.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

نرمش نشان دادن در مقابل آمریکا یعنی از دست دادن عزت، شرافت و هویت ایرانی اسلامی

نرمش نشان دادن در مقابل آمریکا یعنی از دست دادن عزت، شرافت و هویت ایرانی اسلامی

خلاصه خطبه ها

تسلیت شهادت “امیر علی هیودی” اولین شهید مدافع حرم دزفول و ارتحال پدر حاج صادق آهنگران

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی”مجد دز”:   حجت الاسلام والمسلمین  دکتر ” عبدالحسین خسروپناه” امام جمعه موقت دزفول در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه دزفول، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، شهادت “امیر علی هیودی” اولین شهید مدافع حرم دزفول و ارتحال پدر حاج صادق آهنگران را به خانواده و مردم ولایتمدار دزفول تسلیت گفت.

تبیین جریان شناسی  توطئه معرفتی

خطیب جمعه دزفول، با بیان اینکه برخی در کشور گرفتار توطئه معرفتی هستند، بخشی از خطبه های نماز  را به تبیین جریان شناسی این توطئه معرفتی اختصاص داد و گفت: عده ای با بیان اینکه ایران به اندازه ای قوی شده است که برقراری ارتباط با آمریکا نمی تواند موجب نفوذ آن در کشور شود،  بدنبال توجیه برقراری ارتباط با آمریکا هستند.

همین آمریکا کودتای ۲۸ مرداد را رقم زد

امام جمعه موقت دزفول تصریح کرد: مصدق، همه این حرف ها را می زد و به آمریکا اعتماد کرد ولی طولی نکشید که همین آمریکا کودتای ۲۸ مرداد را رقم زد و برای قلع و قمع مردم، ساواک آموزش دیده شده توسط رژیم صهیونیستی را تاسیس کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین خسروپناه، افزود: کار به جایی رسید که کارمندی در سفارت آمریکا به شاه دستور می داد و او بدون اختیار از آنها پیروی می کرد.

گرفتاران توطئه معرفتی  کسانی هستند که اصول انقلابی و روحیه استکبارستیزی را از دست داده اند

امام جمعه موقت دزفول، دسته دیگر گرفتاران توطئه معرفتی را کسانی دانست که اصول انقلابی و روحیه استکبارستیزی را از دست داده اند و گفت: این دسته افراد تلاش می کنند تا شعار های “مرگ برآمریکا” و شعارهای ضد استکباری و انقلابی ملت ایران را شعارهای اول انقلاب بنامند و به دنبال تغییر آن شعارها باشند.

اگر زمان آن فرا به رسد این افراد را با نام افشا خواهیم کرد

خطیب جمعه دزفول  وجود برخی افراد با سابقه انقلابی را در این گروه مورد اشاره قرار داد و با اعلام این که اگر زمان آن فرا برسد این افراد را با نام افشا خواهیم کرد، افزود: این افراد کسانی هستند که فرزندانشان در آمریکا، کانادا و اروپا با عناصر و رسانه های استکبار ارتباط داشته و اطلاعات ایران را به خارج منتقل کرده اند.

تغییر روحیه استکبارستیزی برخی افراد با سابقه انقلابی  ناشی از ارتباط با خارج و لقمه حرام است

حجت الاسلام  والمسلمین خسروپناه، تغییر روحیه استکبارستیزی برخی افراد با سابقه انقلابی را ناشی از ارتباط با خارج و لقمه حرام برشمرد و ابراز کرد: برخی از این افراد از طریق فرزندانشان با نهادهای خارجی قرارداد بسته و در شکم هایشان لقمه حرام رفته است، همان عاملی که موجب شد تا یزیدیان در مقابل امام حسین(ع) به ایستند.

برشمردن جنایات امریکا علیه ملت ایران

خطیب جمعه دزفول، با تاکید بر اینکه آمریکا برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران از هر کاری که در توان داشته است، کوتاهی نکرده است، کمک به صدام در طول هشت سال جنگ تحمیلی، حمایت از منافقیان، حمایت از جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین و کمک به وهابی های جانی صهیونیستی را از جمله اقدامات آمریکا خواند و ابراز کرد: آمریکا در تاریخ معاصر ۲۰ سال گذشته جنایات بسیاری مرتکب شده است و باید از حامیان ارتباط با آمریکا پرسید، آمریکا برای ضربه زدن به ملت ایران چه کار می بایست می کرد که در طول این سال ها انجام نداده است.

امام جمعه موقت دزفول، گفت: آمریکا دشمن خونین جمهوری اسلامی ایران و دشمن جامعه ایران اسلامی است و دشمنی آمریکا با ملت ایران چنان ریشه ای است که حتی با تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به پایان نخواهد رسید.

خطیب جمعه دزفول  افزود: استکبار جهانی از ایران ضربات سختی خورده است، به همین دلیل با کنار زدن نظام به تنهایی راضی نخواهد شد.

برشمردن اهداف امریکا در منطقه

حجت الاسلام  والمسلمین خسروپناه، هدف آمریکا در منطقه را ترسیم خاورمیانه جدید اعلام و با تاکید بر اینکه آمریکا تنها مانع برای رسیدن به اهدافش را در منطقه ایران می داند، اظهار کرد: امریکا در عراق و سوریه بدنبال تجزیه این کشورها بود ولی بخاطر نفوذ اندیشه و گفتمان ایران نتوانسته است به اهداف خود برسد.

نرمش نشان دادن در مقابل آمریکا یعنی از دست دادن عزت، شرافت و هویت ایرانی اسلامی

امام جمعه موقت دزفول، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکا نرمش نشان نخواهد داد چرا که نرمش نشان دادن در مقابل آمریکا یعنی از دست دادن عزت، شرافت و هویت ایرانی اسلامی و اگر آمریکایی نماهای داخلی نخواهند بفهمند، ما آنها را خواهیم فهماند.

ملت ایران تا آخرین قطره خونش اجازه ذره ای نفوذ به آمریکا را نخواهد داد

خطیب جمعه دزفول، ادامه داد: ملت ایران تا آخرین قطره خونش اجازه ذره ای نفوذ به آمریکا را نخواهد داد و کسانی که حافظه تاریخی شان دچار مشکل شده است می گوییم که ملاک ما سخنان امام است نه خاطرات آنها.

حجت الاسلام  والمسلمین خسروپناه، ملت ایران را ملتی آگاه، بیدار و بصیر توصیف کرد و خاطر نشان کرد: ذره ای چراغ سبز نشان دادن به آمریکا به ذلت ملت ایران منتهی خواهد شد.

 گرامیداشت روز جهانی” علم در خدمت صلح و توسعه”

خطیب جمعه دزفول  با اشاره به نامگذاری ۱۹ آبان به نام روز جهانی” علم در خدمت صلح و توسعه”، علم و علم آموزی را از مهمترین مؤلفه های تمدن ساز جوامع بشری خواند و افزود: همه دانشگاه های کشور به ویژه دزفول باید با تلاش مضاعف در جهت کسب جایگاه علمی برتر در منطقه حرکت کنند.

رئیس مرکز ملی فلسفه و حکمت نوین اسلامی، نقشه جامع علمی کشور، سند دانشگاه اسلامی و سند تحول علوم انسانی را سه سند مهم علمی کشور اعلام و ادامه داد: دانشگاه ها با برنامه های نظام مند جایگاه خود را نسبت به این سه سند مشخص کنند تا با اجرایی کردن آن، به جایگاه برتر علمی برسند.

حجت الاسلام والمسلمین  خسروپناه، با بیان اینکه متاسفانه علم مدرن در خدمت بشریت نیست و با وجود خدماتی که انجام داده است، موجب جنایت های بسیاری نیز شده است، اظهار کرد: بزرگترین جنگ ها و جنایت ها بعد از انقلاب صنعتی روی داده از این رو باید تلاش کرد تا مدل جدیدی از علم را به دنیا  معرفی کرد.

حادثه منا نباید هرگز به فراموشی سپرده شود

امام جمعه موقت دزفول، با اشاره به  فاجعه منا گفت: این حادثه نباید هرگز به فراموشی سپرده شود وشواهد متعددی بر تعمدی بودن حادثه موجود است و اگر بگوییم علت آن حادثه عمدی نبوده ولی استمرار آن قطعا عمدی بوده است چرا که تا ساعت ها سعودی ها نه تنها خود به حادثه دیدگان کمک رسانی نکردند بلکه اجازه امداد رسانی به دیگران را نیز ندادند.

برگزاری همایش”الف دزفول” به خاطر تجلیل از مقاومت و شهدای دزفول توسط دانشگاه تهران

خطیب جمعه دزفول  از فراهم کردن مقدماتی برای برگزاری همایش”الف دزفول” به خاطر تجلیل از مقاومت و شهدای دزفول توسط دانشگاه تهران با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه ها خبر داد و گفت: حاج سعید حدادیان که مسوول برگزاری این همایش است، پس از مراسم روضه ای در محضر رهبر انقلاب، موضوع این همایش را به اطلاع رهبر انقلاب می رسانند.

«هر اقدامی برای معرفی مقاومت دزفول باید با محوریت مرحوم آیت الله قاضی، امام جمعه فقید دزفول باشد»

دکتر خسروپناه، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، ضمن تشکر و قدردانی از این اقدام برای معرفی مقاومت دزفول، فرمودند«هر اقدامی برای معرفی مقاومت دزفول باید با محوریت مرحوم آیت الله قاضی، امام جمعه فقید دزفول باشد».

امام جمعه موقت دزفول همچنین حضور پر شور دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف دزفول در راهپیمایی ۱۳ آبان را مورد تقدیر قرار داد.

متن کامل خطبه ها:

خطبه اول:

اُوصیکُم عِبـادَ الله وَ نَفْسی بِتَقْــوَی الله، فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوَى نمازگزاران عزیز، مؤمنین و مؤمنات همه شما و مخصوصا نفس حقیر را به تقوای الهی سفارش می کنم که بهترین زاد و توشه دنیا و آخرت تقوا است.

بحث خطبه نخست بنده ایامی که توفیق نصیب این کمترین می شود که خطبه بخوانم بحث آیین معاشرت فردی و اجتماعی بود اما چون ۲۵ محرم الحرام سالگرد شهادت امام سجاد(ع) است که در سال ۹۵ قمری آن حضرت(ع) به شهادت رسیده است، یک قدری درباره آن شخصیت بزرگوار و امام عزیزمان امام سجاد(ع) در این خطبه مطالبی را عرض می کنم.

امام سجاد(ع) با ۶ خلیفه معاصر بوده است: یزید بن معاویه ملعون، عبد الله بن زبیر، معاویة بن یزید، مروان بن حکم، عبد الملک بن مروان و ولید بن عبد الملک که پس از شهادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) دوران امامت خود را در دوره ای از اسارت و اختناق سپری کرد.

امام سجاد(ع) حدیثی دارد که می فرماید: “ما بِمَکَّةَ وَ الْمَدینَةِ عِشْرُونَ رَجُلاً یُحِبُّنا” در مکه و مدینه ۲۰ نفر نبودند که علاقه و محبت به ما داشته باشند. آنقدر تبلیغات علیه اهل بیت(ع) شده بود که حتی عده ای بعد از شهادت امام حسین(ع) مردد بودند، مثلا شخصی به نام قاسم بن عوف که ایشان از یاران امام سجاد(ع) بود ولی مردد شد که آیا باید از محمد حنفیه تبعیت کند یا باید از امام سجاد(ع) تبعیت کند؟ این اختناق حتی بر خواص نیز تاثیر منفی گذاشته بود.

سهل بن شعیب از بزرگان مصر به حضور امام سجاد(ع) می رسد و سؤال می کند حال شما چگونه است؟ امام(ع) می فرماید: فکر نمی کردم شخصیت بزرگی از مصر مثل شما نداند که حال ما چگونه است، اگر وضع ما را نمی دانید توضیح می دهم، وضع ما در میان قوم خودمان مانند وضع بنی اسرائیل در میان فرعونیان است که پسرانشان را می کشتند و دخترانشان را زنده نگه می داشتند. امروز وضع ما چنان دشوار است که مردم با ناسزا گویی به بزرگ و سالار ما بر فراز منبرها به دشمنان ما تقرب پیدا می کنند و تقرب می جویند. عصر امام سجاد(ع) چنین وضعیتی داشت البته قیام هایی صورت گرفت ولی بعد همه آن قیام ها شکست می خورد.

بعضی از این قیام ها، قیام هایی واقعا شیعی و الهی نبودند بلکه به دنبال اهداف خودشان بودند، مثلا در واقعه مدینه که مروانیان را از مدینه بیرون انداختند و خبر به یزید رسید، یزید شخصی به نام مسلم بن عُقبه که سرسپرده یزید بود را فرستاد و با ۵۰۰۰ نفر وارد مدینه شدند و مدینه را به غارت بردند و خیلی ها را کشتند و به اسارت گرفتند. جنایت های زیادی در تاریخ نقل شده که در مدینه اتفاق افتاده است. این حرکت، یک حرکت زبیری بود و شیعی نبود. عبد الله بن زبیر دغدغه دینی و هدایت گری نداشت و یک آدم قدرت طلب بود .

رهبر نهضت کسی به نام عبد الله بن حنظله بود که حتی از امام سجاد(ع)  نظرخواهی نکرد که این کار را انجام دهیم خوب است یا بد است، یعنی هیچ استفاده ای از امام سجاد(ع) نکرد، البته طرح نظامی و طرح عملیات و قیامشان طرح غلطی بود هر چند اینهایی که در این قیام حضور داشتند آدم های مؤمنی بودند و حرکت از ناحیه توده مردم حرکت مؤمنانه ای بود ولی غرض رهبران، الهی نبود و دنبال نقد حکومت یزید بودند لذا امام(ع) نیز قیام آنها را تخطئه نکرد ولی از نظر امام(ع) استفاده نکردند و خطایشان این بود که برای قیامشان شهر مدینه را به عنوان مرکز فعالیتشان انتخاب کردند لذا بعد دشمن آمد و اینها را راحت محاصره کرد و بعد به حرم پیغمبر(ص) پناه بردند و این دشمنان که دین نداشتند به حرم پیغمبر(ص) وارد شدند و سر از تن آنها جدا کردند.

امام(ع) به این نوع قیام ها اعتقاد نداشت البته قیام مختار قیام ارزشمندی بود و امام(ع) نیز او را دعا کرد و فرمود سپاس خدایی را که انتقام خون ما را از دشمنان ما گرفت و خداوند به مختار جزای خیر دهد، امام(ع) او را دعا کرد ولی امام سجاد(ع) جامعه آن زمان را جامعه آماده قیام نمی دید و ضعف های فکری، معرفتی و دیندارانه در آنجا آنقدر زیاد بود که امام(ع) باید یک حرکت و جنبشی را به لحاظ معرفتی انجام می داد به همین خاطر امام سجاد(ع) ادعیه و نیایش های خودش را به عنوان صحیفه سجادیه جمع آوری کرد و الان در اختیار ما است.

چقدر خوب است که در دارالمؤمنین دزفول هفته ای یک شب و در یک مسجد کسی شرح صحیفه سجادیه را برای مردم بگوید و علاقه مندان بروند و استفاده کنند، خیلی کتاب ذی قیمتی است و اصلا هدف این دعاها تغییر معرفت، نگرش و بینش جامعه اسلامی آن زمان است.

من به عنوان نمونه برای شما که ارزش صحیفه سجادیه را می دانید عرض می کنم بیشتر بدانید مثلا در دعای ۴۸ صحیفه حضرت(ع) تصریح می کند که خلافت مخصوص اوصیا الهی است، مقام خلافت غصب شده، سنت پیامبر(ص) متروک و احکام خدا تغییر پیدا کرده، کتاب خدا مورد غفلت قرار گرفته و واجبات الهی تحریف شده است، امام(ع) الان دارد جامعه عصر خود را نقد می کند.

امام سجاد(ع) در دعای ۴۷ صحیفه همچنین تأکید می کند که مقام رهبری از آن اهل بیت(ع) است و اهل بیت(ع) از هر رجز و پلیدی پاک هستند و شایسته وساطت بین خلق و خالق می باشند، یعنی صحیفه سجادیه مملو از بحث های خدا شناسی و نبوت شناسی و مخصوصا امامت شناسی است. بعضی ها خیال می کنند که دعاهای صحیفه سجادیه صرفا دعاهایی هستند که آدم بخواند و ثوابی ببرد و قرب الی الله پیدا کند که آن هم قطعا هست ولی آموزه های معرفتی در صحیفه سجادیه بسیار است.

امام(ع) فرمود دین بوسیله امامی که از طرف خدا منصوب است تقویت می شود و دین را امام(ع) تقویت می کند به همین خاطر خدا اطاعت از ائمه(ع) را واجب دانسته است.

دعای بیستم  صحیفه، دعای مکارم الاخلاق است و خیلی دعای زیبایی است امام(ع) در ابتدای این دعا فرمود اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَبَلِّغْ بِایمانى اَکْمَلَ الْایمانِ خدایا ایمان ما را به کاملترین ایمان برسان، وَاجْعَلْ یَقینى اَفْضَلَ الْیَقینِ برترین یقین ها را به ما عنایت کن، وَانْتَهِ بِنِیَّتى اِلى‏ اَحْسَنِ النِّیَّاتِ  وَ بِعَمَلى اِلى‏ اَحْسَنِ الْاَعْمالِ دعا می کند و از خدا کاملترین ایمان، برترین یقین، نیکوترین نیت ها و نیکوترین عمل ها را طلب می کند.

اَللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِکَ نِیَّتى، وَصَحِّحْ بِما عِنْدَکَ یَقینى، وَاسْتَصْلِحْ بِقُدْرَتِکَ ما فَسَدَ مِنّى خیلی دعای زیبایی است و مملو از معارف و خدا شناسی و انسان شناسی است و شما یک مکتب انسان سازی را در صحیفه سجادیه می بینید البته امام سجاد(ع) علاوه بر ساختن و اصلاح معرفتی جامعه که هنوز آن معارف برای ما فایده بخش است کار مهم دیگر این بود که امام(ع) با شجاعت در مقابل قتله امام حسین(ع) ایستاد.

در مجلس ابن زیاد و در مجلس یزید آن خطبه های غرا را خواند. وقتی در مجلس ابن زیاد امام(ع) را تهدید به مرگ کردند حضرت(ع) فرمود آیا مرا به کشته شدن تهدید می کنی؟ مگر نمی دانی که کشته شدن عادت ما و شهادت کرامت ماست. امام(ع) فقط خطبه نمی خواند، امام(ع) فقط برای مردم دعا نمی خواند یا نمی نوشت، سیره عملی امام سجاد(ع) همراه با شجاعت، کرامت و محبت به محرومین، مستضعفان و نیازمندان بود و سیره عملی امام سجاد(ع) واقعا برای همه ما درس آموز است.

خاطره عاشورا را امام سجاد(ع) با گریه کردن و با ذکر مصیبت زنده نگه داشت. از بس امام سجاد(ع) گریه می کرد و هم در خلوت و هم در جلوت اشک می ریخت، شخصی از امام سجاد(ع) پرسید آیا غم و اندوه شما تمام نمی شود؟ چقدر گریه می کنید؟ حضرت(ع) فرمود وای بر تو! یعقوب پیامبر(ع) که فقط یکی از ۱۲ پسرش ناپدید شد در فراقش آنقدر گریست که چشمانش نابینا شد، از شدت اندوه کمرش خم شد در حالیکه پسرش زنده بود و کاملا از یافتن او ناامید نشده بود ولی من ناظر کشته شدن پدرم بودم، ناظر کشته شدن برادرم، عمویم و ۱۷ نفر از بستگانم بودم که پیکرهایشان در اطرافم نقش زمین شده بود، من اینها را دیدم پس چگونه ممکن است غم و اندوه من ازبین برود؟ چگونه ممکن است این غم و اندوه پایان پذیرد؟

امام سجاد(ع) به این شخص همه واقعه کربلا را نگفته بود. به این شخص این را نفرموده بود که وقتی پدرم امام حسین(ع) را به شهادت رساندند چه کردند؟ آیا فقط به کشتن این اولاد پیغمبر(ع) اکتفا کردند، نکردند و آن ملعون دستور داد که نعل تازه بر اسب ها ببندند بعد با سم ستوران بر آن بدن ها راندند.

من وقتی در مقاتل می بینم و به اتفاق می گویند که با سم ستوران بر بدن های شهدا راندند آن وقت می فهمم که چرا امام حسین(ع) از میان شهدای کربلا علی اصغر(ع) را دفن کرد. آخر یک طفل رضیع که بنا بر نقلی همان روز به دنیا آمده است زیر سُم ستوران چه می شد؟ بعد دستور دادند به خیمه ها حمله کردند و خیمه ها را آتش زدند.

حضرت زینب(س) به محضر امام سجاد(ع) رفت و عرض کرد، امام سجاد(ع) فرزند برادر خیمه ها را آتش زدند چه کنیم؟ فرمود علیکنّ بالفرار.

پروردگارا به عزت و جلالت همه ما را ببخش و بیامرز…..

تا ما را نیامرزیدی از این دنیا مبر….

خطبه دوم:

اُوصیکُم عِبـادَ الله وَ نَفْسی بِتَقْــوَی الله در این خطبه ابتدا نفس خودم را و بعد نفوس مکرمه شما را به تقوای الهی سفارش می کنم و از همه نعم الهی خدا را شاکرم و بر نقم الهی نیز صابرم، انشاء الله.

شهادت مدافع حرم اهل بیت(ع) شهید امیر حسین هیودی را که اخیرا به شهادت رسیده به خانواده مکرمشان و به مردم عزیز دزفول تسلیت عرض می کنم، همچنین ارتحال پدر بزرگوار برادر عزیزمان مداح اهل بیت(ع) حاج صادق آهنگران را نیز تسلیت عرض می کنم. انشاء الله خداوند روح این عزیزان را با اولیاء الله محشور کند.

۱۹ آبان ماه روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه معرفی شده است. من ۲-۱ نکته می خواهم در اینجا عرض کنم. یکی از نکات این است که علم و فناوری از مهمترین مؤلفه های تمدن سازی است و به همین دلیل بر روی نکته دوم می خواهم تأکید کنم که دانشگاه های کشور و مخصوصا این توصیه بنده به دانشگاه های دزفول است که تلاش کنند جایگاه علمی برتر را در منطقه پیدا کنند.

این وقتی اتفاق می افتد که دانشگاه ها به نقشه جامعه علمی کشور و به سند دانشگاه اسلامی و به تحول علوم انسانی توجه ویژه ای داشته باشند، یعنی هر سال دانشگاه های دزفول چه دانشگاه های دولتی و چه دانشگاه های غیر دولتی باید با یک برنامه نظام مندی جایگاه خودشان را نسبت به این ۳ نقشه و سند مشخص کنند و در آن موقع ما می توانیم به جایگاه علمی برتری برسیم و طبیعتا چنین علمی با توجه به اهدافی که در این نقشه و سند ها آمده در خدمت صلح و توسعه خواهد بود. متاسفانه علم مدرن اکنون در خدمت بشریت نیست گر چه خدماتی هم دارد ولی جنایاتش اسفبار است.

شما بزرگترین جنگ ها و جنایت ترین جنگ ها را بعد از انقلاب صنعتی یعنی در اواخر قرن ۱۸، ۱۹، ۲۰ میلادی می بینید. الان عملا جنگ جهانی سومی اتفاق افتاده است. بشر با استفاده بد و نادرست از پیشرفت های علمی، دارد این جنایت ها را انجام می دهد. ما باید تلاش کنیم و مدل جدیدی از علم را به دنیا معرفی کنیم.

موضوع دیگر در مورد حادثه منا است که اتفاق افتاد. من لازم می دانم هم به بازماندگان شهدای این حادثه تسلیت عرض کنم و این نکته تأکید شود که این حادثه نباید فراموش شود. قراین متعددی بر تعمدی بودن این حادثه است اگر کسی بگوید علت تحقق این حادثه عمدی نبوده است، ولی علت استمرار این حادثه قطعا عمدی بوده است.

این حادثه ساعت ۹ صبح اتفاق افتاده و زائرین نیاز به کمک داشته اند اما تا ساعت  ۱۲ حاضر نشده اند بیایند و کمک کنند و اجازه نمی داده اند دیگران کمک کنند. این حادثه کوچکی نیست و به اعتراف کشور عربستان ۷۵۰۰ نفر در این حادثه کشته شده اند، یعنی خودشان چنین آماری داده اند.

حادثه طبیعی شامل سیل و زلزله است ولی اتفاقی که با مدیریت ناکارآمد عربستان اتفاق افتاده است، نمی توان همینطوری از آن صرف نظر کنیم و به نظرم باید برنامه های جدی تری در این زمینه داشته باشیم.

یک کار ارزشمندی دانشگاه تهران با مدیریت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و با همکاری امام جمعه محترم دزفول و بعضی از مسئولان دزفولی در تهران برگزار می کند و آن برگزاری یک مراسم و همایشی جهت تجلیل از مقاومت دزفول و شهدای دزفول است که جناب آقای حدادیان مداح اهل بیت(ع) پیگیر هستند که این همایش را برگزار کنند.

ایشان به من می گفت که بعد از مراسم روضه که محضر مقام معظم رهبری رسیدم و به ایشان عرض کردم می خواهیم اینچنین برنامه ای برای مقاومت و شهدای دزفول انجام دهیم. مقام معظم رهبری خیلی تشکر کردند و قدردانی نمودند و فرمودند حتما هر کار و برنامه ای برای دزفول انجام می شود با محوریت مرحوم آیت الله قاضی(ره) انجام شود که ایشان در دوران جنگ و موشک باران حاضر نبودند شهر را ترک کنند و مقاومت مردم تبعیت از این سید اولاد پیغمبر(ص) بود. این کار انشاء الله در آینده انجام می شود و انشاء الله حتما عزیزان دزفولی مشارکت جدی داشته باشند.

آخرین مطلبی که می خواهم عرض کنم تشکر از معلمان، دانش آموزان و دانشجویان مؤمن، متدین و مسئولان عزیز شهرستان دزفول است که ۱۳ آبان ماه که روز مبارزه با استکبار جهانی است را به خوبی گرامی داشتند و الحمد لله خیلی عالی و خوب بود و باید از این حرکت نمادین بسیار مهم و با ارزش تشکر کرد.

متاسفانه عده ای امروزه در کشور ما گرفتار یک توطئه معرفتی هستند. زمانی کسی مشکل در عمل و رفتار دارد اما از نظر معرفتی، معرفتش سالم است، یعنی می داند نماز باید بخواند و نماز واجب است اما مثلا کوتاهی و سهل انگاری می کند و گاهی اوقات نماز نمی خواند، این مشکل عملی دارد اما از نظر اعتقادی، نظری و معرفتی مشکل ندارد و اگر بروید از او سؤال کنید و بگویید آیا نماز واجب است؟ می گوید بله، نماز واجب است. اگر از او سؤال کنید که چرا امروز نماز نخواندی؟ می گوید کوتاهی و تنبلی کردم.

بعضی ها مشکل معرفتی پیدا می کنند. الان در کشور ما یک عده گرفتار توطئه معرفتی هستند و این هم اقسام و مدل هایی دارد، یعنی اگر جریان شناسی کنیم یک جریانش کسانی هستند که می گویند بعد از قریب به ۴۰ سال انقلاب ما الان آنقدر قوی شده که که ما می توانیم با آمریکا ارتباط برقرار کنیم بدون اینکه آمریکا نفوذی بر ما داشته باشد، اینگونه رابطه با آمریکا را توجیه می کنند.

من سؤالم از این افراد، این است که همین حرف را مصدق نیز زد و گفت قیام ما یک قیام ملی است، برای نهضت استقلال نفت و ملی شدن نفت آنقدر مردم با دولت همراه هستند که دیگر اشکال ندارد ما با آمریکا ارتباط داشته باشیم.

ما انگلیس را کنار زده ایم ولی چه اشکالی دارد که با آمریکا ارتباط برقرار کنیم؟ اطرافیان مصدق همین تفکر را به او دادند و با اعتماد به آمریکا طولی نکشید که کودتا اتفاق افتاد و با آن وضعیت ایشان را گوشه نشین کردند و آمریکا وارد منطقه شد و نفوذ بیشتری پیدا کرد.

ساواک نیز همان موقع تأسیس شد و با گذراندن دوره های آموزشی در اسرائیل می آموختند  که مردم را قلع و قمع کنند، و آن وقت شاه اختیاری در ایران نداشت.

مادر شاه در خاطرات خود می گوید در زمان جنگ ویتنام محمد رضا پیش من آمد و گفت خاک بر سر مملکتی که پادشاه آن نمی داند چه موقع هواپیمایی از پایگاه نظامی پرواز می کند، مثلا اگر بروند و به نفع آمریکا علیه ویتنام بجنگند، من خبر ندارم. یک کارمند در سفارت آمریکا به پهلوی دستور می داد چه کار کند و چه کار نکند. چرا این اتفاق افتاد؟ چون مصدق آن نگاه را به آمریکا داشت.

جریان دیگر کسانی هستند که اصلا اصول انقلابی و روحیه استکبار ستیزی خودشان را از دست داده اند و اینها اصلا قصه شان متفاوت است. می گویند استکبار ستیزی یعنی چه؟ اینها شعار های اول انقلاب بوده و ما باید الان شعار ها را عوض کنیم. الان نیازی نیست که ما مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار بگوییم.

افرادی که این حرف ها را می زنند یعنی اصول انقلابی خود را از دست داده اند، بعضی هایشان ممکن است در گذشته فعالیت های انقلابی داشته باشند. من بعضی از اینها را تک تک رصد کردم و صلاح نمی بینم از آنها نام ببرم، البته زمانش اگر فرا برسد همه اینها را افشا خواهیم کرد. این افراد را باید با نام به ملت معرفی کنیم ولی هنوز زمانش نرسیده است.

من بعضی از اینها را که رصد کردم دیدم اینها کسانی هستند که بچه هایشان در آمریکا، کانادا و اروپا با عناصر استکبار و با رسانه های استکباری ارتباط دارند و اطلاعات ایران را منتقل می کنند و علیه ایران صحبت می کنند، بچه هایشان اینگونه هستند. بعضی از این افراد از طریق بچه هایشان با بعضی از نهادهای اروپایی و آمریکایی قرارداد بسته اند. لقمه های حرام در شکم هایشان رفته است.

وقتی امام حسین(ع) در روز عاشورا در مقابل سپاه عمر سعد ایستاد هر چه اینها را به سکوت دعوت کرد که برایشان صحبت کند اینها گوش نمی دادند و ولوله و هلهله می کردند. حضرت(ع) فرمود بله حق دارید وقتی شکم هایتان از لقمه ها و هدایای حرام پر شده، معلوم است که حاضر نیستید به حقیقت گوش دهید. من نمی دانم آمریکا باید چه کار می کرد که نکرده تا اینها بفهمند آمریکا دشمن ماست.

آیا کمک به صدام ملعون نکرد؟ آیا از منافقین حمایت نکرد؟ آیا از رژیم صهیونیستی در انتفاضه حمایت نمی کرد و نکرده است؟ آیا به وهابیت که در مقابل شیعیان و مردم مسلمان عربستان، بحرین و یمن اینگونه تجاوز و جنایت می کنند کمک نکرده، و از این وهابی های خائن صهیونیستی حمایت نکرده است؟ چه باید می کرد؟ آیا از این داعشی ها حمایت نکرده است؟

پیشرفته ترین اسلحه های آمریکا دست داعش است و روسیه که می خواهد بیاید و درگیر شود ایراد می گیرند. در تاریخ معاصر این همه جنایت کرده است، من دوره مثلا ۴۰ سال پیش را نمی گویم بلکه در همین ۲۰ سال اخیر چه باید می کرده تا بفهمید و نکرده که بفهمید این دشمن ماست. (تکبیر نمازگزاران)

آمریکا دشمن خونین جمهوری اسلامی ایران و دشمن جامعه ایران اسلامی است، یعنی حتی اگر بگوید این جمهوری اسلامی را کنار بزنید ما با شما کاری نخواهیم داشت اینطور نیست، دشمن خونین جامعه ایران اسلامی است از بس از ایران ضربه خورده حتی به کنار زدن جمهوری اسلامی هم راضی و قانع نیست. آمریکا دنبال اهداف سنگین تر و به دنبال تغییر خاورمیانه است، و می داند الان تنها مانعش ایران است چون دید ایران چه تاثیری در منطقه گذاشته است.

اینها گفتند ما در ۴ ماه سوریه را به ۴ کشور و عراق را به ۳ کشور تجزیه می کنیم ولی به خاطر نفوذ ایران البته نه نفوذ نظامی ایران بلکه نفوذ اندیشه و گفتمان ایران نتوانستند، آنها این را می بینند. آمریکا بداند نه تنها ایران بلکه کشورهای جهان فهمیده اند که آمریکا جنایتکار است. همه فهمیده اند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه در مقابل آمریکا نرمش نشان نمی دهد.

به تعبیر مقام معظم رهبری نرمش نشان دادن یعنی از دست دادن عزت، شرافت و هویت. آمریکانماهایی که در ایران هستند باید این را بفهمند و اگر نمی فهمند ما آنها را خواهیم فهماند. (تکبیر نمازگزاران)

ملت ایران تا آخرین قطره خونش اجازه ذره ای نفوذ به آمریکا در ایران را نخواهد داد. (تکبیر نمازگزاران)

به کسانی که حافظه تاریخی شان مشکل پیدا کرده و گاهی اوقات نسبت هایی به امام(ره) می دهند، گوش ندهید. معیار امام(ره) کلمات و سخنان صحیفه و مطالبی که چاپ شده و نیز وصیت نامه ایشان است. شما وصیت نامه امام(ره) را ببینید تا متوجه شوید نگاه امام(ره) به آمریکا چگونه است؟

بعد از امام(ره)، مقام معظم رهبری بارها فرموده اند ، اگر ذره ای چراغ سبز به آمریکا نشان دهیم همان بلایی که مصعب سر سپاه مختار آورد همان بلا را آمریکا بر سر ما خواهد آورد و با ذلت مردم ایران را گرفتار اسارت می کند این را بفهمیم.

الحمد لله ملت شریف ایران آگاه و هوشیار هستند و می فهمند و درک می کنند. متاسفانه آنهایی که لقمه های حرام در شکمشان رفته است این را نمی فهمند. (تکبیر نمازگزاران)

پروردگارا به عزت و جلالت دل های همه ما را به نور علم و ایمان منور و روشن بگردان….

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید