.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

از منظر حضرت زینب(س) زن، انسانی عقلانی، معنوی، آزاد، عفیف و فعال اجتماعی است.

از منظر حضرت زینب(س) زن، انسانی عقلانی، معنوی، آزاد، عفیف و فعال اجتماعی است.

چکیده خطبه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز” آئین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول با حضور اقشار مختلف مردم متدین و ولایت مدار دزفول و به امامت حجةالاسلام والمسلمین شیخ عبدالحسین خسروپناه امام جمعه موقت دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد.

تبیین آئین معاشرت با استفاده از سیره و سنت حضرت زینب کبری(س)

خطیب نماز جمعه دزفول در خطبه اول نماز با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی و تبریک سالروز ولادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) به ادامه بحث آئین معاشرت با استفاده از سیره و سنت آن حضرت پرداخت و گفت: حضرت زینب(س) با گفتار و کردارش یک زن متفاوتی به جامعه بشری معرفی کرد.

از منظر حضرت زینب(س) زن، انسانی عقلانی، معنوی، آزاد، عفیف و فعال اجتماعی است

دکتر خسروپناه افزود: منش آن حضرت با زن سنتی که عقب‌مانده و بیسواد باشد و با زنی که به دنبال هرزه‌گری اجتماعی بوده و خودش را با عرضه داشتن، مدرن می‌پندارد متفاوت بود.

وی افزود: آن بانوی دو عالم زنی را معرفی می‌کند که انسانی عقلانی، معنوی، آزاد و عفیف و فعال اجتماعی است.

امام جمعه موقت دزفول با برشمردن نقش حضرت زینب(س) در حماسه کربلا گفت: آن حضرت که تربیت شده  معلمانی چون حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بود رهبری کاروان امام حسین(ع) و پرستاری اهل بیت را بعهده داشت و مدافع آن بزرگوران در تمام صحنه‌ها بود.

وی اظهارداشت: امروز کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان برخی از تشکل‌های دولتی و Ngo های خصوصی،  زنی را معرفی می‌کنند که مصرف‌گرا و برده مطامع سرمایه‌داری است.

انتقاد از برخی از مسئولان که تمام دغدغه‌شان حضور زنان در ورزشگاه‌هاست

امام جمعه موقت دزفول با انتقاد از برخی از مسئولان که تمام دغدغه‌شان حضور زنان در ورزشگاه‌هاست گفت: آیا آنها مسائل اصلی زنان بی‌سرپرست، زنانی که در خانه فرزندان سالم و عالم تحویل جامعه می‌دهند حل کرده‌اند؟

درخواست استخراج تئوری پرستاری نه از غرب بلکه از پرستاری حضرت زینب کبری(س) و رفع مشکلات پرستاران

دکتر خسروپناه همچنین با گرامیداشت روز پرستار و قدردانی از زحمات این قشر زحمت کش از دست اندرکاران وزارت بهداشت و علوم پزشکی خواست تئوری پرستاری را نه از غرب بلکه از پرستاری حضرت زینب کبری(س) را استخراج کرده و در رفع مشکلات آنها نیز تلاش کنند.

شهید نواب صفوی اهل علم و منطق بود و با دلایل عقلی مبارزات علیه رژیم طاغوت را انجام می‌داد

حجةالاسلام والمسلمین خسرو پناه در خطبه دوم نماز جمعه دزفول با گرامیداشت ۲۷ دیماه سالگرد شهادت فداییان اسلام گفت: شهید نواب صفوی اهل علم و منطق بود و با دلایل عقلی مبارزات علیه رژیم طاغوت را انجام می‌داد.

فرار شاه معدوم زمینه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی شد

امام جمعه موقت دزفول ۲۶ دیماه ۵۷ و فرار شاه معدوم را زمینه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: قبل از انقلاب مردم نقشی در عرصه سیاسی نداشتند و با ولایتمداری و پیوند امام با امت این اهداف محقق شد.

ساخت ماهواره‌های مختلف و موشک‌های بالستیک فریاد اعتراض آمریکا و دشمن را بر آورده است

وی هدف انقلاب را استقلال، جمهوریت و مردم سالاری دینی دانست و گفت: ولایتمداری موجب استمرار انقلاب شده است.

امام جمعه موقت دزفول اضافه کرد: ساخت ماهواره‌های مختلف و موشک‌های بالستیک فریاد اعتراض آمریکا و دشمن را بر آورده است.

روحیه انقلابی تنها راهکار مبارزه با توطئه‌های آمریکا و غرب است

دکتر خسروپناه با بیان اینکه تفکر غرب زدگی موجب از دست دادن گفتمان انقلاب و استقلال و پیشرفت کشور می‌شود بر ضرورت بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا و اروپا تأکید کرد و افزود: روحیه انقلابی تنها راهکار مبارزه با توطئه‌های دشمن است، روحیه انقلابی به معنای بکارگیری مدیران انقلاب، کارآمد، متعهد، مجلس، دولت و قوه قضاییه انقلابی است.

بازخوانی سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص بی‌اعتمادی به آمریکا

امام جمعه موقت دزفول با بازخوانی سخنان مهم مقام معظم رهبری در خصوص بی‌اعتمادی به آمریکا گفت: اروپا و غرب حاضر به همکاری نیستند آنها برجام را سیاسی پذیرفتند اما اقتصادی نمی‌پذیرند و‌ اجازه نمی‌دهند یک دلار جابجا شود و این ویژگی استعمار است.

انتقاد از خصوصی‌سازی کارخانه‌ها در کشور

وی ضمن انتقاد از خصوصی سازی کارخانه‌ها در کشور گفت: خصوصی‌سازی پتروشیمی کرمانشاه، هفت تپه، آلومینیوم سازی اراک هزاران نفر را بیچاره کرده است.

روحیه انقلابی ماهواره می‌سازد، موشک بالستیک دوربرد، صنعت نظامی و دانش پزشکی را توسعه می‌دهد

امام جمعه موقت دزفول افزود: روحیه انقلابی ماهواره می‌سازد، موشک بالستیک دوربرد، صنعت نظامی، دانش پزشکی را توسعه می‌دهد با این همه پیشرفت قاچاق پوشاک به ۶۵ درصد رسیده که مایه تأسف است.

صنعت خودروسازی به دزدان سرگردنه سپرده شده است

وی بیان داشت: در صنعت خودرو نبود روحیه انقلابی مشکل ساز شده چرا که این صنعت به دزدان سرگردنه سپرده شده است.

در ۴۰ سال اخیر کلیه پیشرفت‌های کشور با روحیه انقلابی و مدیران لایق محقق شده است
حجةالاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه نداشتن روحیه انقلابی برای حفظ امنیت موجب پرپرشدن جوانان متعهد در نیروی انتظامی دزفول شده است گفت: در ۴۰ سال اخیر کلیه پیشرفت‌های کشور با روحیه انقلابی و مدیران لایق محقق شده است، کشورداری فقط با دانش ممکن است.

۹۰% سرقت‌های مسلحانه از بیرون دزفول وارد شهر می‌شوند

امام جمعه دزفول با انتقاد مجدد از وضعیت ناامنی در شهر تأکید کرد: ۹۰% سرقت‌های مسلحانه از بیرون دزفول وارد شهر می‌شوند و این قتلها را انجام می‌دهندف دزفولی که در مقابل حزب بعث و هجوم نظامی ایستاد نمی‌تواند مسئله سرقت‌های مسلحانه را حل کند؟

درخواست از فرماندار جدید

وی از فرماندار جدید خواست با گذاشتن مدیران لایق، توانمند و انقلابی مشکلات این شهرستان را درخصوص امنیت و اشتغال مرتفع و در خطبه‌های نماز جمعه به مردم گزارش دهند.

شایان ذکر است که جمعی از دانش‌آموزان دخترانه دوره اول متوسطه شهیدان چینی پرداز ۲ به همراه مربیان خود در آئین باشکوه نمازجمعه این هفته دزفول شرکت کرده و بر شکوه آن افزودند.

 

متن کامل خطبه‌ها:

خطبه اول:

السَّلامُ عَلَیْکُم و رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ

اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

اُوصِیکُم عِبادَ اللّه وَ نَفسی بتَقوَى اللّه

آغاز خطبه نخست به جهت سالروز ولادت عقیله بنی هاشم، معصومه صدیقه صغری سرّ ابیها، شریکة الحسین، عارفه کامله عامله محدثه بلیغه فاضله، حضرت زینب کبری(س) را که در پنجم جمادی الاولی سال پنجم هجرت در مدینه به دنیا آمد؛ سالروز ولادت آن حضرت را محضر شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم و مطابق بحث‌های پیشین که در خطبه نخست بعنوان آئین معاشرت، مباحثی خدمت سروران عزیز عرض می‌کردم، ضمن تبریک این روز مبارک، نکاتی را پیرامون آئین معاشرت با استفاده از سیره و سنت بانوی دو عالم حضرت زینب کبری(س) مطالبی را عرض می‌کنم.

حضرت زینب(س) به جامعه بشری با گفتار و کردارش، یک زن متفاوتی را معرفی می‌کند. بینش و منش وکنش آن حضرت، یک زنی را معرفی می‌کند که هم با زنان به ظاهر سنتی متفاوت است، هم با زنان مدرن. نه زن سنتی متحجر عقب مانده بی سواد را تأیید می‌کند، نه یک زنی را که دنبال هرزه گری اجتماعی است و خودش را با عرضه داشتن مدرن می‌پندارد. هیچ کدام از این دو زن، مطلوب و مقبول بی بی دوعالم نیست.

زنی که حضرت زینب(س) معرفی می‌کند، انسانی عقلانی، معنوی، آزاد، عفیف و فعال اجتماعی است. برخی گمان می‌کنند می‌توان عفیف بود ولی نمی‌توان فعال اجتماعی بود. برخی گمان می‌کنند اگر قرار است زن فعال اجتماعی بشود نمی‌تواند عفیف باشد، حتماَ باید نوعی هرزه گری در او باشد. همه اینها نادرست است.

زینب کبری (س) نشان داد که زن مسلمان هم عفیف است هم فعال اجتماعی است، هم آزاده است و هم اهل معنویت. لذا زینب(س) عقیله بنی هاشم بود، عقیله از عقل است. یک معلمی بود که معلمانش جز امیرالمؤمنین(ع) و فاطمه زهرا(س) کس دیگری نبود.

بالاترین توانمندی در تفسیر قرآن را داشت، و خطیب توانمندی بود با بیانی رسا و ادبیاتی فصیح و بلیغ از قیام امام حسین(ع) دفاع کرد.

هم کاروان حسین را رهبری کرد، هم اهل بیت را پرستاری کرد، هم مدافع آنها بود. یعنی اگر در حادثه کربلا عده‌ای نگهبان بودند، عده‌ای پرستار بودند، عده‌ای رهبری می‌کردند، همه این وظائف را زینب کبری(س) در خودش جمع کرد. این زنی که زینب(س) معرفی می‌کند، غیر از آن زنی است که کنوانسیون رفع تبیعض علیه زنان معرفی می‌کند.

متأسفانه امروزه هم برخی از تشکلهای دولتی و هم بعضی NGOهای خصوصی زنی را که بعنوان زن امروز معرفی می‌کنند، یک زن مصرف گرای برده مطامع سرمایه داری است، نه زن عفیف آزاده فعال اجتماعی.

امروزه زن ابزاری است، وسیله‌ای است در خدمت نظام کاپیتالیسم. شما نگاه کنید حتی بعضی از این مسئولین تمام همّ وغمّشان این است که بگویند چرا زنان در ورزشگاه‌ها حضور پیدا نمی‌کنند؟ آیا مسئله اصلی زن امروز در جامعه این است؟ آیا مسائل اصلی آنها را حل کردید که حالا نوبت به حضور در ورزشگاه رسیده است؟

امروز برای چند هزار نفر زنان بی سرپرست چه برنامه‌ای دارید؟ آیا از زنانی که بی سرپناه و با خون دل دارند خانواده را سرپرستی می‌کنند، فرزندانشان را دارند بزرگ می‌کنند، از حقوق اینها دفاع شده است؟ تدبیری شده است؟ از زنانی که در منزل فرزندان صالح و عالم تحویل جامعه می‌دهند از حقوق اینها دفاع شده ست؟

چرا اینقدر زن را تنزل می‌دهید؟ گویا تمام همّ و غمّ زن امروز در ایران این است که با هرزه گری مثلا خود نمایی و تبرّج کند. اگر چنین نشود مثلا حقوق زن ضایع شده است. الگوی زن از نگاه زینب(س) این نیست.

در همین دهه اخیر ۸۶ درصد زنان سرپرست خانواده، افزایش پیدا کرده است. عامل اصلی آن طلاق است. همین الگوهایی که ازغرب می‌آید.

بنده خودم شاهد بودم در یکی از کشورهای اروپایی که فمینیسم در آن کشور پیدا شد؛ که یک زنی اعتراض می‌کرد، شکایت می‌کرد، جمعیتی هم دور او جمع شده بودند. من هم رفتم صحبتهایش را گوش دادم. گفت این چه دفاع از حقوق زنی است که مردان ما مست می‌کنند، با حالت مستی منزل می‌آیند ما را به باد کتک می‌گیرند، بعد شکایت می‌کنیم، می‌گویند خوب طلاق بگیرید و جدا شوید. با این فرزندان چطور جدا شویم؟

امروزه دفاع از حقوق زن این شده است، اینقدر تنزل پیدا کرده است. و مسائلی که متأسفانه من نمی‌توانم در این خطبه‌ها بگویم. آیا آنهایی که پرچم دفاع از حقوق زن را بدست گرفته‌اند می‌دانند مسئله امروز زن چیست؟ زینب کبری(س) حافظ فعال اجتماعی و یک عقیله و اهل معنویتی بود که نماز شبش ترک نمی‌شد.

نقل می‌کنند آنقدر فشار بر این زن وارد شد که دیگر نماز شبهایش را نشسته می‌خواند. طول هم نکشید، تقریبا یک سال بعد از یا یک سال و چند ماهی بعد از شهادت حضرت ابی عبدالله(ع) از دنیا رفت. یک زنی که فرزندان بزرگواری را، چهار فرزند پسر، و یک فرزند دختر را تربیت کرد؛ علی، عون، عباس، محمد و دخترش ام الکثوم، این پنج فرزند بزرگوار که دو تا از این فرزندان در کربلا هم به شهادت رسیدند.

شهید دار، فرزند دار، اهل خانه و خانواده، عالم، معلم، اهل معنویت، پیام رسان کربلا، در مقابل یزید ایستاد؛ و آن خطبه غرّا را خواند: ای یزید تو گمان می‌بری اینکه اطراف زمین و آفاق آسمان را بر ما تنگ گرفتی و راه چاره بر ما بستی؟ تو گمان می‌کنی مانند کنیزان ما را به اسیری برده‌ای؟ ما نزد خدا آبرو داریم، عزیزیم. تو خوار گشتی تو ذلیلی. زود است که به اجدادت ملحق ‌شوی. زود است که آرزو کنی ای کاش گنگ بودی. ای کاش شَل بودی. همین آرزوها را خودت خواهی کرد. نمی‌گفتی آنچه را گفتی. نمی‌کردی آنچه را که کردی. حالا به آن فصاحت زبان عربی این مطالب را بیان کرد.

الگوی زن امروز باید زینب(س) باشد. آیین معاشرت و سبک زندگی را باید از زینب کبری(س) آموخت. و من این نکته را هم عرض کنم ضمن تبریک به مناسبت روز پرستاری و گرامی داشتن این روز، که در جمع ما هم عزیزان پرستار حضور دارند ضمن تشکر از خدمات و زحمات واقعاَ غیر قابل وصف، انصافاَ کار سنگینی برعهده‌شان هست. و در باب زحمات این عزیزان و قدردانی از این عزیزان دو تا نکته عرض بکنم.

یک نکته اینکه حتماَ عزیزان عالم و دانشمند در رشته‌های پرستاری، از الگوی پرستاری زینب کبری(س) تئوری پرستاری استخراج کنند. عزیزان پرستار دانشگاهی می‌دانند، امروزه تئوریهای پرستاری یا از مکتب پوزیتیویسم هست که انسان را یک  بدن جسمانی مادی تفسیر می‌کند یا از مکتب اگزیستانسیالیسم هست، که حالا یک معنویتی هم برای انسان می‌بیند.

اما اسلام انسان را برایش روح البدن، روح القوه، روح الشهوه، روح الایمان و روح القدس، قائل است. پنج ساحت انسان دارد. هر پنچ ساحتش ممکن است گرفتار بیماری بشود و نیاز به پرستاری داشته باشد. پرستاری از نظر زینب کبری(س) پرستاری حکیمانه است. تئوریهای پرستاری را عوض کنید. چرا ما باید منتظر باشیم تئوری پرستاری را از زید و عمر و بکر بگیریم که مکاتبشان مکاتب غیر اسلامی است؟

نکته دوم درباره توجه به این شغل سنگین است. وزارت بهداشت این همه برنامه ریزی می‌کند، تدبیر می‌کند که کارانه‌هایی را برای پزشکان در نظر بگیرند. حالا ما آنجا حرفی نمی‌زنیم. تا چه حد تا چه قدر؟ اما بخشی از این کارنه‌ها را در اختیار پرستارها قرار بدهید، که پرستاری که مشغول کار است؛ دغدغه معیشتی نداشته باشد. کار سنگین، طاقت فرسا، باید بیمار را درمان بکند، مراقبت بکند، خیلی از توصیه‌های پزشکان را پرستار باید انجام بدهد. این را باید کارگزاران بیشتر به آن توجه بکنند.

امیدوارم ان‌‌شاءلله خدای سبحان به این عزیزان طول عمر با عزت عنایت کند و الگوی پرستاری زینب کبری(س) ان‌شاءلله در جامعه ما تحقق ببخشد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ  إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ  فصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ  إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

خطبه دوم:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

عِبادَ اللّه اُوصِیکُم وَ نَفسی وَ نَفسی وَ نَفسی بتَقوَى اللّه

آغاز این خطبه، سالگرد شهادت جمعی از فداییان اسلام را، نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر را که در ۲۷ دی ماه ۱۳۳۴ به شهادت رسیدند؛ تسلیت عرض می‌کنم. حرکت و قیام فدائیان اسلام، زمینه ساز حکومت اسلامی بود. روحشان شاد و این نکته را عرض کنم که نواب صفوی یک شخصیت عالم بود، بحّاث بود، اهل استدلال بود، مبارزات نظامیش هم بر اساس فتوای مراجع و مجتهدین بود.

ایشان از نجف به ایران آمدند و ساعتها با کسروی بحث کردند. کاملاَ عالمانه و اهل استدلال بود. متأسفانه بعضی‌ها می‌خواهند تصویری از شهید نواب نشان بدهند، که گویی ایشان اهل استدلال و خیلی اهل این حرفها نبوده است. نخیر!! حرکتهای عملیاتی ایشان بعد از آن حرکتهای علمی بوده است؛ آن هم بخشی از اجازه‌ای بوده است که از بزرگان حوزه علمی گرفتند. روحشان شاد ان‌شاءالله با اولیاءالله محشور بشوند.

۲۶ دی ماه ۵۷ روز فرار شاه معدوم است. و این دیگر زمینه‌ای شد برای پیروزی انقلاب. من از این فرصت می‌خواهم استفاده کنم، فراموش نکنیم انقلاب برای چه بود؟ چرا انقلاب شکل گرفت؟ انقلاب برای اسقلال کشور بود، انقلاب برای جمهوریت و مردم سالاری این کشور بود، مردم قبل از انقلاب نقشی در عرصه سیاست نداشتند، برای فعالیت های سیاسی آزادی نداشتند.

انقلاب برای آزادیهای مشروع بود، برای مردم سالاری دینی بود، برای استقلال کشور بود، برای عدالت خواهی بود، برای معنویت بود، و ولایتمداری هم که شکل گرفت، برای اینکه با پیوند امام و امت این اهداف مهم تحقق پیدا بکند.

امروزه هم اگر در کشور با این همه فشار و تحریمها، پیشرفتهایی را می‌بینیم، به خاطر همین مردم سالاری است، به خاطر همین استقلال کشور است، به خاطر همین ولایتمداری کشور است، به خاطر همین پیوند امام و امت هست.

با این همه تحریمها چه طور دانشمندانی مثل شهید شهریاری، شهید علی محمدی بوجود می‌آید. دهها و صدها دانشمند هسته‌ای در کشور شکل گرفت. دکتر شهریاری دکترای تکنولوژی فناوری هسته‌ای داشت. دکتر علی محمدی، دکترای فیزیک داشت، یک نابغه روزگار ماست. من این عزیزان از نزدیک می‌شناختم.

مهندس رضایی نژاد، دانشجوی دکترای مهندسی برق و جزء تیزهوشان بود؛ که در تبلیغ دانش به صنعت ید طولایی داشت. مصطفی احمدی روشن یک مدیر توانمندی بود که معاونت بازرگانی مجتمع نطنز را به عهده داشت. چطور دشمن اینها را یکی یکی شناسایی کرد از استاد فیزیک و استاد تکنولوژی فناوری گرفته، تا مهندس تبدیل دانش و صنعت تا مدیر توانمند هسته‌ای را یکی یکی شناسایی کرد و اینها را ترور کرد؟

خوب شناسایی کردند، دقیق هدف زدند. خواستند چرخه هسته‌ای ایران را با شهادت اینها تعطیل کنند، اما با شهادت اینها نتوانستند، بیشتر گردش کرد. یک چیز چرخه هسته‌ای را تعطیل می‌کند؛ شهادت تعطیل نمی‌کند. گرفتن این عزیزان این چرخه هسته‌ای را تعطیل نمی‌کند. یک چیز تعطیل می‌کند، تفکر غرب زدگی تعطیل می‌کند. از دست دادن گفتمان انقلاب تعطیل می‌کند.

در حوزه ماهواره با این همه تحریم‌ها می‌دانید چند کشور انگشت شمار در دنیا بیشتر نیست که توانایی هم تولید صنعت ماهواره، وهم پرتاب ماهواره و قراردادنش در مدار که جزء دانشهای بسیار پیچیده است؛ چند تا کشور در دنیاست.

کشورهای عربی منطقه با همه امکاناتی که از آمریکا و اروپا گرفتند هنوز موفق به این کار نشدند و ایران از صفر تا صد، ماهواره تولید کرد. در مدار ۴۵ روزه قرار داد. در مدار یک سال و نیم قرار داد و اخیراَ سه ماهواره آماده کرده‌اند در چهلمین سالگرد انقلاب قرار است این سه ماهواره را پرتاب کنند؛ با موشکهای بالستیک سرعت والا، فریاد آمریکاییها بلند شده است؛ ناله‌شان بلند شده است که چرا می‌خواهد ایران این سه ماهواره را پرتاب کند؟ دارند می‌نالند.

چرا پروژه آمریکایی صهیونیستی به دنبال بی ثبات سازی ایران است؟ چون دیده‌اند گفتمان انقلاب و تفکر انقلاب، موشک می‌سازد، ماهواره می‌سازد، کشور را به پیشرفت و رشد و توسعه می‌کشاند؛ این را می‌فهمند و می‌دانند تنها عاملی که می‌تواند کشور را از استقلال، از مردم سالاری، از پیشرفت، جلو آن را بگیرد؛ تفکر غرب زدگی است. این تفکر که ما نمی‌توانیم، ما کدخدا نیاز داریم، ما بَرده‌ایم، این تفکر جلوی پیشرفت را می‌گیرد.

چه چیز آمریکا قابل اعتماد است؟ قولش قابل اعتماد است؟ فعلش قابل اعتماد است؟ تهدیدش قابل اعتماد است؟ تطمیعش قابل اعتماد است؟ حضرت آقا اخیراَ فرمود آمریکا قابل اعتماد نیست. مگر در ۲۸ مرداد اعتماد به آمریکا نکردند، چه شد؟ مگر رژیم بعث عراق اعتماد به آمریکا نکرد، چه شد؟ مگر همین داعشیها که دست پرورده آمریکا بودند، اعتماد به آمریکا داشتند، چه شد؟

شما یک کشور را، یک گروه رانام ببرید که به آمریکا اعتماد کرده باشد و بتواند به نتیجه برسد. یک کشور، یک جریان، کار به خوب و بدش هم نداریم. اروپاییها هم همینطور هستند. آمریکا رسماَ از برجام خارج شد. ۴ سال این کشور تمام همّ و غمّش برجام بود. نهایتاَ خروج آمریکا از برجام. اروپاییها هم ظاهراَ خارج نشدند، عملا خارج شدند. می‌گویند ما حاضر نیستیم همکاری کنیم. عملا حاضر نیستند. برجام را سیاسی پذیرفته‌اند، اما اقتصادی نمی‌پذیرند. اجازه نمی‌دهند یک دلار جا به جا بشود. اصلا این ویژگی استعمار است. این ویژگی استکبار است.

هشدار به جایی ریاست محترم جمهوری در ۱۷ آذر دادند؛ در جمع رؤسای مجلس افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین، روسیه، یک هشدار مهمی داد. ای کاش این هشدار زودتر داده می‌شد. ای کاش این هشدار عملی بشود. چه هشداری؟ هشدارش این بود که اگر تواناییهای ما در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر در خاستگاه آنها ضربه ببیند نخواهید توانست از آوار مواد مخدر و بمبها و تروریسم و مهاجرت به سلامت خارج شوید. ایران اجازه نمی‌دهد این مواد مخدر از این جاده‌های ترانزیت رد بشود و اگر رد بشود، اروپا را نابود می‌کند. این تهدید باید عملی بشود. وقتی عملی شد، آن وقت اروپاییان می‌فهمند برجام را لفظاَ بپذیرند و عملاَ حاضر به همکاری نشوند معنایش چیست؟

کمی هم حرکت انقلابی، انقلابی یعنی عقلانی، تدبیر یعنی مدیریت، تدبیر که حرف زدن نیست. حالا هنوز یک هشدار، ریاست جمهوری بیشتر نداده است، هیچ اتفاقی نیافتاده است. اروپا و آمریکا شبکه‌های ضد انقلاب را مأمور کردند، چند روز است؛ یعنی بعد ۱۷ آذر که این هشدار را رئیس جمهور داد؛ چند روز است مرتب شبکه‌های مختلف فارسی زبان و ضد انقلاب دارند قتل کُلایی را که سه سال پیش کشته شده را به رخ جمهوری اسلامی می‌کشند. همان جنایتکاری که حادثه حزب جمهوری را انجام داد و ۷۲ تن به شهادت رسیدند؛ آن را پیراهن عثمان کردند، که جمهوری اسلامی کلایی را کشته؛ و در کشور هلند ترور کرده است.

داد و فریادشان بلند شده است، پیراهن عثمانش کرده‌اند. حالا آن حادثه مال سه سال پیش است؛ الان صدایشان را درآمده است. حالا چطور ثابت کردید ایران کشته؟ اولاَ خود شما منافقین وقتی با تاریخ مصرفتان تمام می‌شود همدیگر را می‌کشید. کُلایی را فریب دادید وعده دادید، آن جنایت را کرد؛ ۷۲ تن عزیز را از ما گرفت؛ بعد هم فرستادید خارج از کشور، کلی او را هزینه کردید؛ قیافه‌اش را عوض کردید، جراحی و فلان؛ حالا وقت آن رسیده که کشته شود تا از او استفاده و بهره وری ببرند. حالا این شده پیراهن عثمان علیه ایران، چرا؟ چون رئیس جمهور فقط یک هشدار به اینها داده بود. توجه دارید؟

عزیزان یک راه شکست آمریکا و این نوچه‌هایش هست و آن روحیه انقلابی است، راه دیگری نیست. روحیه انقلابی یعنی چه؟ روحیه انقلابی یعنی مدیران لایق بر امور نشستن و نه مدیران نالایق. مدیران کارآمد، مدیران متعهد، اینها بر امور باشند. روحیه انقلابی یعنی مجلس انقلابی. یعنی نمایندگان انقلابی، که همّ و غمّشان وضع قوانین درست باشد؛ نه اینکه مرتب از مجلس غیبت بکنند. نظارت بر مصوباتشان داشته باشند. مجلس انقلابی این است. قوه مجریه انقلابی، قوه قضاییه انقلابی، مدیران کارآمد و توانمند.

اصل ۴۴ قانون اساسی برای خصوصی سازی آمده است. سند راهبردی آن هم دقیق نوشته شده است. چرا مدیران می‌آیند خصوصی سازی را به مسخره می‌گیرند؟ چه بلایی سر نیشکر هفت تپه آوردند؟ چه بلایی سر پتروشیمی کرمانشاه آوردند؟ چه بلایی سر آلومینیوم سازی اراک آوردند؟ چه بلایی سر ماشین سازی تبریز آورند؟ اینها را به فلاکت کشاندند.

اموال بیت المال را به ثمن بخس فروختند. بعد ۵۵ نماینده که البته من تشکر می‌کنم از ایشان. ۵۵ نماینده مجلس به ریاست قوه قضائیه نامه نوشته‌اند که یک شعبه ویژه نظارت تأسیس بکنند. دستشان درد نکند این پیشنهاد دادند. ولی مجلسیها مگر شما مأموریت و نظارت ندارید؟ یک کارخانه نابود شد دو کارخانه نابود شد .۱۰۰۰ خانوار نابود شد. ۲۰۰۰ خانوار نابود شد. چند هزار تا باید نابود بشود؟ فقط انتخابات از مردم رأی می‌خواهید جمع بکنید. من خطابم به کل مجلس است. باز دوستان فردا نیایند در فضای مجازی علیه ما حرف بزنند. بحث من بحث ملی است. مسئله، مسئله ملی است.

صنعت پوشاک در ایران که مهمترین صنعت تولید هست و مهمترین اشتغال حداکثری را تأمین می‌کند؛ آمدند برای اینکه آمریکا در برجام بماند، [که من نمی‌توانم بعضی مسائل را باز کنم] آمدند اجازه دادند، صنعت پوشاک در کشور نابود بشود. صنعت پوشاکی که اگر حضرت آقا جلویش را نمی‌گرفت و آمریکا اجازه پیدا می‌کرد در ایران می‌آمد فعالیت در پوشاک را چه در حوزه ترند یا فشن یا استایل پوشاک که بحث مفصلی دارد، اگر ورود پیدا می‌کرد عزیزان سودش به مراتب هر ساله از کل سود قرارداد تسلیحاتی که آمریکا با عربستان برای فروش ۱۱۰ میلیارد دلار تسلیحات طی ۷ تا ۱۰ سال بسته بود بیشتر بود. یعنی یک سال پوشاک آمریکا در ایران از سود ۱۱۰ میلیارد دلار تسلیحاتی که با عربستان بسته بود بیشتر بود.

چرا قاچاق پوشاک به ۶۵ درصد رسیده است؟ مگر قاچاق پوشاک با چمدان است؟ چه کسانی اجازه می‌دهند؟ مایه تأسف است. در ۴۰ سالگی انقلاب ببینیم، روحیه انقلابی، ماهواره می‌سازد، موشک دوربُرد بالستیک تولید می‌کند، در صنعت نظامی عالی‌ترین مرتبه را پیدا می‌کند، در صنعت علم و دانش و مخصوصاَ در دانش پزشکی رشد عظیمی پیدا می‌کند؛ آنوقت با اینهمه پیشرفت باید مقوله‌هایی که آنقدر هم تکنولوژی پیچیده‌ای ندارد. پوشاک مگر چه پیچیدگی دارد؟ جلوگیری از قاچاق مگر چه پیچیدگی دارد که ما بیاییم اینجا اظهار تأسف کنیم؟

صنعت خودرو مگر چه پیچیدگی دارد که ماشین نو از خودروسازان تحویل بگیرند همان هفته اول باید ببرند گیربکسش را عوض کنند چرا؟ یعنی صنعت خودرو از صنعت ماهواره پیچیده‌تر است یا روحیه انقلابی در صنعت خودرو نیست؟ دزدان سر گردنه در خودرو سازی دارند کار می‌کنند، کدام است؟ صنعت کشاورزی واقعاَ اینقدر پیچیده است؟

دائم بگوییم تحریم شدیم؛ تحریم عقل است. تحریم تدبیر است. تحریم نظارت است. نه تحریم آمریکا و اروپا. مدیران شایسته بگذارید. در شهرستان‌ها همین طور. چرا مدیران نالایق می‌آیند؟ چرا افراد غیر کارشناس مسئولیت می‌پذیرند؟ بعد نتوانند کارشان را انجام بدهند بعد این همه مفاسد و مشکلات پدید می‌آید.

عزیزان رژیم پهلوی را مدیران ناشایسته زمین زد. مدیران ناشایسته باعث می‌شود کشور آسیب ببیند، عقب بیافتد. مردم را ناراضی کند. [همین مشکلی که ما نمی‌دانم چه مسئله‌ای چه قصه‌ای پشت این صحنه هست من نمی‌فهمم.] چقدر ما مسئله امنیت دزفول را مطرح کردیم. عزیزان دیگر مطرح کردند.  ۹۰درصد سرقتهای مسلحانه از بیرون دزفول وارد شهر می‌شوند و این سرقتها را انجام می‌دهند.

دزفولی که در مقابل حزب بعث و هجوم نظامی ایستاد نمی‌تواند مسئله سرقتهای مسلحانه را حل کند؟ یا نمی‌خواهند حل کنند؟ اصلاَ دزفول را بیایید تحویل این سارقان بدهید. چه طور یک سارق مسلح، انواع و اقسام سلاحها باید در اختیارش باشد؟ یعنی نیروهای امنیتی ما نمی‌دانند؟ نیروهای انتظامی ما نمی‌دانند؟ جانشان را دارند می‌دهند. چرا با اینها برخورد نمی‌شود؟ این فرمانده عزیزی که اخیراَ به شهادت رسید، یک رگبار تیر در بدن این عزیز خالی کردند. تا کی ما باید این جوانان عزیزمان در نیروی انتظامی به شهادت برسند؟

حل شدنی نیست؟ یا روحیه انقلابی نیست؟ روحیه انقلابی نیست. این چه معنایی دارد که شخص با کلانش در خانه مردم برود؟ اموالشش را با زور بگیرد، پولهایش را در گاوصندوق صاحبخانه بگذارد، با سلام و صلوات از خانه بیرون برود. آب از آب هم تکان نخورد. چرا؟ بابا یک نفر از اینها را اعدام نمی‌کنید، چرا؟ چرا حکم خدا را اجرا نمی‌کنید؟

تازیانه‌های علی اگر نبود، ناامنیهای کوفه مردم را نابود می‌کرد. از مکتب علی بیاموزیم. عزیزان ۴۰ سال انقلاب نشان داد، هر جا پیشرفت داشتیم، رشد داشتیم که فراوان هم داشتیم، در علم و صنعتهای متعدد رشد داشتیم، در تولید دارو، در پزشکی، در ماهواره، در عرصه‌های مختلف، حتی در علوم انسانی که قطعاَ نیاز به تحول دارد رشدهای چشم گیری داشتیم. هرجا رشد داشتیم به خاطر روحیه انقلابی بوده است به خاطر مدیران لایق بوده است.(تکبیر نمازگزاران)

یک روز تصمیم می‌گیرند آب کارون برود اصفهان و یزد. یک روز تصمیم می‌گیرند نرود. یک روز نماینده‌های اصفهان  و یزد اعتصاب می‌کنند می‌گویند چرا آب نمیرود. می‌گویند خوب باشد. آنها می‌آیند. دوباره … اینکه نشد کشورداری. کشورداری با دانش ممکن است؛ نه با قهر کردن یا آشتی کردن ۴ تا نماینده در مجلس. بحث من ملی است.

[باز فردا عرض کردم نیایند ایشان، فلانی را نقد کرد و چهار تا دروغ و کذب و تهمت هم به ما نسبت بدهند. البته بزنند ما جانمان فدای این انقلاب. هر کاری می‌خواهند بکنند]

اما عزیزان مطالبات مردم، از سرپرست محترم فرمانداری که خیر مقدم عرض می‌کنیم ایشان مدتی است تشریف آوردند ما درخواستمان این است. آقا مدیران لایق، توانمند، بعد بیایید در خطبه‌های نماز جمعه به مردم گزارش بدهید. مردم امنیت می‌خواهند. مردم آسایش می‌خواهند. مردم اشتغال می‌خواهند. اینها اوّلیات نیاز است. به خاطر روحیه انقلابی نداشتن، به خاطر اینکه عزیزان، باج می‌دهند این می‌شود. کشورداری با باج دادن نمی‌شود. کشور داری با دانش است، با علم است.

حالا ممکن بعضی‌ها بگویند مردم انتخاب می‌کنند. دست مردم است، باشد. مردم هم نظارت دارند، مردم هم انتقاد دارند. انتقاد سازنده هم دارند. من تصدیع ایجاد نکنم. هرگاه روحیه انقلابی بوده است ولایتمداری بوده است، پیشرفت کردیم. هرجا روحیه انقلابی نبوده است، انحراف بوده است، فساد بوده است، تنبلی بوده است، نامردی بوده است، ناتوانی بوده است. همه اینها به دنبالش می‌آید

پروردگارا به عزت و جلالت همه ما را ببخش و بیامرز…

تا ما را نیامرزیده‌ای از این دنیا مبر…

حب علی(ع) و اولاد علی(ع) رادر دلهای ما، فرزندان ما، نسل ما تا روز قیامت احیا بگردان…

توطئه دشمنان، رژیم صهیونسیتی، آمریکا، وهابیت، عربستان سعودی به خودشان برگردان…

نیست و نابودشان بگردان…

فرج آقا امام زمان(عج) را نزدیک‌تر بگردان…

مرضای مسلمین شفای عاجل مرحمت بفرما…

طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری، عزیزان حاضر در این جلسه، در این مجلس نورانی، خدایا عنایت بفرما…

بارالها قسمت می‌دهیم به عزت و جلالت به شیعیان جهان، مظلومینی که هستند در یمن، در سایر کشورها، خدایا نصرت به همه آنها عنایت بفرما…

پروردگارا قسمت می‌دهیم به عزت و جلالت، ثوابی از این مجالس ما به ارواح طیبه شهدا، امام شهیدان، اموات این جمع نائل و واصل بگردان.

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم   إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ   وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا   فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا 

صَدَقَ اللهُ العَلی العَظیمُ

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید