.

عبدالحسین خسروپناه

عبدالحسین خسروپناه مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی در حوزه علمیه قم و نویسنده کتابها و مقالات فلسفی و کلامی و فقهی و مدرس علوم اسلامی در دانشگاه ها و دریافت کننده جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 

اقتصاد بدون فرهنگ راه به جایی نخواهد برد

اقتصاد بدون فرهنگ راه به جایی نخواهد برد

خلاصه خطبه ها

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز” ظهر دیروز اولین نماز جمعه سال ۱۳۹۳ با حضور مردم ولایتمدار و مومن دزفول وهمچنین زائرین  حرم مطهرامام زاده محمد سبزقبا در جوار این امامزاده واجب التعظیم  برگزار گردید.

“امام جمعه موقت دزفول” در آغاز خطبه دوم با اشاره به برخی تغییرات مدیریتی در سطح شهرستان از خدمات “مهندس عبدالرضا احسانی نیا” فرماندار سابق دزفول، “دکترآخوندعلی “رئیس سابق دانشگاه جندی شاپور و همچنین “دکتر رضا دوست” رئیس  سابق دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر و تشکر به عمل آورد و خواستار توفیق و سربلندی برای دیگر عزیزانی شد که باید راه این افراد را ادامه دهند.

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی بحث های قومیتی اخیر در دزفول گفت : همه با هم برادریم .مردم دزفول باید هوشیار باشند زیرا شان آنان فراتر از این است که درگیر مسائل قومیتی شوند.

“حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه” با یادآوری  نام گذاری سال۱۳۹۳ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان “سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی”، این نامگذاری را پیامی ظریف برای مردم و مسئولین دانسته و خاطر نشان کرد : اقتصاد آمیخته با فرهنگ است.زمانی اقتصادپویا در جامعه دینی برقرار میشود که فرهنگ اسلامی برجامعه حاکم شود. البته رشد و شکوفایی اقتصاد در گرو یک عزم ملی است.

“رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران” با تبیین جامع سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع زائرین حرم رضوی اظهار داشت : بجای کمک خواستن از بیگانگان باید ، با همت خود مشکلات جامعه را حل کرد. ایشان با انتقاد از رویکرد افولی در وزارت جهاد کشاورزی گفت : اگر وزارت جهاد کشاورزی به دوران جهاد سازندگی اول انقلاب برگردد ،بسیاری از مشکلات کشاورزی و خوراک جامعه مرتفع می گردد.چرا وزارت کشاورزی باید ضعیف ترین وزارت خانه باشد ؟! چرا وزارت علوم با تلاشی ده ساله رتبه ۱۶ علمی را برای کشور کسب کند ولی وزارت کشاورزی عقب گرد داشته باشد؟!آیا توسعه کشاورزی سخت تر از توسعه نانو تکنولوژی و بیو تکنولوژی است؟؟!!لذا داشتن مدیریت جهادی کلید حل این مشکلات است.

“امام جمعه موقت دزفول” در ادامه ضمن انتقاد از رفتار دوگانه سازمان ملل تصریح کرد : طبق آمارهای یونسکو بیشترین آمار اعدام و بیشترین تجاوز به عنف در ایالات متحده آمریکا صورت می گیرد ولی هیچگاه این کشور مورد باز خواست قرار نمیگیرد ، با این حال ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند. ایران شهدای بسیاری در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده که سازمان ملل از تشکری کوچک هم ممانعت کرده است.

“حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه” در سخنان پایانی خود گریزی به مسائل جهانی زد و از کشور عربستان و توطئه های شوم آن برای تربیت تروریست در منطقه انتقاد کرد و گفت : تاریخ نشان داده است هرگاه مسلمانی به جان مسلمان دیگر بیفتد ، خودش در چاهی که کنده فرو خواهد رفت.

گفتنی نماز عصر جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی “امام جمعه دزفول” اقامه گردید /.

متن کامل خطبه:

خطبه اول

«یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر الیل و النهار یا محول الحول والاحوال حول حالنا الی احسن الحال»

پس از سفارش به تقوای الهی به شما مؤمنین و مؤمنات و بویژه به نفس خودم، یادآور می شوم که ذکر تحویل سال از اسماء حسنای الهی است خدا را به گرداننده دل ها و دیده ها خطاب می کند، خدا را به تدبیر کننده شب و روز می خواند، خدایی که تغییر دهنده دلهاست، خدایی که تغییر دهنده احوال است، و دعا می کنیم در این دعا که خدایا تغییر ده حال ما را به بهترین حال. تحویل حال به احسن الحال در ۳ ساحت ممکن است: یکی حال معرفتی و شناختی است دوم حال اخلاقی و درونی و سوم حال رفتاری و بیرونی. و عید واقعی هم عیدی است که حال درون انسان، هم به لحاظ معرفت هم به لحاظ اخلاق و هم به لحاظ رفتار تغییر پیدا کند.

ما در خطبه های قبل درباره آیین معاشرت سخن گفتیم یکی از آداب معاشرت اسلامی که در این ایام یعنی حلول سال نو هم بر آن تأکید شده است پیوند با خویشاوندان و نیکی کردن به آنها بویژه به پدر و مادر است که یکی از راههای رشد و تقرب الهی است.

روایتی از نبی گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است که فرمود آیا شما را به برترین انسانهای دنیا و آخرت از نظر اخلاقی راهنمایی نکنم؟ گفتند آری یا رسول الله فرمود کسی است که با قطع کننده پیوند با وی بپیوندند. یعنی اگرکسی از شما با یکی از خویشان که رابطه خود را با شما قطع کرده، پیوند ببندید، رابطه برقرار کنید و صله رحم کنید شما جزء برترین انسانهای در دنیا و آخرت می شوید. حدیث بسیار سنگینی است چون سخت است آدم با کسی که با قطع رابطه کرده ارتباط برقرار کند.

باز روایت دیگری است از پیامبر اسلام که میفرماید: تمام امتم را از حاضر و غایب و به آنان که تا روز قیامت در صلب مردان و رحم زنان هستند سفارش می کنم به صله رحم اگر چه یک سال در راه باشند. فامیلی دارید از ارحام که اگر بخواهید به او سر بزنید یک سال در راه هستید سفارش می کنم این یک سال را طی کرده ولی بروید و صله رحم را انجام دهید و او را ببینید و فرمود این از دین اسلام است.

باز روایت دیگری از امام صادق(ع) است که میفرماید: مردی از رسول خدا پرسید خویشاوندی دارم که جز ستم و قطع رحم و دشنام من کاری نمی کند آیا این خویشان را رها کنم؟ نبی گرامی اسلام فرمود در این صورت خدا همه شما را ترک خواهد کرد. مگر رابطه ما با خدا خوب است ما هم خیلی اوقات به خدا ظلم می کنیم ولی خدا ما را رها می کند؟  پس شما این خویش و فامیل را که به تو ستم می کند، قطع رحم کرده و دشنام می دهد رها نکن. پیامبر میفرماید: با کسی که پیوند خود را با تو گسسته پیوند برقرارکن و به آنکه تو را محروم ساخته عطا کن و از آنکه به تو ستم کرده در گذر هر گاه چنین کردی خدا در برابر آنان پشتیبان تو است.

این احادیث را در این ایام عرض کردم که عزیزان به این نکته توجه داشته باشند الآن که وارد سال نو شده ایم این نو شدن طبیعت باید با نو شدن دلهای ما همراه شود، بهار دل شکوفا شود. شکوفایی بهار دل به این است که کینه ها، حسادت ها و لجاجت ها را از دل برانیم و دل را پاک کنیم. با خویشان و بستگان مخصوصا با والدین ارتباط محبت آمیز داشته باشیم.

صله رحم مراتب دارد اول والدین بعد برادران و خواهران و بعد بستگان نسبی است «عموها، عمه ها، دایی ها، خاله ها» و بعد بستگان سببی. همه اینها را باید مدنظر داشت. صله رحم آثار عجیبی دارد هم آثار دنیوی و هم آثار اخروی و این آثار صله رحم مانند فرمول های علمی است چطور در علم پزشکی ثابت کرده اند اگر فلان ویروس وارد بدن شود بدن بیمار می شود، یا فلان باکتری وارد شود بدن آسیب می بیند یا با فلان دارو، درمان می شود.

بعضی از آداب و رفتار ما هم دقیقا قانون و سنت تکوینی الهی است. مثلا یکی از آثار صله رحم عمر طولانی است. فرموده اند اگر کسی ۳ سال از عمرش باقی مانده باشد با صله رحم عمرش ۳۳ سال می شود. در روایت داریم ۳۰ سال به عمرش افزوده می شود. با صله رحم روزی انسان گسترش می یابد، بلا دفع می شود، شهرها آبادانی پیدا می کنند. اینها همه آثار دنیوی صله رحم است. آثار اخروی هم دارد. کسانی که اهل صله رحم هستند بعد از مرگ با حساب راحتی از این عالم به عالم دیگر و به سرای دیگر می روند. حساب و کتابشان راحت تر است. و قطعا آنهایی که اهل صله رحم هستند اهل بهشتند. آثار دنیوی و آثار اخروی فراوانی دراین امر خیر وجود دارد. و الآن ایام مناسبی است که به آن عمل کنیم اینها رفتارهایی است که انسان را به احسن حال تبدیل و تحویل می کند. “حول حالنا الی احسن الحال” با همین رفتارها است لذا بهار جان را باید با بهار طبیعت همسان کنیم. گفت:     تا نشان حق نیارد نوبهار           خاک سِرها را نکرده آشکار

همه ما از خاک هستیم، اگر می خواهیم از این خاک گل بروید حق این است که با اعمال و رفتارمان ظهور الهی را در وجود خود تجلی دهیم. باز می گوید:        از بهاران کی شود سرسبز سنگ         خاک شو تا گل برویی رنگ رنگ

اگر قلب آدم مثل سنگ “کالحجاره” سخت باشد اهل عاطفه و محبت نباشد از این سنگ، گل نمی روید. اما اگر این دل مثل خاک بارور شد از آن گل های رنگارنگ می روید بهار این کار را می کند و بهار دل چنین اثری است.

خدا را قسمش می دهیم به عزت و جلالش دلهای ما را همچون بهار سرسبز و خرم بدارد و هر گونه معاصی را از دلهای همه ما پاک کند.

خطبه دوم

پس از سفارش به تقوای الهی به نفس خودم و به شما عزیزان آغاز سال ۱۳۹۳ را و حلول سال جدید را که میان دو ایام فاطمیه(س) قرار گرفته است برای همه شما مؤمنان و مؤمنات آرزوی خیر و خرمی و سلامتی دارم و امیدوارم به حق فاطمه زهرا(س) سال بابرکتی برای همه شما منظور شود. هیچ غمی نداشته باشید و همیشه در شادمانی به سر ببرید و مشکلات  این کشور و همه شیعیان جهان و مسلمانان جهان برطرف شود.

من مطالب خطبه دوم را در ۳ دسته تقسیم کرده ام و سعی می کنم خیلی سریع  که وقت عزیزان را زیاد نگیرم عرض می کنم. بخشی از عرایض من مربوط به دزفول است و بخشی مربوط به مسایل کشور و بخش کوتاهی هم مربوط به جهان است.

اما مطالبی که مربوط به دزفول است، چون مدتی است که من در خدمت شما نبوده ام برای قرائت خطبه، بعنوان اولین نکته          لازم می دانم که ارتحال عالم ربانی و عالم مجاهد حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای فارغ دزفولی را به خانواده محترمشان و مردم عزیز دزفول تسلیت عرض کنم. ایشان خدمات زیادی در دزفول داشتند. علمای دزفولی هم در قم برای چهلم ایشان مجلسی برگزار کردند و جا دارد یاد این عالم مجاهد را همیشه زنده نگه داریم و یادمانی برای ایشان داشته باشیم که زحمات و خدمات زیادی داشته اند انشاءالله با اجدادشان محشور شوند.

نکته دیگر این که اخیرا تغییرات زیادی در مسئولان دزفول صورت گرفته و من لازم می دانم از زبان شما مردم عزیز از آنها تشکر کنم از جناب آقای مهندس احسانی فرماندار سابق دزفول که چندین سال به این شهر خدمت کرده اند، از جناب آقای دکتر آخوندعلی رئیس محترم دانشگاه جندی شاپور که ایشان هم خدمات زیادی در این دانشگاه داشتند و آثار و برکات زیادی از خود به جا گذاشتند و آقای دکتر رضادوست رئیس محترم دانشگاه آزاد، از همه این عزیزان به خاطر زحماتشان قدردانی می کنیم. و آرزوی موفقیت داریم برای فرماندار محترم و عزیز دزفول جناب آقای مهندس آصفی که جدیدا تشریف آورده اند انشاءالله خدای سبحان به ایشان کمک کند و موفقیت بیش از گذشتگان را برای ایشان آرزو می کنیم. جناب آقای دکتر سراج رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که جدیدا این ریاست این دانشگاه را به عهده گرفته اند و جناب آقای دکتر عصاری رئیس دانشگاه جنی شاپور از همه شان هم تقاضا داریم که انشاءالله به این شهر و به این مراکز علمی توجه ویژه ای داشته باشند. مردم عزیز هم به ای عزیزان کمک کنند و محبتی داشته باشند که توجه ویژه ای به فرهنگ این شهر داشته باشند. ما آرزوی موفقیت برای همه این عزیزان داریم. و مخصوصا تأکید ویژه بنده این است که اخیرا سند دانشگاه اسلامی هم در شورای اسلامی شدن دانشگاهها تصویب شده است که انشاءالله محور کارشان را این سند قرار دهند در بحث دانشگاه اسلامی.

و آخرین نکته ای که می خواهم درباره دزفول عرض کنم (البته دوست ندارم یادآوری کنم) این حادثه ناگواری است که چند وقت پیش اتفاق افتاد. واقعا در شأن دزفول نبود ما باید همه به این نکته توجه داشته باشیم همه قومیت هایی که در دزفول زندگی می کنند همه برادران هم هستند و همه باید دست واحدی برای آبادانی و توسعه این شهر داشته باشند و نباید گاهی خدای ناکرده گرفتار توطئه افراد جاهل یا مغرض و شیطان صفت شویم دزفول از قدیم الایام از اقوام مختلف آمده و با انس و محبت و برادری زندگی کرده اند و این سنت حسنه شهر دزفول را به دارالمؤمنین تبدیل کرده نگذاریم این ویژگی آسیب ببیند. من این را خدمتتان عرض کنم و همه دوستان هم این عرض بنده را تأیید می کنند بنده هر جا که می روم در هر شهر و حتی کشوری که دزفول را می شناسند یا به دزفول آمده اند وقتی می پرسند اهل کجایید و می گویم اهل دزفول هستم همه از دزفول بخاطر مردم خوب و بامحبت به نیکی یاد می کنند. و این خوبی دزفول هم بخاطر همه اقوام دزفولی است. لذا انشاءالله این سنت حسنه را همیشه حفظ کنیم و نگذاریم که چنین حادثه دیگری در اینجا اتفاق بیافتد.

اما مطالبی که مربوط به کشور هستند و باید عرض کنم، عزیزان استحضار دارید همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند که مردم ایران در سال گذشته حماسه های عظیمی آفریدند یکی حماسه سیاسی انتخابات ریاست جمهوری بود که یکی از بارزترین نماد مردم سالاری دینی است همانطور که حضرت آقا فرمود در انتخابات هیچ کشوری این درصد بالای از مردم مشارکت ندارند. معمولا در ایران بالای ۷۰ درصد مشارکت می نمایند. و این در کل دنیا نمونه است. حماسه ۲۲ بهمن و آن هم در ایامی که قرارداد ژنو امضا شد و بعد آن بی ادبی های استکبار را مردم شنیدند این گونه مردم به خیابان ها آمدند و با شور وهیجان بیشتری وارد صحنه شدند و با صدای بلندتر از همیشه شعار مرگ بر آمریکا را دادند.

اما حماسه اقتصادی اتفاق نیافتاد و این به این معنا نیست که دولتمردان، مجلس زحمت نکشیده اند اما حرکت حرکت مطلوبی نبود لذا هنوز هم مشکلات جدی اقتصادی هست به همین خاطر مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامید. این یک جمله و عنوان کوتاهی است ولی خیلی پیام دارد.

اولین نکته این است که اقتصاد بدون فرهنگ راه به جایی نمی برد منشأ برخی مشکلات اقتصادی ما مشکلات فرهنگی است. ما زمانی می توانیم رونق اقتصادی داشته باشیم که رونق فرهنگی داشته باشیم اگر فرهنگ اسلامی در جامعه ما رواج پیدا کند اقتصاد رونق پیدا می کند. دوم اینکه رشد و شکوفایی اقتصاد و فرهنگ بدون عزم ملی امکان پذیر نیست. یعنی اینکه دل خوش کنیم به استکبار جهانی و بگوییم اگر به اینها نزدیک شویم مشکلات ما را حل می کنند نه اینطور نیست و امکان ندارد. عزیزان در دنیای امروز داروینیسم سیاسی حاکم است (داروینیسم یعنی: چطور در جنگل جانوران به جان هم که میافتند آن جانوری که زورش زیادتر است ضعیف تر را می درد) اینها اگر احساس کنند که جامعه ایران ضعیف شده از اعتقادات و باورهایش فاصله گرفته است مطمئن باشید رحم نمی کنند درس بگیریم از کشورهایی که دستشان را برای آمریکاییها دراز کرده اند چه بلاهایی که سرشان نیامد از اینها باید درس گرفت با عزم ملی و با مردم سالاری دینی می توان اقتصاد و فرهنگ را توسعه داد راهی دیگری نیست.

امروز آقا در حرم مطهر امام رضا(ع) فرمودند: ما مگر از نظر علمی و از نظر دانش تحریم نبودیم؟ اینها دانشگاههای مارا هم تحریم کرده بودند. ولی چطور رتبه ۱۶ علمی در جهان شدیم؟ چگونه پزشکی ما اینقدر توسعه پیدا کرد نانو و بیوتکنولوژی توسعه پیداکرد هسته ای توسعه پیدا کرد؟ با تحریم. آنها مگر چیزی به ما دادند؟ وقتی نخبگان ما بتوانند مشکل نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی را و ماهواره و هسته ای حل کنند آیا نمی توانند مشکل نان و پنیر مردم را حل کنند؟ آنوقت ما برای مشکل نان و پنیر مردم دست به دامان آمریکا دراز کنیم؟ ولذا فرمود: واژه بعدی را مدیریت جهادی نامید مدیریت جهادی می خواهد. همین وزارت جهاد کشاورزی ما اگر برگردد به جهاد سازندگی اول انقلاب ببینید چقدر کشاورزی ما و مسائل خورد و خوراک جامعه ما چقدر توسعه پیدا می کند و مشکلات حل می شود. اما چرا ضعیف ترین وزارت خانه ما باید وزارت جهاد کشاورزی باشد؟

چرا وزارت علوم تلاش کند فاصله ۱۰ سال را رتبه ۱۶ علمی کشور را پیدا کند اما وزارت جهاد عقب گرد داشته باشد یعنی توسعه دامداری و کشاورزی از توسعه نانو تکنولوژی و بیو تکنولوژی سخت تر است؟ چون مدیریت جهادی نیست خیلی عنوان امسال مطلب دارد. مسئولین باید توجه داشته باشند و به استکبار دل خوش نکنند. روحیه استکبار روحیه مظلوم کشی است مسئله هسته ای را حل می کنند میروند سراغ مسئله حقوق بشر. می دانید الآن بالاترن آمار اعدام دادگاهها در آمریکاست. بالاترین آمار تجاوز به عنف در آمریکا است. اینها آمارهایی است که یونسکو می دهد اینها آمارهایی است که سازمان ملل می دهد. در سایتهایشان هست.

ولی یک بار سازمان ملل آمریکا را محکوم نمی کند که چرا شما اینقدر اعدام دارید؟ چقدر اعدامی دارید؟ چقدر حقوق بشر را نقض می کنید؟ این سیاهانی که در آمریکا هنوز گرفتار تبعیض نژادیند. احمد شهید ملعون مرتب دارد اعلامیه علیه حقوق بشر ایران صادر می کند اعدامی ها در ایران زیادند. ما چقدر داریم در همین مرزها داریم به خاطر اینکه مواد مخدر وارد نشود و کل اروپا را نابود نکند چقدر داریم شهید می دهیم. یکبار سازمان ملل می گوید دست شما درد نکند؟ روحیه استکبار جهانی این است. سازمان ملل بعد از جنگ جهانی دوم که شکل گرفته تا الآن آمار جنایت هایی که در دنیا اتفاق افتاده بعد از سازمان ملل چندین برابر قبل از تشکیل سازمان ملل است. یک ابزاری است دست استکبار و استعمار. هسته ای تمام میشود می روند سراغ حقوق بشر حقوق بشر تمام می شود می روند سراغ بحث دیگری.حرفهای اینها تمام شدنی نیست. لذا مقداری مسئولان باید بیشتر توجه کرده و به مردم خودشان دل ببندند البته با حمایت های رهبری انشاءالله آنها هم چنین خواهند کرد و مسیر درست را به حول و قوه الهی طی می کنند.

چون این ایام و این روزها هم روز جهانی هم آب و هم هواشناسی است من عرض می کنم عزیزان مقداری نسبت به دو نعمت آب و هوا بیشتر شاکر نعمت الهی باشیم و اینها بیخودی هدر ندهیم  هوا را آلوده نکنیم و از آب درست استفاده کنیم. تنها کشوری در کل کره زمین که آب لوله کش اش تصفیه است ایران است و لاغیر. هیچ جا آب لوله کشی تصفیه نیست و ما با این آب تصفیه داریم زمین و ماشین و خانه می شوریم و اصلا رعایت نمی کنیم. آیا می دانید چقدر هزینه می شود. اینها نعمت های الهی هستند شکر عملی نعمتها این است که از این نعمت ها درست استفاده کنیم.

آخرین عرضم دو سه نکته درباره مطالب جهانی است خوب است که عزیزان به آنها توجه کنند. یکی وضعیت مصر است که عزیزان می دانید از زمان برکناری محمد مرسی تاکنون ۱۴۰۰ نفر در خشونت های سیاسی مصر کشته شدند. بیش از ۱۶۰۰۰ نفر بازداشت شده اند هنوز هم مصر بحران زده است. این نشان می دهد هنوز بیداری اسلامی خاموش نشده این که بخواهند حرکتی کنند البته ما از دولت مرسی راضی نیستیم یکبار هم در خطبه ها جنایتهای ایشان را توضیح دادم. این نشان داد که اسلام اخوانی و اسلام سلفی برای اداره جامعه مفید نیست باید سراغ اسلام ناب محمدی(ص) رفت. نکته دیگر اینکه آمریکاییها در این ایام خیلی تلاش کردند که دوباره مذاکرات سازش با فلسطین را با محمودعباس آغاز کنند ۱۷ مارس در واشنگتن با اوباما که این الحمدلله  به شکست انجامید. چون کسی مثل محمودعباس نمی تواند درباره فلسطین تصمیم بگیرد. اخیرا دیدید مردم مظلوم را که در موشکهایی که در غزه زدند، البته جوانمردان غزه هم موشک جواب دادند و موشک علیه موشک شد و اسرائیل هم ناچار شد کوتاه بیاید ولی به هرحال این رژیم اشغالگر این دوره هم با طرح جدیدی که داشتند و اوباما را جلو انداختند که یک سازش مجددی را درست کنند موفق نشدند و نکته سوم: خوب است که عزیزان توجه کنید این است که اخیرا عربستان با قطر الحمدلله درگیر شدند با هم و اختلاف جدی بین آنها اتفاق افتاده به حول و قوه الهی که انشاءالله این اختلافات دامن همه شان را بسوزاند.

عربستان طرح جدیدی را دنبال کرده که انشاءالله در این طرح هم شکست خواهد خورد. ریاض به آل خلیفه را مأموریت داده، بعد از ۴۰ سال آل خلیفه را پادشاه ملعون بحرین را مأموریت داد رفت اسلام آباد پاکستان که با دولت مردان پاکستان جلسه بگیرد که ایشان را قانع کند که به جای قطر، پاکستان مرکز نظامی شود برای اینکه تروریست تربیت کنند و بفرستند به سوریه چون از قطر شکست خوردند و دیدند که دیگر نمی توانند از این طریق پیش بروند حالا می خواهند پاکستان را درگیر کنند سوریه ای که وقتی که جنگ را شروع کردند گفتند ۳ ماه بعد سوریه به ۴ کشور تشکیل خواهد شد حالا این طرح جدیدشان است که می خواهند شروع کنند. و اخیرا الحمدلله نزدیک حمص رسیده اند و حومه حمص را هم رزمندگان سوری گرفته اند و این طرحشان هم انشاءالله به شکست خواهد انجامید. اینها هرچه بیشتر در این مسیر گام بردارند بیشتر در باتلاق خودشان گیر می کنند و فروخواهند رفت این را شک نکنید. تاریخ نشان داده هرگاه مسلمانی به جان مسلمانی بیافتد خودش در آن چاهی که کنده است فروخواهد رفت.

و آخرین عرضم این شکست اخیری که آمریکا در کودتای نارنجی اوکراین داشت و این هم بسیار جالب توجه است من این گزارش های جهانی را برای یک نکته بیان می کنم می خواهم بگویم این ضعف آمریکا و این ناتوانی آمریکا که نه می تواند سازش فلسطین را درست کند ونه می تواند مشکل سوریه را حل کند و نه می تواند مشکل مصر را حل کند همه اینها به برکت مقاوتی است که مردم ایران داشته اند. یک عده غرب زده اوکراینی را به میدان انداختند یک کودتای نارنجی را راه انداختند و نتوانستند مدیران آنجا تدبیر کنند همان نقشه ای را که سال ۸۸ برای ایران طراحی کرده بودند که با تدبیر مقام معظم رهبری و همت مردم این طرح الحمدلله خنثی شد و علیه خودشان شد. باز این طرح را پیاده کردند که اوکراین را غربی کنند از این طرف مردم شبه جزیره کریمه آمدند و همه پرسی راه انداختند و مجموعه شان را به روسیه ملحق کردند و بعد از جنگ جهانی دوم اولین بار است که بین روسیه و آمریکا تهدید نظامی صورت گرفته است. همدیگر را دارند تحریم می کنند. تحریم اقتصادی و درگیری های لفظی و جنگ سرد دیگری دوباره شروع شد ه است و اینها از برکت انقلاب اسلامی ایران و مقاومت شما مردم قهرمان است. خدایا به عزت و جلالت دلهای ما را به نور علم و ایمان منور و روشن بگردان.

انتشار توسط:مهدی مصباحی

بدون نظر

یک نظر ارسال کنید