روزانه ی خود را تقسیم کرد  مثلا بعضی ها کارمندند  یک ساعتی سر کار می روند  وضیفه شان است که کار مردم را راه بیندازند  و به ارباب الرجوع برسند  اما بعد که به منزل می آید با زن و بچه اش ارتباط برقرار می کند  باید این وظیفه ی ارتباط با زن و بچه را هم حفظ کند  بچه ی آدم گاهی اوقات مشکل و گرفتاری دارد  درد و دلی دارد  ،یک حالت یاس و ناامیدی پیدا کرده باید وقت گذاشت .این درست نیست که بگوییم من صبح تا شب دارم زحمت  می کشم  دیگر فرصت ندارم به حرف بچه ام گوش بدهم  نه این وظیفه است  یا بگویم من برای تفریحم برنامه نداشته باشم  انشاالله اگر فرصتی شد من درباره ی تفریح و شادی در اسلام مطالبی عرض خواهم کرد در اسلام به بحث تفریح  و شادی خیلی تاکید شده ؛ همین الا ن یکی از دانش جویان پایان نامه  ای  به نام شادی در اسلام به من داد . در اسلام در باره شادی روایات متعدد داریم . این حرف درست نیست که مسلمانان فقط باید اهل گریه باشند . قطعا بکاء و گریستن یکی از الطاف خفیه الهی است خوشا به حال آن هایی که اهل بکاء در شب،وقت سحر، وقت رابطه ی با خدا هستند ولی وقتی با مومنین  ارتباط برقرار می کنید  باید اهل تبسم و شادی بود  و شادی نقش موثری در توسعه و تعامل انسان دارد .

عرض من این است که کار و تلاش نباید  مانع از انجام وظایف دیگر شود  .امیر المومنین (ع) فرمودند:  مومن را سه ساعت است  یک ساعتی که در آن با پروردگارش به راز و نیاز می پردازد ،ساعتی که در آن به تامین زندگی وکار می پردازد، و ساعتی که با حلال و نیکو با لذت نفس دمساز است .

در بحث تفریح خدارا شکر کار های خوبی می شنویم مثلا در تعطیلات  عید امسال ۱۴۰میلیون  سفر در کشور  انجام شد این خبر های خیلی خوبی است  مردم وقتی نشاط داشته باشند اهل سفر اند که خیلی عالی است  این شاخص امنیت و به یک معنا  شاخص رفاه  است  نمی خواهم بگویم این ها که سفر می روند از یک رفاه بالایی برخوردارند نه خیلی ها هستند که با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند  اما چون می دانند باید تفریح هم داشته باشند بچه هایشان را به سفر می برند .که این صفت مومن و کار ارزنده ای است . در روایت دیگری آمده : خردمند هم باید زندگی خودش را سر و سامان بدهدو هم به فکر بهره بردن و لذت بردن از کارهای غیر حرام باشد.

امام صادق (ع) می فرماید :آنان که در طلب روزی شبانه روز  کار می کنند این را بدانند که این کسب حرام است .

این که کسب حلال و ارزش ذاتی دارد  ادم با کار زیاد  بدنش را نابود می کند از قضا با یک برنامه ریزی می تواند ۷۰ سال کار مفید بکند .

امام صادق (ع) می فرماید :صنعت گرانی که روز و شب تلاش می کنند  و شب تا صبح کار می کنند کار و کسبشان حلال نیست .

گاهی وقت ها صنعتی است که گروهی ۸ ساعت و گروه بعدی ۸ ساعت ، یا یک گروه شیفت شب و گروه دیگر شیفت صبح این اشکالی ندارد . روز استراحت کند وشب کار کند یا برعکس . پس با توجه به اینکه کار و تلاش هر دو عوارضی دارد  معنایش این نیست که از سایر وظایف شبانه روزیش غفلت بکند .

اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می فرمایند  :در طلب روزی  میانه رو باش از رفتار حریصانه در طلب دنیا بپرهیزید  ضعیف هم نباشید  گرفتار حرص و طمع هم نباشید  بعضی ها در کار تنبلند بعضی ها هم حرص و ولع دارند  می خواهند ره صد ساله را یک شبه طی کنند  که مثلا میلیاردر بشوند . به فکر بچه و نوه هم باشیم . توسعه طلبی هم حدی دارد  همه اش حرص و آز این جور مسایل اول به خودش آسیب می زند .  حالا خدا نکند کسی حرص و آزش از  طریق حرام باشد  ثروتی را جمع می کند بعد که از دنیا رفت  بچه هایش سر ثروت دعوایشان میشود  ثروت حرام هم دوامی ندارد تبدیل می شود به مواد مخدر  و به هوا می رود  این نکته ی مهمی است که توجه کنیم و تکالیف را ببینیم.

خدای سبحان را قسم می دهیم به عزت و جلالش که  توفیق اعتدال در عمل نصیب ما بفرماید.

صدق الله العلی العظیم

قرائت سوره نصر،

خطبه دوم

الحمدلله رب العالمین باری الخلایق اجمین باعث انبیاء و المرسلین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا خیر الخلقه و ظهر لطفه حبیب الله عالمین اباالقاسم محمد….

خوب مناسبت های متعددی هست که بعضی  هم خیلی  مهم اند.

۲۳ ذی القعده  روز زیارتی مخصوص آقا امام رضا (ع)  است ما از این مکان مقدس مصلی دزفول از شهر اخ الامام به اما عزیز و غریبمان عرض سلام و ادب می کنیم السلام علیک یا علی بن موسی الرضا  المرتضی …

آقا جان همه ی شیعیان عاشق تواند  دوست دار و پابوس تو اند . همه ی این عشق و محبت می ارزد به یک نظر از تو  این جمع را مشمول نظرت قرار بده .

سفر اخیر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه  و استقبال حماسی و با شکوه مردم این استان  و بازتاب این حماسه ی دیار  دلیر مردان  غیور  کرمانشاهی آنقدر  باز تاب  ارزشمند بود که  در تاریخ  ثبت شد  من رسانه های خارجی را که پیگیری کردم  انصافا به تعجب افتاده بودند که مردم کرمانشاه آن همه رنجی که در ۸ سال دفاع مقدس  دیدند  با صبر و رشادتشان  ؛ با نائب امامشان ارتباط دارند  وآن همه اش نشانه ی یک اعتقاد است  که عبرتست از پیوند امت و امامت  این عقیده خیلی مهم است قدرش را بدانید رهبری هم در این سفر ۹ روزه  و جلسات مختلفی که با بسیجیان ،مردم ، دانشگاهیان و ورزشکاران داشتند نکات ارزنده ای را فرمودند : بحث و ضرورت بهره مندی از جوانی،بصیرت ودرک نیاز لحظه ای را تاکید کردند ،تاکید بر مردم سالاری دینی  ترویج فکر بسیجی و ترویج مباحث مهم آینده که در پیش داریم ، انتخابات و مسایل دیگر که آقا فرمودند. که انشاالله  فرمایشات  رهبری مخاطبش فقط مردم نیستند همه  ی مردم ایران  از فرمایشات ایشان بهره مند خواهند شد.

۲۹ مهر ماه  روز صادرات نامگذاری شده است. رهبری یک جمله دارد که می فرماید :باید با افزایش صادرات و تنوع در آن  خود را از درآمد نفتی بی نیاز کنیم .

عزیزان مخصوصا مسئولان  توجه داشته باشند که این نفت که الان  دارد هزینه می شود  مال کل نسل ایرانیان است  تا قیامت  وما در این نسل داریم این را مصرف می کنیم  آیندگان خورده می گیرند که حق ما را این نسل خورد  و چیزی جایگزینش نکرد . جایگزینی آن صادرات غیر نفتی است  و این شدنی نیست مگر اینکه بخش خصوصی تقویت شود  و شرکت های میانی و کوچک ،  این سیاست درستی نیست که روی  شرکت ها و دستگاه های  بزرگ سرمایه داری کنیم بایدشرکت های میانی و کوچک تقویت شونددر بحث مالیات و مباحث دیگر تخفیف بدهند  برای اینکه شرکت ها راه اندازی بشود .۱-بخش دولتی با تصویب برخی قوانین بخش خصوصی را تقویت کندمخصوصا بخش های خصوصی میانی ۲- تشکیل سندیکاهای اقتصادی از سوی بخش خصوصی است  .

هیچ موقع یک کشاورز تنها نمی تواند مطالبه کند  این مطالبه ی به جایی است اما اگر این سندیکای کشاورزی باشد این صدایش می رسد وبه نظرم کشور به جای اینکه درباره حزب  صحبت کند  کشور به حزب سیاسی نیاز ندارد  من نمی گویم مخالف حزبم  نه حزب سیاسی در چارچوب قوانین اسلامی اشکالی ندارد ولی کشور ما بیش از حزب سیاسی نیازمند سندیکا های اقتصادی است  که از این طریق بخش خصوصی هم خودش را تقویت کند . کارارزنده ای با حمایت  امام جمعه ی محترم  در دانشکده ی علوم پزشکی  و خیرین دزفول انجام شده  باید از همه ی ایشان تشکر کرد  یک مجمع خیرین سلامت در دزفول راه اندازی شده  کار ها و طرح های خوبی را هم راه اندازی کرده اند  طرح ساخت ۶ خانه ی بهداشت در مناطق محروم  حتی مناطق صعب العبور را   هم این ها طراحی کرده اند  که با انتقال امکاناتی نیاز های عمومی مردم فقیر و مستضعفی  که ولی نعمت هستند  نیازهایشان برطرف شود  ساخت کیلینیک های تخصصی و فوق تخصصی که انشا الله این کار هرچه سریع تر به ثمر برسد .

۴ آبان هم سالروز اعتراض حضرت امام (ره)  بر ضد پذیرش کاپیتالاسیون  که در سال ۱۳۴۳ شمسی اتفاق افتاد.  که ذلت گذشته و عزت امروزمان یادمان نرود شکر نعمت به ذکر و یاد آوری است  یک زمانی  یک امریکایی کهبه ایران می آمد حق توحش می گرفت و این سند را رژیم پهلوی امضا کرد  و امام در سال ۴۳ بایک سخنرانی غرا در مقابل آن ایستاد یعنی عزیزان ملت ایران سابقه ی دیرینه  ای دارد باور کنید  آنقدر ایران عظمت دارد  که هر جای دنیا بروید می بینید  که می گویند اگر می شود درباره ی تفکر ایرانی بگویید .

در زمان دولت عثمانی که در برابر دولت صفویه بودند  حاکمان دولت عثمانی می گفتند  ما اجدادمان ایرانی اند  شعر به فارسی می گقتند .  شما الان ببینید در زبان گرجی ۳۵۰۰ واژه فارسی دارد .

اسلام  ناب محمدی(ص) با ایرانی های مسلمان و مومن ارتباط داشته ،عزیزان ایران هم پیوندش با اسلام است  ایرانی منهای اسلام ما نداریم  .خدارحمت کند شهید مطهری را  که کتاب خدمات متقابل  اسلام و ایران را نوشتند .

خوب این عزت ایران اسلامی را با این سند تبدیل به ذلت کردند  و امام دوباره این عزت را بر گرداند  آن قر ایران عزیز شده است که امریکایی که الان گرفتار بحران اقتصادی و مشکلات شده است  کاخ سفید اعلام می کند که ایران تروریست است  و می خواسته سفیر کشور عربستان را ترور بکند  تا خبر ها را از وال استریت متوجه ایران کند  و این قضیه ی بحران اقتصادی مثلا فراموش بشود  ببینید که این ها چقدر ضعیف شده اند  امروز در جهان غرب اتفاقی افتاده که به یک معجزه شبیه است  این را کم نگیرید  .طول می کشد  تا بخواهم بحث لیبرالیسم را مطرح بکنم .  قرن ۱۷ آقای جان وات  لیبرالیست را مطرح کرد  .لیبرالیسم کلاسیک مطرح شدبعد کم کم زمینه های مارکسیستی و عدالت اجتماعی مطرح شد  چون لیبرالیست کاری به مردم نداشت کاری به تامین اجتماعی نداشت  تا مارکس آمد و بحث مارکسیست خودش را مطرح کرد  این ها ترسیدند و لیبرالیست کلاسیک را به  لیبرال دموکراسی تبدیل کردند  گفتند بگذارید یک مقدار به مردم توجهی بشود تا وقتی که شوروی سابق پاشید  و دوباره سرمایه داری قدرت گرفت  مرحله ی سوم لیبرالیست مطرح شد  به نام نئو لیبرالیست که در این ۳۰ سل اخیر مطرح شده که بازگشت به همان لیبرالیست گذشته است  دوباره گفتند هر سرمایه داری ،سرمایه داریش بیشتر شود  مردم بیچاره بد بخت تر شوند  شما ببینید سه دهه  گذشت  تا به هر حال راه را پیدا کردند روز ۱۷ سپتامبر  تصمیم گرفتند در برابر  ساختمان بازار بورس ،در برابر بازار اوراق بهادار نیویورک چند ده نفر تجمع کنند چه کسی باورش می شد  این اتفاق بیفتد الان  صدای خشم هزاران نفر که از سراسر جهان قیام کرده اند  به گوش می رسد  این خیلی حرفه !

شعار شده است که یک ماه بعد از ۱۱ سپتامبر  می گفتند باید وال استریت را تصرف کرد .شعار خشم ملت ها را دادند  یونان بهم خورد و کشور امریکا و اروپایی ها و هنوز هم ۸۰ کشور امریکایی و اروپایی و آسیایی تظاهرات گسترده انجام دادند که در آن مانده اند. آن وقت با این وضعیت می گویند خوب است اوباما را به عنوان کاندیدای نوبل معرفی کنیم.

این خنده دار است این ها سیرک بازی می کنندببینید این تحول ،تحول عمیق و مهمی است  عزیزان قدر بدانید این پیام انقلاب است که داردبه کشور ها منتقل می شود این را باور کنیم.

جهان عرب را که میبینید کسی باورش می شد که قذافی  با ذلت به درک واصل شود پسرانش به درک واصل شوند  عزیزان وقت نیست برایتان بگویم  الان درلیبی ۱میلیون حافظ قرآن است .آنجا هم منطقه ای بود که عمر مختار شعار ضد ایتالیایی داد و وقتی خواستند او را اعدام بکنند  گفت : پشت سر من جوانانی  هستند که به میدان می آیند  وآن بچه عینک عمر مختار را روی چشمش گذاشت  یعنی ما از چشم عمر مختار جهان را می بینیم .

چقر بعضی ها تلاش کردند که مصر و قذافی را نجات بدهند  ما از تمام رزمندگان لیبیایی تشکر می کنیم  و خدا حافظشان باشد  حرفو شعارشان این است که می گویند  : ما اجازه نمی دهیم که ناتو همانگونه که به عراق وارد شده  به لیبی هم وارد بشود .ببینید بصیرت را شعار مردم لیبی ،شعار مردم مصر؛بدانید مصر دانشگاه الازهرش ۵۰۰هزار حافظ قرآن دارد. وشعار هایشان “لاشرقیه،لاغربیه، اسلامیه،اسلامیه” . جالب است که بدانید حتی به زبان فارسی هم شعار می دهند نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی .شعار این ها به زبان فارسی در کشور های عربی است .

الان شخصیت های لیبی باید بنشینند  و فکر کنند  و مدل مردم سالاری دینی را پیش نهاد کنند  والا ممکنه دچار آسیب هایی شوند که انشاالله نخواهند شد.

ما از خداوند بزرگ خواستاریم که توفیق رشد و بالندگی به جهان اسلام عنایت بفرماید.

خدایا تا ما رو نیامرزیده ای و مغفرت رو نصیب مانکرده ای از این دنیا مبر.

فرج آقا امام زمان رو نزدیک تر بفرماو این بیداری اسلامی را زمینه ی ظهور حضرت ولی عصر قرار بده.

توطئه ی دشمنان به خودشان برگردان.

خدایا طول عمر با عزت و طولانی توفیق بیشتر به مقام معظم رهبری،خدمتگزاران ، عزیزان حاضر عنایت بفرما.

ثوابی از این مجلس به شهدا، امام شهدا و اموات این جمع عائد و واصل بگردان.

(قرائت سوره ی توحید )

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید