.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

واقعیت های شدنی در جامعه ایران

همایش شهید صدر

واقعیت های شدنی در جامعه ایران

بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ
ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺳﺨﻦ ﺭﺍ ﻣﻰﺷﻨﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﻳﻨﺶ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ، ﺍﻳﻨﺎﻧﻨﺪ ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻫﺪﺍﻳﺘﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻫﻤﺎﻥ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪﺍﻧﻨﺪ.(الزمر، ١٨)

🔰 سخن آغازین عرض تسلیت سالگرد شهادت امام صادق علیه السلام احیاگر شریعت نبوی و طریقت علوی و حقیقت الهی و ارتحال امام خمینی رضوان الله تعالی علیه باشد و دومین سخن اینکه لطف الهی شامل حال ملت عزیز ایران اسلامی در زمینه سازی سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری شد.

🔻دیروز اولین مناظره توسط صدا و سیما برگزار شد. متاسفانه عده ای به جای ارایه برنامه و پاسخ به پرسشهای مجری محترم بی مبالاتی و بی اخلاقی کردند و تهمت و افترا بستند و صریحا به تحصیلات حوزوی و تلویحا به بزرگان تمدن ایران اسلامی همچون فارابی و بوعلی و خواجه نصیرالدین و شیخ بهایی و ملاصدرا و امام خمینی و رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع عظام توهین کردند و ساختار آموزشی تمدن ساز را فدای ساختار آموزشی صد ساله اخیر کردند و متکبرانه خود را باسواد و دیگران را بی سواد خواندند. این مغروران روزگار به صراحت ادبیات بنی صدر را زنده کردند که شهید رجایی را بی سواد می خواند و امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، عقل رجایی را بر سینه آن فراری منافق زد. واقعا این غرب زدگان اگر به توحید و قیامت باور داشتند اینگونه بی حرمتی نمی‌کردند و مدرک دکترای فقه و حقوق از دانشگاه شهید مطهری را شش کلاس نمی‌خواندند.

باری از این سنت سیئه بی اخلاقی غرب زدگان بی اخلاق و مدل تبلیغاتی کابویی آمریکایی بگذریم و وارد چگونگی تعالی کشور و خروج از بحران کنونی و افتضاح اقتصادی جریان عافیت طلب غیر انقلابی بشویم، چند پیشنهاد محضر عزیزان عرض می‌کنم:

 اول: حکمرانی حِکمی اقتضا می کند که دولت آینده در حد سیاستگذاری و تنظیم گری و نظارت بماند و خدمات عمومی را عادلانه نه رانت خوارانه به بخش های خصوصی واگذار کند و هر جا نقصی در آنها نسبت به نیازهای مردم دید، ورود کند و مشارکت نخبگانی که معتقد به جمهوری اسلامی هستند در سیاستگذاری و تنظیم گری جدی گرفته شود تا حکمرانی شبکه ای ولایی تحقق یابد.

دوم: عالمانه و با سرعت، جلو خلق پول بانک‌ها را بگیرد و تنها اجازه خدمات مالی به آنها بدهد و خلق پول با پشتوانه را تنها به بانک ملی واگذارد.

سوم: وام های کلان مفسدان اقتصادی را سریعا به بانک ها برگرداند و مفسدان اقتصادی به همراه روسای بانکهای فاسد را محاکمه کند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

چهارم: تسهیلات بانکی را در ساخت و ساز مسکن و تولید و صادرات توسعه دهد و جلو بنگاه داری بانک ها را بگیرد تا بیش از این به تولید داخلی آسیب وارد نشود.

 پنجم: تسهیل گری و بازتوزیع دو رویکرد مهم حکمرانی حِکمی است که باید دولت جدی بگیرد و قوانین تولید و اقتصادی و بازرگانی و صنعتی کشور را اصلاح، کاهش و روان سازد.

ششم: دولت در راستای تسهیل گری تولید در هر وزارت خانه ای یک اتاق تولید راه اندازی کند؛ جهت بررسی طرحهای تولیدی و تصویب آنها از جهت مالی و بازرگانی و محیط زیست و غیره و نظارت بر آنها تا تولیدکنندگان در ادارات سر درگم نشود و به راحتی تولید در جریان قرار گیرد.

هفتم: شورای فضای مجازی را مأمور سازد تا با سرعت اینترنت ملی را در راستای رشد اقتصادی و اشتغال زایی در فضای سایبری راه اندازی کند تا زیرساختهای دولت الکترونیک فراهم گردد و با طرح عدالت الکترونیک متصل گردد.

هشتم: ساختار دانشکده ای از دانش محوری به موضوع محوری و مهارت محوری تغییر یابد تا کشور از رتبه صد و پنجاه مهارتی ارتقا یابد و اشتغال رشد کند.

نهم: سیاست داخلی و خارجی باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی و‌ رشد تولید همراه باشد و سیاست و دیپلماسی خارجی در سفارت خانه ها به سمت رشد تولید داخلی و رشد واردات مواد اولیه و صادرات حداکثری تولیدات داخلی هدایت گردد.

دهم: حکمرانی فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گیرد و فعالیتهای فرهنگ عمومی اعم از رمان و سینما و مستند و سریال‌های خانگی به سمت امید و تولید و اشتغال و تقویت خانواده جهت پیدا کند و در یک کلام فرهنگ و علم و سیاست با هدف رشد اقتصادی و تقویت خانواده دنبال شود.

همه آنچه این مسکین نگاشت؛ واقعیت های شدنی در جامعه ایران کنونی است که البته به دست مدیران جهادی و ولایی همچون شهید حاج قاسم عزیز و شهید حاج محسن فخری زاده بزرگوار شدنی است که بسیار دلتن‌گشان هستیم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍️ عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم

۱۶ خرداد ۱۴۰۰ و ۲۵ شوال ۱۴۴۲ سالگرد شهادت امام صادق علیه السلام

انتشار توسط: مدیر سایت

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید